- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Rivaul #70223 üzenetére
Lehet csinálni ezt a játékot (szokták is), de csakis kétfajta súlyú görgővel egyszerre, többel nem. És szigorúan ugyanazt a méretet kell használni! csak is ugyanazt!
Egymás mellé rakhatsz kétfajta súlyút de azonos méretűt, és azoknak ismételniük kell egymást. Tehát ha pl 4 és 6 grammos görgőket akarsz vegyíteni akkor 4-6, 4-6, 4-6, így folyamatosan ugyanabban as sorrendben kell követniük egymást. Egyébként ha csak így lehet kimatekozni a megfelelőt akkor akár véglegesen is maradhat így, pl a Stage6 ezért is árulja hármasával a görgőit és nem hatosával. De véglegesen csak a nagyon kihegyezett tuning robogóknál szoktak vegyíteni és úgy is hagyni, ahol tényleg tizedelni kell már. A Stage6 pl 0,25 grammonként emelkedik.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz BlackPriest #70253 üzenetére
Ilyesmi van nekem is otthon.
4 illetve 2t fordulatot is mér, de nem mindegy, hogy hogyan van beállítva. Ráadásul valami rejtett funkció ez benne, nem sima gombnyomásos (hosszan kell tartani benyomva valamelyiket, vagy ilyesmi). Alapban 4t-re van állítva (én csak erre használtam), 2T-nél ha nincs átállítva akkor fals adatot mutat. Nekem is az egyik fórumtárs hívta fel rá a figyelmem egy privát beszélgetés alatt.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz BlackPriest #70263 üzenetére
Nekem nem adtak hozzá. Be volt rendesen csomagolva, de semmi részletes leírás. Az átállítást be tudom linkelni a privátból ha kell valakinek. De lehet, hogy időközben megjelenik Telda fórumtárs akitől származik és majd ő leírja.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Rivaul #70296 üzenetére
Van egy pont ahonnan már hiába írod le tökéletese a helyzetet, egyszerűen nem lehet "távsegíteni". Ott kéne lenni a motor mellett ahhoz, hogy érdemlegeset mondjon az ember. Erre mondjuk azt mondom, hogy próbáld meg. Nem egy nagy beruházás és hátha...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Amúgy ez tényleg így van. Egy full széria robogónál még annyira nincs jelentősége (persze ott is számít), de ahogy megyünk feljebb és minél komolyabb összetételről (tuningról) van szó, annál nagyobb hangsúly helyeződik erre a dologra.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz sirály69 #70316 üzenetére
Akár ez is elég lehet, de én inkább egy 5-6Ah-s akkut vennék bele. De ami még ennél is fontosabb, hogy a külső mérete passzoljon. Mérd le a régit benne, hogy mekkora, vagy magát a tartót, és ezt is vedd figyelembe a rendelésnél (szélesség, magasság, hossz). Nehogy az legyen, hogy veszel egyet aztán be sem megy a helyére.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz perge666 #70358 üzenetére
Tényleg az. Emlékeim szerint Magyarországon már 2008-ban sem lehetett kapni ezt a típust. Tudom, mert egy cimborámnak jobban tetszett ez a régi vonalvezetés, de már nem kapott újonnan ebben az évben. Aztán lehet, hogy külföldön még hozzá lehetett jutni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Yosolo28 #70363 üzenetére
Persze, ekkorát tud számítani.
Mivel az új szíj szélesebb (a te esetedben meglehet, hogy jóval szélesebb. Írtad, hogy nem mai darab volt) ezért a variátornál jóval messzebb (följebb) került a csapszegtől mint a kopott szíj. Ennek ugye az lett a következménye, hogy nagyobb áttételről indul alapból a motor mint korábban. Mivel elől nagyobb lett az "induló áttétel", ezért hátul ugyanannál a motorfordulatnál nagyobb lett hátsó tárcsa fordulata az elindulásnál, és ezzel együtt a kuplung nyitási fordulata is megváltozott. Magyarul hamarább nyit. A szíj kihézagolásával tudod elérni azt, hogy olyan, vagy hasonló legyen a motor viselkedése mint korábban. Úgy kell kihézagolni alátétek segítségével a szíjat, hogy összerakott állapotban alapállásban minél közelebb legyen a szíj a csapszeghez, de semmiképp sem érjen rá. ez nagyon fontos. Inkább legyen az optimálistól kicsit feljebb, mintsem ráérjen.
