- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- A tenger alatti kábelek nemzetbiztonsági kockázatot jelenthetnek az USA számára
- Geopolitikai kockázatok elől fut Tajvan legnagyobb chiptervezője, a MediaTek
- Úgy néz ki, hogy vizsgálatot indít az EU a Temu ellen
- Rohamosan nő Elon Musk AI-cégének az értéke
- Windows 11
- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- Hálózati / IP kamera
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ASUS routerek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mobilinternet
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83779 üzenetére
Pont láttam ezt a Zahara 125-öst minap, ki volt állítva, Sárváron.
Nekem úgy ránézve inkább csajos robogónak tűnt. Amúgy most állítólag akciós. Elég picike.
Egy megtermett férfiember furcsán mutatna rajta na...... Szerintem.
Ezt az 50cm3 4T robogó...Eléggé harmatos. Kollégám most fogott ki egy újszerű Kymco Agility-t, alig van benne kilóméter. Előtte egy 2T Puch Typhoon-nal járt. Megtermett férfiember, mondta, ég és föld a különbség dinamikában.A 4T alig akar alatta felgyorsulni.....
Apropó, ha valaki 50cm3-es 4T robogót venne újonnan.
Ma láttam a Győri City Bike boltban kiállítva egy 8km-t futott, full szalon állapotú (Rá is írták, hogy nyeremény volt) Liberty 50 4T-t. Százezerrel az új ár alatt. Lehet hogy lehetne még alkudni.....Szép fehér..Mint az enyém... [link] -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #83785 üzenetére
Melyik bringás megy az út szélén az úthibákon?
Járda: minden kereszteződésben padka, közben küzdj a gyalogosokkal, kereszteződésben az autósokkal és a járdaburkolat minőségéről még nem esett szó.
14 év kerékpározást hagytam magam mögött, betelt a pohár. Közlekedésre a legtöbb magyar városban alkalmatlan, sportnak oké.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Rivaul
addikt
válasz FeniX- #83779 üzenetére
Van tapasztalatotok 12", meg 10"-es kerékméretekkel?
Nekem volt/van minden. Azért nehéz dolog, mert pl 10 és 10 között is van különbség. Meg maga a "futómű". A Jog valami botrány 10 kerekekkel. Ott sima rugós villa van, keskeny gumikkal. Üt és pattog. Az Amicon szintén 10 kerekek vannak de rövid olajos telókkal és jóval ballonosabbak is. Azzal nem gond a vonatsín. Szóval nagy lehet a szórás. 12 már véleményem szerint egy lényegesen használhatóbb történet. Ott normálisabb futómű szokott lenni és a keréknek is van felülete. Személy szerint a 13 ballonos a kedvencem eddig, Az Aerox kerekei voltak azok amik igazán bejöttek. Lehet vele dőlni és nem kell sajnálni sem. Innen feljebb már minden sokkal komfortosabb de egyre keskenyebb. Azokkal nem szívesen mentem le pl az aszfaltról.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
NYPD
aktív tag
válasz FeniX- #83779 üzenetére
Nekem 12-es az Agility. Elfogadnék nagyobbat szívesen, gyári értékre fújva azért pattogós elöl hátul egyaránt. Bár lehet, hogy már ráférne egy futómű felújítás, vagy a fene tudja, mert azt vettem észre, hogy párás, enyhe esős időben valamiért jóval puhább, nem érzem annyira az úthibákat..
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #83806 üzenetére
Sajnos letezik ilyen szabalysertesi kategoria, hogy Jarmuvezetes tiltott atengedese.
Elvileg neked kellene elkerni a jogsijat, de ha gond van, akkor szerintem legkevesbe te leszel bajban("neked azt mondta van jogsija, probakorre vitte").
En mondjuk ilyen esetben mindig megegyezek a vevovel, hogy barmi van a probakor alatt(akar borulas, akar barmi), akkor vegye ugy, hogy a motort abban a pillanatban vette meg amint elindult a probakorre. -
NYPD
aktív tag
válasz FeniX- #83806 üzenetére
Hát, a szabs.tv szerint (2012. évi II. tv.): 176 § (2) Aki vasúti jármű, légi jármű, gépi meghajtású vízi jármű, úszó munkagép, illetve a közúti forgalomban gépi meghajtású jármű vezetését olyan személy részére átengedi, aki annak vezetésére hatósági engedéllyel nem rendelkezik, szabálysértést követ el.
Szabstv. nagykommentár:
A második fordulat szerint minősül a járművezetés átengedése olyan személynek, aki nem rendelkezik az előírt hatósági engedéllyel. Az átengedés szándékos reálaktus. A birtokba adás történhet szóbeli megengedéssel, az indítókulcs átadásával vagy helycserével. A felelősség szempontjából lényegtelen, hogy a rendelkezésre bocsátás melyik fél kérésére vagy hogyan következett be. A KRESZ 4. § (2) bekezdés kategorikusan előírja, hogy a jármű vezetését az üzembentartó nem engedheti meg, illetőleg a járművezető nem engedheti át olyan személynek, aki a jogszabályban meghatározott feltételeknek nem felel meg. A járművel rendelkező felelőssége nem objektív, hanem azon alapul, hogy tudott vagy legalábbis tudnia kellett - a tőle elvárható gondosság tanúsítása esetén - arról, hogy az elkövetőnek nincs érvényes hatósági engedélye. A járművel rendelkezni jogosult köteles meggyőződni arról, hogy a vezetést átvevő rendelkezik-e megfelelő hatósági engedéllyel, illetve, hogy az engedély az adott járműre érvényes-e. Nem bízhat például autóbusz vezetését olyan személyre, akiről nem tudja biztosan, hogy megvan a D kategóriás vizsgája. A felróhatóság arra épül, hogy kellő gondosság esetén felismerhette volna az engedély hiányát. A cselekmény akkor válik befejezetté, ha a megengedés folytán az átvevő személy a járművet elindítja, a vezetést ténylegesen megkezdi, és a jármű mozgásba lendült.Fentieken túl, Kresz 4. §
Én nem kockáztatnám, az biztos.
-
NYPD
aktív tag
válasz FeniX- #83813 üzenetére
Én pont ezt csinálom épp, 30-án vizsgázom, ha megvan utána megyek motort venni. Nem nehéz kivárni, úgyis csak a garázsban nézegethetném😁
Más dolog: idomcsavarok egységes szabványméretűek? Agilityhez kéne pár db. Vagy menjej be egy obiba v csavarboltba, hogy ilyet kérek és lesz?
Hazarongyoltam mondván még jó idő van kicserélem a fejidomot, csak a jelenlegin két menet már ki volt kopva és prosztóba egyel nagyobb csavarral lett megfogatva. Az újba viszont a normál kéne. Az meg eltűnt ami volt 😀
[ Szerkesztve ]
-
tothferenc
senior tag
válasz FeniX- #83813 üzenetére
En ugy vettem meg a Hornetet, hogy csak a kresz vizsgam volt meg haverommal mentunk, o kiprobalta, azt mondta szerinte oke. En maganuton mentem vele, engem szinten meggyozott, sot, haverom vezetett, en ultem mogotte, igy is mentunk kozuton egy kort. Btw en ismitol vettem meg.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
tibbike01
őstag
válasz FeniX- #83833 üzenetére
Miért adnál betétlapot ha koccansz? Ha tudod, hogy nincs biztosításod, vagy nem fizetne úgyem, akkor megoldod helyszíni fizetéssel, vagy valahogy kimagyarázod, lehet picit többe kerül, de meg lehet oldani biztosító kikerülésével.
Ha nekem van károm mert más okozta, akkor meg benyeltem és kész, annak az alig több mint 100ezres motornak már mindegy kb.Nyílván értem miről beszéltek, de faluhelyen (ahol Stoki a rendőr) kb tökmindegy hogy egy 15éves nyűzött robogón van-e legális biztosítás vagy sem. Ha lenne rajta legális akkor sem lenne túl jó fizetni a magas biztosítást, úgy hogy nem ér kb semmit a motorod.
Városban, ahol nem ismered az embereket és nagyértékű motorral jársz-kelsz, ott már teljesen más a leányzó fekvése.
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz FeniX- #83843 üzenetére
Nekem ismerős mesélte, hogy eddig is csak papíron volt, mert az összeset felvásárolták a futárok.
Ő is rendelt volna, de nem lehetett.....
Érdekesen alakul a gazdaság, kereskedelem. Mintha visszafelé mennénk ... eddig az volt a tuti, ha találtál valami olyat amire nagy a kereslet, és rendben volt a jövőd. Most meg egyre több nagy keresletű dologból egyre nagyobb a hiány .... ebből még nagy baj lesz -
NYPD
aktív tag
válasz FeniX- #83877 üzenetére
50es Kymco Agility fű- és szegélynyíró.
