-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Sziasztok, friss jogosítványosként vettem egy 1.2-es benzines Polo 4-et, pont ugyanilyenen oktattak, csak annyi volt a különbség, hogy az 1.4-es volt, és azzal nem volt olyan problémám, mint a sajátommal: állandóan lefulladok vele.
Az 1.4-essel alapjáraton fel tudtam menni bizonyos emelkedőkön, a sajátom rögtön lefullad ha nem segítek be gázzal, az alapjárat nem képes felvinni a legkisebb emelkedőkön sem, sőt, ha nem csinálom nagyon óvatosan, még egyenesben is lefullad megfelelő gázadás nélkül. Az 1.4-essel alig fulladtam le oktatás alatt, pedig akkor tapasztalatlanabb voltam, mint most.
Ekkora különbséget jelent az, hogy 1.2-es vagy 1.4-es? Esetleg más oka van ennek?
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Tsebacsi #92098 üzenetére
Igen, jelenleg ez a problémám a sajátommal: ha nem nyomom a gázt, lefulladok, ha nyomom, akkor meg nagyon elindul.
Hozzáteszem, egyik családtagom 1.7-es dízel Astra G-jét is szoktam vezetni, és az sem fullad le soha, ahogy az oktató autó sem fulladt le, azokkal könnyen megyek ilyen "centizésekkor", de a sajátommal megvan a bajom.[ Szerkesztve ]
-
addikt
4-es Polo 1.2-es benzines motorját mennyit érdemes járatni (hogy felmelegedjen üzemi hőmérsékletre) téli hidegben indulás előtt? És nyáron egy hűvös reggelen?
-
addikt
Valaki meg tudná mondani, hogy az elvileg 45 literes tankkal rendelkező Polo IV-be miért megy bele 44 liter, ha az üzemanyagszint-jelző szerint még bőven volt benne, éppen előtte kezdett el jelezni csak, hogy hamarosan tankolni kell? (ilyenkor elvileg még 100km-re elég van)
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Mitől törhetett ketté egy 10 éves Polo IV kipufogója? (első hangtompító)
-
addikt
Miért nyikorog a motor hangosan amikor nagyon megremegtetem? Pl ha induláskor túl kevés gázt adok, vagy nagyon alacsony fordulatszámon adok neki gázt, főleg emelkedőn. De csak a fordulatszámtartomány alján csinálja ezt, ha egy kicsit is megnő a fordulatszám, már nem csinálja, szóval csak kb egy másodpercig tart, míg túllépek rajta.
Polo IV 1.2 benzin[ Szerkesztve ]
-
addikt
Lehet baj abból, ha mostantól olyan meredek helyre parkolok le egész éjszakákra, ahol az autót csak a kézifék legfelső kattanása tudja megfogni? Kárt okozhat az hosszútávon az évek során, hogy folyamatosan ekkora erővel kell fogni?
Természetesen egyesbe rakom a váltót kiszállás előtt.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Eleje van lefelé, de álltam már fordítva is, az ritkább.
-
addikt
És az megtartja? Én téglát szoktam tenni.
De nem is ez a fő kérdésem, hogy félnem kell-e attól, hogy elgurul-e, hanem az, hogy kárt tesz-e az autóban hosszútávon az, hogy folyamatosan feszültség alatt lesz, mert súlya miatt el szeretne gurulni, de van ellenerő. Az egy dolog, hogy megtartja, de folyamatosan erőkifejtés alatt van.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz grizlisandor #108457 üzenetére
Köszi, jó videó. Látom a csatornán sok más hasznos magyarázó videó is van, megnézem az összeset. Komolyan többet ér, mint amit az egyetemen tanítanak, azokat a kopási meg hőtani differenciálegyenleteket, de ilyen való életben hasznosítható infókat b.sznak megtanítani.
-
addikt
VW Polo IV-ben az index kattogója elromlott. Hang nincs, de az index lámpa ég és a visszajelző lámpa is, tehát csak a kattogó hang az, ami nincs többé, maga az index jól működik. Van egy-két jó autószerelő a családban, de ők ehhez az elektronikai részéhez az autónak nem értenek annyira. Hogy keressünk megoldást erre a problémára? El kell vinni szakszervízbe, vagy megoldható a javítás otthon is, ha tudjuk, hogy mit kell keresni?
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Citroware #110438 üzenetére
További fejlemény a történetben: igazából semmilyen hangot nem ad ki a műszerfal. Amikor égve hagyom a lámpát és úgy szállok ki, akkor szokott egy visító hangot kiadni, hogy égve felejtettem a lámpát. Most már ez is megszűnt ahogy az irányjelző kattogó hangja, tehát nem az irányjelzővel van baj, hanem hangadással kapcsolatos a probléma. Amikor fogyóban az üzemanyag, akkor szintén egy értesítő hangot szokott kiadni: gondolom ez sem lesz.
Valaki valami ötlet a megoldására?
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Felvettem az autómat, ahogy ilyen hangja van a motornak: VIDEÓ
Meg tudná valaki mondani, hogy mi lehet a baja, és hogy tudok-e így menni vele még két napig?2007-es Polo IV, 1.2-es benzines. Kb. egy hete kezdődött, de mivel összesen 10 perc a munkába járásom, annyira nem tűnt fel, azt hittem, hogy az eső csinálja vagy az aszfalton a hó/só. Pár percig csinálja, utána pár percig nem. Alapjáraton feltűnőbb, sebességben, magasabb fordulatszámokon annyira nem, ráadásul olyankor másféle az a plusz keletkező hang ami eddig nem volt, olyankor olyan mint amikor valaki tolat az autóval és előjön az a plusz nyekergés ([link]) , ami előre menetelkor nem szokott, de nekem most igen.
Szerencsére a videó felvételem pont olyan, hogy eltörpül az alapjáratnak a szokásos mély hangja, és felerősödnek ezek a magas csörgő hangok, amik eddig nem jöttek elő a motorból, ezért még jobban hallhatjátok mint én élőben.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz MasterMark #152508 üzenetére
Amikor sebességben van, akkor nincs ez a hang ami alapjáraton, akkor másféle plusz hang jön elő, igen, változik fordulatra. Kb olyan, mint ebben a videóban 1:59 és 2:02 között.
[link] -
addikt
válasz MasterMark #152510 üzenetére
Megnéztem most. Az a hang ami a saját videóban van, nem változik a kuplung lenyomására.
-
addikt
válasz MasterMark #152514 üzenetére
Igen, ha sebességbe rakom akkor elhallgat. Utána elkezdem nyomni neki, és akkor jön elő az a másfajta rossz hang amin viszont már változtat az ha benyomom a kuplungot vagy sem, de az csak menetközben (az fordulatra is változik). De ennél az alapjáratos zörgésnél nem változtat a kuplung lenyomása, csak akkor tűnik el ha sebességbe teszem.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz MasterMark #152517 üzenetére
Egyszerre jött elő a kétféle hang.
-
addikt
válasz MasterMark #152517 üzenetére
Megnéztem megint, rosszul emlékeztem. Ha lenyomom a kuplungot és berakom sebességbe, az nem változtat a zörgésen, csak akkor, ha már egyesben feleresztem a kuplungot és elkezdem nyomni neki a gázt és el is is indulok egyesben, akkor már megváltozik. Meg akkor is, ha üresben van, de rányomok egy kicsit a gázra.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz MasterMark #152521 üzenetére
Igen, terhelésre megszűnik, de aztán ha felpörgetem akkor meg előjön egy másféle rossz hang. Tehát normál meneti fordulatszámon nem szokott zaj lenni, meg alacsony fordulatszámon sem, csak alapjáraton van, illetve ha magas fordulatszámon vagyok, felváltás előtt pl, inkább akkor szokott még előjönni.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz MasterMark #152526 üzenetére
Megnéztem, normális szinteken vannak.
-
addikt
válasz Dluinet #152535 üzenetére
Ezt meg tudom erősíteni, hogy nem kímélik. Így, hogy már 4 hónapja itt élek. Tényleg nem érdekli őket annyira az autójuk. Háromszor annyit keresnek, mint a magyar, de nem vesznek háromszor drágább autót, ugyanolyat vesznek, csak nekik az nem több éves megtakarításuk, hanem néhány hónap. Ha totálkár, vagy elromlik, zsebből vesz egy másikat. Nem törődik vele, nem foglalkoztatja annyira a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
2007-es 1.2-es benzines Polo IV esetén mennyi idő állás után kell tartanom attól, hogy beindítanám, és nem fog beindulni, mert lemerült az akkumulátor?
Majdnem 5 hete nem mentem vele. -
addikt
válasz molnarpeter #162224 üzenetére
Életemben nem töltöttem még akksit. Első autóm. Soha nem szedtem még ki-be semmit. Ja és az Ausztriában van, ott a szervízek nincsenek nyitva, meg úgy kb semmi, nem úgy, mint itt.
-
addikt
Tudtok olyanról, hogy biztonsági kamera autóba parkoláshoz?
Tehát nem elsősorban menetrögzítéshez kellene, hanem ha például leparkolok az autóval valahova, két nap múlva mennék vele valahova, és azt látom, hogy valaki csúnyán belement, és vissza tudnék nézni két napot.
-
addikt
2007-es Polo 4-em 3 és fél éve van meg.Előtte mikor volt benne akku cserélve, azt nem tudom. Az elmúlt egy évben alig megyek vele a járvány miatt, home office van. Tavaly tavasszal 5 hétig állt, mert én máshol voltam elzárva.
Azóta is csak heti egyszer mentem vele boltba ételért, vagy ha nem, akkor is 1-2 hetente azért beindítottam, hogy az akkumulátor ne menjen ki teljesen. Néha két hét is kimaradt. Nehezen, de beindult mindig. Most kevesebb volt közte, csak 6 nap, mégis most nem indul be. De most hidegebb van, mint eddig volt. Próbálkoztam, de ennyi, kiment minden, az óra is lenullázódott. Utána ha újra felrakom a gyújtást, már megint égnek a lámpák, újra erőre kap egy kicsit, de annyi erő nincs benne, hogy a motort beindítsa.
Talán ezt nem -5 fokban kellett volna megpróbálnom. Szerintetek ha ezt holnap próbálom meg, amikor délutánra +3 fokot jósolnak, beindulna? Vagy beindult volna, de most így, hogy most a próbálkozással mégjobban lemerítettem, így már úgy sem fog?[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz #89309696 #187822 üzenetére
Értem, sőt, az én ismerőseim is ezt mondták, hogy ez nem elég hogy visszatöltse, sem a helyben járatás, sem az 5 perc boltba menés.
Ezzel ellentétben azonban én azt tapasztaltam, hogy ha ezt megtettem, és utána még aznap valamilyen más okból mégis újra be kellett indítani az autót, sokkal könnyebben beindult, mint előtte.
-
addikt
válasz sagesz93 #187832 üzenetére
A helyzet bonyolultabb ennél. Nem lehet és nem is akarok menni vele még egy jó darabig, amíg home office-ban vagyok. Ez lehet még fél év, vagy több is akár. Addig csak itt fog állni, vagy maximum a boltba mennék. Így megy már majdnem egy éve.
Ausztriában egész napos kijárási tilalom van, nincs ok céltalan közlekedésre, nincs hova menni, ráadásul magyar rendszámmal nem is akarok okot adni hogy lássanak, mert most már vagyok itt annyi ideje, hogy megszóljanak, miért nem váltottam még át osztrák rendszámra (és a csak figyelmeztetés itt a szerencsésebbik eset...), de átregisztrálni nem akarok ezzel az autóval már, ezt majd eladom Magyarországon és itt veszek egy osztrákot. Majd egyszer, ha kinyitnak a határok teljesen.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Ami a Toyotákban van HSD hajtómű (Auris, Prius, Lexus CT200h), ott az elektromotor egység akkumulátoránál mennyire kell figyelni arra, hogy ne álljon sokáig az autó?
Sajnos járvány van és Home Office, ki tudja mi lesz még, visszajön valami másik mutáns, stb...
A lényeg, hogy lehetséges, hogy egy jó ideig csak alig kellene elővennem az autót, mondjuk heti egyszer-kétszer, akkor is csak boltba pár percre. De olyan is lehet, hogy több hétig állna az autó.
Ez mennyire készíti ki az akkumulátort?
Egy kb. 5 éves autóról van szó, amiben - gondolom - még nem volt akku cserélve, szóval az is annyi éves. -
addikt
Szerintetek mi viszi fel a motorházban a motor tetejére az olajsapka mellé a kenyérdarabot hogy aztán ott egyen belőle és ott hagyja a maradékot nekem?
-
addikt
Valaki el tudja magyarázni, milyen előny céljából hangolták a Lexus CT200h futóművét ennyire merevre? Mert az a hátrány rögtön érezhető, hogy a kemény felfüggesztés mennyire átadja az úthibákat.
-
addikt
Éppen veszek egy újabb autót, ami nagyobb értékkel bír, mint az eddigi. Ezt már jobban meg szeretném védeni. Az autó közterületen áll, egy útvégi zsákutcás kiöblösödésen az utcán a ház előtt, ahol gyerekek szoktak játszani, idegenek sétálnak a sétálóúton.
Aminek ki van téve az autó: árnyék nélküli tűző napsütés, eső, jégeső, hó, minden. Szerintem a gyerekek pattogó labdái is eltalálják néha, mert látok új fura karcokat váratlanul, parkolás idején, amikor nem mentem vele sehova. Télen a hótoló letörte a bal tükröt.
Azon gondolkodtam, egy ponyva mennyire oldaná meg ezeket. Szerintetek milyen előnyei és hátrányai vannak, ha rendszeresen letakarom?
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz BigBlackDog #203657 üzenetére
De az ugye megvan, hogy ez a CT200h eleve nem olyan izmos, hogy olyan nagyon gyötörje a gumit? Oké, pályán bőven menni fogok vele, ott azért a hang igencsak szóba jön.
Egyébként osztrák utakat fog járni, amelyek jobb minőségűek, mint a magyar utak.
-
addikt
válasz BigBlackDog #203661 üzenetére
Van, ráadásul elég jó.
-
addikt
A kettő közül az egyik kulcsom le van merülve az autóhoz, hol tudok elemet cseréltetni?
Nem tudom hogyan kell szétszedni és milyen elem kell bele.
-
addikt
válasz BigBlackDog #206434 üzenetére
Az a régebbi CT kulcsa, közben megtaláltam az én verziómhoz valót:
[link]Ez szépnek és könnyűnek tűnik, lehet két perc alatt meg tudnám csinálni én is, csak nem merek hozzányúlni, nehogy eltörök valamit...
-
addikt
Este leparkolok az autóval. Esős idő van, sár. Másnap apró lábnyomok az autó tetején. Majd egy másik alkalommal ugyanez történik, tehát éjszakánként, visszatérő módon.
Honnan tudom meg, hogy macska-e vagy nyest?
Van egy szép nagy macska a szomszédban, de lehet akár nyest is, mert az előző autómnál a múltkor a motortérben a motor tetején valaki kenyeret evett, és ott hagyta a maradékot.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Hova tennétek a mobiltartót a helyemben? És szélvédőre tapadósat, műszerfalra tapadósat, vagy szellőzőnyílást befogót?
Vettem már 1-2-t, a szélvédőre tapadós a nyári forróságban leesett és letört, a műszerfalra tapadós nem is maradt a helyén, a szellőzőnyílásra rakható pedig állítólag hosszútávon eltöri a rácsot, de azzal még nincs tapasztalatom.
Számomra talán a szellőzőnyílásra rakható lenne a legkézenfekvőbb, mert jó helyen van, nem éri annyira nyílt napfény, kellően szem előtt van de nem takar a kilátásban még kicsit sem. Kevesebb esélyét látom annak, hogy leesne a helyéről.
Szerintetek?