-
IT café
Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót!
Figyelem! A kompakt fényképezőgép és bridge kategória gyakorlatilag megszűnt. Az ajánlóban szereplő gépek 6-7 éves modellek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Tin_Shield
őstag
válasz bubibaba31 #61012 üzenetére
Pedig a Nikonnak rég volt igazán jó kompakt gépe.
Ha nagy zoomot szeretnél akkor inkább Panasonic FZ300, sokkal jobb az optikája.
Ha kis méretben szeretnél - viszonylag - nagy zoomot akkor Panasonic TZ100.
De megfontolandó lehet egy olcsó MILC kit és mellé egy kit tele.
Bármelyik megoldás jobb képminőséget tud mint ez a két gép. -
Tin_Shield
őstag
válasz -szabi- #61081 üzenetére
Azok a beépített vicces mókusvillantók nem sok mindenre jók. Feltétezve, hogy zömében nem "ződkocka" fotósok veszik hanem azok akik kihasználnak egy ilyen tudású gépet. Nekik egy vakupapucs sokkal hasznosabb.
Szerk: az LX100 nem zsebméret, más koncepció szerint tervezték mint az RX100-at.
A vaku témához, nagyon ügyes kisméretű rendszervakuk léteznek. Amit az LX100-hoz adnak az legalább olyan vicces mint egy beépített, tényleg csak arra jó, a specifikációban ki lehessen pipálni, hogy ez is van.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz -szabi- #61085 üzenetére
Ha beépített vakus gépet szeretnél az érthető, akkor az LX100 kieesik. De attól még ez a gép nem kevésbé lesz csúcskompakt, sőt.
A listádra visszatérve, ha nem kell a nagy zoom és a keresőhöz sem ragaszkodsz akkor az LX15, egyértelműen. 1FÉ-vel jobb a nagylátó végén, és majdnem kettővel a tele végen. Ez nagyon komoly különbség.
A Canon mellett csak az ár szól. Meg a Canon jpg motor, bár szerintem ez már nem az a jpg motor ami anno megalapozta hírnevét...
Az 1"-os szenzorok alapvetően - raw-ból - ugyanazt tudják minden ilyen gépben, az optika minősége viszont nagyon különbözik.Szerk:
Valószínű azért mert nem fért bele. Nagyobb a szenzor, nagyobb és fényerősebb az optika, EVF, vakupapucs, dedikált vezérlőtárcsák, sok hely nem maradt a mókusvillantónak.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz zolikaDB #61092 üzenetére
Volt régen Canon kompaktom (S50), akkoriban szerettem, egyértelműen a többiek előtt járt zajszűrés/részlet visszaadásban
és színekben. De az utóbbi időben - a GXX vonalon - valahogy nem az igazi, mintha nem találnák a fonalat... talán a Sony szenzor az oka, nem tudom... ez persze szubjektív de nekem valami hiányzik. Persze lehet csak a jpg motort kéne finomhangolni a vázban, passz, nincs Canon kompaktom. -
Tin_Shield
őstag
válasz -szabi- #61093 üzenetére
Mobilon vagyok, nem tudom megnézni a videókat, de a jutyub teszteket alapból erős fenntartással kezelem... nekem ők hitelesek, nem tegnap óta tesztelnek: https://m.dpreview.com/reviews/panasonic-lumix-dmc-lx10-lx15/7
CDAF-ben a Pana hagyományosan az egyik legerősebb, nem hiszem, hogy hirtelen elfelejtették volna amit évtizedek óta csiszolgatnak.
Az RX100V-tel nem fair összemérni, abban már van PDAF, nem egy ligában játszanak, árban sem. -
Tin_Shield
őstag
válasz -szabi- #61100 üzenetére
A DFD-t tudó Panákon a gyors AF-et engedélyezni kell menüből, anélkül meglehetősen komótosan végzi a dolgát. Nem tudom ezek a jutyuberek hogyan állították be a gépet, hogy ez vajon juzer error vagy tényleg ennyit tud, nekem nincs ilyen gépem. De őszintén meg lennék lepődve, ha a kontraszt AF-fel komolyabb baj lenne, ez eddig nem volt jellemző rájuk.
-
Tin_Shield
őstag
válasz szemroni #61117 üzenetére
A 49 mezős ilyenkor felejtős, a gép dönti el mire fókuszál, aztán vagy eltalálja mit szeretnél, vagy nem. Az arc/szem fókuszt érdemes használni, meg is lehet neki "tanítani" arcokat, és akkor követni fogja. Mozgó gyerkőcökhöz a folyamatos fókusz mellé érdemes bekapcsolni ezt is.
-
Tin_Shield
őstag
válasz szemroni #61122 üzenetére
Az AF/AE más.
Az AF lock a fókuszt rögzíti gombnyomásra, de a fénymérés csak a kioldó lenyomásakor az expozícióval egyidőben történik. Az AE lock fordítva, az expozíciós adatok rögzülnek a Lock gombra, de a fókuszálás csak a kioldó gomb megnyomására történik. Az AF/AE lock mindkettőt rögzíti, a kioldó lenyomásakor már nem mér fényt, és nem állít fókuszt, hanem az előre rögzített értékkel exponál. Az AF indul pedig küön választja a fókuszt és a fénymérést, az Lock gombra fókuszál és a kioldóra mér fényt. A gyakorlott fotósok gyakran használják így a gépet, amikor teljes kontrollt akarnak a képkészítés felett. -
Tin_Shield
őstag
válasz szemroni #61124 üzenetére
Az AF lock akkor jó, ha téma a fókusz rögzítése után már nem mozog, ellenben a fényviszonyok folyamatosan változnak a képkészítés pillanatáig. Gyerekeknél ez nem feltétlenül optimális
Ha mozognak akkor felejtesd el a rögzítéseket. Folyamatos AF (C-AF), szem/arc fókusz arcmemóriával és témakövetéssel, gyorsra állított autofókusszal.
Az iA is gyorsan felejtős az ismerkedési fázis után Megér ez a gép annyit, hogy kicsit megtanuld az alapokat. Záridőt beállítod 1/100-ra (rajzoló gyerekekre hosszabb záridő is elég lehet, rohangálókra rövidebb kellhet), a blende automatára, az auto iso elengedve 1600-ig (vagy feljebb, ízlés dolga a zajtolerancia), aztán hadd szóljon, akár sorozat módban is.
Ha a fényviszonyok olyanok, hogy sehogy sem jön össze a kép, akkor pedig vaku, de az egy külön történet... -
Tin_Shield
őstag
válasz szemroni #61128 üzenetére
A P mód is jobb mint az iA. De az LX100-on nincs PASM tárcsa. Itt a P mód az, ha a blendegyűrűt és a záridő tárcsát is A állásba teszed (programautomatika).Az S mód az amikor a blendegyűrű van A állásban, és a záridő tárcsát te állítod. Az A módban pedig a blendét állítod és a záridő tárcsát kell automata állásba tenni. M módban értelemszerűen mindkét paramétert te állítod.
Nekem is volt DLSR-em, több típus is sok évig, de az én gépeim nem voltak okosak "ződkocka" üzemmódban. Nem tudták kitalálni mit szeretnék a fókuszban látni, nem tudták kitalálni, hogy a keresztfiam éppen rohan ezért rövid záridő kéne a képhez.
Tulajdonképpen csak a nappali tájképeknél volt úgy-ahogy kiszámítható. -
Tin_Shield
őstag
válasz szemroni #61144 üzenetére
Próbáld ki egyszeri AF-S módban valami statikus és kontrasztos dolgot fényképezve. Várd meg még az AF "becsippan", csak utána lődd el a képet. Ha úgyis rossz a kép akkor a géppel van valami, irány a szervíz. Ha az jó akkor lehet próbálgatni tovább a folyamatos AF üzemmódokat.
-
Tin_Shield
őstag
válasz szemroni #61148 üzenetére
Középső fókuszpontot válaszd ki a próba erejéig fixen. Homogén háttér pl világos egyszínű fal elé leteszel mondjuk egy plüssállatot, és megcélzod a kép közepén a fókuszkerettel. Az AF működés ellenőrzése a cél, nem az esztétikai élmény Érdemes több pozícióban is lefotózni, pl 1 méterre a géptől, a fal előtt közvetlenül, valahol félúton a fal és a gép között. És több zoom állásban. Ha ezek a képek jók akkor az AF jól müködik.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz szemroni #61158 üzenetére
Ha P akkor shifteld el 1/100-ra. A gép azt nem tudhatja, hogy az 1/20, 1/25 neked túl hosszú. Az un. reciprok szabály szerint számol, ez az 1/ekv.gyújtótávolság beállítva záridőnek elég a bemozdulásmentes képhez. De ez csak statikus témáknál igaz, az emberek bemozdulnak ennyi idő alatt, a gyerekek főleg. Oda kell figyelned a záridőre, használj S módot (vagy ha P mód akkor shift amíg meg nincs a záridő)
A vond által javasolttal nagyon egyetértek, ez az "Azonnali fotós kérdések" topikba inkább tartozik.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz szemroni #61163 üzenetére
Mondjuk P módban azt számolja ki a gép, hogy a helyes expohoz f4 rekesz és 1/25 záridő tartozik (azt a gép nem tudja magától kitalálni, hogy te rövidebb záridőt szeretnél, csak azt nézi, hogy az expo helyes legyen)
Ezt a rekesz/záridő párost - bizonyos határokon belül - el lehet tolni, úgy hogy az expo ne változzon.
Pl f4-1/25s = f2.8-f1/50s = f2-1/100s (a másik irányba is működik természetesen, f5.6-1/12s stb.) A shiftet valamelyik tárcsával tudod változtatni.
A S módban te állítod a záridőt (mondjuk 1/100-ra) és a gép beállítja hozzá a rekeszt - ha tudja. Beltérben hamar el tud "fogyni" még az ilyen fényerős üveg is, ezért javasolt az ISO-t is automatára tenni, a jelek erősítésével tudja kompenzálni a gép a fény hiányát - bizonyos mértékig.
Nem bántásból, de tényleg megérné egy alapszintű fotós könyvet elolvasnod, hidd el a képet nem a gép készíti, hanem igazándiból te. Pici tudatossággal sokkal jobb fényképeid lesznek mint amire a legjobb automatika képes.
Jó nyaralást, és tényleg ne itt folytassuk.[ Szerkesztve ]
-
-
Tin_Shield
őstag
válasz Florens02 #61192 üzenetére
Ha veszel rá minőségi objektíveket akkor sokkal rugalmasabb a MILC, az egészen extrém nagylátószögtől a brutálteléig gyakorlatilag minden van. De ha csak kitobival használod akkor semmivel sem jobb választás, sőt (abban esteben, ha elég az ekv. 24-75 mm amit az LX100 tud)
Azt is kalkuláld bele, hogy az LX100 objektívjéhez legközelebb álló Olympus 12-40 f2.8, új szürke, vagy használtan hivatalos forrásból kb. annyiba kerülne mint az LX100 önmagában. És ez még nem is annyira durva, nézd meg a Fuji hasonlójának az árát (és méretét). Sonyra és Canonra pedig nincs natívan hasonló, adapterezni lehet DSLR obikat azok minden nyűgjével együtt.[ Szerkesztve ]
-
-
Tin_Shield
őstag
válasz poolbig #61227 üzenetére
Először vizsgáld át külsőleg. Ilyen korú gépnél előfordulhat karc, gomboknál felirat kopás, a gumi markolat nyúlása. Ezek csak esztétikai dolgok, a működést nem befolyásolják. De ha komolyabb mechanikai erőhatás nyomát találod (horpadás, repedés stb.) akkor ne vedd meg. Ellenőrizd le gombok és tárcsák működését, mindegyik működjön határozottan, késlekedés nélkül. Nézz bele a keresőbe homogén felület - mondjuk világos fal - felé, ne legyen tele kosszal. Nézd meg az objektívet is alaposan, a tubuson előfordulhat kisebb használati nyom, de komolyabb mechanikai sérülés esetén felejtős. Az első és hátsó lencsét vizsgáld meg, ne legyen karcos (egy-két hajszálkarc azért még nem a világ vége). Zoom objektívnél előfordulhat belül néhány porszem, nem érdekes, de ne legyen benne a fél Szahara. A zoom és fókusz gyűrűjét egyenletesen, akadás nélkül kell tudnod forgatni. Ha van laptopod és kártyaolvasód vidd magaddal (nem rémlik, hogy az 500D CF vagy SD kártyás) és csinálj próbaképeket. Av állás, f5.6 rekesz, közeli dologra fókuszálva széles látószöggel majd tele állásban, távolabbi dologra ugyanígy. Nézd meg a monitoron a képeket, annak kell élesnek lenni amire fókuszáltál. Zárd a rekeszt f16-22-ig, - ameddig engedi - és egy világos/homogén felületről (fal, égbolt) is készíts képet. Ha foltokat találsz a képen akkor koszos a szenzor, lehet tisztíttatni néhány ezresért. Csinálj M állásban is egy képet, úgy hogy rajta van az objektívsapka, ha a fekete kép tele van színes pöttyökkel az hotpixel, a szervíz ki tudja mappelni, pénzért. És végül lőjj egy képet felnyitott vakuval is, hogy elsüti-e. Kb. ennyit tudsz megtenni laikusként.
Szerk: van egy eosinfo nevű program, az a régebbi Canon DSLR-ekből ki tudja olvasni a expo számot. Azt hiszem az 500D-ét is. Érdemes letölteni. 10-20 ezer expo még nem sok, de azért a hatszámjegyhez közelítve már ne vedd meg, ez nem az a típus
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz dgyuri0123 #61281 üzenetére
Elég sokban más
GX80: IBIS, EVF, vakupapucs, kezelőszervek, építési minőség
GX800: kicsit kisebb, könnyebb, selfie módba fordítható kijelző -
Tin_Shield
őstag
válasz trialboj #61330 üzenetére
Az 1"-os gépek mindegyike jó lehet. A fényerősebb objektívvel szerelt verziók (Canon G7Xmk2, Pana LX15, Sony RX100mk3-tól) kb az tudják DOF-ban mint egy kitobjektíves APS-C gép. Az LX100 kicsit kilóg felfelé a nagyobb szenzor és a hagyományosabb építés miatt. Itt kb akkora játékod van mint egy jobb - pl f2.8-4 - objektíves APS-C géppel. Mindezt még mindig kabátzseb méretben.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz zsoltzsolt #61360 üzenetére
Nincs erre kőbevésett szabály.
A legelterjedetebb a 3:2 arány a kisfilmes hagyomány miatt, sokak szeme ezt szokta meg, és több témának jól is áll. Tájképnek sokszor még jobb a 16:9, vagy akár a szélesebb 21:9. Portréra pedig a 3:4/4:3 vagy az 1:1 gyakran használt képarány. -
Tin_Shield
őstag
válasz zsoltzsolt #61364 üzenetére
4:3 a 4608x3456, de remélem ez a kérdes azért nem volt komoly
-
Tin_Shield
őstag
válasz KaqXar19 #61367 üzenetére
Ez a Nikon egy rossz vicc ennyiért. Értem én, hogy 125x zoom, de ennek ekkora szenzoron, ilyen fényerő mellett pontosan nulla gyakorlati értelme van, oké az ember párszor lekapja a Holdat, és kb. ennyi (és megkockáztatom, az FZ2000 max zoomon, és abból croppolva nem lesz rosszabb minőségű a kép)
Szóval ne gondolkozz egy pillanatig sem, ha nagyzoomos bridge gépet szeretnétek és belefér a büdzsébe akkor FZ2000.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz bubibaba31 #61436 üzenetére
A négyszámjegyű Canonokról bármelyik topikban lebeszélnélek
Az M100 egy point&shoot gép. Lehet persze szinte mindent állítani, és az objektív is cserélhető, de érezhetően nem erre van kitalálva. Ha ezek fontosak neked akkor érdemes másfelé nézelődni. -
Tin_Shield
őstag
válasz Yiggdrasil #61441 üzenetére
Ami a topikösszefoglalóban is olvasható, régóta két slágergép van, a Canon G9X(mk2) és a Sony RX100mk1. Ezek időről-időre különboző akciók keretében becsúsznak 100e alá.
Ezeken kívül van egy-két kicsi belépő MILC pl. Canon EOS-M100, Panasonic GX800.
A következő lépcsőfok tudásban és minőségben 150e felett kezdődik.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz bubibaba31 #61444 üzenetére
Válaszoltam is
P&S gépnek jó, komolyabban fotózni több okból nem. -
Tin_Shield
őstag
válasz l.kiss #61480 üzenetére
Az LX100-at szerintem vedd le a listádról, a fix LCD nehézkessé teszi a vlogot és a szelfizést. Ha fényképezőgép-szűz akkor gyakorlatilag mindegy a kezelhetőség és a menü, bármelyiket meg fogja tanulni. Mind mellett szól érv, a Canonban a kicsit hosszabb optika és a jpg motor színei - ezt sokan szeretik. A Pana mellett az optika fényereje és a 4k videó - ezt tudja a Sony RX100 is, markIV-től, de jóval drágábban. A Sony mellett a gyorsaság és az EVF - picike, de néha jól jöhet, hogy van.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz l.kiss #61482 üzenetére
Canon talán nagyobb név, a Panasonic viszont tud egy rakás szoftveres okosságot, Post Focus, Focus Stacking/Bracketing, 4k Photo Mode. Csak hogy tovább nehezítsem a döntésed
A mobilos appokat nem ismerem egyiknél sem, nekem Olympus van, de csak elvétve egy-egy kép erejéig használom áttöltésére, távvezérlőnek sűrűbben.
A képek leggyorsabban még mindig a "kőkorszaki" kártya ki módszerrel tölthetők le... -
Tin_Shield
őstag
válasz csiga8 #61499 üzenetére
A G1XmarkII-t ne erőltesd, az LX7 után megőrjítene a sebességével. Az 1"-os gépek közül tulajdonképpen bármelyiket választhatod, én maradnék a Pana vonalon a helyedben. Illetve adnék egy esélyt az LX100-nak is, igaz fix az LCD, de más szempontokból meg az 1"-os mezőny fölött játszik egy fél osztállyal.
-
Tin_Shield
őstag
válasz toshiba300 #61638 üzenetére
Az RX100V fejlettebb tudású, képminőségben szerintem nincs hatalmas különbség. A Dpreview képei alapján picit kevésbé zajosodik az LX100, a Dxomark szerint meg picit jobban. De ez szinte hibahatáron belüli különbség.
De miért pont ez a kettő? Az LX100mkII is olcsóbb mint az RX100V, és az újabb szenzorral lényegesen jobban kijön a szenzor előnye. Plusz a jpg motor és a színkezelés is érezhetően finomodott a legújabb Panáknál. -
Tin_Shield
őstag
válasz toshiba300 #61640 üzenetére
Így már értem. Szerintem ne a képminőség felől közelítsd meg. Más a két gép filozófiája. Az RX100V egy ízig-vérig modern technogép, ennek minden előnyével és hátrányával együtt. Az LX100 esetében pedig érezhetően a klasszikus fényképezőgépes kezelhetőség volt a minta. Persze nagyon komoly tudás van ebbe a gépbe is zsúfolva, de mégsem annyira technokrata mint a Sony.
-
Tin_Shield
őstag
válasz angidranka #61679 üzenetére
Ha az átlag 3x-tól nagyobbat szeretnél akkor ez a két Pana van. Illetve még a Sony RX100VI, ha a monogrammod M.L.
4/3-os szenzorral a GX80 + 14-140 sem elvetendő ötlet, kb 30e plusz a TZ200-hoz, képminőségben körberöhögi ezeket, de már nem zsebgép méretű kombó. -
Tin_Shield
őstag
-
Tin_Shield
őstag
válasz hightower #61723 üzenetére
A GX80 jó választás, ha késóbbiekben akarsz és tudsz pénzt áldozni az neked kellő objektívekre. Vannak hozzá remek cuccok, némelyik nem is drága, de olyan zoom nincs sajnos mint az LX100-é. A legközelebb a Pana 12-35 f2.8 van, de az nem egy budget cucc, még szürkeimportból sem. Viszont vehetsz hozzá utranagylátót, teleobjektívet, makrót, játszhatsz olcsó manuális üvegekkel. A választás a tiéd.
Az Oly 25 f1.8 jó minőségű, un. alapobjektív, hasonló perspektívában képezi le a teret, mint az emberi szem. Nem "nyújt", mint a nagylátószög, és nem "nyom össze", mint egy teleobjektív. Sokak szerint unalmas ez a látószög, a mobil után valószínűleg szokatlanul szűknek is találnád, de a képminőségébe nem lehet belekötni.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz dandadude #61760 üzenetére
Canonból az egyel komolyabb gépet (G7XmkII) nézted már? Szerintem megfelelne neked. Vagy az RX100 is tudja a kihajtható LCD-t a mkII-től. Bár ebből kettőből a Canon a jobb vétel szerintem. A Pana LX15 fényerősebb objektívet kapott és videoban is körberöhögi ezeket, de most egy szentistvánnal éppen túllóg a felső határodon.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen