Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rick4

    félisten

    válasz Cheesy #11226 üzenetére

    A T-Jet az új "kisköbcenti + turbó" felfogás első generációja?

    Az már sok éve megy ütős vágósnak pl a Punto GT-knél, 15 éve bizonyítanak nap mint nap.

    Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz Cheesy #11226 üzenetére

    hat ugy idestova 25 eve jelen vannak a piacon ijen autok, ez kicsit se zavarjon

    Uno Turbo i.e. az ugyanez a tema volt, 1.3 8v 105LE, 1.4 8v 118LE

    Vagy a Charade GTti, 993ccm, 12v, turbo, intercooler, 101LE, 1987

    Erre jon pl a Ford is most, es feltalalja ujra spanyolviaszt a Focus-ba, 3 hengeres 1.0 turboval, nesze

    Sokan nagy tevedesben vagytok, egy hasonlo teljesitmenyu porgos szivomotor sokkal nagyobb terhelesen van, mint egy turbomotor. Gondolj bele abba, hogy egy szivo motort meddig lehet "huzni"? 1.6-bol 200LE a csucs uccan, a junior WRC 1.6 szivo verseny autok 215-220LE-sek, de azokba mar annyiba kerul ez a motor, mint egy kisebb uj uccai auto ara.

    Ennyit egy ennel kisebb ccm-s turbomotor is siman tud, pl PuntoGT-nel a SEB4.11-s setup az 224LE 1.4 8v motorral, es ez meg nem a csucsra kihegyezes, csak egy tomegchip uccara, gyari motorbol, semmi kovacsolt cucc
    ezt probald meg ekkora szivobol kihozni
    es motort meg sem bontottak hozza, a levego es benzin mennyisegi ellatasa van modositva "csak", meg a vezermutengelye is a gyari a szinten gyari hengerfejben
    [link]

    F1-ben a 80-s evek kozepen 1500ccm-bol 1200-1300LE-t tudtak, az akkori anyagokbol, meg elektronikai vezerlesekkel, mostani F1 jelenkori urtechnikat felvonultatva, 1.5x akkora motorbol sincs meg ennek a 2/3-anal sem szivokent

    A BMW ekkor a 60-s evekbeli utcai BMW1502-s motorjat hasznalta erre celra, amiket bontokbol kukaztak ossze.

    pill. teljesitmeny = pill. nyomatek x pill. fordulat, es barmilyen furcsa, de eloszor a nyomatek limital, 125Nm per liternel szinte keptelenseg feljebb menni szivoban, igy nincs mas lehetoseg, mint a fordulatot novelni, de egy io mulva azt sem novelheted "ingyen", mert a fordulattal exponencialisan nonek a tomegerok, ehhez egyre konnyebb, de megis egyre erosebb intergritasu alkatreszek kelle(ne)nek, ami nagggyon draga
    Sokkal egyszerubb es olcsobb a nyomatekot novelni turboval es maradni hetkoznapi fordulatszamokon, es proli motoralkatreszekkel is mukodik, es hiaba draga onmagaban egy turbo, a high-end motorbelso a szivoba sokkal tobbe kerul annal.
    PuntoGT-ben is tokugyanolyan anyagu dugattyu van, mint ami a szivokban, a dugoteto magassaga mas a csapszeg felett a kisebb kompresszio vegnyomas miatt ami turbohoz kell, oszt csokolom

    Nem mellesleg ha fordulatot noveled, egyre szukebb savban lesz hasznalhato ereje a motornak, ott mondjuk nagyon "jo" lesz, de azon kivul egy hulla.
    Turboval meg ero is tobb lesz, meg az szelesebb savban van jelen, nem 6000-7500-g megy az auto, hanem 2000-tol 6000-g, baromira nem mind1 am. Szoval lehet a szivo vegre 5-10LE-vel tobb is, csak kozepen fordulaton meg hat nagyon nem az, ugy hagyod ott turbossal, mintha allna

    Pl a uj Ford Focus-ban a 150LE-s 1.6 turbo motor 1600-nal tud 240Nm-t, az 55LE mar ott, nezd mar meg pl a 2.0-s szivo Focus ott mennyi is....

    [ Szerkesztve ]

    több drón kell ;P

  • zoo8800

    veterán

    válasz Cheesy #11226 üzenetére

    A T-Jet, Tsi, stb. mostani kisköbcentis csigások már 2000 rpm alatt is jól mennek, nem kell forgatni őket. A max nyomaték jellemzően 2000 alatt megvan. Pályán 130-nál pedig 3000 körül, vagy alatt forognak. A teljesítménycsúcs pedig 5000 körül megvan, 6000-nél már kezdenek elfogyni.
    T-Jet tulaj vagyok.

    rip and tear, until it is done

Új hozzászólás Aktív témák