Egyébként a kontrasztrugóra is ránézhetnél ha az is gyári még, mert biztos, hogy az is valamennyire el van már fáradva.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz BlackPriest #70379 üzenetére
(#70380) siti
De. Az már sok és teljesen felesleges is.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz D1Rect #70383 üzenetére
Ebben az esetben bármennyire is reklámozom én is állandóan a Power 1 Racing-et, ez az olaj szerintem kevés már ahhoz a cucchoz. A Power 1 R egy nagyon jó olaj mivel full szintetikus, és már viszonylag alacsony hőfokon is elég. Ezen tulajdonsága miatt a szériarobogóktól a közepesen tuningolt motorokig bármihez jó. Viszont ennek az "alacsony" hőfokon elégésnek ára van, mégpedig az, hogy gyengébb a kenőképessége. Egy olyan fordulaton dolgozó kombónak, mint ami neked össze van rakva már kevés oda. Ezen a szinten jobb lenne kikötni már a külön olajozást végérvényesen mégpedig annál az egyszerű oknál fogva is, mert a következő szinten lévő olajok már valamivel sűrűbbek. Nem jók külön olajozásos rendszerekhez, kézzel kell bekeverni őket.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz D1Rect #70386 üzenetére
Ott van pl a Repsol 2T Racing. Sokan indokolatlanul drágábbnak tartják a Repsol-t (pl az említett olajat is), csak azt nem veszik számításba, hogy milyen komoly kenőképességgel rendelkezik. Ez az olaj "komolyabb" olaj mint pl a Castrol-nak a 2T racing-je. Magasabb hőfokon ég el és jobb kenési képest biztosít egy nagy fordulaton dolgozó motornál. Persze ahova nem kell/nem való ott nem kell használni, ennyire egyszerű az egész. Mivel nagyon magas fordulatra van tervezve, ezért ha olyan motorba tesszük bele, ahol nem adottak a feltételek, akkor hiába full szintetikus, simán ugyanúgy lerakódik mint pl egy ócskább olaj...mivel hogy nem ég el rendesen. Mint korábban írtam, pl a fent említett Repsol sem alkalmas különolajozásos rendszerbe. Egyébként még az Igol-nak is vannak nagyon komoly 2T verseny olajai amik legalább annyira, de inkább még többe kerülnek mint a Repsol. Mondjuk az is igaz, hogy nagyon jók is.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Expendable #70388 üzenetére
Persze, ez simán jó. Szintetikus, viszonylag alacsony hőfokon is elég...teljesen jó. Bár a leírása alapján inkább bekeverve ajánlják, de ismerem ezt az olajat, egyáltalán nem sűrűbb azoknál mint amit külön keverékes rendszerekhez ajánlanak.
Az előző hozzászólásomban ez a mondat: "Magasabb hőfokon ég el és jobb kenési képest biztosít egy nagy fordulaton dolgozó motornál"
Inkább ez akart lenni: Magasabb hőfokon ég el, és jobb a kenési képessége egy nagy fordulaton dolgozó motornál.
Utálok telefonon gépelni.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz perge666 #70391 üzenetére
Dehogynem. Nem magára a Repsol márkára írtam, hogy nem jó. Jó bele csak nem mindegy, hogy melyik típust használod. Ha a Racing-et veszed bele akkor igen, tök felesleges, és nem is igazán jó abba a motorba.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Winchester95 #70420 üzenetére
Plusz egy a hátsó kerék tengelynél.
(#70421) suste Ja, az sajnos nincs rajta. De minimális lehet az energiaigénye így, hogy nem használod. Kb mint egy órának. Mert nálam kb már három éve rendületlenül be van kapcsolva.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz madmike #70422 üzenetére
Gyakorlatilag bármi lehet vele. Az, hogy csak 30-at megy lehet hajtás probléma is, bár még akkor is többet kéne, hogy menjen ha kutya rossz állapotban van (görgők, szíj stb).
Ha nem akar kipörögni (lehet, hogy ezért sem megy többet végre), akkor ott valami karburációs probléma lehet.(#70412) Expendable Szerintem inkább itt, a nagyrobogós topikban érdeklődj az adott típussal kapcsolatban. Lehet hogy közölük valakinek van tapasztalata vele.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Expendable #70412 üzenetére
Közben látom, hogy már megkérdezted ott is. Akkor bocsesz.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz bigrock #70435 üzenetére
Automata szívatót le kéne ellenőrizni, hogy működik-e. És mivel ez nem ejtőtankos, hanem a taposó alatt van a tartály ahonnan fel kell szívnia az üzemanyagot, ezért a benzinpumpát is le kellene ellenőrizni, hogy nem engedi-e vissza.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Azért egy normális márkánál nincs olyan nagy szórás mint amit feltételezel, ott azért egyformák a motorok. Persze az igaz amit mondasz, hogy nincs két teljesen egyforma motor gyárilag sem (nem is lehet), de normális gyári motornál újkorában csak minimális eltérések lesznek amit te nem igazán fogsz megérezni.
Nekem az a tapasztalatom, hogy a robogókat (legalább is a jól bevált márkákat) jól belövik a gyári csőhöz, felesleges eltérni a gyári görgőmérettől ha minden gyári, pedig ha valaki, akkor én is az vagyok aki szeret variálni.
Ha meg már bontva van a gyári konfig, akkor úgy kell beállítani, hogy kigyorsítás során max gáznál folyamatosan azon a fordulaton legyen, ahol a legnagyobb teljesítményt adja le. Ez nem biztos, hogy összhangban lesz azzal ami a te fülednek tetszik, illetve a legjobb fogyasztás sem ebből fog megszületni.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz halhatatlan #70452 üzenetére
Magával a márkával semmi gond nincs, szerintem megbízható robogók. Ha tetszik a kérdéses típus akkor nyugodtan vedd meg, de használtnál azért oda kell figyelni a vételkor mint minden más motornál.
(#70453) KTU Én még az ilyen egyszerű szériarobogókba is midig valami alacsonyabb hőfokon elégő teljesen szintetikus olajat szoktam ajánlani mint pl félszintetikust. Szerintem ez a repsol van ezek közül jelenleg a legjobb árban. Ott van még a castrol racing 2T is, de az drágább mint ez.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz halhatatlan #70455 üzenetére
De mi van, hogy ha nem szelepszár szimeringes hanem azért füstül, mert egyszerűen már eszi az olajat?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz halhatatlan #70457 üzenetére
Elméletileg van 1-2 dolog ami utalhat szelepszár szimeringre, de azokat sem lehet készpénznek venni, ráadásul azt így helyben simán ránézésre nem tudod megállapítani sajnos. Hangból szintén nem lehet következtetni, egy kopott hengernek is lehet ugyanolyan jó hangja.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz halhatatlan #70459 üzenetére
Ez is egy megoldás, de nem tudhatod pontosan, hogy mi baja van. Miért nem nézel egy olyat akkor, aminek élből semmi baja nincs? Vagy annyira jó áron lenne ez?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz lbence #70464 üzenetére
Ezzel a részével itt a fórumon nem foglalkozunk. Mármint úgy értem, hogy azt vesz és azt csinál ami akar, nem tiltja a fórumszabályzat.
Persze nem buzdítok én sem senkit papírok és rendszám nélküli motor vételére, de az ő dolga.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #70467 üzenetére
Ennyi erővel tiltó listára lehetne itt tenni a 70-es hengert meg mi egyebet. Meg úgy általában véve az egész tuning témát, holott még az összefoglalóban is része van benne amit nem én találtam ki. Utána meg itt van amit te is írsz, 80-90 km/h meg még magasabb végsebességek említése, kb be is lehetne zárni a fórumot. Ráadásul a motor még nem az övé, így a képek még nem jelentenek semmit sem. Nem tudhatjuk, hogy mi a pontos helyzet vele.
Egyébként sem buzdítunk senkit ilyesmire.(#70468) halhatatlan Azért a fentieken mindenképp gondolkodj el. Más ha az ember egy gyárilag 50-es motort tuningolhat (természetesen ez sem szabályos), és más ha egy veszel egy olyan motort ami alapból rendszámköteles. Nem a régi időket éljük, sokat kockáztatsz vele. Kerülendő.
De innentől ezt témát javaslom és kérem, hogy zárjuk is le. Nem szeretném ha ebből itt egy véget nem érő vitasorozat robbanna ki. Nem ér annyit az egész. Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #70476 üzenetére
Tudod, hogy miről beszélek, ne forszírozzuk.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Winchester95 #70479 üzenetére
A teljes betekeréstől 1,5-2 fordulat kifele egy általános sztenderd beállítás. Hacsak nem szív falsot valahol, akkor ennél biztos, hogy be fog indulni a motor és menni is fog. De ez csak egy általános beállítás, korántsem tökéletes minden esetben.
Itt egy régebbi hozzászólás ahol leírtam az alapjárat helyes beállításának a menetét.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Winchester95 #70481 üzenetére
Lehet, hogy membrán. Meg az is lehet, hogy túlszívatod talán... Mindenesetre nézd meg a membránt, hátha tényleg azzal van valami.
(#70482) Peti198506 Ezt hogy érted, hogy nem jön ki semmi kicsavart gyertyánál. Ha esetleg túlszívattad előtte és ki akarod szellőztetni, akkor sem úgy kell ezt elképzelni, hogy minden esetben lövi ki a benzint majd.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz forandor #70483 üzenetére
Én speciel ezekre a száraz milliméter adatokra nem tudok mit mondani. Volt, hogy én is játszottam ezzel, hogy tekergettem rajta és be is jött. Szerintem próbáld ki pár nap múlva ahogy te is tervezted, hátha pont beletaláltál és jól fog működni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Winchester95 #70488 üzenetére
Ha van az égéstérben benzin akkor igen, valamennyi benzinpárlatnak kell kijönnie amit általában lehet is látni. De ha nem volt előtte benne, és nincs szívás a karbi felől mivel ki van tekerve a gyertya, akkor nem tud semmit kifújni. Szerintem.
Mit kell tenni, hogy ne szívasd túl? Hát arra értem, hogy ha rá van adva a szívató és nem akar indulni 2-3 vagy max 4 rúgásra, akkor felesleges tovább erőlködni, mert ha odáig nem indult be akkor utána sem fog. Csak az égésteret nyomatod tele felesleges benzinnel és áztatod el a gyertyát.
Persze ez kézi szívatóra érvényes amit írtam.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Winchester95 #70490 üzenetére
Ha túl van szívatva, akkor az van amiről eddig beszéltünk, hogy ki kell tekerni a gyertyát és jó pár rárúgással kiszellőztetni az egészet. De nagyon egyszerű: Ha kitekered a gyertyát, akkor már azon látszik, hogy túl van-e szívatva vagy sem. Ha nedves a benzintől akkor igen.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor 200 Lite - nem százas a kétszázas
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- Autós kamerák
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Milyen légkondit a lakásba?
- TCL LCD és LED TV-k
- Villanyszerelés
- Politika
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
- További aktív témák...