Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sasa134

    addikt

    válasz 80hun #31155 üzenetére

    Nézd, én a legjobb szándékkal írom: sztem pihentsd ezt a tpicot kicsit, mert rommá égeted magad.
    Elég az utóbbi 3-4 hsz-t elolvasni és totál fail az egész.
    Érdemes itt a topicban a tapasztalt, fotózó emberekre hallgatni - rólad süt, hogy nem az vagy. Most is egy nagyon rossz embert támadtál be. Mondhatni, öngól.

    Avanti Roma

  • Ear001

    addikt

    válasz 80hun #31155 üzenetére

    Nem hát. Eperkutyus a D800-at cserélte le az EM 10-re, és azóta boldogabb fotós, és úgy érzi sokkal jobb képeket lő. És amiket megoszt, azok szerint tényleg. Nála és még sokaknál ennyit számít a más AF, más obik.
    És ami a legfontosabb, ő nem csak olvasott a difiről, hanem meg is élte. Szerinted milyen lelki tusa lehetett eladni egy hét számjegyű összegbe kerülő csúcsgépet és venni egy, hozzá képest kis bizbaszt. Mégis megvette, mert bizonyos szempontból igenis jobb.

  • #40935168

    törölt tag

    válasz 80hun #31155 üzenetére

    Ilyet nem mondtam, hogy a milc a legjobb. De hamarosan kijelenthetem. Nézd meg, milyen tempóban fejlesztik a milceket és milyen árkategóriába / termékszegmensbe hogyan hozzák le az innovációkat. Tehát, ismételjük meg a kulcsszavakat:
    1) nem mondtam
    2) a jövőben mondani fogok. Meggyőződésem. A tükör múzeumba kerül pár éven belül. De úgyis lecseréli mindenki a kis belépő tükrösét 2-3-4 éven belül, úgyhogy vegyevigye.

    :)

    A Sony A7R II csak az előszele az igazán komoly, durva csúcstechnikás milceknek és ők nem fognak hibázgatni fókuszban összevissza (itt micro eltérésekről beszélek ám, nem nagy mellélövések, de mondjuk ha pixelszinten lemegyek a képbe, azonnal látszik, sokszor sajnos még egy 2.3 megapixeles fullhd méretben is). Mellesleg a millió n+1 feature, amit egy tükrös még csak hírből sem hallott, eléggé hasznos tud lenni.

    Hogy mást ne is említsek, egyik a közelebbi-szem érzékelős arcfelismerő, ami a modellfotóimnál úgy néz ki, hogy 10 képből 10 úgy totáltelibe, hogy az ereket retusálhatom az illető kontaktlencséje alatt egy félalakos képen, szóval az AF gyakorlatilag lebüntet precizitásban bármilyen tükrös gépet. Értem én, hogy menő egy nagy Canon csattogó és nő tőle az E-Pénisz, csak a váz buta - fázisalapú fókusz esetén mindenképp, LiveView esetén használható a sokkal precízebb kontraszt alapú fókusz, csak LiveView-ban meg kissé tetű lődözni egy alapvetően tükrös géppel, illetve az ember megkérdezi akkor, hogy minek is a tükör bele. Na és persze nem leszel boldogabb attól, ha egy D800-at, ödémahármat stb. úgy használsz, hogy a hátsó kijelzőt nézed, elég hülyén néz ki már önmagában is, nem ? Nemhogy levinni derékmagasságba, kihajtható kijelző nuku, modellt pedig illik derékmagasságból lőni, legalábbis gyakran. Egyébként a fázisalapú fókusznak is megvan a létjogosultsága: sport, tracking. De nem a pontosságáról híres, márpedig a tükrösök ezt használják. Ráadásul külön AF modullal, segédtükörrel, amiket mindet jusztírozni kell, elmászik idővel, stb.. és az eleinte kb. a szenzorral egy síkba kalibrált AF modul fókuszsík eltolódik máris, onnantól kezdve pedig amit a modul mér, nem a legélesebb képet fogja adni a szenzoron. Egy E-M1-ben, vagy akár a Sony A7 II-ben, A7R II-ben meg szenzoron vannak ezek a fókuszpontok. Ráadásul (és itt már tényleg lehet röhögni).. nem középre összezsúfolva, hanem a képernyő nagy részét lefedik. Ez a nagyonnemmindegy.

    Egy nagyonegyszerű példa:
    CaNikon fókuszpont lefedettség a keresőben: D800 és 5D mark III:

    Utána pedig jön egy futó, hmm. Mit kezdesz vele, ha aranymetszésbe akarod tenni és az arcára fókuszálni ? Aha, végülis a hasára is lehet lőni, igen, jobb híján. :D Vagy újrakomponálni, amivel az idő telik + kicsúszik a tárgyad a fókuszsíkból, mire elsütöd.

    Én nem EGY gépet zsírozok, pláne nem az E-M10-emet, bár megtehetném, fókuszpontosságban bucira veri az összes általam fogott tükrös gépet és nem a D800-am volt rossz, hozzátenném. Precíziós kalibráción is átment Németben, a vele használt obik dettó, tehát nem levegőbe beszélek.

    Csak tudod amikor a gépvázad beáll egy többszázezres objektívvel a tárgyra a fókusszal, aztán exponáláskor derül ki, hogy az objektív optikai konstrukciója miatt összehúzott rekesszel a fókuszsík hátrébb tolódik, az úgy elég blama, a fázisalapú AF pedig ebből semmit sem érzékel. Semmi gáz amúgy alapvetően ezekkel a shiftes üvegekkel, csak ne háromszázezret kérjenek értük. Olympusnál nincs ilyen, ahova nézek és fókuszálok vele, az ott lesz olyan borotva, hogy portrénál f/4-en elsírod Magad, annyit kell retusálni. Képletesen persze. Szóval marha jó.

    És ilyenkor nagyon nem érdekel, mekkora a szenzor, mennyi a DOF (ha egy bizonyos "minimumot" megüt, márpedig megüt ekkora szenzorral is), mi hogy.. fogom, előveszem, használom és vigyorgok, hogy úristen, ez is jó, ez is, eeez de klassz, itt egy kicsit nem jól tartja a kezét, ott az arca izé, stb stb. Nem a technikával kell nyafiznom még, hogy hopp, itt kicsit mellé a fókusz, adjunk neki -5 helyett -7-es korrekciót, na várj csak, most jó lesz... KATT .. nézem újra, belenagyítok, áááh, valami nem kerek, lehet 0-ra kéne tennem a korrekciót ?? ... <- kinek hiányzik ez ? Belezavarodnék, ha újra ezzel kellene foglalkoznom a tényleges "iparos" fotózás helyett, főleg ha a rekesszel is játszom, pl. egy magas füves réten közel menve 70 milin az arcához f/5.6, brutálkarc, aztán hátrébb megyek félalakosra, jól kenni akarom a hátteret, 2.8-ra nyitom az üveget és jön otthon a "hmmmm ez wtf" hatás.

    Hallottál már arról, hogy focus peaking ? Focus magnification ? Highlight/shadow warning élőben a keresőben ? Live histogram ? Ciki, ha az arc, orrnyereg, arccsont kiég. Vagy az smafu, hogy minden létező márkabeli és nemmárkabeli üveg stabilizált rajta ? Video dettó. Pedig ez csak a háromtengelyes, nem is az E-M1 öttengelyese. Stabilizált 50 1.8-ak, 50 1.4-ek, stabis minden istennyila amit ráteszek (akár Oly-ra, akár Sony-ra, tökmindegy). A 75 1.8 egy 150mm ekvivalens, 1.8 fényerős, 3.6 bokeh-t nyújtó stabilizált brutálvadállat. Kb. a micro 4/3 OTUS-a, elérhető áron (persze ez is bőven zsebbenyúlós). A szenzorstabis milc a kisebb bázistávolság miatt hatalmas királyság (A7-ekre bármit rátekersz) és a szenzorstabi segít abban is, hogy kellő üveggel rekeszelve meglőve olyan tájképet lőjön az ember kézből, állvány nélkül, ami pixelszinten 1:1 megállja a helyét élességben, ha nagyon freak az ember, bekapcsolja az elektronikus expó módot (első redőny) és nincs berázás sem már, nemhogy egy nagy csapkodó nehéz tükör. Most is úgy jártam Krk szigetén, hogy állványt nem vittem, mondván, nappal fotózunk úgyis. Aztán ránkesteledett és még kint voltunk javában a városban, tengerparon. Kézből ment minden.

    Szóval a véleményem az, hogy tényleg nem említhető egy lapon a kettő. A bibi az, hogy el vagy tévedve, azt hiszed, én itt pálcát török bármelyik felett is, vagy most hirtelen Mortal Kombatba indul egy D800 egy E-M10-zel :D

    Ez itt egy D800-as arcközelim. Pixelszintig mehetsz, teljes méretű fájl. Tudod, hogy készült ? Szökőkút szélére leült egy kozmetikus sminkvizsga után a modellem, mert a verseny után kinéztünk még fotózni kicsit. Felnézett, én pedig valahogy el akartam kapni a pillanatot, amiből lett pár mellé képem, itt a mellén azt értem, hogy nem a szeme közepe lett a legélesebb, ami itt a fő motívum lenne, hanem kicsit bentebb az orrnyerge, stb.. - nem volt állvány, én meg görnyedtem felette a két méteremmel. Végül azt csináltam, hogy AF-el ráálltam a szemére nagyjából, újrakomponáltam kicsit, majd lőttem párat úgy, hogy rögzített fókusszal nagyonfinoman lábbal-tesstel moccantam előre-hátra, hogy meglegyen egyszercsak a szeme közepe fókuszban, így a kép ha egyéb paramétereiben is jó, talán vállalható 1:1 pixelszintű felbontásban, 36 megapixelen is. Dicsértessék a Tami 24-70-nek, f/5.6-on ennyit tud, persze ebbe még beleszól a D800 antialiasing szűrője, de na. Ez is valami.

    Ezek után mutatnék egy Oly teljesfelbontásút. Íme. Tudod, hogy készült ? Ránéztem és paff, katt. Ennyi történt. Kábé eggyig sem számoltam. Mire ezt ide beírtam most ide, már a negyedik készült el, mindegyik más és más ujjpozicióval, szájtartással, nüansznyi mimika eltéréssel és végül ő maradt meg. Egyszóval, az "iparos dara" - jó értelemben. ;)

    A D800-at 820-ért vettem. Az E-M10-et 160-ért (black friday).
    Kérdés ? :U És ez egy ötalá teljesítményű 45-ös Oly üveg rekeszelve. 75-ért, ha jól emlékszem. A Tami 320 volt. :U A 75 1.8 meg egyenesen Gillette penge tágon is, rekeszelve pedig az a holy shit kategória.

    Van egy dossziém, benne levilágításos technológiával fotópapírra A4-ben a képeim, az általam legjobbnak tartottak. Csak pislogtak, mikor bevittem pendrive-on a 16 megapixeles képeket, hogy "lődözgettem a kis Oly-val, akkor ezeket kérném A4-ben, köszi" :D Épp teszteltem az Oly-nál a teddpróbára.hu keretén belül a 75-öst egy debreceni Fuji fotólaborban, meg egy E-M1-et, visszavittem, megköszöntem nekik. Másnap mentem a képekért és bokalefos. Meg is vettem utána az Oly kistesót. Így kell vevőket szerezni.

    Ha a csorda után mennék, még mindig D800-am lenne (amivel semmi bajom, csak nyűgös arra használni, amire én akarom használni), de egy ödémahárommal sem lennék boldogabb.

    De van, akinek más a prioritás. Foghatóság, akksik, pótakksik, markolat, esti timelapse, magas iso, nagytelék, ilyesmik, persze, hogyne, az említett nagyobb fullframe tükrösök előnye kijön. Tájkép dettó, stb.

    De nekem nem erre van szükségem. Nekem arra van szükségem, hogy ha egy modellre rámutatok az obival, kezemben a géppel, akkor az ismerje fel az arcát, a közelebbi szemét és precízen fókuszáljon rá úgy, hogy nekem újrakomponálni se kelljen a képet, nem akarok se fókuszsíkból kimoccanni emiatt, se a háttér esetleges egyeneseitől eltérni, se semmi ilyen. Jobban tudok figyelni a háttérben lévő dolgokra, horizontra, villanyoszlopokra, emberekre, egyéb zavaró vackokra, mert nem a technikán töröm a fejem. Az úgyis jó lesz, mert bízom a gépben, TUDOM, tapasztalat, hogy JÓL LŐ. MINDIG, abban a szituban, amibe beleviszem és ha előre nézek és a modell épp aranymetszésben van, akkor is az arcára, szemére fókuszál a kis dög a kezemben. A fókuszpontosság mindig-je az 100%-ot jelent. Ez a valóságban 98 körül lehet. Balcsin este a sétányról lett 2-3 homály képem az összesen 400-ból, az belefér. Gyenge fény nem az erőssége..

    A fotózás azóta úgy megy, hogy ránézek a modellre és egy pitty után katt, expó, és vigyorgás, hogy igazából itt már tényleg csak a fotóson múlik minden, nem kell a technikával bíbelődni és ez nagy alkotói szabadságot ad. Ezért mondom mindenkinek azt, hogy többet fejlődtem magamhoz képest az E-M10-zel pár hónap alatt, mint a nagy vassal két év alatt. Egy jó milccel oda lehet visszatérni, ahol 15 évvel ezelőtt voltak a fotósok: dara. Nem kell a technika ördögére számítani, mert egyszerűen nem jön. :D Nincs Murphy. :N És ez rohadt jó érzés :)

    Rohadtul alma és körte a kettő. Nem érdemes összehasonlítani. Még valami: a MILC technológia, nem méret. Ezt is keverik sokan. Ami nagy nehéz vas, az jó is. Fenét. Attól függ, mire !

    Ahogy kijönnek a nagy, tank vázba tett milc technológiák, tükörnélküli, markolatos, fogható, időjárás álló, kétakksis behemót csúcstech milcek, dobni fogja el mindenki a tükrösöket, mintha forró lenne a tenyere. :D Az EVF-et is sokan köpködik, veterán fotósoknak meg kb. a teljes mai milc technika az ördögtől való. :D Sajnálom őket. Kevés a kivétel. Nem tudják, miről maradnak le.

    Canon sem gondolta komolyan, hogy csípőből 10/10-szer lő az ember 50+ megapixeleket tűélesre. Kb. nem tudják már, merre az arra, vagy a marketing nagyon késleltet valami titkos fegyvert és kipörgetik még ami a régi muzeális technológiából a tarsolyban maradt.

    Ez egy magánvélemény. Használatfüggő. Nekem, amire én használom, jobb a milc.
    A jövő pedig milc. (Nem miattam). :) Az elektronika ahogy fejlődik...

Új hozzászólás Aktív témák