#83880 tothferenc: Elvileg meg kellene egyezzen szerintem, leírás szerint tartja a sztenderd halogén izzó méretarányait.
Igazából nem nagy összeg, egy próbát megér, jövőhéten berendelek szerintem egyet, aztán majd meglátjuk.
Ajánlották már nekem is többen, hogy kössem át, de az elektornikához ilyen téren hülye vagyok, pedig volt annak idején, hogy egy 64 sávos keverő blokkdiagramján eligazodtam még úgy ahogy.
De hogy itt mit honnan hova kéne kötni ahhoz, hogy akksiról menjen úgy, hogy a kapcsoló közbe van iktatva..
[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
-
tamas_0123
újonc
válasz FeniX- #83907 üzenetére
Igazán köszönöm a segítséget. Az ásztatásra nem gondoltam. Délután ázotatt is pár órát ecetben. (brigéciol nem volt itthon )
Az eredmény eddig hatásos, a felületi szennyeződések leáztak, ugyan fény alá tartva még egy kicsi lerakódás látható a fúvóka belsejében.
Hétvégén beszerelem, ha nem működik akkor további áztatást követően vékony réz szállal megpróbálom még jobban kitisztítani, majd jöhet a fúrkálás -
FeniX-
senior tag
válasz FeniX- #83945 üzenetére
Még egy jópofa ugyanerről a motorról.
A nagypapinak szokása volt, hogy minden alkalommal, mikor szerelni kellett, akkor úgy szerelt, ahogy volt: öltönyben, szépruhában. Az ominózus terminátoros eset után megmutatta nekem, hogy hogy lehet bicaj üzemmódba átkapcsolni azzal a fogaskerekes módszerrel, hogy tudjam használni, de csak hangtalanul ,mint egy bicajt.
Na, egyszer egy ilyen használat után nem raktam vissza motor üzemmódba, és szerencsétlen Papa vagy negyed óráig próbálta berúgni, hiábavalóan a motort. végén már majd' kiugrott a ketyegője, mert amúgy szívbeteg volt. Utána nagyon leteremtett, mikor szóltam neki, hogy valószínűleg csak bicaj üzemmódban tekeri.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
válasz FeniX- #83948 üzenetére
Na, ha már így teljesen átmegyünk OFF-ba, találtam két régi képet 'az öregről', meg fateromról.
Anno 175-os Czetkával motoroztak sokat.
Fater elég bohémra alakította át a CZ-t. fordított kormány, meg mindenféle hippi feliratok és króm-festék. :-DItt aztán 1 képen van minden, ami a régmúltat idézi. "Áfor" kút, "casco" felirat, ezerkecske lada, amit akartok. :-D
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83956 üzenetére
Igen, a gyári Simson rugó karcsú volt a két személyhez, ez itt tényleg szükséges módosítás volt.
Ezt a Simsont vettem át később a havertól, 60e. km volt benne. A hengerben nem volt érzékelhető kopás, minden egyben volt. Gyűrűket cseréltem csak, ha már szétszedtem. Aztán eladtam, szerintem most is fut még valahol.
Nem tudom a másik "kötelező" Simson módosítást kiszúrtad-e.
Akkoriban ha lett az embernek egy új "Szimója", a hátsó sárvédő hosszú gumi leffencsét lecserélte sportosra, a hátsó lengéscsillapítót az MZ-jére, és volt egy harmadik gyakori módosítás.
Na, motorosok, kiszúrjátok mi nem gyári a két Simsonon még..? -
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #84048 üzenetére
Futárok semennyire, tesztekben nem volt benne még egyszer sem. - Futárnak vagy nem elég az 55 km/h, vagy ha igen, vesz egy 4T 50 ccm- 2 literes fogyasztással. Az 50 km hatótáv 6-8 órás töltési idővel meg vicc, egy nap talán egy tucat cím is belefér sétatávon belül.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
teleahocipöm
senior tag
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz FeniX- #84098 üzenetére
A kormány nyak és a kormány villa között van elvezetve. Tesómnál volt egy ugyan olyan motor javításon, mint az enyém és azon is ugyan úgy volt elvezetve, ahogy az enyém, Max még elrakom kívülre, ha lesz kedvem. Hátha
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
-
Rivaul
addikt
válasz FeniX- #84106 üzenetére
Motorozgatni vagy játszani is? Mert játszani a Jog-ot nem ajánlom. Annyira hitvány váza van hogy nagyon. Egy kisebb esés és már tekeredik. A Dio ebből a szempontból lényegesen jobb.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
-
RJ45
tag
válasz FeniX- #84152 üzenetére
télen-nyáron használom ezzel járok most a vonathoz, ill. ahhoz közeli kertig 6 oda és vissza napi 12km
foglalkozós már egy ideje a motor, csak "betegség miatt zárva" felirat volt kint a garázsajtón (itt a reptér felé van egy szerelő) emiatt vártam, de már hetek óta kint van és hiába, szóval már keresnék akkor inkább mást.
apróságok, csak tudod összegyűlt
vákumos benzincsap szerintem cserés nem zár rendesen, benzin van a motor alatt, nem nagyon sok, de mindig van egy kicsi. Nem nagy érvágás, csak büdös van emiatt a garázsban és jön fel onnan a házba.
Persze mire észrevettem átáztatta a légszűrőházban a szivacsot, az is cserés lesz, mert hát oldja valamennyire. Máshogy vezettem a holmikat, azóta nem folyik rá, de folyik.
Első kerék most kezdett el nyikorogni pár napja, lehet csak ahogy a fékbetét beleér a tárcsába és a hideg miatt? Fene tudja, de elég hangosan nyikorog ahhoz képest, hogy nem húzom a féket, hol jobban hol kevésbé, de főleg ha lassan megyek, 40 felett elhallgat. Csapágy nem kotyog, szépen forog, azt néztem
Hajtómű olaj is tuti több már, mint 5 éves. Hidegen gázra megfullad, de lehet csak amiatt, hogy szakadt az O gyűrű az automata szívató alatt. Eddig elég volt hagyni pöfögni 1 percet és utána jó volt, de mióta hideg van már előfordul, hogy kereszteződésben induláskor is fullad gázadáskor, ami instant életveszély, de rittig nincs itthon az a méret O gyűrűből, pedig a szívató már tényleg kéne
el van hanyagolva, bowdenek is ki lehetnek már szálasodva, érzem jeleit néha, gyertya fingom sincs mikori, nem is emlékszem. 2004-es a motor, SA16J, japán belpiacos, megy és megy évek óta. Egy rossz szavam nem lehet rá. Csak a repsol 2T-t kérte meg a benyát. Hazudok, egy szívócsonkot cseréltem úgy 6 éve, kaptam belőle gyári Yamaha-t akkor 5k-ért, de ennyi.
kicsit törődni kéne vele
olyan ember kéne, akinek van minden, vagy kirendeli egyszerre és egy nap alatt rendbe teszi[ Szerkesztve ]
-
BLUE TORNADO
senior tag
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #84183 üzenetére
Gyakran járok a Budafoki és Dombóvári kereszteződésben gyalog. Sűrűn előfordul, hogy két Don Pepe Panda a pirosnál készül fel a racséra. Ugye, az elviteles konyha ott van az Etele és a Szerémi sarkán.
Valahol az ilyesmi is hozzátartozik egy cég imidzséhez.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
RJ45
tag
válasz FeniX- #84195 üzenetére
Van még a betéten, én is azt néztem először a rák tudja mi nyikorog, ma induláskor végig nyikorgott vagy negyvenig, aztán amikor hazaértem lefékeztem a kerítésig hangja nem volt lassítás közben sem, aztán kinyitottam a kaput és amikor legurultam a garázsba végig nyikorgott. Nem értem.
Azt nem értem, ha a betét nyikorog csak attól, hogy hozzáér a tárcsához picit, akkor hogy tudok úgy lassítani néha, hogy nem nyikorog? Érted amikor éppen nem nyikorog, akkor miért nem nyikorog? Kicsit idegesít, hogy mi lehet még, de hát csak az lesz. Megforgattam a kereket a csapágy nem rág, nem kotyog. Nem tudom.Fejlámpát már bánom, hogy nem rendeltem kínait, amikor még nem áfázták. Valami li-ion beépített akksis kéne, ha már veszek, csak lebeszéltem magam, hogy minek az nekem. Úgy sem megyek én már túrázni, meg gondoltam szerelni sem szeretnék. Ide ilyesmiből mindig azt hozzák, ami a németeknél már eladhatatlan és még drágán is árulják. Franc se akar már ceruzaelemekkel vacakolni egy firssen vásárolt cuccnál, mintha 20 éves lenne.
