Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz stellaz #31 üzenetére

    A vezetéstámogató rendszerek az én fogalmaim szerint nem hozhatnak komplex, önálló döntést, csak a vezető által végrehajtott parancs kivitelezését segíthetik -- de ez egy definíciós kérdés, és én is érzem a vele kapcsolatos problémát. Inkább csak a fogalmakat szeretném tisztán tartani.

    Aztán persze fejlődnek a fogalmak, de például ezért volt az, hogy sokáig a vészfékasszisztens csak akkor fékezhetett, ha a vezető is legalább egy kicsit hozzáért a pedálhoz. Az én autóm visít, és bár tudna, de nem nyúl bele a fékbe.

    És az is kétségtelen, hogy nehéz konkrét határokat húzni. (Fontos, hogy én nem a műszaki, hanem a jogi oldalon működöm.) Pl. az említett vészfékasszisztens, a követő tempomat és a sávtartó (ahol ugye véleményes, hogy technikai értelemben mit akar a vezető), a keresztforgalom figyelők és beavatkozásra alkalmas parkoló "radarok".

    A józan ész persze a segítségünkre lehet, de a jogászoknak ez nem erősségük.

    És ismét, szerintem is nagyon durván megtévesztő a Tesla nevezéktana -- ez nem vitás. Ami vitás az az, hogy ezt hogyan orvosolják, kire nézve milyen következményekkel.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Új hozzászólás Aktív témák