Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Zizi123 #190726 üzenetére

    Én annyira nem vagyok benne, de nagyságrendileg azt szokták mondani, hogy kettőstömegűt 1x kell cserélni ált. a teljes élettartam alatt, maximum 2x, így szerintem kb. 250.000km-t bír. A részecskeszűrő papíron 150.000km-t bír.

    Ugyanitt engem az érdekelne, hogy aki jártas a HSD-ben, hogy vajon annak hogy néz ki a javítási szükséglete egy ilyen felállásban:
    Mondjuk 5 éves használt, és további 15 évet használnám, mondjuk 120.000km-t mennék vele összesen csak rövid utakat.
    A sima benzines 1.3-as manuális (Jazz) autó mondjuk 3,2 millió Ft. A 1.8 HSD Auris meg 3,8.
    +600.000Ft felár van a hybrideken.
    Durván 2 literrel kevesebbet eszik papíron. Üzemanyagban mondjuk 900.000Ft-ot hoz.
    Az egyikben csak egy kis benzinmotor van, a másikban ott a nagyobb motor és a 2 villanymotor az akkukkal, 2 inverterrel és a bolygóművel,
    ugyanakkor nincs kuplung, önindító, generátor. (ez mondjuk 110K+20K+35K költség) (165K)
    465.000Ft-al vezet a HSD, de ott az akkupack, a benzinmotor pedig a mérete és a rövid távok miatt még annyira sem melegszik be, mint a kicsi csak benzines autó, ergó a benzin motorhoz is nagyobb eséllyel kell hozzányúlni, és drágább is lehet az alkatrész.
    Jól számolom, hogy túl kevés ez a km ahhoz, hogy megérje a sima benzines helyett a hybrid?

  • molnarpeter

    nagyúr

    válasz Zizi123 #190726 üzenetére

    Lendkerékre nincs periódus, elhasználódás pedig random, user függő. Részecskeszűrőre itt talán még volt megadva csere intervallum, csak azt senki nem csinálta meg az ára miatt szerintem :D másrészt pedig tisztítás (leszedve a kocsi alól és specialistára bízva) párti vagyok, de az sincs ingyen.

Új hozzászólás Aktív témák