Új hozzászólás Aktív témák
-
-
aphra2
aktív tag
válasz Manitou #18254 üzenetére
Úgy nincs, de ha fék közbe (nem satunál) nyomsz egy 3-ast, majd 2-est, akkor érezni fogod hogy számít, mindezt a megfelelő kuplung kezeléssel.
Én se mindig használom normál vezetésnél, csak ha gyorsabban megyek, és pl: már látom hogy nem tudok megállni a házunk előttProbléma??Hát az meg micsoda?!!
-
m3tr0
senior tag
válasz aphra2 #18255 üzenetére
Ha te fékezés közbe tolsz egy 3-ast meg 2-est, tehát van rá időd, akkor az nem vészfékezés.
Megnézem ki az, aki egy éjszakai 90-es tempónál motorfékezik, amikor kiugrik elé egy szarvas...Elég csak lereagálni és kuplung+fék kombóval megállni ill. elkerülni az ütközést, nemhogy még visszakapcsolgatni..https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
E-Max
tag
Hú anyám, benzintemető?
Én a volvo-val tata tempóban, végig 110-130 között, tempomattal autópályán kb 8.5l-es átlagot hoztam durván 800km-es szakaszon.
Ha normálisan megyek, durván 10-11 a fogyasztás pályán, országúton 13, városban 11 ha ráérek, ha nem, 14.
Audival mászkáltam most hétvégén, 4-en 1 autóba, 4.2 V8, régebbi A6 kombi, összkerék.
Nyomtam mint az állat én is, és a gazdája is.
Pályán 19-es átlagfogyi, országúton a tulaja vezetett, végig 5000fölött volt akkor a fordulatszám, 23l körül volt, városban durván 18-20...
Ha nagyon vigyáz vele valaki, 9-11l között el lehet járkálni vele. De 500 lóerő...Váltás Volvo-nál úgy néz ki, hogy ugye 5 gangos automata, én kis gázt nyomok neki, 2200-2500 körül felvált, városban 50-nél 4.-ben van, 53-nál 5.-be.
Pályán 100-nál 1700-at se forog.[ Szerkesztve ]
# # # Amíg a föld kerek, mindig lesznek dízelek, de mivel a föld ovális, jó lesz nekünk a benyás is!!!:)) # # #
-
Skót
aktív tag
Jó de ott van azért valszeg erő meg menetdinamika meg mindenféle finomság, nálam meg a tomboló ~75 ruszki paci, enyhe benzinszag, autentikus remegés, ~160km/h végsebesség (és akkor már halálfélelem ON)... Lada én így szeretlek
Gondolom dízel hajtja a volvócskát mert az az 1700 pályán az alacsony egy benzinesnek (100km/h nálam ~ 3000e fordulat)
Az Audi meg már megint egy másik kategória (ha én gazdag lennék kategória). uh azon nem csodálkoznék, hogy egy akkora ménest etetni is kell.
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
-
neduddki
nagyúr
válasz Winner_hun #18228 üzenetére
HI!
na vge megtranyutad a duplakuplukgrafrocsot???:- )))
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
kételkedem
addikt
A Mazda kitört kerékkel keresztbe fordult az úton, a benne utazók elszaladtak. Biztosan nem volt náluk telefon, így hát mentőért szaladtak
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
-
fekeandras
őstag
válasz kételkedem #18264 üzenetére
Igen, természetesen.
-
Sipi16
senior tag
válasz kételkedem #18264 üzenetére
Szeretem az ilyen felelősségvállaló sofőröket...
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
kételkedem
addikt
válasz fekeandras #18265 üzenetére
Balatonkeresztúrnál egy román kisbusz átszakította a szalagkorlátot, majd a szemközti sávra borult.
nc
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
-
Integra
titán
válasz kételkedem #18267 üzenetére
roncstúrizmus
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
mezis
nagyúr
válasz SpeedR #18221 üzenetére
Abszolút nincs igazad. Még az egészen régi konstrukciójú motor is segíti a fékezést mindaddig, míg a kényszer fordulatszáma az alapjárati fordulatszám közelébe nem kerül.
Az újabb konstrukciók, motorelektronikák elzárják az üzemanyagot, de az alapjárati fordulatszámnál valamivel magasabb fordulatszámon kezdik az üzemanyagot adagolni.Nem tudom mikor, kitől tanultál vezetéstechnikát, de ez alkalommal mindketten megbuktatok.
Ez a technika ott hibádzik, hogy ha fékezésnél nem nyomod ki a (féket) kuplungot, akkor a motor forgását is a lábfékkel fékezed le, ami összességében több fékezési energiát emészt fel, mintha kinyomott kuplunggal fékeznél. Vészfékezni is azért kell kinyomott kuplungal, mert sokkal rövidebb úton megáll úgy az autó.
mezis
-
Integra
titán
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
mezis
nagyúr
válasz Winner_hun #18228 üzenetére
A felpörgetést üresben, felengedett kuplungnál kell megejteni. Aszinkron sebességváltásnak nevezték, amikor még voltak ilyen autók. (Én még ilyenen tanultam. Könnyű volt, mert csak 3 sebessége volt
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz SpeedR #18273 üzenetére
Akárhányszor gondolom, az eredmény ugyanaz. Ha lekapom a lábam a gázról, a kerek által a kocsi forgatja sokkal nagyobb fordulatszámon a motort, mint az alapjárat. A motor forgatásához pedig kell energia. Vagyis a mozgási energiából emészt valamennyit a motor.
(Lejtőn még sosem használtál motorféket ? És ha az kevés úgy folytatod a fékezést, hogy kinyomod a kuplungot ?)
Az más dolog, hogy alacsonyabb sebességnél történő vészfékezéskor a fék taposását igen hamar követnie kell a kuplung kinyomásának.
mezis
-
brd
nagyúr
Egy kicsit mélyedj még el a fizikában. Kulcsszó: tehetetlenség. A motor forgása magától nem lassul le olyan gyorsan (még akkor sem, ha egyáltalán nem kap üzemanyagot), mint ahogyan az egy nem kinyomott kuplunggal történő vészfékezésnél történik.
The only real valuable thing is intuition.
-
SpeedR
őstag
Csakhogy ez a dolog nem úgy működik ahogyan te gondolod. A motorfék és a lábfék fékezési energiája nem összeadódik, hanem pont ellenkezőleg, kioltják egymást és összességében csökken a fékhatás.
Ne értesd félre, nem azt mondom, hogy ha nagy tempónál fékezned kell egy kicsit, azonnal nyomd ki a kuplungot, mert ez nyilván hülyeség lenne.
Lejtőn természetesen motorfékkel jövök le mindig. Ha nem elég a motorfék, akkor visszakapcsolok akár 2.-ig is. Ha így is kevés akkor mehet rá a lábfék. Lejtőn nem kuplungozunk, soha!
Vészfékezéskor azonnal ki kell nyomni a kuplungot, mert a motor a motor 1mp-en belül lefullad bármilyen tempónál. Plusz ha nem rúgsz elég nagyot a fékre, akkor hosszabb a fékút is. -
aphra2
aktív tag
válasz SpeedR #18277 üzenetére
"A motorfék és a lábfék fékezési energiája nem összeadódik, hanem pont ellenkezőleg, kioltják egymást és összességében csökken a fékhatás"
Hát ezt is át kéne gondolni , szerinted pl: F1-ben miért pakolgatnak visszafele a kanyar előtt? azért hogy csökkentsék a fékhatást, és növeljék a fékutat?
Probléma??Hát az meg micsoda?!!
-
SpeedR
őstag
válasz aphra2 #18280 üzenetére
Hogy miért? Kezdjük ott, hogy azok félautomata autók, és nincs is kuplungjuk. (Illetve van de azt csak a rajtnál, ill. box kiállásoknál használják.) Továbbá az F1-es autóknál nem szűk keresztmetszet a fékrendszer (ma már az utcai autóknál sem), ugyan akkorát tudnak lassulni kinyomott és kiengedett kuplungal is. Ha kinyomnák akkor viszont gond lenne újra ráereszteni, mert gondolom eléggé kiszámíthatatlanul viselkedne a gép a kanyarodás közben állandóan kidobálná a seggét. Finomkodásra meg nincs idő. Van egy olyan sejtésem is, hogy rendszeres és hirtelen 2000-18000 közötti fordulatszám ugrálás alaposan megviselné az autót.
(#18283) mezis
Tévedsz. Próbáld ki! Menj ki egy üres terepre, gyorsulj 100-ra, pakold fel 5-ig, és tolj egy satut. De nem ímmel-ámmal, hanem rendes vészfékezést.[ Szerkesztve ]
-
dragonfx
veterán
válasz Sipi16 #18278 üzenetére
hát nem tudom egy V40 korszerű 2.0 turbós volvotól ami 200 lovas ez elég magas fordulatszám 5.ben 100nál szerintem.
Ennél szerintme még enyém se forog sokkal többet pedig tudvalevő milyenem van."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
deicide
veterán
válasz SpeedR #18290 üzenetére
Alapjáraton szerintem nincs is motorfék, ott az alapjárati motor tartja a fordulatszámot, gondolom ez a legtöbb autónál így van. Legalábbis az Astra-m az 1-2-3-ban gázadás nélkül megy előre az adott fokozatnak megfelelő alapjárati sebességgel.
Más: lejtőn lehet ugyan motorfékezni, de ha motorfékkel akarok legurulni az Érdi-n, akkor a lejtő felénél már csak 70-el megyek, üresben meg 110-el lehet legurulni az aljáig, benzinben egy kicsit jobban lehet vele kijönni. Ugyanez az Alpokban 14-15km gurulás 160-al üresben (elismerem, ez veszélyes játék), de élveztem a sodrós kanyarokat, meg az elsuhanó 130-al "totyogókat", akik ráadásul üzemanyagpazarlással tartották fenn a sebességüket a lejtőn.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
deicide
veterán
válasz tibi666 #18296 üzenetére
Lassan 3 éve járok a budapest-fehérvár viszonlatban minden nap, az én 9 éves F astra-m motorfékkel 70-el ér a lejtő aljára, vagy nyomni kell a gázt, hogy tartsam a sebességem és ebben az esetben biztosan többet fogyaszt, mintha üresben gurulok lefelé. Valószínüleg az újabb autók már nem lassulnak annyit lejtőn, de az enyém igen.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos cigaretta 🔞
- Hamarosan megjön a Samsung 360 Hz-es QD-OLED monitora
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mini PC
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- World of Tanks - MMO
- Ford topik
- További aktív témák...
- HP ProDesk 600 G3 SFF
- HONOR MagicBook 16 Gamer processoros Laptop -30% 16" RYZEN 5 5600H 16/512 FHD IPS 144Hz!
- Új Dobozos Dell Latitude 3420 -50% "Kis Gamer" Notebook 14" i5-1135G7 8GB 256GB FHD IPS IRIS Xe
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 "Golyóálló" Üzleti Laptop 14" -50% i7-10610U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Dell Latitude 7280 12,5" - i7 6600U / 16GB RAM / szép állapot - számla, 6 hó garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest