-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
Zizi123 #190726 üzenetére
Én annyira nem vagyok benne, de nagyságrendileg azt szokták mondani, hogy kettőstömegűt 1x kell cserélni ált. a teljes élettartam alatt, maximum 2x, így szerintem kb. 250.000km-t bír. A részecskeszűrő papíron 150.000km-t bír.
Ugyanitt engem az érdekelne, hogy aki jártas a HSD-ben, hogy vajon annak hogy néz ki a javítási szükséglete egy ilyen felállásban:
Mondjuk 5 éves használt, és további 15 évet használnám, mondjuk 120.000km-t mennék vele összesen csak rövid utakat.
A sima benzines 1.3-as manuális (Jazz) autó mondjuk 3,2 millió Ft. A 1.8 HSD Auris meg 3,8.
+600.000Ft felár van a hybrideken.
Durván 2 literrel kevesebbet eszik papíron. Üzemanyagban mondjuk 900.000Ft-ot hoz.
Az egyikben csak egy kis benzinmotor van, a másikban ott a nagyobb motor és a 2 villanymotor az akkukkal, 2 inverterrel és a bolygóművel,
ugyanakkor nincs kuplung, önindító, generátor. (ez mondjuk 110K+20K+35K költség) (165K)
465.000Ft-al vezet a HSD, de ott az akkupack, a benzinmotor pedig a mérete és a rövid távok miatt még annyira sem melegszik be, mint a kicsi csak benzines autó, ergó a benzin motorhoz is nagyobb eséllyel kell hozzányúlni, és drágább is lehet az alkatrész.
Jól számolom, hogy túl kevés ez a km ahhoz, hogy megérje a sima benzines helyett a hybrid? -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Zizi123 #190726 üzenetére
Lendkerékre nincs periódus, elhasználódás pedig random, user függő. Részecskeszűrőre itt talán még volt megadva csere intervallum, csak azt senki nem csinálta meg az ára miatt szerintem
másrészt pedig tisztítás (leszedve a kocsi alól és specialistára bízva) párti vagyok, de az sincs ingyen.