- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- Van, ahol lesz összecsomagolt Disney+ és Max
- Windows 11
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Google Drive
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
,
addikt
válasz Teodor52 #175091 üzenetére
Szerintem nincs mindenki számára létező legjobb választás. Nekem az 1998-as B Vectrába a Shell V-Power Racing 100 jött be a legjobban, olyan lett tőle az autó, mintha kapott volna +1 hengert. 7 éves korában nem ment úgy (a normál benzinnel), mint huszonévesen ezzel. Többször, több alkalommal is próbáltam, nem lehet nem észrevenni a különbséget. Ezzel szemben pl. a MOL 100-as esetében semmi különbséget nem vettem észre, pedig próbáltam azt is többször.
Nem az oktánszámhoz lehet köze a dolognak, hanem az adalékokhoz, de számomra nyújt annyival többet, hogy csak ezt tankoljam. Előtte Shell FuelSave 95-tel jártam sok-sok évig, az is teljesen jó volt, az OMV 95-öse is, de egyikkel se ment így az autó. A MOL benzinjei viszont mindig is gyengébben muzsikáltak nálam, azokkal soha nem éreztem azt, hogy a gázpedál legkisebb érintésére is ugrana az autó. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Teodor52 #193573 üzenetére
Ha megnézed a TC-os mesterkurzust ami erről szól kb megválaszol mindent. Összefoglalva:
MPI motor esetén: szívósor kokszosodás nincs emiatt nem kell, EGR (ha van) nehezebben kormolódik le, elvileg jobban keni az injektort az adalékos de ha nem magasnyomású akkor kb nem számít érdemben, nem nő tőle az élettartam (mert eleve előbb rohad szét minden más körülötte).
FSI: szívósor kokszosodási hajlam erősen csökken, injektort jobban keni, ha magas nyomású még akár érezhető élettartamnövekedés is lehet, egr-t segít tisztán tartani (ha van).
TDI: CR rendszer meghálálja, halkabb egyenletesebb működés, DPF lasabban telik meg és ha van EGR az is hosszabb életű lesz.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Teodor52 #193674 üzenetére
Nem teljesen értem az első felvetést. Van egy EU-s szabvány azt kell teljesítenie minden üzemanyagnak amit forgalomba hoznak az EU-n belül. Ezen kívül, hogy milyen adalékokat tesznek bele az egyes olajtársaságok az más dolog. A legtöbb autógyártó csak ezt az EU-s minősítést illetve egy minimum oktánszámot követel meg.
Igen, ezért is érdemes kerülni, hogy sokáig/rendszeresen járjunk alacsony gázolajszinttel. Másrészt a résolaj hűti a nagynyomású injektort, ha kevés a gázolaj a tankban, akkor az felmelegszik és nem fogja olyan jól hűteni az injektort, ami így túlmelegszik és idő előtt tönkremegy. Szóval negyed tank alá nem érdemes fogyasztani a tankban a gázolajat.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Teodor52 #193806 üzenetére
Bármennyire is precízek a mai gyártósorok még az új injektorok között is vannak illesztési eltérések (ami mikronokban mérhető), ezek kiegyenlítéséhez kell a korrekciós értéket feltanítani az ECU-nak. Ezt a gyárban megteszik de ha cserélsz injektort akkor ezt minden esetben újra el kell végezni (ha adapítv rendszeres akkor csak a cseréltnél ha nem adaptív akkor az összesnél).
Itt egy remek cikk róla amúgy: [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Teodor52 #194139 üzenetére
Az hogy a feszültség viszonylag állandó ahogy írod (bár ha alapjáraton sok fogysztót ráküldesz akkor az is csökken picit) de a töltési áram erőssége nagyban függ a fordulattól. Nyilván magasabb fordulaton több A-el tölt.
Ezért szokták pl bikázáskor is javasolni, hogy az indító autónál legyen meg a 2000-es fordulat amikor az indítandó autót indítózzák.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
nagyúr
válasz Teodor52 #196276 üzenetére
Sose járasd alapjáraton. Legrosszabb megoldás ami létezik. Tessék menni vele aztán 15 perc minimum, és be lesz annyira melegedve hogy lehessen ésszel nyomni neki.
Attól is függ mikori autó. A 2015 utániak nagy részénél már szerintem van kiegészítő hűtés a turbón ami a motor leállítása után is hűti egy ideig.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Teodor52 #196276 üzenetére
Napi használatban nincs sok jelentősége. Ha már 1-2 hete állt a szekér, akkor lehet haszna mondjuk 10-20 másodpercet ketyegni hagyni, szerintem (30 éves traktor leírása pl kitér erre, hogy a turbó kenése miatt hosszabb állás után 10s önindítózás kell üzemanyag nélkül... autóban ilyet nyilván nehezen csinál az ember )
[ Szerkesztve ]
-
-
MasterMark
titán
-
válasz Teodor52 #246054 üzenetére
Ha régebbi a motor, pl insignia 1,8- nál is kell még szelephézagot nézni, az 2017- ben még kapható volt, szóval relatív új
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nagyúr
válasz Teodor52 #246064 üzenetére
Azért mert a szeleprugó meg a korongok is kopnak. Így az előírt hézag vagy kissebb vagy nagyobb lesz. Egyik sem jó. Teljesítményvesztés, rosszabb esetben szelepátégés következhet be, amit már csak akkor fogsz észrevenni amikor már késő. El lehet himihumizni a dolgot, de nem érdemes.
Nekem a motoromon most volt álíltva nyáron, 24e km az intervallum, 4-ből 4 szelepnél újra kellett korongozni, mert elállítódott. Semmi hangja nem volt amúgy, sunyi dolog.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Teodor52 #303749 üzenetére
Igen is, meg nem is. Nekünk Lada Samara volt benzin-gáz kettős üzemű. A 8 szelepből 5-öt evett meg. A gumi membrán kb 1000 km-t bírt, utána gázon elköszönt az alapjárat. Go to benzin városban, vagy manuális szívatót húztam.
De ez ugye régi technika. Egy modernebb autóval, vagy egy gyárilag gázossal ilyen gondok nem voltak.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Megérkezett az új Nokia 3210 4G Magyarországra, ennyit kérnek érte
- Wise (ex-TransferWise)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Filmvilág
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen