Új hozzászólás Aktív témák

  • shiNIN

    tag

    válasz KubanitoS #11946 üzenetére

    Napokig tudnék erről csevegni, ha ilyesmire vágysz, csak fordulj hozzám bizalommal :D Vagy Alvaróhoz, de akkor kimaradsz a "miért idegtépő Alvaroval menni a nyolcason" s hasonló fejezetekből.

    Hypermiling. Roppant logikus technikák vannak benne. Nem szeretünk energiát pazarolni, motorozás közben sem. A normál közlekedésben rengeteget pazarolnak, miközben nem igazán érzik magukat jobban tőle. Mert azt teljesen megértem, ha valaki fékezget, mert neki az jó. Én is hedonista vagyok. Alvaro is, de neki a lassan haladás okoz élvezetet, ezt nem értem, de elég meggyőzőnek tűnik a viselkedése.

    Főleg autósok alkalmazzák a hypermiling technikákat, ismerünk pár igen elszántat, akik lemennek 2 liter alá (jó, hibriddel, de akkor is) és hihetetlen, mikre nem képesek. Klímát nem használnak, ha egyedül mennek, "-2MPG, vazz" - szomorodnak el egy piros lámpa láttán és ilyenek. Ha beül melléjük a nyugdíjas anyjuk, megszólal: "fiacskám, kifizetem a benzint, menj rendesen..." - de egy vérbeli hypermiler képtelen "rendesen' menni.
    Amúgy simán lehet hypermiler technikákat alkalmazni bármilyen autóval vagy motorral, függetlenül a preferált sebességtől. A hypermiling nem lassú haladást jelent, persze nagy sebességnél óhatatlanul megnő a fogyasztás, ez ilyen.
    A kedvencem, amikor a hypermiling miatt dinamikusabbá válik a motorozásom a kanyargós utakon, valamint hogy az erős gyorsítás jót tesz a fogyasztásnak.

    Cili és Teresa valóban nem eszik sokat (a tátrai úton épp hőség volt és valamiért 2.6, illetve 2.644 l/100km lett a fogyasztás visszafelé, ezek azért extra értékek, hosszú, szolid hegyekbeli túra kell hozzá a mi stílusunkban plusz kánikula), de erről elsősorban a motorok tehetnek. Teresa gyári értéke 3 liter 100-nál és Cili is kifejezetten kisfogyasztású fajta. Persze, pár decit le lehet faragni megfelelő stílusban vezetve (s van a fuellyn olyan, aki 5.5-öt etet egy F650 CS-sel, de többeknek 3.5 is elég. Cili tesói 4 liter alatt vannak), de csodákat nem lehet tenni. S a technikákat is kb. kidobhatjuk az ablakon, ha pl. fúj a szél. A motor típusán és az időjáráson múlik a legtöbb, bár így is marad mozgástér s nem csak az átlagsebesség megválasztása körül.

    Röviden most ennyit :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák