Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .: JuSzT :.

    addikt

    válasz kosturica #42200 üzenetére

    Az eljárási gyakorlat szerint az ügyfél számára különös kényelmetlenség nélkül fennálló idő 15 nap, nem munkanap. Vagy ha olyan szerviz átvételi lapot kaptál amin konkrétan meg volt jelölve hogy a várható idő 30 nap, és azt aláírásoddal jóváhagytad, akkor ott kicsit necces a szitu, de nem szokták szeretni a békéltetőtestület nevét, illetve a vásárlók könyvének szorgos kitöltögetését sem.

    Árleszállításra és az elállásra (amelyek közül szintén választhatunk) akkor van lehetőségünk, ha a kijavításra vagy kicserélésre – a lehetetlenség vagy az aránytalanság miatt – nem volt jogunk, vagy azt az eladó nem vállalta vagy nem végezte el megfelelő határidőn belül, a számukra okozott jelentős kényelmetlenség nélkül.

    [ Szerkesztve ]

  • Sleek

    senior tag

    válasz kosturica #42200 üzenetére

    49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet

    a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről

    A Polgári Törvénykönyv módosításáról és egységes szövegéről szóló 1977. évi IV. törvény hatálybalépéséről és végrehajtásáról szóló 1978. évi 2. törvényerejű rendelet 22. §-ában foglalt felhatalmazás alapján - az igazságügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:
    1. §1 A fogyasztói szerződés (a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény, a továbbiakban: Ptk. 685. §-ának e) pontja) hibás teljesítése miatt, vagy jogszabályon alapuló jótállás keretében érvényesített kifogás intézése során e rendelet szabályai szerint kell eljárni, azoktól a fogyasztó hátrányára eltérni nem lehet.
    2. § Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval (a továbbiakban: forgalmazó) szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.
    3. § (1) A forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:
    a) a fogyasztó nevét, címét,
    b)2 a fogyasztási cikk (a továbbiakban: termék) megnevezését, vételárát,
    c) a vásárlás időpontját,
    d) a hiba bejelentésének időpontját,
    e) a hiba leírását,
    f) a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
    g) a kifogás rendezésének módját.
    (2) Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni.
    (3) A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni.
    (4) Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.
    4. § (1)3 A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
    (2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
    5. §4 Javításra a terméket elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét és címét, a termék azonosításához szükséges adatokat, a termék átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított terméket átveheti.
    6. §5 A rendelet rendelkezéseinek megsértése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság jár el a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényben meghatározott szabályok szerint. A rendelet rendelkezései a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény alkalmazásában fogyasztóvédelmi rendelkezések.
    7. § (1) Ez a rendelet 2003. szeptember 1-jén lép hatályba.
    (2)-(3)6

    1959. évi IV. törvény
    a Polgári Törvénykönyvről
    (a szavatosságra és a jótállásra vonatkozó szabályok)

    <OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >

Új hozzászólás Aktív témák