Keresés

Aktív témák

  • modder

    aktív tag

    válasz Ronam #22762 üzenetére

    Megerősíteni tudom.
    Szerintem amúgy kiválasztanak pár jónak tűnő típust, berendelnek belőle pár 10 db-ot, és így kedvezménnyel tudják adni (máshol 10 ronggyal drágább, kevesebb memóriával)

    A gépről:
    Mérete teljesen megfelelő. Az `új` 16:9-es képarányú 15,6" gépek nekem nagyon nagynak tűnnek, ez viszont még éppen kényelmes, látható is a képe, plusz a felbontása ugyanakkora, így ugyanannyi információ fér el a képernyőn, csak kisebben látni a dolgokat értelemszerűen.

    Teljesítmény:
    core i3 proci, dual-core HT, most nem mtuatom be a procit, mobile core i5-től kb 10-15%-ban marad el teljesítményben, típusfüggően. 6GB memória nekem mindenre elég (eclipse-nek 1GB-ot adok, mert felzabál nagyon sokat, de még így is marad bőven)

    Videokártya:
    Belépő. Nekem low-n fut akadásmentesen a starcraft2

    Akksi:
    kis fényerővel mondjuk netezéssel max 4 órát bírja. ez nem olyan rossz az árhoz képest, szerintem.

    Felépítés:
    tömör, masszív hatása van, a sarkait megfogva csavarva nem nagyon csavarodik, mint ahogy sok vékonyabb műanyagból készült laptop (középkategóriás samsung pl.)

    A videokártya érdekessége, hogy megvan a 3rd party nvidia, és mellette a prociba (vagy chipsetbe?) épített HD 3000. a gép desktop alkalmazásokra az intelt használja, kevesebbet fogyaszt, kevesebbet tud. Viszont ami hardveres gyorsítást igénylő (játék), azt a driver az nvidia kártyához rendeli. Az rendereli a képet, és valahogy átalagutazza megjelenítésre az integrált kártyának. Az egész lényege, hogy ha nem kell 3d-s gyorsítás, kevesebbet fogyaszt a laptop. Sajna linux alatt nincsen szupportálva ez az Nvidia Optimus technológia. Emberek elkezdték megírni hozzá a drivert, én szoptam vele négy órát, de nem működött teljesen jól.

    Nekem az abszolút pro: hordozhatóbb egy 15,6"nál (otthon külső monitorral használom), erős gép, jó ár, bluetooth, n-es wifi (használ már valaki ilyet? :D)
    kicsi kontra: lehetne erősebb a videokártya, de valszeg az árba nem férne bele.
    nagyon kontra: csak 100Mbit ethernet.

    szerk:
    szép matt fekete, nem olyan hányadék csúnya, mint a képen :D

    [ Szerkesztve ]

  • modder

    aktív tag

    válasz spyduck #24879 üzenetére

    :D A sok laikus azt hiszi, hogy a játékoknál csak a videokártya számít...
    A következtetésed nem feltétlenül helyes, mert nem áll rendelkezésedre elegendő információ abból a tesztből.

    Elmondom hogyan működik egy játék:
    A GPU
    A virtuális világ egy része fel van építve a videokártya memóriájában. A megjelenítendő objektumokról a vertexei és topologiai információk tároltak (azaz melyik vertex melyikbe csatlakozik). Emellett vannak textúrák, normálvektorok, maggasági textúrák bump mappinghoz, fények, anyagjellemzők, csak hogy néhány alap dolgot kiemeljek.
    Amikor egy frame megjelenítésre kerül, az olyan, mintha vennél egy pillanatképet a memória állapotából: vertexek elhelyezkedése a 3d térben, hozzájuk tartozó textura koordináták, fények helyzete, majd fogja a gpu, és ezekből az információkból a kamera helyzetétől függően a virtuális térben kiértékeli a látott képet.
    Tehát egy gyors videokártya jellemzője a lassabhoz képest, hogy 1 időegység alatt ugyanazt a világ állapotot többször képes kiértékelni. Ha a virtuális világ több fényforrást, több poligont, nagyobb textúrákat tartalmaz, akkor a bonyolultság növekszik, 1 időegység alatt kevesebb framet tud számolni.

    A CPU
    A cpu szerepe egy játékban: A mozgó objektumok helyének és helyzetének (orientációjának) kiszámítása. Ütközésdetektálás ugyanúgy kiterjedt objektumokra, mint lövedékekre. CPU-n számolt particle effekt: amikor sok apró részecske röpköd ide-oda, mondjuk egy tüzijáték. Játékmenet feltételeinek folyamatos vizsgálata: meg vagyok-e halva, mennyire vagyok sérült, mennyire ment le az életem találatnál vagy útvonalkeresés egy startégiai játék térképén. AI, mikor kit lőjjön az egység (ez minden egyes egységre)

    Szóval a fentiek alapján biztosan állíthatom, hogy a játék élményt a nem elég erős cpu ugyanúgy visszafogja, mint a nem elég erős gpu. Csak amíg a grafikán lehet butítani: kevesebb vertex, kisebb texturák, kevesebb fény, addig a cpu feladatain nem nagyon lehet egyszerűsíteni.

    Azt javaslom, hogy próbáld ki egy normáis videokártyával a starcraft 2-t (akár lebutított grafikával) sok egységgel egy core i3-on, és egy core i7-en. BIztos vagyok benne, hogy érezni fogod a különbséget.

  • modder

    aktív tag

    válasz Borote #24891 üzenetére

    Igen, tudom milyen játékok voltak közöttük, de a postom alapján szerintem belátható, hogy bizony léteznek olyan játékok, amik sokkal cpu igényesebbek, mint a másik annak ellenére, hogy grafikailag egyszintűek vagy alul maradnak.

    Egy fps-nél, ahol egyszerre csak 3-4 egységgel harcolsz, ugyanazokat a feladatokkal kell megküzdenie egy cpu-nak, mint egy stratégiai játéknál, csak az utóbbinál 50-60 egység is megjelenhet, gondolom nem kell elmagyaráznom, hogy ha valamilyenszintű aggregációt még csinálnak is az egységek vezérlése közben, akkor is legalább 10szeres számítási kapacitást igényel.

  • modder

    aktív tag

    válasz modder #24894 üzenetére

    Egyébként ennek ellenére azt mondom, hogy ha van két laptop, az egyikben egy core i3 van, és jobb videokártya, a másikban core i5, de rosszabb videokártya, akkor a core i3-asat érdemes venni, mert 200Mhz magonként összességében nem fogja nagyon befolyásolni a játékélményt, vagy a felhasználói élményt. Főleg, hogy a mobil i3 és mobil i5 ugyanúgy 2 magos (nem úgy, mint az asztali változatoknál, ahol az i5 négy magos).

  • modder

    aktív tag

    Arra válaszoltam, hogy számít-e a processzor, nem arra, hogy megéri-e, de örülök, hogy teljes mértékben egyetértesz velem :)

  • modder

    aktív tag

    válasz spyduck #24914 üzenetére

    Nem tudom, hogy az első paragrafusban írt dolgoknak mi köze van a hozzászólásomhoz, de egyébként egyet értek vele.

    Egyébként elmondom, hogy a mérés szempontjából teljesen mindegy lenne, hogy két asztali konfigurációt vagy két laptopot vizsgálunk: egy számításigényes játéknál mindkét esetben vagy látszana, vagy nem, a processzorok közötti különbség.

    Lehet, hogy a hozzászólásod egy kiragadott részlet volt egy nagyobb kontextusból, ahol 2 oldallal korábban leírtátok, hogy milyen feltételek szerint teljesül az állításod. De ha én több bejegyzésre visszamenőleg erre nem találtam utalást, akkor más is lemaradhat róla, és egy hamis állítás alapján fog dönteni egy nagyon gyenge cpu mellett, ami nem fogja vinni a kedvenc játékát rendesen.

  • modder

    aktív tag

    válasz spyduck #24935 üzenetére

    Nem azért vagyok itt, hogy mondatokat elemezzek, de ha olvasgatom a fórumot, és találok egy ordenáré nagy baromságot, akkor azért megírom, hogy mégsem úgy van, mert ha tetszik, ha nem. amit állítottál az az volt. Ha meg nem tudod megfogalmazni, menj el Te nyelvtansuliba.

    Sajnálom, hogy az intelligenciával és 8 osztállyal kell érvelned, ha már az ütköztetett érvek csak egyik fele jut el a tudatodig. Ha valóban intelligens lennél, az első válaszod az lett volna: "Itt most a core i3 és i5 közötti különbségre értettem, természetesen tudom, hogy a CPU nagyban befolyásolja a játékélményt". Az egész vita elkerülhető lett volna. De nem mindenkinek adatott meg a világos fogalmazás képessége.

    Örülök, hogy legalább olyan helyen dolgozol, ahol már valószínűleg láttál közelről laptopot vagy laptop alkatrészt. Hitelessé tesz!

    Vita részemről is lezárva :)

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák