Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz weagle #1005 üzenetére

    Egy darab függesztmény sem volt a gépen a "szupercirkáló" teszten...

    És bőven nem a második gép. Az F100-PW-229 és F110-GE-129 hajtóművel szerelt F-16-ok képesek rá jó 10 éve szárnyvégfegyverzettel (ami még nem is veszélyezteti a gép szerkezetét). Szintén képes rá a Rafale és a Eurofighter Typhoon (teljes légiharckonfigurációban M1,3-ig, függesztmények nélkül M1,5-ig) is. Plusz ha a prototípusokat is idevesszük (mert ugye a Gripen Demo az), akkor máris idesorolandó az F-35, YF-23 és X-32 is.

    Az első gép ami képes volt szupercirkálni az English Electric Lightning P.1 jelű első prototípusa volt, méghozzá 1954. augusztus 11-én. M1,22-ig gyorsított utánégető nélkül. A sorozatpéldányok is képesek voltak erre!

    A Concorde és a Tu-144 is utánégető nélkül repült hangsebesség felett, az utánégetőt csak a nagy légellenállású transzszonikus tartomány gyors lekűzdésére használták.

    Szintén képes volt szupercirkálni a BAC TSR-2, és bizonyos körülmények között az F-14D Super Tomcat.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák