-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #213878 üzenetére
Az 5-ben van egyfajta különlegesség, ritkaság, 6 vagy 8 hengert könnyen találni másban is.
-
tboldi
nagyúr
válasz dong86 #213884 üzenetére
A Suzuki Swift 1.2 Dualjet motorral elég jól közelít mindehhez. Árban mondjuk lehet, hogy nem, fogalmam sincs.
szerk.: Na, árban is stimmel.
szerk. 2: Fogyiátlagban egy picit feljebb van a Spritmonitor alapján, de nem lehetetlen elérni vele a kitűzött célt.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #213944 üzenetére
Az Alfáknál nem kell ragaszkodni az évjárathoz, nem mindegyikben van M32-es váltó.
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #213946 üzenetére
A MiTo esetében a legjobb motor, a 155 pacis 1.4 T-Jet sajnos csak 2008 és 2011 között volt kapható. Nincs MultiAir, nem repedős a leömlő… de van M32.
És a bébi Alfába nem is került soha a javított változata (a fenti motort elkaszálták, az 1.6 dízel meg C635-öt kapott), viszont jó hír, hogy utólag is upgrade-elhető, amivel tulajdonképp végérvényesen megszüntethető az összes baja.Itt egy lista, hogy mit mihez párosítottak: [link]
És még több hasznos infó itt: [link]Habár stariusnak nem biztos, hogy MiTo kellene a Golf után, inkább Giulietta.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #213948 üzenetére
A 77 lovas szopóbenzin és a hozzákapcsolt váltó gyakorlatilag hibamentes, csak Qru Subarujához hasonlóan nincs benne tarcsi.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Nemtom, mi volt annyira off azon, hogy egy ajánlást megbeszélünk, nem pedig a borjústeak elkészítése volt a téma.
Komolyra fordítva akkor belökök egy elegánsabb Lancia Deltát is, ha a Giulietta túl “boyracer”. T-jettel teljesen jó, M32 váltó előfordulhat, meg digitális klíma esetén az állítómotorok foglalkozósak lehetnek. Családi autónak 2 gyerekkel szerintem megfelelő, még én is tudok benne táncolni hátul a 194 centimmel.
-
tboldi
nagyúr
válasz menyhartlevi #214147 üzenetére
Ha Giulietta, akkor MiTo?
1-2 főre elég a B szegmens is, nem kell C szerintem, és a MiTóhoz olcsóbban hozzájutsz, mint a Guiliettához, vagy úgy is mondhatjuk, hogy adott összegből jobbat kapsz.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz menyhartlevi #214163 üzenetére
Mindkettőben jó a sima 1.4 T-Jet, a MultiAir annyira nem ajánlott, de ha van egy tuti vétel MA-rel, emiatt nem vetném el. 120 lovasoknál leömlőrepedés előfordul, illetve utána kell nézni, miben milyen váltó van. Az M32 bajos tud lenni, de egyszeri 2-300k ráköltéssel gyakorlatilag véglegesen megszüntethető minden problémája.
Csak hogy bővítsük a listát: Abarth Grande Punto? Szinte ugyanaz, mint az én 155 pacis MiTóm.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz f4lcon #214165 üzenetére
Átfogó listáról sajnos nem tudok, de rengeteg Opel, Fiat, Lancia, Alfa Romeo kapta meg, benzinesek és dízelek egyaránt. Talán még Saabban is landolt.
Érdemes (külföldi) márkafórumokon tájékozódni.A MiTóról tudom, hogy ezekben található meg: [link]
Sajnos az enyémben is, 3-4-ben diszkréten vinnyog már.
Viszont a 155 pacis motor a legeslegjobb, valamit valamiért.szerk.: Ezt találtam még, de itt sem részletezik motorokra, évjáratra bontva, de kiindulásnak megfelelhet.
szerk. 2: Itt meg a probléma és a megoldása, igazából nem is olyan félelmetes dolog, egyszer kell csak túlesni rajta.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Mondjuk a Giulietta ebből a szempontból jobb választás lehet, úgy tudom, mindben az olaszok saját C635-ös váltója van. Sokkal kevésbé nyűgös darab, mint a GM M32-je.
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
Rájöttek, hogy nem épp Red Dot Design Award nyertes.
-
tboldi
nagyúr
válasz bigrob #214297 üzenetére
Nem. A másik autós topikban pont most írtam, hogy kényelmesen elvagyok, nem is kell totál hátrahúznom az ülést, meg a műszerfal el van tolva jobbra. A lábaimmal kis túlzással táncolhatok a pedálokon, a fejem fölött van még 3-4 ujjnyi hely (194 cm vagyok), mögém nyilván már nem ül senki.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Paxker315 #214305 üzenetére
és kisza25:
Én itt az ÉNy-i csücsökben egyenlőnek látom az arányt, habár ~6 db-nál több nemigen futkározik errefelé.
És amiket eddig lekérdeztem JSZP-n, mindegyik gyengébb az enyémnél (155 pacis T-jet), több 77 pónis és 1 db 120-as 1.6 Multijet az állás. Quadrifoglio Verdét nem is láttam még.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #214472 üzenetére
Két kerék közé is lehet venni. 🤔
kisza25: Jóformán csak M1-ezek, az egyformán göröngyös minden sávban.
-
tboldi
nagyúr
válasz rasotamas #214479 üzenetére
Autópályán jó esetben ilyen nem fordulhat elő, de engem mint vétlen motorost így ütött el egy audis hölgy az országúton. Ő is úgy gondolta, hogy egyedül van.
Nekem “csak” 2 nyílt törésem lett (egyéb kisebb sérülések mellett), de más nem ilyen szerencsés, a helyszínelő rendőr szerint 10-ből 7-et letakarnak hasonló balesetben. -
tboldi
nagyúr
válasz f4lcon #214490 üzenetére
Valóban, a rendszámát lekérdezve is látszik a színeltérés, de nekem a műszaki tartalom fontosabb lenne. Meg a MiTóban 7 légzsák van, a Picantóban csak 2, esetleg 4.
szerk.: Illetve ott vannak az életminőséget javító apróságok, amiket a tizenéves kis ázsiai autók nem szoktak tudni, mint pl. szélvédőmosáskor nem azonnal töröl, hanem kivár, hogy belepje a folyadék az üveget, vagy a motor leállításával együtt lelövi a tompítottat is...
Persze egyik sem kell, hogy dealbreaker legyen.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz TrollBalint #214659 üzenetére
Aksi, generátor rendben? Persze ez csak találgatás részemről, ki kellene olvasni a hibatárolókat kiindulásképp. Lehet, hogy a jeladó koszos, esetleg haldoklik, vagy valami hasonló.
Nekem az Alfa dobott be kormányszervó hibát 130 km autópálya után a városban, miután benyomtam a kuplungot és leesett a fordulatszám, ezzel együtt a feszültség is. Mióta kicseréltem az aksit arra a viszonylag új darabra, amit anyum összetört Lanciájából operáltam ki, nem jött elő egyszer sem. Azóta eltelt 4 hónap és ~3000 km hibamentesen.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz hdanesz #214767 üzenetére
Én a Fiatot venném*, stílusosabb, izgalmasabb forma, de inkább 1.6 Multijettel. Miután beépítésre kerül egy alig párezerért kapható, gyári tömítést kiváltó aludarab az olajpumpához, kimegy a világból. Megbízható Bosch CP1 rendszer van benne, és swirl flap eleve nincs, ami a kétliteresekből szintén kiiktatásra szokott kerülni.
A váltók is stabilak, legalábbis a manuálisok, 5 sebes C510 vagy 6-os C635, mindegy.*Meg hát olasz autót használóként mi mást is mondhatnék?
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz bandus #214772 üzenetére
Sima 500-at már láttam belülről, bár vezetni nem vezettem.
Igazából a unalmas, jellegtelen tucatautókat nem szeretem, a sok-sok céges miatt a koreaiakat is ideveszem a németek mellé. Ugyanúgy kedvelem tovább az Európában kevésbé favorizált japánokat (de abból sem mindet, a Toyoták pl. hidegen hagytak régen is, most is), de annyira elszálltak a kisebbség (nem, nem arra gondolok ) által amúgy is felhájpolt áraik, hogy nem ajánlgatom már őket, van jobb alternatíva is ugyanannyi egységnyi pénzért, ezért vágtunk bele mi is az olaszozásba.
Meg valahogy úgy vagyok vele - és ezért is tűnhet úgy, hogy csak ez vagy csak az -, hogy kizárólag olyat ajánlok , amit ismerek is közelebbről. Minek dobjak be mondjuk Fordokat, ha szinte semmit nem tudok róluk? De ha valaki olyan jellegűt keres, a WagonR-t is nyugodt szívvel fogom ajánlani.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz hdanesz #214775 üzenetére
Mondanék amúgy (félve? ) egy szériavégi Lancia Deltát is szintén 1.6 Multijettel vagy 1.4 T-jettel, de most épp nincs olyan példány eladó, amiért azonnal indulnék. Prémiumra hajazó belső, kiváló helykínálat. Egyedül a kis állítómotorokkal van baj digitális klíma esetén, manuális, rezsógombos kivitelnél semmi.
Nem konkrét ajánlás, csak szemléltetésképp: [link]
Ezért mondjuk indulnék, ha nem automata lenne.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz rbalint88 #214778 üzenetére
Ezzel nagyjából egyet tudok érteni.
szerk.: 500X-ből egyetlen egy példány van csak, ami belefér a keretbe. 🤔
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Paxker315 #214794 üzenetére
Kérdés, bírja-e a váltó a nyomatéktöbbletet. 🤔
Plusz dízel lévén a hoszzú fokozatok miatt biztosan nem lenne továbbra sem egy gyorsulásbajnok, szerintem - ez most önelégültnek tűnhet, de szándékozom objektíven nézni - az én MiTóm a gyári programmal is lenyomná, de ha az is kapna egy remapot, akkor meg pláne. bandus kedvéérét: #csakazolasz
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz TrollBalint #214806 üzenetére
Nem hinném, hogy ezért többet érne az autó, ez egy kötelező karbantartási művelet, ami elvárható kellene legyen minden autótulajdonostól szvsz.
Még jó, hogy az 1.4 T-jethez csupán 40 rugó a gyári szett, munkadíjjal együtt egy 100-asba bele kell férnie.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest