- Aliexpress tapasztalatok
- Linux kezdőknek
- Windows 11
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Starlink
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Router gondok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Újabb robottaxis balesetekre derült fény
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
-
IT café
Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót!
Figyelem! A kompakt fényképezőgép és bridge kategória gyakorlatilag megszűnt. Az ajánlóban szereplő gépek 6-7 éves modellek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nrc
tag
Az Europarkban lévő MediaMarkt üzletben láttam ma Nikon 1 S1 11-27.5 f/3.5-5.6 MILC kitet 50e-re leárazva.
A webshopban nem látom ezt az akciót, de ott ki volt téve, helyben meg lehet venni, ha marad még belőle.
Ennyit szerintem megér, itt pl. megnézheted, hogy milyen képeket lehet vele készíteni: flickr pool.
[ Szerkesztve ]
-
nrc
tag
Ebben az esetben tényleg nem kéne, hogy a beépített WiFi képesség legyen a döntő a gép kiválasztásánál, hiszen anélkül is lehet akár mobiltelefonnal feltölteni már ott a helyszínen az elkészült képeket.
Simán megoldható, ha a fényképezőben lévő kártya egy átalakítóba pakolt Micro SD, vagy WiFi-s SD, de egyszerű normál méretű SD is jó, ha van hozzá kéznél usb-s kártyaolvasó és a mobil is tudja az OTG-t.
[ Szerkesztve ]
-
nrc
tag
Gyenge fényes rendezvényen fotók készítése, amik lényegi utómunka nélkül, a gépből kijövő jpg-ként kerülnének megosztásra, azért nem kis feladat a technika szempontjából sem.
Esetleg érdemes lehet megnézni egy MILC-et is: Samsung NX3000.
Nagyméretű szenzor -> nagyobb esély a (legalább leméretezve) használható képekre és van beépített wifi és nfc támogatás is.Amúgy ahogy nézem a wifi itt arra van használva, hogy a mobiltelefonra átkerüljenek a képek, amivel aztán meg lehet osztani azokat pl. fb-on.
Erre elvileg alkalmas lehet egy wifi-s sd kártya is, ami nekem nincs, ezért ezek használatával nincs tapasztalatom, de a neten lévő infók alapján a kompatibilitásra figyelni kell, meg kell nézni melyik típust támogatja az adott fényképezőgép. -
nrc
tag
Az biztos, hogy a Nikon S7000 az beltéri fotózáshoz nagyon nem megy el, abszolút az inkább hagyjuk kategória.
A benne lévő apró szenzor és fényerőtlen optika miatt alapvetően kültéren, pl. kirándulásokon lehet használni, ott ahol sok fény van.Ne legyen félreértés, ezeknél a gépeknél nem az a kérdés, hogy a beltérben készített kép minősége csak egész jó lesz, vagy nagyon jó, hanem az, hogy lehet-e egyáltalán értékelhetőt készíteni velük.
A korábban megadott beltéri felhasználáshoz kötelező a fényerős objektív és/vagy egy nagy(obb) szenzor. Az S7000-nél egyik sem adott.
-
nrc
tag
válasz zharkanyi #51593 üzenetére
Nikon coolpix P330: van gps, viszont wi-fi csak külön megvásárolható adapterrel működik és előfordulhat, hogy a Pana lx7-hez képest bizonyos helyzetekben akár 1-2 iso fokozattal magasabbat is kell majd használni, ami persze nem tesz jót a képminőségnek.
-
nrc
tag
válasz zharkanyi #51596 üzenetére
Igen, a Panasonic lx7 kiemelkedik a kategóriájában és szerintem sem érdemes várni az utódra.
Érdemes megnézni még a kompaktok közül a Sony rx100-at, ami hasonló árban van és a nagyobb, 1 colos szenzor miatt szintén alkalmas lehet a célra.
-
nrc
tag
válasz dragonfx #54086 üzenetére
Teszt a canon ixus 155-ről. Vannak példa képek, a végén összegzés, hogy mik az erősségei-gyengéi.
Ugyanez a nikon l31-nél így néz ki.A kettőt összehasonlítva el tudod dönteni, hogy megéri-e váltani, amúgy az ixus már csak a stabi miatt is használhatóbb, viszont úgy látom, hogy újonnan már nem lehet kapni.
Ezeknél az alsó kategóriás kis szenzoros, sok megapixeles kompaktoknál arra nem lehet számítani, hogy végeredmény teljes nagyításban, azaz pixel szinten nézve jó lesz, sokkal inkább a fullHD-t érdemes megcélozni, vagy a standard 9x13-as papírkép kidolgozást, amihez elég akár 2MP is.
Általában már a gépen belül is be tudod kapcsolni, hogy a leméretezés történjen meg a képek elkészítésekor automatikusan, ami akkor jön jól ha nem akarsz számítógépen utólagos átméretezéssel foglalkozni.Amúgy ez a nikon l31 tényleg nem egy jól sikerült darab, érdemes elgondolkodni a cserén és akkor már olyat néznék, amiben van optikai képstabilizátor, mert az igen hasznos tud lenni ebben a kategóriában. Ezen kívül, ha van már jelölt, akkor adott típusra rákeresve mindenképpen érdemes tesztet / példa képeket megnézni a neten vásárlás előtt.
[ Szerkesztve ]
-
nrc
tag
válasz dragonfx #54108 üzenetére
Ebben a belépő kompakt kategóriában nem tudok olyan gépről amire kizárólag a képminőség miatt váltanék a nikonról, max. szolgáltatások miatt gondolkoznék el cserén kategórián belül, pl. a panasonic lumix xs3 igazán kicsi, nem kerül sokba, van benne stabilizátor és fullhd-t is tud (videónál nem használható az optikai zoom).
A csúcskompaktok közül az itt sokszor ajánlott panasonic lx7 már 100e alatt elérhető és már sokkal több lehetőséget ad jó képek készítésére.
Amúgy, ha a nikon l31-et össze akarod hasonlítani a nikon l10-el akkor azt úgy érdemes megtenni, hogy a mostani gépeddel készült képeket leméretezed 5MP-re. A mobillal ugyanez a helyzet, az eredetileg 16MP-es képeket 8MP-re leméretezve érdemes összevetni és így értékelni a különbséget. Az biztos, hogy 16MP-en, teljes nagyításban nem érdemes nézegetni ezeket a képeket, ha erre van szükség, akkor arra ott vannak a nagyobb szenzoros gépek.
Ha pedig úgy látod, hogy az általad készített fotók képminősége nagyon különbözik a tesztekben lévőktől, akkor könnyen lehet, hogy a beállítások nem voltak a körülményeknek megfelelőek, ha esetleg tudnál mutatni példát, akkor lehet kiderülne mi okozza a gondot.
[ Szerkesztve ]
-
nrc
tag
válasz dragonfx #54131 üzenetére
Szerintem a mai kínálatban is meg lehet találni a célnak megfelelő eszközt, pl. ha nem akarsz kompromisszumot kötni azzal, hogy leméretezed az elkészült képeket, hanem teljes méretben pixel szinten szeretnél éles képet sok megapixelen, ragyogó színekkel, nem sokszázerzes áron, akkor arra megoldás lehet a sigma dp2 merrill, ami egy fix gyújtótávolságú objektívvel szerelt, 48MP-es kompakt.
Az új ára 100e felett van, a kezelése, sebessége nem az igazi, magas iso-n gyenge, videóból csak vga-t tud, de ha van elég fény, akkor olyan képminőségre képes, amitől szerintem már érdemes akár eldobni is magad .
kép1, kép2. -
nrc
tag
válasz sideburns #54164 üzenetére
Azért a nikon1 a kitobival kb. 2FÉ-vel van lemaradva pl. egy sony rx100 csúcskompakthoz képest. Az érzékelő méret ugyanúgy 1col, de az rx100-nál 1.8 a kezdő rekesz szemben a kitobi 3.5-ös értékével.
Ez azt jelenti, hogy ott ahol a kitobival 3200-as iso-ra lenne szükség, a csúcskompakton elég lehet az iso 800-as érzékenység ugyanahhoz a záridőhöz, ami azért nem mindegy ennél az érzékelőméretnél.
Ettől függetlenül jó vétel lehet a nikon1, de beltérben vaku nélkül, nem statikus témáról készített képekhez kelleni fog egy fényerős obi, pl. a nikon 1 nikkor 18.5 mm f/1.8 ami elég jó áron kapható.[ Szerkesztve ]
-
nrc
tag
válasz sideburns #54172 üzenetére
Bár a hozzászólásodra válaszoltam, de nem személy szerint neked szántam amit írtam. A nikon 1 kitobival szerintem is sokkal jobb választás, mint egy kis szenzoros kompakt, vagy bridge, mert már a nagyobb szenzor miatt is előnyben van azokhoz képest, az olyanokról, mint pl. a gyorsaság, hibrid autófókusz, 1200fps videó, cserélhető objektív nem is beszélve. A fényerős objektívet nem azonnali megvételre ajánlottam a kérdezőnek, hanem azért linkeltem, hogy lehessen látni mibe kerül a rendszert felfejleszteni úgy, hogy az elérje/lelépje az itt rendszeresen ajánlott pana lx7, sony rx100 (használtan 50-70e körül beszerezhető) csúcskompaktok által nyújtott gyenge fényes teljesítményt.
[ Szerkesztve ]
-
nrc
tag
válasz jpisti #54378 üzenetére
A Sony Alpha 3000 egy milc, azaz tükör nélküli cserélhető objektíves gép és semmi gond nincs azzal a minőséggel, amit el lehet érni a géppel: nézd!
Kimondottan a belépő kategóriába szánta a sony, ezért a dslr szerű kinézet/méret ellenére is kevés a gomb rajta és az evf / hátsó kijelző felbontása is meglehetősen alacsony, de az elkészíthető képek minőségével pont semmi gond nincs, még a hozzá adott kitobi is a jobbak közé tartozik ebben a kategóriában.Azt, hogy "rohadt zajos képeket csinál, mosott színekkel" millás felszereléssel is el lehet érni, mert a fotó minősége nem csak a gépen múlik, hanem a fotóson is. Az automata mód sem old meg mindent magától jól, annak a használatához is tudni kell, hogyan lehet kihozni a gépből a jó eredményt az adott szituációban.
A lényeg, hogy ha a kis szenzoros kompaktok közül választasz gépet, akkor ne számíts arra, hogy az a3000-nél jobb képminőséget fogsz tudni elérni, főleg nem az ultrazoom kategóriában.
A kitbois a3000-hez kb. hasonló lehetőségeid pl. a Panasonic lx7, Sony rx100 vagy a Canon g7x csúcskompaktok valamelyikével lennének, ezek 100e körüli tételt jelentenek és a zoom átfogásuk a sony kitobihoz hasonlóan 3-4x-es.
[ Szerkesztve ]
-
nrc
tag
A legolcsóbb nikon 1 kiteket a 11-27.5mm objektívvel adják, amiben nincs stabilizátor. A drágább kiteket adják a stabilizált 10-30 VR zoom objektívvel.
Az rx100-ban persze van stabi és ezen kívül, ahogy már írták itt a fényerősebb lencséje miatt van kb. 2FÉ előnye is a kitobis nikon 1-hez képest, ami azt jelenti, hogy pl. iso 3200 helyett iso 800-at lehet használni ugyanolyan fényviszonyok között. Mindezek mellett az rx100 mérete is kisebb.
Persze a nikon 1-hez lehet fényerős obikat venni és akkor már megfordul a helyzet és az lesz jobb a sony-nál képminőségben, fényerőben, de úgy már a nikon 1 rendszer fog többe kerülni.[ Szerkesztve ]
-
nrc
tag
A sony rx-100-nál már a gépben meg lehet adni, hogy milyen legyen a kontraszt, telítettség vagy élesség az elkészült képek esetében:
"MENU -> 3 -> [Saját beállít.] -> kívánt üzemmód
Ha módosítani akarja a (Kontraszt), (Telítettség) vagy (Élesség), beállítást nyomja meg a < / > gombot a vezérlőtárcsán."
A fenti idézet a kézikönyvből van.A raw-ok estén ugyanezeket utólag is meg lehet adni, érdemes raw+jpeg-et lőni és ha a jpeg nem lett elég jó, akkor a nyers fájlok megfelelő feldolgozásával általában még sokat lehet javítani a helyzeten.
[ Szerkesztve ]
-
nrc
tag
válasz razzorr #56667 üzenetére
A teljes képhez hozzátartozik azért, hogy a cserélhető obis gépekhez is lehet használni makró előtétet, pl. raynox-ot, sőt már egy pár ezer forintos makrógyűrű (készlet) beszerzése után a kitobi is alkalmas lesz előtét lencse nélküli makrózásra.
Ezt csak, azért írom, nehogy úgy érezd sikerült a kör szűkítésével előrelépni.Az fz200 szerintem egy nagyon jó alternatíva ha kimondottan nagytele használata a cél, de egyetlen gépnek általános használatra nem azt választanám.
Beltérben "villanyfényes" családi eseményeknél az objektív 2.8-as fényerejéhez iso 800-3200 kellene, ha mozgó témát fényképeznél vaku nélkül. Az fz200 itt pedig már elvérzik a kis szenzora miatt, míg pl. a kitobis sony a5000 használható erre.Szerintem a pana lx100, vagy valamelyik másik nagy szenzoros kompakt, pl. sony rx100 jobb választás lenne, ha nincs szükség arra a rugalmasságra, amit egy cserélhető obis rendszer ad, amúgy pedig a milcek kitobival gyenge fényben kb. azt tudják, mint amit hasonló árkategóriában a csúcskompaktok, persze nem annyira kompakt a méretük és szükség lehet utólag beszerezni hozzá kiegészítőket, mint pl. makrógyűrű, vagy ha változnak az igények, akkor további objektíveket.
[ Szerkesztve ]
-
nrc
tag
válasz Tin_Shield #56685 üzenetére
Statikus téma makrózáshoz jellemzően rekeszelni kell az obit, kb. ameddig csak lehet, hogy minél nagyobb legyen a mélységélesség, ezért fényerős obinak nincs igazán előnye ennél a felhasználásnál. A legjobb persze egy dedikált makró objektív lenne a célra, de rekeszelve pl. a sony kitobija is kellőképpen éles. Teljes felbontásban, pixel kukkolva talán lehet a különbséget látni egy éles fix, pláne makró obihoz képest, de amúgy teljesen jó a kitobi is állványról makrózáshoz.
[ Szerkesztve ]
-
nrc
tag
válasz Tin_Shield #56691 üzenetére
A dedikált megoldás a legkényelmesebb, az nem kérdés, közgyűrűvel az autófókusz jellemzően nem talál, ezért belenagyítás mellett manuálisan lehet állítani az élességet.
A fókusz állításhoz valóban ki lehet nyitni a rekeszt, de akár véglegesre zárt rekesz mellett is megoldható a dolog, ha az élességállítás idejére a téma megvilágításra kerül pl. egy zseblámpával.
Ezt a módszert egyébként használtam akkor is mikor az arra dedikált móddal rendelkező kompaktommal makróztam, segít a gépnek a fókusz megtalálásában. Amúgy a kompakt kis szenzorának nagyobb mélységélessége előnyt is jelent makrónál, ez pont az a terület, ahol nem feltétlenül előny a nagyobb szenzorméret.
A lényeg, hogy közgyűrűs makróval nem lehet a legyet reptében lekapni, de tapasztalatom szerint statikus témákra manuális fókuszállítás mellet teljesen jól használható még kitobival is. -
nrc
tag
-
nrc
tag
válasz kovisoft #56836 üzenetére
Ha már akció és nagy szenzor meg fényerő, akkor a Sony RX100 is beszerezhető most 100ezer alatt, kicsivel.
[ Szerkesztve ]
-
nrc
tag
válasz Zoli bácsi #57785 üzenetére
Esetleg az aprón lévő panasonic lf1-et, vagy lx3-at érdemes lehet még megnézni, mert a kicsit nagyobb szenzor és fényerősebb optika miatt ezek jók lehetnek még, ha kimondottan fotózásról van szó.
Még jobb lenne egy videóban is nagyon jó pana lx7, vagy az olympustól az xz 1, 2, 10, ha ezek közül találnál olyat ami a keretbe belefér, akkor arra érdemes lehet lecsapni.
Amúgy pedig, ha nincs szükséged igazán azokra a pluszokra, amit egy fényképezőgép tud adni, mint pl. optikai zoom, vaku csatlakozási lehetőség, dedikált kezelőszervek, stb., akkor valóban egy jobb kamerás mobil lehet a megfelelő választás, abból akár már 65.000-ért újat lehet kapni, egész használható fotós képességekkel. -
nrc
tag
válasz kovaccss #59974 üzenetére
Példa arra, hogy a kézikönyvben milyen infók találhatók a fehéregyensúly állításával és az expo korrekcióval kapcsolatban a Fuji JX600-as gép esetén:
21. oldal
"P PROGRAM AE: Options for white balance and AF mode will be fully available and exposure compensation can be adjusted manually."[ Szerkesztve ]
-
nrc
tag
válasz kovaccss #59977 üzenetére
A leírás alapján úgy tűnik nekem, hogy ebben a "P PROGRAM AE" módban a fujinál is megoldható, hogy a kívánt fehéregyensúly beállítás kiválasztása mellett lehessen expo kompenzációt is megadni.
Persze automatára, vagy beltérire állított fehéregyensúly mellett is készülhetnek sárgás árnyalatú képek.
A belépő kategóriás kompaktoknál nem jellemző, hogy sok lehetőség lenne a fehéregyensúly manuális megadására, de azért lehetnek kivételek itt is, pl.a sok éve újonnan 35.000HUF-ért megvehető canon ixus 70-es kompaktomon van lehetőség arra, hogy "szürke kártya" használatával lehessen beállítani az aktuális fehéregyensúlyt.
Bár utófeldolgozással be lehetne állítani megfelelőre a fehéregyensúlyt még jpg használata mellett is, de ha ezt nem akarod megtenni, akkor vagy a véletlenre bízod, hogy az adott gép előre megadott beállításait használva az ízlésednek megfelelő kép fog-e születni, vagy olyan gépet választasz, amiben manuálisan meg lehet adni a fehéregyensúly értékét (ami az általad nézett (ár)kategóriában egyáltalán nem jellemző).Amúgy az alsóbb kategóriás kompaktoknál általában a (P) programautomatika, vagy (M) manuális módot szánják arra, hogy az adott gép lehetőségeihez mérten a legszabadabban testre tudd szabni a kép elkészítésének paramétereit.
A téma módok, jelenet választás (SCN) mind arra valók, hogy egy kiválasztott helyzetben, a megadott témához a lehető legjobb előre elkészített beállításokkal tudj képet készíteni és ezért nem is jellemző, hogy ilyen módok használata esetén engedjen belenyúlni a gép az expozíciót befolyásoló beállításokba.Alacsony költségvetésű tárgyfotót szerintem állványról, az iso érzékenységet fixen a legalacsonyabbra állítva, vakut kikapcsolva, legalább 2mp-es önkioldó használatával érdemes készíteni. Állvány azért kell, mert ezekkel a beállításokkal kézből normál világítás mellett nem fog menni, a hosszabb záridő miatt bemozdulna a kép. Az (optikai) stabilizátor segíthet ha nincs állvány, de akármilyen hosszú záridőt azzal nem lehet kitartani és összességében az állvány biztosabb megoldás.
Az alap iso használata azért fontos, mert magas érzékenység mellett ezeknél a kis szenzoros gépeknél hamar jelentős mennyiségű színzaj, illetve színtorzulás jelenhet meg az elkészült képeken.
A fentiek alapján erre a feladatra olyan kompakt gépet néznék, ami minél kisebb zoom átfogással rendelkezik a jobb képminőség érdekében, valamint "P program automatika" módban lehet legalább expo kompenzációt megadni és ha ezen felül van manuális fehéregyensúly megadására is lehetőség, akkor arra le kell csapni azonnal.Ahogy Muerte68 is írta, a W810-es kézikönyvében benne vannak a fehéregyensúly kiválasztásának lehetőségei, ahol látszik, hogy a gép négyféle mesterséges fényforráshoz használható beállítással rendelkezik, ami megnöveli az esélyét annak, hogy legalább az egyiket jónak találod majd.
Ha van használt példány eladó, akkor érdemes lenne elmenni megnézni és kipróbálni, hogy lámpafény mellett amit tud a gép az megfelel-e neked.[ Szerkesztve ]
-
nrc
tag
válasz kovaccss #59982 üzenetére
Ebből a leírásból lehet, hogy nem derül ki, hogy milyen témamódokban lehet expo kompenzációt használni és valóban nem is lehet arra számítani, hogy csak a leírásokat böngészve ez kiderül minden esetben, ezért javasolták korábban is a személyes kipróbálást, más módot nem tudnék mondani arra, hogy biztosra tudj menni ebben a kérdésben.
1+2: Mivel a w810-nél nem látom, hogy írnának a fehéregyensúly manuális megadásának lehetőségéről, ezért ha továbbra sem akarsz utólag fehéregyensúlyt állítani, akkor abban lehet bízni, hogy az előre megadott 4 beltéri beállítás valamelyike elfogadható eredményt fog hozni számodra.
3: Nem a szenzor gagyiságagától függ, hogy sötét lesz-e a gép, hanem a beállított záridőtől, rekesztől, iso érzékenységtől és a fénymérés módjától.
A tárgyak nem szaladnak el, tehát ahogy az előző hozzászólásomban is írtam lehet hosszú záridőt használni azaz az iso-t fixen a legalacsonyabbra érdemes állítani, a fénymérést pedig pontszerűre (spot) és akkor az időzített önkioldó használatával olyan felvételt lehet készíteni, ami az adott tárgyat megfelelően világosra exponálja, akkor is ha egy gyertyaláng fénye mellett készíted a felvételt.
Ezen kívül azzal is befolyásolhatod az expozíciót megállapító automatika működését, hogy a fényképezni kívánt tárgy egy sötétebb részén végzed el a fénymérést spot módban, így nincs szükség expo korrekció használatára sem.
Ehhez elég csak P (program automatika), vagy M (manuális) módot használni nincs szükség más témamódra.
A Canon A430-at nem ismerem, de szerintem csak puszta véletlen, hogy annak a gépnek az alap beállításaival, vagy az általad megadott beállításokkal készített képek pont megfeleltek annak amit vártál a géptől.
Az lehetséges, hogy a Fuji előre megadott beltéri fehéregyensúly beállítása sárgásabb (melegebb) képet eredményez ugyanannál a fényforrásnál, de ezt utólag könnyen lehet korrigálni képszerkesztéssel, vagy vakut használni fényforrásnak, vagy másik fényforrást használni (pl. állólámpa, vagy gyertya ).
Sárgulás előfordulhat még magas iso használata miatt is, amit lehet, hogy a canon automatikája a záridő növelésével került el, de a fuji inkább az érzékenységet növelte, ami megint a szerencsejáték kategória, hogy egy gép éppen hogyan kezeli az ilyen szituációkat, ezért jobb kézben tartani a folyamatot amennyire lehet a P (program automatika) vagy M (manuális mód) használatával. -
nrc
tag
válasz kovaccss #59985 üzenetére
Maradnék a fényképezőgépeknél, ebben az árkategóriában azokból talán jobbat kapsz erre a célra. A kis szenzoros belépő kompaktok amúgy sok célra nem használhatóak jól, de tárgyfotót pont elég jót lehet készíteni velük.
Ha mégis vennél egy gépet, akkor szerintem kb. csak az lehetne a probléma vele, hogy a benne elérhető beltéri fehéregyensúly beállítást nem találod megfelelőnek. Ezt pedig utófeldolgozással lehet korrigálni, úgy hogy nem kerül semmibe, még időbe is alig, tényleg egy-két kattintás.
Ha ezt a kockázatot nem akarod felvállalni és próbára sincs lehetőség a környékeden (gondolom nem budapesti vagy), akkor tényleg nem tudom mi lehetne a megoldás (esetleg még az ha találsz olyan eladó gépet, amiről kiderül, hogy tud manuális fehéregyensúly beállítást).[ Szerkesztve ]
-
nrc
tag
válasz kovaccss #59995 üzenetére
A canon ixus 165-ös háromféle beltéri fehéregyensúly beállítást ismer és ezen kívül lehet megadni sajátot is ("fehér kártya" használatával).
A 8x zoom felesleges, kisebb átfogással jobb lehetne az optika minősége, amúgy max. közepesnek mondják a képminőséget:
https://www.photographyblog.com/reviews/canon_ixus_165_review/conclusion/A 145-ös képminőségéről mintha jobb lenne a vélemény:
https://www.photographyblog.com/reviews/canon_ixus_145_review/image_quality/.A 145 is tud Custom White Balance-ot a kézikönyv szerint.
Az, hogy mennyire kényelmes ez a fehér felület alapján történő fehéregyensúly beállítás nem tudom, mert bár a régi ixusomban pont így lehet ezt beállítani, de sosem használtam ezt a lehetőséget a gyakorlatban.
A képeket érdemes leméretezve nézni, mert a 20MP az sok az ilyen kis szenzornak, felhasználástól függően 8MP, 4MP, 2MP elég kell, hogy legyen. Gondolj arra, hogy a régi gépek 1-5MP-es képeket készítettek, és a szenzor nem lett nagyobb azóta sem, tehát ha azokkal akarod összehasonlítani a képminőséget, akkor ahhoz érdemes leméretezni ugyanakkorára a képeket.
modulus
Persze, hogy van, de budapesti vagyok, azért kérdeztem arra rá.[ Szerkesztve ]
-
nrc
tag
válasz kovaccss #59995 üzenetére
A sony w830-at is megnéztem, az elég jónak néz ki, képminőségben jobban tetszik, mint az ixusok.
Ráadásul ccd szenzoros, mint a békebeli gépek, így a színvilág is közelebb áll azokhoz az élénk, telített színekkel.A teszt szerint is igencsak rendben van az ár-érték aránya a gépnek.
Van manuális fehéregyensúly beállítás is, úgy mint az ixusoknál.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs