-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz energy4ever #80752 üzenetére
Nem mostanában vizsgáztam A kategóriából... Emlékeim szerint ilyen kérdések vannak, hogy egy személyképkocsinak kijelölt parkolóhelyen hány motor parkolható le amit te is írtál, és szerintem köztük volt olyan is, hogy hogyan kell leparkolni a motort egy ilyen helyen. Legalább is erre emlékszem...Fel kéne lapozni egy kresz könyvet, vagy a tesztkérdéseknél megnézni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz energy4ever #80752 üzenetére
SMKP kategóriánál is tanították. Egy autónyi helyen két motorkerékpár fér el Kresz szerint. Nem kell úgy letenni a gépet, hogy más is odaférjen, mint ahogy autóval is lehet barom módjára parkolni.
Ugyanúgy nem kötelező kipufogóval a fal felé letenni a gépet, a mindent összematató kisgyerek ha akarja, úgyis megölelgeti a forró kipufogót.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
IMIIKE1998
őstag
válasz energy4ever #80765 üzenetére
Köszi.
Nkboy: Csak nekem elég rövid lábaim vannak.(Mtb-n is 82 cm-es átlépőmagasságom van, ott is figyelni kell nagyon a vázmagasságra.) Na meg nem ültem motoron több, mint 10 éve és még mindig kísért az ujjsérülés emléke.#80767energy4ever:
Na igen, akkor ezek szerint így is- úgy is le kell tennem a 125-ös jogsit, mert nem fér bele a B-s jogsival vezethető motorokba még az 50-es sem. -
Topikgazda
válasz energy4ever #80805 üzenetére
Nekem is max egy nyarat szokott kihúzni amit lefújok...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
perge666
veterán
válasz energy4ever #80805 üzenetére
Régebben énis fujtam többször is az SR kipuját,de néhány hónap után ugyanúgy kezdett rozsdázni és ledobta a festéket.
A Derbim hiába 3 éves múlt,már az első évben elkezdett lepattogni a festék róla és rozsdás is.
Gondolkoztam hogy krómoztassam le,vagy vegyek új króm kipufogót,de egyelőre jegeltem a dolgot.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #80805 üzenetére
Igy ahogy irjatok, ez teny...2x ha festettem, de nekem is a legtartosabb 1 szezont birt ki.
Igaz, hogy a Motipnak pl az ipari hoallojat meg nem probaltam, csak a "sima" kipufogo festekeit.
Meg ezt a tippet kaptam en is kesobb [link], de nem tudom miben kulonbozhet a tobbitol. -
FeniX-
aktív tag
válasz energy4ever #80813 üzenetére
Te két külön dologról beszélsz.
Vannak valóban a 3. féltől származó - licenc alapján gyártott - eredetivel megegyező alkatrész, de van egy csomó valójában hamisítvány vacak is.
A motorboltos mesélte, hogy a múltkor így akadtak tök gyárinak látszó, ám valójában hamisítvány sisakokra. Teljesen megegyezett kinézetre az eredetivel, de a súlya, és az anyagok is tök mások voltak rajta.
Én simán elhiszem, hogy van olyan csájníz kamu gyártó, aki darált fűrészporból "gyárt" fékbetétet, amit aztán simán elad akár ferodo márkájú dobozban, mondjuk vmi neppernek. -
nagypasztor
tag
válasz energy4ever #80832 üzenetére
Nekem most is ez a méret van hátul. Gond nélkül elfér. Úgy érzem, jobban tapadok vele. A kérdés, hogy a régi Jogok első tárcsájára rámegy-e a szélesebb gumi? Majd a szakértő megmondja. Ha nem, egy 90/90-es sem lehet ilyesmiből rossz.
-
beers
addikt
válasz energy4ever #80841 üzenetére
Köszi!
70k!
Annyira nem akarok most venni (jön a tél ugye), azt hittem jó deal!M&N
-
beers
addikt
válasz energy4ever #80844 üzenetére
Ok, akkor ezt most kihagyom!
Utoljára Simsonom volt 30 éve....
Városba kellene rohangálni!
Nem szívesen gyilkolom az alhambrát 2-3 km-es távokkal![ Szerkesztve ]
M&N
-
perge666
veterán
válasz energy4ever #80844 üzenetére
Nekem Piaggio Typhoon van,szerintem az sem rossz moci.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #80855 üzenetére
En inkabb olyan szemszogbol nezem, hogy hozzaerto dolgozik-e ott, nem csak egy csomagologep.
Pl volt, hogy a scootershop-nal leadtam rendelest egy hengerszett, tomites, gorgok, stb rendelesre, szval majdnem egy full generalhoz szukseges alkatresz halomra.
Ahogy leadtam a rendelest, kb 10 perc mulva hivott telefonon a srac, hogy latja a rendelest es nem akar beleszolni, csak latja, hogy mire lesz az alkatresz es veletlenul vagy direkt nem rendeltem tugorgot?
Mondom basszus, tenyleg, koszi, azt is rakd hozza.
Plusz mondta, hogy ha nem vagyok nagy baratja a "felfules" dugattyu csapszeg rogzitonek, akkor ha kerem, rak be egy szettet a normal 2 fulesbol, mert amit hengerszettet rendeltem, abban az a masik szenvedos fajta van.Illetve aki oszinten megmondja, hogy az adott utangyartott alkatresz szarabb minosegu, azert olcsobb.
Nalam ezt jeleni altalaban az ajanlott
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #80858 üzenetére
Hirtelen most sok nem jut eszembe, mert altalaban ha valamelyikkel jo tapasztalatom van, akkor meg ha mashol van is olcsobb, akkor is inkabb a bejaratott helyeken veszem meg.
Talan egy shop van, akivel parszor volt gond es jopar eve egy garis ugyintezessel pontot is tettem az ugy vegere, tobbet shoa semmit nem rendeltem onnan: az Italmondo.
Mar meg nem mondom milyen markaju(kb 3-4 eve volt), de nem a legolcsobb kuplungpofarol volt szo. Beszereles utani 8-10 km tesztkor utan mar remegett a hajtas elindulasnal es a pofakat megnezve olyan volt mintha feluvegesedett volna a felulet. Nyilvan probaltam visszacsiszolni, de ilyenkor mar sokmindent nem er.
Pedig a kuplung nem csuszott, harang hibatlan volt, nem volt semmi extrem tuning, egy szog gyari 125 4T blokk volt. Arrol nem beszelve, hogy a harang is elszinezodott tole.
Szerintuk tuti nem volt gond a kuplunggal, nem csereltek ki, mert tuti hibas szereles/beallitas cseszte el.
Pont amikor csereltuk, egy masik szerelo srac ugrott be(aki rengeteg ilyen robogot javit) es egybol mondta, hogy azt a szart dobjam ki belole, mert par km utan kuka, uvegesedik meg szetcseszi meg a harangot is. Mondtam mar tul vagyok rajta szoval nem egy ismeretlen problema volt ennel a markanal.Aztan volt amikor nem olyan markaju tomiteskeszletet kuldtek, amit megrendeltem, mert az nem volt raktaron.(RMS-t kultdtek az Athena helyett), pedig ha tudom, akkor inkabb el se kuldjek, mashonnan beszereztem volna.
Szoval sajnos nem az en egyeduli tapasztalatom volt akkoriban, amikor utolag egy ket ismeros szerelovel beszeltem, hasonlokat mondtak. Viszont rengeteg olasz robogohoz csak naluk voltak speci gyari alkatreszek.
Azota ha tehetem, kerulom oket.
-
Topikgazda
válasz energy4ever #80855 üzenetére
Én azért ajánlom ezt a kettőt, mert ezzel a két kereskedéssel úgy vagyok amiről nyogo beszél. Az sracing-nél nagyon értenek a témához, és nem utolsó sorban a tuninghoz is konyítanak, tehát ilyenről is lehet kérdezni őket. Illetve legalább is lehetett, mert nemrég történt tulajváltás, más vette át. Bár mondjuk az is hozzátartozik, hogy aki átvette az előtte is ott tevékenykedett már.
Az egüvel meg baráti viszonyom van. Volt is régebben közöm valamilyen szinten hozzájuk (nem üzleti), de ez nem ide tartozik.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
robogo81
aktív tag
válasz energy4ever #80869 üzenetére
De ha még lehetne rá kérni állami támogatást,de az is csak 12 modellre van,és nem ez a márka,akkor talán jobban megérné,azzal majdnem az ár fele lenne(egy 700 Ezer-1 milliós motort megvenni fél millióért az megérné),csak valahogy államilag megbótozák hogy kik kaphatják meg a pályázati pénzeket,és még utólag is mókoltak rajta mert alig 1-2 tipus maradt.
[ Szerkesztve ]
redmi note 8 . psn:robert_warior
-
warren29
tag
válasz energy4ever #80890 üzenetére
Köszi.
Gondolom a winterreifen az gyűjtőnév azaz "téligumi" ?
Ezek szerint a Heidenau tényleg jó?!
Próbáltad esetleg?Hajlok felé mivel a Michelin City grip 2 mintázata egyáltalán nem "télies".
Még találtam egy elérhető gumit ami IRC 57L névre hallgat na az kifejezetten téli.
[ Szerkesztve ]
-
warren29
tag
válasz energy4ever #80905 üzenetére
Nagyon köszi végül Heidenau Snowtax lett.
Kinézetre iszonyat jó( ez tényleg téliguminak tűnik) a minőséget meglátjuk.
Az első gumi K66-os profil a hátsó K62. (hátsóból nem létezik K66 ilyen méretben mint az enyém)
[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #81018 üzenetére
Érdemes kutakodni, mert nagyon megemelkedtek a díjak. A kötelező Neked semmit nem hoz, de sokba kerülhet. A kocsimnál például megemelkedett 2500-al a díj, de ha újat kötnék, még ugyanannál a biztosítónál is a duplája lenne. Máshol meg mégtöbb.
-
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #81037 üzenetére
Lehet hogy Neked új, de sok motornál így működik.
-
nagyúr
válasz energy4ever #81037 üzenetére
Nem értek hozzá, szóval akármi is lehet az igazság, és annak az ellenkezője is.
@#81039 KTMHobby3
[itt is ez a kérdés a kommentek között] YT alert!Másik videón 5w40 racing ment bele.
Egy harmadikban meg nem tudom (finn volt a videó, és nem láttam hogy miféle volt)[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
solyom76
senior tag
válasz energy4ever #81059 üzenetére
Próbaltam a féktísztítót is 3 dobozzal fújtam el.. összes szimeringet megint kicseréltem. A karbiban minden gyári érték,és a gyújtas is ott van.. Ezért nem értem miért nem akarja azt amit én.. Elvileg alapjáraton egyben gurúlva hirtelen gazra elkellene mennie alóllam... de ez most kb mint egy simson úgy megy kb 3000-3500 as fordulatig...
Az a legnagyobb bajom,hogy egy normalis szakit nem találok aki meglesné.. Zalaegerszeg környékén..Az élet szép..csak élni kell!!! Clevo P15sm..
-
Topikgazda
válasz energy4ever #81083 üzenetére
Ilyenkor is használod még ezt a gépet? Én ilyenkor már semmit sem
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nagyúr
válasz energy4ever #81087 üzenetére
Hát azt hiszem, hogy abba. A motorblokk jobb oldalán van leeresztő tartály alul, felül a beöntőnyílás, középen meg a túlfolyó csavar (eddig kell tölteni a szintet, ha jól tudom).
Tényleg nem tudom mi a különbség a hajtómű és a váltó között.
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
Topikgazda
válasz energy4ever #81087 üzenetére
Nem is a hó miatt kérdeztem, nálam eleve a hideg kizárja már a motorozást. Plusz 15 alatt semmilyen motorra nem ülök. Világ életemben fázós voltam, utálom a hideget.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nagyúr
válasz energy4ever #81134 üzenetére
mert eltero kuplunggal vannak szerelve es full mas olaj kell hozza mint egy szinten am6os masik gyartmanyehoz.
Azta! Na ez jó információ, köszi!
(MH Furia kézikönyv, ez 10w30-at ír)B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
Repsol600
addikt
válasz energy4ever #81134 üzenetére
Én szerelgettem AM6-ost több márkából is, de mindegyiknek egyforma volt a kuplungja ránézésre. Annyi, hogy az újabbaknak volt, hogy 5 rugós volt a kuplungja, egyébként full ugyan az. Bontóban is jártam, ott is mindegyik típusét keverték a másikkal illetve ha nézel boltba kuplung lamellát, ott is felsorolja kb az összes típust, hogy jó hozzá.
-
nagyúr
válasz energy4ever #81141 üzenetére
Ó, nem ma történt az eset. Ma tényleg meleg volt, de ma hulladékudvaros fuvarom volt, és hát nem motorral .
S valóban... holnap Karácsony.
Boldogat, nyugodtat belőle!B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #81173 üzenetére
Ez mar keyless inditasu?(gondolom amiatt volt nyugje)
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #81184 üzenetére
Az egyeduli "gond" a Di-tech-el es a Purejet rendszeru 2T injektoros motorokkal, hogy nem a megszokott 2T javitasi szemlelet es szerszamozottsag kell hozza. Ide nem eleg egy csillagvillas-krova-csavarhuzo keszlet.
Arrol nem beszelve, hogy sok esetben az itthon futo szetbarkacsolt gepeknel nem a blokkal lesz a problema, hanem uzemanyagpumpa/kompresszor/injektor/elektronika tetszoleges kombinaciojaval. Ezekbol barmelyikbol ha a tulaj meghallja mennyibe kerulne kicserelni(nem bontottra), maris megy az, hogy valahogy oldjak meg, hogy meg eppen menjen.
Arrol nem is beszelve, hogy aki ritkabban javit ilyet, annak javitasi idoben sem annyi lesz, mint egy normal robogon a keverekkepzesi/nem indulasi problemat probalkozasra kiszurni egy 10 perces karbicserevel.Egy ilyen rendszernel meg mar nehezen lehet "elcsalni" csak ugy a dolgokat, hogy hiba nelkul max kicsit gyengebben megy a gep, csak legyen valahogy megmokolva mukodokepesre
-
Topikgazda
válasz energy4ever #81184 üzenetére
Igen arra gondoltam.
Boldog Új Évet Mindenkinek.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
beers
addikt
-
beers
addikt
-
nagyúr
válasz energy4ever #81261 üzenetére
És most tél van... mi lesz tavasszal!
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
beers
addikt
-
d@vee
őstag
válasz energy4ever #81258 üzenetére
A Typhoon-om sima 50-es hengerrel (igaz Malossi volt) óra szerint 85 felett ment. GPS már "csak" 75+-t mutatott, szóval simán lehetséges a 65 feletti.
Ja
-
dellfanboy
őstag
válasz energy4ever #81261 üzenetére
jaj ne is mond, tegnap felraktak egy szamomra erdekes masinat 1305kor, epp online mtg-m volt 1300-1400kozott. 1403kor telozok, hogy megneznem erre kozli hogy mar uton van a vevojelolt ha nem viszi el visszahiv.
du16.00kor toroltek a hirdetest...eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
beers
addikt
válasz energy4ever #81281 üzenetére
100-120k, többet nem szánok rá!
Nekem napi 4-szer 2-3 km miatt kellene valami olyan, amire a lányomat is rá merem majd ültetni!
Patika Honda dio-nak 98-as mennyi a reális ára?M&N
-
HermannG
csendes tag
válasz energy4ever #81353 üzenetére
Igen ez már kemény a gyertya menet hiba is okozhat elsőnek azt cserélem majd mert azt szezononként ajánlják és ezt már jóval régebben cseréltem, ha mákom van az lesz ha nem akkor megy a szerelőhöz.... a lyukas hengerfej illetve a henger kopás az mitől alakul ki ha az lenne....igen tudom biztosan , hogy nem egyszerű nem véletlenül kérdezem nagyon köszönöm mindenkinek aki segít !
-
veterán
válasz energy4ever #81361 üzenetére
Köszönöm!
-
Topikgazda
válasz energy4ever #81369 üzenetére
Ez azért nem egészen így van. Rövid távon meg végképp nem lesz semmi baja, ha megfelelő mennyiség van a benzinben. Komolyabb robogótuningoknál eleve el lehet felejteni az olajpumpát, pedig azok a hengerek igen érzékenyek mindenre.
A 2T crossmotoroknál meg soha nem is létezett különolajozó berendezés. Igen, üzemórás motorok de nem a benzinbe töltött olaj miatt, hanem a teljesítmény oltárán adják ki a lelküket amit ki kell szolgálniuk.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz energy4ever #81376 üzenetére
Gyári motornál persze nem érdemes, de mi van ha kikötöd? És a városi legendákat hagyjuk...
"Tuningnal persze kotelezo elhagyni, de ott nemis az a cel, hogy menjel el a frissen felrakott egy gyurus nikaszilos dolog 13ezer km-t."
Természetesen nem az a cél, de nem is az miatt nem megy el egyébként addig, mert ki van kötve...A fokozott igénybevétel miatt.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #81369 üzenetére
A benzinhez ontott olaj, vagyis a kiiktatott olajpumpa rovid tavon is kompresszio vesztessel jar az esetek tulnyomo reszeben. Nem veletlenul van az a pumpa ott gyarilag.
Ezt gyorsan felejtsd el!
Mióta van motorokon olajpumpa? Azelőtt nagyon hosszú ideig működtek motorok benzin-olaj keverékkel. Nagyon sok, nagyon hosszú időt élt meg. A technika fejlődésével jutottunk el oda hogy a kétütemű motor olajozását szivattyúval oldották meg, ami a fordulat függvényében szabályozza az olaj adagolását. Azonban semmi bizonyíték nincs arra, hogy ettől a motorok élettartama hosszabb lenne. Ha van ilyen bizonyítékod, cáfolj meg. -
veterán
válasz energy4ever #81382 üzenetére
Akkor megnyugodtam. Köszi a választ!
-
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #81380 üzenetére
Ez semmit nem bizonyít. Ugyanazon hengernél, ugyanolyan olajjal mi a különbség? A pumpás több olajat nyom be? Miért? Mindkettő a benzinhez keveri.
-
macilaci78
nagyúr
válasz energy4ever #81380 üzenetére
Júzer errorból kevesebb jut a gyári olajpumpás megoldásra.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #81386 üzenetére
Egy jól működő olajpumpa esetében természetesen igazad van. Míg alapjáraton akár 1:200, 1:300-as benzin-olaj keverék is lehet, addig max fordulaton az 1:20-as is lehet. Egy átlagos motornál az 1:50-es keverék tökéletes kenést biztosít, félszintetikus, vagy szintetikus olajjal, de vannak gyártók, akik 1:100-ast írnak elő. És még ezekben is van tartalék. Tehát a kopást nem ez okozza. Nem szabad leegyszerűsíteni arra hogy az előre bekevert olajadagolás okozza a túlzott kopást.
-
Topikgazda
válasz energy4ever #81386 üzenetére
Egyértelmű, hogy annyit kell hozzá keverni a benzinhez amennyi a teljes fordulaton is megfelelő kenést biztosít. Ha meg megkapja a többletolajat pl a pirosnál állva is, attól még az ég világon semmi baja nem lesz. Elenyésző az ilyen idő, jó olajjal nem lesz plusz lerakódás sehol, és a füstöt sem fog okádni egy perc állástól.
Persze ettől függetlenül én is azt mondom, hogy egy tök gyári motornál ha van különolajozás, akkor nem kell kikötni ha már van. Gyárilag extrém igénybevételű motoroknál (pl cross) szándékosan hagyják el, hogy kiküszöböljék mint plusz hibaforrást, meg átalakított motoroknál is jobb megszabadulni tőle ugyanebből az okból. Egy tök gyári motornál egy jól működő olajpumpa természetesen jó dolog.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #81382 üzenetére
Már ne haragudj, de akkus megoldásnál ez a villogás ki van zárva. Ha jó az akku, akkor a 12V mindig megvan. Akkor meg mitől villogna? Az én motoromon ledes világítás van, akku nélkül, ami alapjáraton villog, de kis gáznál megszűnik a villogás. Ez természetes, mert alapjáraton a generátor nem termel annyi energiát, ami a ledeknek kell, de fordulaton már igen. Akku esetében a hiányzó energiát az akku pótolja, ezért nem villog. Ha mégis, rossz az akku.
-
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #81390 üzenetére
Nem kötözködök, csak ez a szakmám. Ebből diplomáztam, gondolom valamennyi tudás csak ragadt rám? Abban biztos lehetsz hogy az akku 12V-ot mindig képes leadni, mert ha nem. akkor kuka. Akkor az már nem akku. Ha a 12V megvan, akkor nem villog semmilyen izzó, se ledes, se hagyományos. Nem akarlak bántani, de tudod hogy mi a kondenzátor?
-
suste
veterán
válasz energy4ever #81392 üzenetére
Szerintem elbeszéltek egymás mellett.
Ha a világítás közvetlenül van a generátorra kötve, akkor valóban szemmel jól láthatóan villoghat, és ez lehet normális.
Ha viszont akksiról megy, és jó az akksi, akkor nem villoghatna.
A ledes dolog az más téma....
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!