Ó látom ezen is már "házi" a bilincs szóval jól gondoltam, hogy ez szereléskor "fogyni" szokott, aha
...hát nem tudom, lehet kénytelen leszek. Magad uram, ha szolgád nincsen, de akkor ebből is venni kell. Akkor másik cső kell gondolom, aminek vastagabb a fala, hogy a meghúzott bilincs ne vágja be, akkor ha arra nem lesz jó a spirál, na azt hol a toszba veszek? A benzincsőre ilyen védő spirált vagy szoknyát vagy mi a tosz az? Tudod hogy ne kopjon ki a gumi ott ahol hozzáér valamihez...áááh, hát nem sok kedvem van szívni, pedig ez szívás lesz nekem, ha belekezdek úgy érzem biztos hogy lesz valami meglepi. Ez a "rugóacél" bilincs... hát ez, ezzel valami lesz, de a csavaros bilincset meg hogy nem húzod ehhez képest túl erősre... sehogy kell egy vastagabb falú cső
[ Szerkesztve ]
-
RJ45
tag
válasz FeniX- #84199 üzenetére
Vállalom. Elhanyagoltam. Mentségemre szóljon, hogy autó mellett sokkal ritkábban használtam. Meg hát nagyon hülyén is nézek már ki rajta. Emiatt még mindig csak 22.000 km van benne. Én a mostani állapotában sem adnám oda egy kínaiért egyébként. Még mindig olyan nyomaték van benne, hogy emeli a kereket. Az autóm gazdasági totálkár közelébe került, nem tervezetten és meglepően gyorsan eladtam. Venni azóta sem tudok jót, rosszat meg nem akarok. Szóval emiatt nagyon be lett fogva az öreg kis Jog és hát különösebb felkészítés nélkül.
Eszembe nem jutna emiatt egy Yamahára azt mondani, hogy egy fochs. Nagyon nem. BP-n nem egy futár alatt látok olyat, mint az enyém a mai napig. Azt gondolom ennél jobb bizonyíték nem kell rá, hogy a típus amúgy jó.Mozog a féknyereg? Hmm, ez jó ötlet, ezt megnézem, a hideg miatt lehet, hogy a hőtágulás adta zsugorodás elég volt ahhoz, hogy a vibrálástól lelazuljon valahol. Néha nem értem miért vagyok ilyen ötlettelen, hogy azt úgy meg sem rángattam tényleg.
Megcsináltam mindig is amibe belekezdtem, de a bringánál is volt emlékszem, hogy újra szét kellett szednem húzni a kónuszon, pedig amikor összeraktam meg voltam győződve, hogy patent. Nem mondanám magam bénának, de az a kimondottan aranykezű gépész sem vagyok az a baj. Vannak nálam ügyesebbek.köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz FeniX- #84207 üzenetére
A motorom már 34 éves, most adta meg magát a főtengely. 5 éve tuningoltam, lehet hogy az belesegített ebbe, de az az 5 év nagyon jó volt. Ment, mint egy táltos. Most újra életre kelt. Új főtengely, új dugattyú. Alig várom hogy megkergessem, ha az idő kegyes lesz hozzám.
-
RJ45
tag
válasz FeniX- #84222 üzenetére
Tökmindegy mekkora, ha nincs rajta rendszám akkor 50-esre köti a biztit. Az eredeti cuccai nincsenek nála, szóval tuti bukó balesetnél, mert fizetheti a teljes kárt zsebből és a rendőr is megcsekkezi. Itthon nem éri meg tuningolni. Akinek nem elég az 50-es, annak venni kell rendszámos 125-öt oszt jó napot.
-
Rivaul
addikt
válasz FeniX- #84231 üzenetére
Sok zseniális és segítőkész topic/társaság van itt a Ph-n. Az elmúlt 15 év alatt megannyi segítséget kaptam és adtam. De vannak sötét bugyrok is, ahova nem akar beszökni a fény Számomra ilyen a gyúrós topic. Survivor van benne keményen.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
válasz FeniX- #84235 üzenetére
Egyetértünk. 12 évesen kezdtem helyi kis konditeremben. Most 34 vagyok. Azóta kihagyásokkal de mindig jelen volt az edzés az életemben. Próbáltam anno egészséges eszmecserét folytatni. Segíteni, tapasztalatot cserélni. Megszoktam hogy itt sokkal letisztultabb a közösség mindig. De oda csak egymást ekézni járnak az emberek. Egyszer próbáltam 6 éve, aztán 3 és most egy hónapig követni read onlyba. Azóta se jutott be a fény...
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest