-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz cappa72 #212528 üzenetére
Véletlenül nem fehér, és a rendszáma 1-gyel kevesebb, mint a miénknek?
-
tboldi
nagyúr
válasz AssAssynn #212564 üzenetére
Annyira kevés kompresszióval nem találkoztam még, hogy egyáltalán ne is működjön, de persze létezik az az állapot. A 125-ös ETZ-m (egyhengeres, kétütemű motorkerékpár) határeset volt, valami 6 bar körüli végnyomást tudott csak 11-12 helyett. Nehezebben is indult be és a hajdani 11 pacijából a bő fele maradhatott csak meg, de nem érdekelt, mert addigra megvolt már a Honda CB500X.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz kerxy #212682 üzenetére
Bedobom a 843-as Lancia Ypsilont, mert bár 3 ajtóval nem a legpraktikusabb (gyerekek mondjuk könnyedén beszállnak bárhogy), de egyszerű Punto technika, ezzel együtt olcsó alkatrészek, és ennyiért szerintem jobb állapotúakat, fiatalabbakat lehet kapni, mint Yarisból.
Alkuval ez akár bele is férhet: [link]
Vagy ez sem tűnik reménytelennek: [link]Megjegyzés: a lógó oldalkárpit típusbetegség, előbb-utóbb mindegyiket utoléri, nincs kivétel.
Gyanítom, egy valamirevaló kárpitos újra tudja ragasztani.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Tothgera30 #212690 üzenetére
Kb. én vagyok az egyedüli, aki jobban szereti a 3 ajtót.
-
tboldi
nagyúr
válasz Tothgera30 #212692 üzenetére
194 cm vagyok, meglehetősen hátra kell tolnom minden autóban az ülést, így az 5 ajtósoknál gyakran útban van a B oszlop. Ezért is örülök a MiTónak.
-
tboldi
nagyúr
válasz Tothgera30 #212695 üzenetére
De gondolom, nem úgy szállsz ki, mint én.
A balesetem után úgy szoktam meg, hogy teljes testtel balra fordulok 90°-kal, és mindkét talpammal a talajt érintve állok fel. Közel egy évig mankóztam, sokáig nem terhelhettem a bal lábam a testsúlyom egészével, aztán később is így maradtam. -
tboldi
nagyúr
válasz imyourfriend #212697 üzenetére
Áh, a VW-csoport autói, legyenek akár kicsik vagy nagyok, az unalmasság netovábbjai nekem. Ezt talán meg is ígérhetem, hogy nem veszek soha egyet sem.
Na jó, egy ősbogár vagy egy ur-Quattro azért jöhet.Egyelőre jó lesz nekem ez a tragacs is.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #212737 üzenetére
De ez egy Quadrifoglio Verde, az én “kommerszebb” MiTómnál úgy van, hogy normál és all-weather módban 206 Nm-t tud csak, dynamicban adja le a max. 230-át.
Ha minden igaz, all-weatherben csak érzékenyebbek lesznek a vezetéstámogató izék (ESP, ABS, ASR, stb.), hamarabb beavatkoznak.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #212747 üzenetére
Ugyanarra, amerre a Hondával is, főként Móvár belterület. Sokkal-sokkal könnyebb kislisszolni a kereszteződésekből, majd felvenni a tempót csúcsforgalom idején is. A Jazz-zel többször is meggondoltam egy-egy ilyen manővert.
Ja, és újra előjött az az érzés, mint amikor még aktívan motoroztam: potensebb járművel még zavaróbb, ha szüttyögnek előttem.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #212749 üzenetére
Az S-Cross Euro 6-os, ez meg még csak Euro 4, nincs annyira leszedálva.
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #212753 üzenetére
Yep.
155 paci és 230 (206) Nm nem sok igazából, rengeteg autó tud legalább ennyit, de azért 7,8-8 sec-nyi 0-100 azért nem olyan rossz ma sem. Ennyire jó lenne a hirhedt M32 áttételezése?
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #212756 üzenetére
Persze, reálisan nézve nem számít, van +10 sec-em várni. De akkor hol marad az adrenalin?
szerk.: Még ha csak 50-60-ig gyorsítok, akkor is szeretem a turbós karaktert. A kis dízel Ypsilont is emiatt élveztem vezetni, pedig az még gyorsabb sem volt a szopóbenzin Jazz-nél.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz Tothgera30 #213092 üzenetére
Én pont azt szeretem, ha nem jön velem szemben minden 100 m-en 3 ugyanolyan autó. De ennek ellenére az alkatrészbeszerzés mégsem tragédia, a köntös alatt ez is egy kettes Punto.
A MiTo, amit most használok, egy icipicit gyakoribb, mint a Lancia, de azért mégse olyan, mint az Astra, Octavia, Golf, Vitara, stb. És ez meg a Grande Puntóval és a D/E Corsával rokon, szintén van alkatrész.Amúgy ja, jobb lenne a 90 vagy 105 lovas 1.3 Multijettel, azok már vállalhatóan mennek. A kicsire meg annyit, hogy én kényelmesen elférek benne a bal 1-ben, ennyi elég.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #213111 üzenetére
Annyiból jobb is, mint a QV, hogy nincs benne MultiAir, és a 120 pacis T-Jettel ellentétben ezen már a nem repedős leömlő van gyárilag is. Csak a váltója lehet mumus, a hírhedt M32 van benne, viszont egyszer kell túlesni rajta, egy ilyesmi upgrade kittel* végérvényesen megszüntethető minden problémája.
A QV-ben C635-ös váltó van, jobban sikerült darab, a motorban csak a MultiAir jelent meglehetősen drága kockázatot. És nem az a kérdés, hogy kell-e cserélni, hanem hogy mikor és hányszor.** Illetve előfordul vellanyos lengéscsillapító is a lóherésekben, ne akard tudni az árát.
*Nem biztos, hogy pont ezzel, nem ellenőriztem a cikkszámokat.
**Volt egy debreceni 135 pacis MiTo, abban már 2x cserélték ezt az egységet, legutóbb valami 350k Ft körüli összegért. Volt a számláról kép a hirdetésben.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #213126 üzenetére
Nem egészen fekete, Nero Etna, mint az enyém, inkább nagyon sötétbarna.
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #213130 üzenetére
Nem ugyanaz a felszereltség, illetve az enyémen 4 dugattyús monoblock Brembo fék van, ezeken szerintem sima úszónyerges. Kisebb fékerő, de legalább olcsóbb, és amúgy is tudjuk, kiknek való.
szerk.: Jobban megnézve lehet, hogy mégis, csak ezüst mindkettőn, nem piros, mint nálam. 🤔
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz daneel_hu #213136 üzenetére
Nekem az lenne, egyszerre szoktam cserélni mind a 4 lengéscsillapítót és rugót. A nem vellanyost megcsinálom körben 1 vellanyos lengéscsillapító árán.
szerk.: Sőt még kicsit olcsóbban is, €-árfolyamtól függően (a H&R rugók miatt, be van írva a forgalmiba) 180-190k Ft. A Jazz-re is hellyel-közzel ennyi volt.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz daneel_hu #213138 üzenetére
Persze, értelek. Én igyekszem balanszot találni a különlegesebb, ritkább és a minél kevesebb várható szívás között, ha használt autóról van szó.
Ezeknek tök jól megfelel a MiTo, és azt megelőzően az Ypsilon is. Ahogy írtam korábban is, az előbbi a Grande Puntóval és a D/E Corsákkal rokon, az utóbbi meg a 2-es Puntóval, vagyis alkatrész van, nem is drágák, konstrukciót tekintve egyik sem ördöglakat, megbízhatók is tudnak lenni, de mégsem tucatautó sem Alfa, sem a Lancia.
-
tboldi
nagyúr
Én most azt furcsállom, hogy a januárban vásárolt MiTo tavaly november óta volt kivonva, mi helyeztettük vissza forgalomba az átírással egyidőben, úgyhogy elvileg nekünk kellene fizetni a gépjárműadót időarányosan. De semmi nem jött a NAV-tól, az app is 0 Ft-ot írt. 🤷♂️ De igazából nem izgulunk, ha fizetni kell, meg fognak találni.
(És egyébként így, kivonva hoztuk haza lábon a pályán Érdről Móvárra, szeretünk veszélyesen élni. )
-
tboldi
nagyúr
válasz TrollBalint #213455 üzenetére
Az egynyóccsí elég szoros barátságban van az olajjal, olyannyira, hogy literszám fogyasztja. [link]
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz TrollBalint #213458 üzenetére
és dong86:
Entschuldigen Sie bitte, nem vagyok VAG guru.
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #213493 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #213646 üzenetére
De szerintem nálam csak jövőre lesz ebből bármi.
-
tboldi
nagyúr
Nekem sincs különösebb rossz tapasztalatom a digókkal, bár nem olyan régóta van közöm hozzájuk. ‘21 szeptemberében vettünk egy Lancia Ypsilont a hírhedt 1.3 Multijettel, gyakorlatilag egy 2-es Punto szebb köntösben, és csak a hátsó féket meg a testkábelt cseréltem rajta a folyadékokon kívül, amíg össze nem tört ‘22 decemberében. Idén januárban aztán vettünk egy 1.4 turbóbenyás Alfa Romeo MiTót, ami a Grande Punto rokona, ~3 hónap alatt még semmi egetrengető, csak a fényszórókat cseréltem, mert csúnyácskák voltak.
szerk.: El is felejtettem, teknőt cseréltem még az Alfán, mert megszakadt az olajleeresztő menete, de ez inkább user error, nem az autó hibája. Még a klímára kell ránézni, mert hűt ugyan, de lehetne combosabb is, illetve az anyósülésben nem működik az ülésfűtés (annyira nem zavar, a vezetőülésben jó).
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Valszeg ez történt, igen.
Még az előző hibalistához hozzáadnám az M32-es váltót, diszkréten vonyít harmadikban és negyedikben. Ha nem is azonnal, de a nem túl távoli jövőben foglalkozós ez is. Bízom benne, hogy a nemrég történt olajcsere és a 2 (vagy 2,3, vagy 2,4 🤷♂️) helyett 2,9 liter olaj egy icipicit kitolja az élettartamát.
[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz tboy93 #213829 üzenetére
+1, inkább szerényebb legyen, de várhatóan kisebb problémahalmaz.
Lancia Musa pl.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Vicces képek
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Energiaital topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen