- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ludsimon
veterán
Nem kell kihátrálni, én csak azt mondom, hogy szervezzetek, szervezzünk egy kismotoros- és nagymotoros találkozót.
Meg ettől függetlenül csak kismotorosat, meg nagymotorosat.Ebből csak egyre mennék el, nyilván való melyikre.
Nem vagyok kíváncsi a trollkodásokra.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
-
ludsimon
veterán
Ki merre lőtt ki hétvégén?
Olvasom, hogy árad a Duna, Szentendrei képek: [link]
Lehetséges, hogy a kipufért inkább Csepel felé megyek, mert itt is Duna lesz.Azt csinálom, hogy odafelé Csepel irányából megyek, vissza megpróbálok átjönni a Budai oldalon.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Azt figyeljétek ~10Le-s tuningrobogó hogy megy.
Ilyet egyszer tuti építek a Libertyből pár év múlva.Vissza kellett venni a gázból nehogy nekimenjen a másiknak.
Hiába mondjátok, hogy úú eszik 5-6Litert de sose fogja visszaadni egy 200kg-os motor ezt az élményt.
Nyilván nem ingázásra lesz építve akkor már hanem hobbi célra.
Nagyon tetszik minden perce a videónak, ahogy ki se bírja rendesen hajtani a kis tuning 70est.
Míg az 50-esek megszakadnának.undefined
-
ludsimon
veterán
Ennyit a nagy okoskodásról meg trollkodásról.....
Weber 12-es karbival 3,36L fogyasztás 100km-en.
Dellorto 17.5-essel 3,4375L, most tankoltam tele és pontos km óra állással számoltam...+0,0775 L különbség. Ennyit a nagy okoskodásról, hogy sokat fog fogyasztani!
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz dzso22 #57959 üzenetére
Qvajól néz ki! De ha még ki is fog lőni. Ráképzeltem a motorra, egyszerűen élvezet lesz ránézni.
Mondjuk kizártnak tartom, hogy összepattintom és jó legyen.
Eleve nehéz görgők jöttek és nem is olyan rugók amire számítottam, még gondolkodok rajta, hogy beletegyem ezt vagy egyből vegyek olyat amit már fejben elterveztem.
Olyat akarok ami nagyobb gépeket is lealáz piros-sárgánál.Ma direkt szarakodott velem egy 125-ös (induláskor nem lőtt annyira ki csak 1-2 kocsi távolságra előttem), nem volt senki előtte, én kielőzni nem akartam 60km/h-nál mert ott a vége enyémnek, 70-es táblánál nem ment és direkt tekintgetett a tükrébe, mintha szándékosan tartaná előttem az 1 kocsi távolságot.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Igazad van! Így teszek, amúgy most nézem ez a kék rugó ami jött is erős szóval magas fordulaton fog nyitni, először sárgát akartam de akkor jó lesz ez bele szerintem.
Szerk.:
Sőt, ahogy nézem spd-n a sárga 7000-es fordulaton nyit, a kék 8000-en!
Tökéletes lesz![ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Nem néztem meg mikor szét volt szedve, hogy melyik állásban van ráadva a szivató.
Szóval ha ebben az állásban van, vagy ha fel van a kar húzva akkor van ráadva?undefined
-
ludsimon
veterán
válasz Bogyó bá' #58016 üzenetére
spd. 3ft körül.
Csak mert már ott tartok, hogy fent a kipufogó és egy nagyon szuper leírást találtam hivatalos Dellorto karbi pdf ahol leírják hogyan lehet a main jet méretét belőni.
Csak azt nem tudtam most hogy van ez a szivató dolog. De akkor megvan, köszi!
A működési elv, hogyha felhúzom akkor több benzint és kevesebb levegőt kap a motor, igaz?[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz Bogyó bá' #58018 üzenetére
Okés, köszi!
Csak azért kérdezem mert leírás szerint úgy van, nyersen magyarra fordítva:
Üzemmeleg motorra full gázt adok álló helyzetben és ráhúzom a szivatót akkor ha csökken a fordulat, csökkenteni a main jetet.Ha rá van húzva a szivató és jobban megy akkor növelni a main jetet.
Na baromi kíváncsi leszek![ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz body007 #58020 üzenetére
Semmire nem jutottam, ha ráhúzom akkor fuldoklik a sok benzintől.
De 65ös gyári főfúvóka tuti nem nagy... főleg rezós kipuffal..Meg gyorsításkor 10-30 között fulldokló hangokat ad ki.
Erre tipp?
Megszűnik utána csak ebben a tartományban.
Illetve 70-nél megtorpan de ez a kisebbik gond, a vége nem nagyon érdekel, előtte a kilövés legyen 100%-os.Hazafelé faterral találkoztam, elmentem a Keletiig, ott észrevettem, na uccu neki, a taxis nem lassított, végig utána 80-al. Egy gyári 50es motorhoz képest nagyon nagy különbség van.
Csak ez a rohadt 10-30 közötti megtorpanás, pont eközött a tartomány között kéne iszonyatosan húznia, kilőni.undefined
-
ludsimon
veterán
Na jó, elég a baszakodásból, most ha elviszem a szerelőhöz és nem jó a görgő ami jött hozzá ismét vissza kell vinnem..
2000ft kidobás.Megrendeltem ezt fordulatszámmérőt, remélem jól is műxik!
Tapasztalatotok van ezzel?Azt tudom, hogy gyárilag: forrás
Liberty 50 97-05 19x15,5mm 6,4g 6
görgők vannak benne és gyári kipufogóval nem is volt lyuk, úgyhogy valószínű a gyári van benne.
Ha lesz fordulatszámmérő akkor tudok kalkulálni más összehasonlító adatokból mennyivel könnyebb görgők kellenek bele, meg ha még mindig nem jó az se, akkor látni fogom fordulatszámmérővel.6,7g-os jött (Leo Vince) ráadásul más méret is. Kíváncsi vagyok a fordulatra gyári görgőkkel mit forog.
Úgy kell megcsinálnom, hogy minden tizedlóerőt kinyerjek ebből és fasza gép legyen.
(A TT név kötelez, hogy ki legyen hegyezve.)Addig nem buzerálom a karburátort mert csak elbaszom, lehet magasabb fordulaton meg nem fog fuldokolni mert el tudja használni normálisan.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz dzso22 #58032 üzenetére
A terv most a következő.
Keresek olyan rugót ami 6000-7000rpm-en nyit, mert ez tényleg nagyon gáz amit küldtek... Néztem tolómérővel.
Ami benne van gyárilag (+biztos nyúlt már 13 év alatt) olyan 3000-4000rpm-en nyithat, piros-sárgára várva szoktam játszani fogásig pörgetni a motort és alig húzom de már fog.Ami jött 1.8mm anyagvastagság, de festékkel!
Meg 6.7g görgők mikor a gyári 6.4g.Az erős rugókat szerelővel betetetem, megnézzük mit mutat a gép úgy.
Megvárom a ford.sz.mérőt és utána jönnek a görgők.Addig nem is fogom hajtani 5-10km-nél többet meg nem nyelezem folyamatosan mert ahogy mondjátok is nagyobb teljesítmény miatt tuti elszegényedett.
Karbihoz addig nem akarok nyúlni amíg nem lett a hajtás ráhangolva a kipufogóra. De addig tényleg nem hajtom annyira.Mire lehet számítani? Hány szezonos lesz a kuplungom évi 6-8000km mellett erős rugókkal?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz dzso22 #58036 üzenetére
Akkor hallgatok rátok és holnap azzal kezdem bedobom a 75-öst.
Sőt mivel úgyis csak jövőhétre kapok időpontot a szerelőtől akkor elkezdek játszani a főfúvókával.
Fentről megyek lefelé és ahol elkezd jobban húzni az lesz az, de ha nincs változás akkor a nagyobbat teszem bele inkább.De lehet el kéne vinnem szerelőhöz és bedobni ezeket a Leo Vince rugókat meg görgőket, kicserélni a szíjat megnézni összhatásban mi lesz a szitu.
Valószínű ez a kék rugó is sokkal jobb ennél a 13+ éves gyári rugónál.Amúgy mi lenne az optimális egy jó kigyorsításhoz? Melyik fordulat vagy milyen erős rugó?
Találtam egy ilyet, a Sport kell nekem gondolom, nem racing meg tourist.
4000rpm-en nyit.Akkor viszont ez a festékkel együtt 1.8mm rugók nem biztos rosszak, megint 0 tudással okoskodok.
Dobassam bele az új nehezebb görgőket is lássuk mit szól a gyártó által adott kombóhoz??[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
-
ludsimon
veterán
Mi van akkor ha a trombitálás nem szűnik meg 10-30 kph között ha kicserélem?
Mi legyen a következő lépés amit megnezek ezek közül?
Nézzem meg mikor egészen picit eppenhogy rapoccintve a gázra ad e hasonló hangot?
Ha ad mit nézzek?
Mert úgy rémlik ad ha egészen picit húzom akkor is.
Hogy lehetne rajonni mi a tököm ez?[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Azt hiszem nem hagyom, hogy álljon csak úgy az egész téma, délután fogom és youtube videók alapján megpróbálom szépen szétszedni és kicserélni a rugókat meg fogom és gramm mérleggel lemérem a gyári görgőket és ha könnyebb akkor ki se cserélem arra ami jött.
Légkulcs nélkül is le lehet szedni, csak macera de megoldható ha lábra állítom, plusz húzom a féket.
Közben azért kicseréltem reggel 75ösre a főfúvókát.
Megjött a trallala hangja végsebességnél úgyhogy tuti nem szegény most már.Ha az új szíjat hézagolás nélkül felteszem abból lehet baj?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Micsoda kultusz lettem, már mindenki rám kíváncsi és engem keres a városban.
Amúgy nem.Nyugi, ha Liberty 50-est látsz és a hátamat piros-sárga után 3 másodperccel, akkor én vagyok.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Tanácsokat kérnék mert szűz vagyok csavarleütésben és ha nagyobb erőkarral próbálkozok elforog és nem bírok ellentartani.
Ez a videó viszont komolyan odavág a szerszám végére és lejön.
Meg merjem csinálni, úgy, hogy rohadtul figyelek rajta feküdjön rendesen a szerszám az anyán?undefined
-
ludsimon
veterán
válasz wolf13 #58078 üzenetére
tudoom hogy kell szakszerűen leszedni csak nincs ilyenem.
wow mit találtam.
Szakszerű profi megoldás.Szakszerű gondolom ez lenne.
Attól félek ha most sikerül is leszednem valahogy hogy húzom meg.
Kéne egy ilyen rögzítő, ez elég fasza.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Adott a nagy kérdés, vegyek 10k-ért légkulcsot ami nagy kérdés, hogy mekkora nyomatékkal működik, mert ha nem szedi le kibasztam 10k-t az ablakon..
Vagy rögzítő szerszámot.
[link]
[link]Most kéne kitalálnom 16h előtt amíg nem zárnak be a boltok. Segítsetek dönteni!
Ha 100%-ra akarok menni akkor megveszem a rögzítőket és akármekkora erőkart alkalmazhatok.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
JAH, nem olvastam végig.
"max 340 Nm"Ezt meg gyártó szerint 50Nm-re kell (kurvára) meghúzni.
Akkor jó ez a 12v-os is.undefined
-
ludsimon
veterán
Fasza! Köszi mindenkinek a segítséget!!
Megyek Kispestre 14k a 230v-os elektromos kerékkulcs.
Black tools
Teljesítménye: 900w
nyomaték: 260nm
Üresjárati fordulatszám:2200 rpm
Mérete:1/2Először vipert akartam de mondta, hogy az széthullik, meg ebből 3 éve adta el az elsőt egy gumisnak, azóta is azt használja.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Na megvettem. Ennek is ellen kell tartani a kuplung csavarjánál mert veszettül elkezd forogni.
Na mindjárt kiderül mi a szitu, nagyon állat mód meg van tépve ez a szerencsétlen csavar.Hülye kérdés, de ugye ez is mint minden csavar úgy lazul meg, hogy óramutató járásával ellentétes irányban??
Nem tudom hogy lehet ilyen állat módjára megtépni. Amúgy már rohadtul el van nyalva az anya, ha nem dugókulccsal csinálnám le se ütné ez a szerszám...
Rögtön kicserélem ha lejön végre ez a vacak.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
jelentem fater ráült és 4-5 ütésre lejött mind a két csavar. fasza ez a szerszám, nem lesz többé kínlódás.
A görgők lazán kijöttek a kuplung nem akar lejönni. Hogy lehet lehúzni a tengelyről?
undefined
-
ludsimon
veterán
Jelentem sok szívás árán, (előbb próbáltam erőből nekiesni a kis rugóknak, mint megnézni ezt a videót...) de SIKERES volt a műtét!!!!
Minden a helyén!
Leo Vince görgők, rugók benn! Szíj Piaggio 18mm széles, az marad is!
Holnap próba!Illetve egy rossz (vagy jó?) hír.
Múltkor már láttam egy '97-es számot mikor izzót cseréltem de gondoltam az csak valami lecserélt darab...
Szétszedve a kuplungot a másik oldalán bele van ütve a gyártási szám.... Ez bizony 1997-es!!!!
18 éves és kegyetlen szép állapotban van egy majdnem 2 évtizedes motorhoz képest!!!undefined
-
ludsimon
veterán
Sikerült eljátszogatni a főfúvókával, tegnap 75-nél nagyon bedarált, arról videót is linkeltem ide. Nem is húzott annyira.
Ma betettem a 72-est, semmi változás.Végül betettem a 70-est, hú basszus az a változás. Már kezdtem hitem veszteni ebben az egészben, de megérte a sok szívás és még mindig 6.4g-os gyári görgőkkel! Ezekkel a puha rugókkal viszont olyan keményen megindul 0-10 között, hogy az valami brutál.
Instant kaptam 1-2másodpercet hogy nem darál annyira be.
A Leo görgők kicsik, nem ehhez valók úgyhogy ki se próbáltam vele, azt olvastam különböző helyeken felejtős fizikailag méretben eltérni...Folyt. köv 4.5g vagy 5g-os neylon csúszógörgőkkel. Még kitalálom /utánaolvasok fórumokon/ melyiket rendeljem mert húzós ára van, de megéri, láttam youtube videót 0-35mph (0-60kph), 4 másodpercet nyert csúszógörgővel.
Hát basszus olyan alázógép lesz ez piros-sárgánál, hogy nekem fog égni a pofámról a bőr, hogy nagyobb gépeket beszívatok.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
A szivacs tiszta, de ki van szakadva ahol hozzászorítja a házhoz, nem piszkáltam, mert 20-as vastagságút rendeltem és nagyon lefojtotta, kell majd 15-öst vennem (gyári vastagsága).
Tolózártűhöz nem nyúltam.
Csak a főfúvókát cserélem.
Levegő csavarhoz nem nyúltam.
A gázreakciója teljesen kiváló, azonnal pörög amint húzom.
Füstölni nem füstöl.Merjek hozzányúlni a levegő csavarhoz? Annyira jó volt így, hogy semmi panasz a 10-30 közötti pici dara még mindig megvan, meg 70-nél a darálás.
Nagyon köszönöm a rengeteg tanácsot illetve segítséget Neked illetve dzso22-nek!
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz body007 #58115 üzenetére
Lehet butaság, de mintha úgy értettem volna régebben, hogy full gáznál a levegőcsavarnak nincs jelentősége mert teljesen nyitva a torok.
Alapjáratról a gázreakciónál számít milyen gyorsan pörög fel, illetve ha túl sok levegőt kap akkor meg füstöl, nem így van?
Egyik se áll fenn.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Hiába állítottam el (nagyon-nagyon) a levegőt, megvolt a darálás (de azért hallhatóan csökkent a darálás, szinte eltűnt, de volt) 10-30 között illetve a végsebességnél, de annyi történt, hogy ment 75-el, előtte fixen 70-el, szóval tuti bazinagy még mindig a 70-es is.
Közben eszembe jutott mit olvastam és miért nem akartam a beállított értékektől eltérni.
Mert ha (nagyon) elcsavargatom a levegőt akkor pl hosszabb leejtőzéseknél mikor a gázkar nincs húzva besülhet a dugattyú mert túl szegény lesz sok levegőt kap, kevés üzemanyagot, ezért nem akartam abba belebuzerálni. De tény, javult, hogy vagy 8-at csavartam rajta kifelé.
De inkább visszaállítom arra az eredeti értékre amin volt és megnézem 68assal mi történik.
Kinyírni nem akarom, mert tévedhetek még hegyre vele valamikor (mondjuk nem sűrűn, de pont akkor pont ott nem akarom kinyírni).[ Szerkesztve ]
undefined
Új hozzászólás Aktív témák
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kedvenc zene a mai napra
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen