-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
bardi
aktív tag
Sziasztok!
Az alábbi linken lévő leírás alapján épített már valaki nyomtatót?
http://www.deviceplus.com/how-tos/diy-reprap-3d-printer-for-beginners-part-1-build/Végignézve nekem mintha nem lenne teljes. Teljesen kezdő vagyok, de nagyon gondolkozok, hogy kéne egyet építenem, hogy tudjam prototípusokat gyártani a tervezéseimhez.
Edit: egyáltalán érdemes-e belekezdeni ennek az építésébe, vagy annyira jön ki már csak az alkatrész, hogy egyszerűbb venni valami olcsó kit-et?
[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz mazso26 #4967 üzenetére
És (#4962) Xantomas
Köszönöm a választ mindkettőtöknek.
Első körben a fa nem zavarna, mert olcsó legalább. A tejesdobozt rögtön ki is lehetne cserélni egy fa keretre, aztán ha kész nyomtatni a fa helyett alkatrészeket majd idővel aluprofil
Az építgetés részének a mechanikus oldala nem aggaszt, azt biztos meg tudom csinálni, inkább az elektronika, főleg a programozás, ahhoz hülye vagyok Forrasztás meg kábelek jó helyre dugdosása megy azért.
Idővel nem állok annyira jól, inkább azt az időt tervezésre fordítanám, amiket nyomtatni szeretnék.
Pénzben jó lenne minél olcsóbban megúszni legalább az első változatot. Találtam kiteket bőven 200 font alatti áron, de annyira sok féle van, hogy tapasztalat nélkül nem tudok eligazodni. Ami jó lenne, ha step fájlból lehetne modellt csinálni, azt minden 3d tervező szoftver tud csinálni kb.[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Devil Smile #5034 üzenetére
Minden Anet A8 filamenttel együtt érkezik?
Úgy döntöttem inkább venni fogok egy olcsóbb kit-et, mint építeni, idő hiányban, és az Anet A8 a legszimpatikusabb eddig. Gearbestről rendelném, onnan érdemes? (UK-ba élek) Viszont a filamentek mind kínából jönnének ha jól látom.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Kínai raktárból ingyen jön. Mondjuk nem tudom vámot kell-e fizetni.
A Tevo Tarantula jobb lenne? A Z tengely mozgatása nekem azon annyira nem tetszik. Az Anet A8-ról néztem több videót, és azért tetszett meg. Akinek van mindkettő melyiket ajánlaná? Ha minden nagyon jól megy lehet a héten meg tudom rendelni.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Devil Smile #5040 üzenetére
Eddig csak kis értékű dolgokat rendeltem kínából, kiment teljesen a fejemből a vám. Marad az eu-s raktár. A kuponnal a tarantula elég jó áron van. Keresek majd összehasonlító videót.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Megrendeltem a Tevo Tarantulát.
Fel is merült egy kérdés, olyat lehet csinálni, hogy elkezdek nyomtatni valamit, megállítom a nyomtatást, belerakok egy csavart, és folytatom tovább? Egy menetre tekerhető gombot akarok csinálni először, de gondolom M6-os menetet nem lehet nyomtatni. Viszont ha a geometriában megcsinálnám a csavar helyét, mint kivágást, akkor oda be tudnám azt rakni, majd a következő nyomtatott rétegek elfednék.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Megjött a Tarantula, el is kezdtem összerakni. Ahogy a hotend kábeleit mozgattam, el is tört egy...
Ezt visszaforraszthatom, vagy a hő miatt szétesne megint? Ha nem, mit kell vennem helyette? Ez lenne az, ami fűti, a másik meg a hőmérő?EDIT: Ez pl meg is teszi helyette nem?
[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Csapoteam #5179 üzenetére
Szia, már nem, de köszönöm a felajánlást
Összeraktam az egészet, van pár észrevételem. A manual alapján szépen össze lehet rakni. A titan extruder jobb mint a másik? A végére érve vettem észre, hogy az is van Mint ahogy a szerszámokat is a végén vettem észre, nem baj, a sajátom jobb
Az alu profilokat nem sikerült mindenhol egyenesen vágniuk, de ettől még össze lehet rakni. Az akril sarokmerevítőknek nem tudom mi értelme, merevíteni nem merevít, úgyhogy én azt nem is raktam fel.
Az elektronikát tudtam rögzíteni, viszont a kijelző alaplapján a furatok nem elég nagyok az M3-as csavaroknak, így azt nem tudtam rögzíteni. A kábelezésről majd még kell néznem videót, nehogy leégessem az egészet. Holnap elvileg megjön minden ami még kell, és be tudom fejezni, meg tudok kezdeni nyomtatni.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
A tápon van 3-3 kimenet, és a diagram a bekötéshez csak 1-1-et használ. Nem lehet a ventilátorokat a másik kettőre kötni? Így három kábel megy majd egy helyre.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Próbálnám az első dolgot nyomtatni,d e semmi sem történik. SD kártyára másoltam a kódot, LCD-n betöltöm.
Ezután várni kell, hogy felmelegedjen. Elméletileg fel is melegszik, egészen gyorsan, de nem csinál semmit. Az LCD-n van egy Err:MINTEMP felirat. Valami rosszul lenne csatlakoztatva?[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Köszönöm, a hotend kábelét kellett mozgatnom, hogy jó legyen.
Első nyomtatás nem lett túl sikeres, nyomtatás közben eltömítődött a hotend. Felmelegítve alig tudok rajta átnyomni anyagot, majd talán kihúzni sikerül. Első pár rétegnél nem jött semmi anyag belőle, de utána szép volt a nyomtatás.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
A hot end nem volt jól összerakva. Miután kipucoltam sikerült nyomtatni vele. A kocka meg a hajó teljesen alap nyomtatóval készült.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Tevo tarantulára a fűtött ágyra lenne értelme aluminium lemezt rakni? Most Néhány dolog egész jól rátapad, de volt, ami eldőlt nyomtatás közben. 3mm vastag alu lemezt tudnék munkahelyen vágatni. Gondolkozok az ágy alatti hordozón is, 5 mm vastagból, de azt már lehet nem engednék. Akril helyett biztos jobb lenne.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Ahogy felmelegszik a fej, rögtön elkezd belőle folyni egy kis anyag. Emiatt a nyomtatások kezdeténél csipesszel kell azokat folyamatosan leszedni, hogy ne rontsák el az első réteget. Ezt valahogy el lehet kerülni?
Illetve Repetierben a brim meg skirt beállításokat hogy tudom változtatni? Hiába írom át az értékeket és generálom újra, mintha abból mindig a gyári érték maradna meg. Infillen kívül nem igazán piszkáltam még semmit, azt viszont másik fülön kell, és rögtön figyelembe is veszi. Próbáltam a Cura-t is, de valamiért nagyon lassú a gépemen, főleg amikor a rétegeket mutatja (egy laptopot használok erre, igaz szerintem kellően erős, fusion360, solid edge mind fut rajta), így inkább maradok repetiernél.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Cura-ban csinálva a programot jobb, máshogy kezdi.
Viszont arra nem jöttem rá hogyan tudom használni a saját beállításaim repetierben, úgyhogy váltottam cura-ra inkább. Ez rögtön frissít mindent, és jól működik. Most hogy raktam fel egy üveglapot kell is, mert így 60 fokra kell állítanom az ágyat, és már a programban az van így. Repetierben hiába állítottam be, semmi, marad minden alapon.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Úgy érzem nagyjából sikerült beállítanom a nyomtatót, az első rétegek szépek, a falak is, viszont az infill borzasztó gyenge. Milyen paramétert kéne állítanom cura-ban, hogy az jobb legyen? A sebesség 60mm/s. Olyan mintha oda nem jutna elég anyag, de nem találok semmi olyan paramétert, amivel ezt be tudnám állítani.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Mivel sehogy akart működni, ezért szétszedtem a fejet. Úgy tűnik legutóbb vagy rosszul rakhattam össze, vagy a PTFE cső kicsúszhatott kicsit, mert volt benne egy kb 2 mm magas korong. Most a meglévő beállításokkal minden nagyon szép. Helyette valamelyik tengely akadva jár, és nem tudom melyik, mert kézzel mozgatva nem érzek semmit. De legalább lesz mivel szórakozni még.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Tudom vicces, de egyszerűen nem tudom eldönteni. Nyomtattam egy kockát, azon pont az egyik sarkon csinálta, amikor már x irányba mozog, de ott lehet akár azért is, mert mondjuk a bed visszarugózott. Utána egy nyomtatáson Y irányba látszott inkább, de egyáltalán nem vészes. Az első rétegen látszik inkább, amikor a brim-et csinálja, de azon is a sarokban volt pont, ahol az átmenet van. Most nyomtattam egy fogaskereket, azon pl egyáltalán nem is veszek észre semmit.
Alig van már az első tekercsből, ami járt a nyomtatóhoz, és kíváncsi voltam kis fogaskereket lehet e csinálni. Nagyobb dolgok már nem jönnek ki belőle. Így, hogy most jól be van állítva minden, 2,1-es modullal is nagyon szép lett. 9 fog, 25°os pressure angle. Az alámetszés mértéke is teljesen elviselhető.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Ha valami mechanikai elemet akartok nyomtatni, amin lesz terhelés, és ezért kell a 100% infill, szerintetek mi a jobb megoldás? Az infill-t növelni 100%-ra, vagy a falvastagságot felhúzni annyira, hogy 100% infillt adjon. Nekem valamiért a második tűnik az erősebb megoldásnak, mivel a szálak "párhuzamosak" a külső rétegekkel.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz TheProb #6430 üzenetére
Szia!
Én is Anet A8-cal akartam kezdeni, de itt rábeszéltek a Tevo tarantulára. Én szinte semmit se költöttem rá, egy üveglapot vettem, ami képkeretben volt, illetve egy fűvükát nyomtattam rá, a hűtéshez, elhanyagolható az anyagköltsége, és szerintem egészen jó eredményt kapok már így. Nem tökéletes, de már bőven megfelel a célnak.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Valaki innen rendelt már, vagy van tapasztalata ezekkel a filamentekkel?
https://shop.3dfilaprint.com/filaprint-chocolatey-brown-premium-pla-175mm-3d-printer-filament-1273-p.asp
https://shop.3dfilaprint.com/3d-filaprint-finest-traffic-black-pla-3d-printing-filament-175mm-13468-p.asp'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Végül ezt a filamentet vettem meg, az ára miatt, meg másnapi kiszállítás miatt. Először fura volt, hogy törik, a tarantulaval érkező filamentet félbe lehet hajtani anélkül, hogy eltörne, ezt viszont nem.
210 fokon nyomtatok vele először, egy kalibrációs kockát, két falréteg, 20% infill, 50 mm/sec sebesség, 0,3 mm rétegvastagság. Eddigi legjobb eredményem, az infill tökéletes, pedig eddig az mindig lyukacsos volt, és nem volt értelme nyomtatni. Az asztalhoz szépen tapad eddig, üveglap, 60 fok.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Képek.
Talán látszik a képeken, hogy az első pár réteg nem az igazi. Azoknál a ventilátor még nem megy. Mivel lehetne elkerülni? Már akkor mehet a hűtőventilátor? Vagy az azstal hőmérséklete nem jó? Illetve az X és Y teteje környékén olyan, mintha el lennének tolódva a rétegek kicsit, de a többi részen meg jók.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Kipróbálom alacsonyabb hőmérséklettel.
A réteghűtőnek a második rétegnél kéne 100%-on mennie, úgy állítottam be. Szétválni nem akarnak a rétegek, inkább csak csúnya. Hamarabb törne le a körmön, minthogy szétszedjem, inkább nem is próbálom tovább
Az extrudert még a gyári filamenttel kalibráltam, és azzal jó volt, viszont mivel ez az anyag keményebbnek tűnik, ezért nem nyomódik annyira bele a fogaskerékbe, így nagyobb átmérőn megy, és tényleg lehet over extrusion miatta. Az is alátámasztja ezt, hogy a mérete pár tized mm-rel nagyobb, mint a gyári kockának.
Az oldalán kimaradt résznél melyik részére gondolsz?'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Úgy tűnik hiába PLA-val nyomtatok, kell a 60 fokos asztal. Egy nagyobb tárgyat akartam kinyomtatni, és a sarkok elkezdek feljönni 55 foknál, elég jelentősen, kuka is lett az a darab. Adtam 4 mm brim-et a következő próbálkozáshoz, és visszaraktam 60 fokra az asztalt, most jó lett. Igaz kb két óra után a filament elakadt, ezért egy része elég gyenge lett... A tekercsbe raktam csapágyat, és egy tengelyen forog, viszont valamiért néha elkezd letekeredni a filament, rátekeredett a tengelyre, és ennyi volt.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz DrojDtroll #6631 üzenetére
Én üveglapra nyomtatok. Elsőnél csak szemüveg tisztító kendővel töröltem le, második próbánál viszont megmostam rendesen, mosogatószerrel.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz DrojDtroll #6633 üzenetére
Én inkább egy kis csiszoláson gondolkozok. Talán az segítene a tapadással, de nem tudom hogy lehetne szép egyenletesre csinálni.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz DrojDtroll #6679 üzenetére
Bár mg nem próbáltam, de én nem használnék rugót szíjfeszítésre. Irányváltásnál ha elég erő lép fel a rugó deformálására, akkor a szíj nyúlni fog, meg összehúzódik, és így leng egy kis ideig, ami szerintem meglátszhat a nyomtatáson. Én ezt nyomtattam ki, jobb megoldás szerintem.
Más:
Curaban a sebesség és kinyomott anyag között lineáris a kapcsolat? Kipróbáltam 30 mm/min sebességgel a nyomtatást, és nagyon pocsék lett. Után csak a sebességet módosítva vissza 50-re megfelelő felületet értem el.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Végre vannak alumínium alkatrészek a tarantulához 5 mm 6082T6, eléggé merev.
Azon gondolkozok, hogy az Y carriage alá kell-e az a műanyag lap, ami alapból ott van, hogy emeljen rajta. Meg az X carriage-n nincsen furat a mikrokapcsolóknak, az annyira nem fasza.[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
-
bardi
aktív tag
Felraktam az alu Y carriaget, nagyon merev, már csak annyi mozgás van, ami az ágy alatti rugókból származik. A szíjat is sikerült szorosabban meghúznom most, kíváncsi vagyok jó lesz-e. Persze mivel alacsonyabb a végálláskapcsolót majd be kell állítanom újra.
Az X carriage végálláskapcsolójához is megtaláltam a 3D fájlokat, így nem kell nekem megtervezni. Spóroltam 15 percet.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Tevo tarantulát valaki átalakította már direct drive-ra? Megéri egyáltalán?
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Ha a Cura-ban átírom a gyorsulást, akkor az lesz érvényes, vagy marad az, ami a nyomtatóban van? Stock Tarantuláról van szó. Most minden nyomtatás előtt átírom a nyomtatón a gyorsulást meg jerk értéket.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban hirdetni tilos (bérnyomtatást kérni is, a Hardveraprón adhatsz fel ilyen hirdetést)!
- Elemzés A 3D nyomtatás sikerének alapja