Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • karib

    addikt

    válasz tomcica #4053 üzenetére

    Majd Dodi mesél az övéről, én csak ennyit tudok, hogy neki 150 LE-ről chippelt TDI-je van.

    A mai dízelek nagyon ki vannak hegyezve, nem szabad tőlük félmillió km futást elvárni, mint a hajdaniaktól (anno a 2,5 literes, 5 hengeres Audi TDI tudott 115 pacit, és már az is hűde erős volt). Valahol itt írták, hogy az 1,9-es JTD/CTDI moci tervezett élettartama 150e km... nemtom, hogy igaz-e, de el tudom képzelni. Persze ez egy statisztikai szám, nem kell tőle megijedni.

    A kenés szerintem nem játszik itt szerepet, egyformán jó kell legyen az egész fordulatszám tartományban. A turbó egyfojtában pörög, ahogy a kipufogógáz hajtja - szabályozni általában két szeleppel szokták, egy van a kompresszor (szívó) oldalon, egy meg a turbina (kipufogó) oldalon. Ezeket többnyire ma már a motorvezérlő igazgatja, hogy minél vezethetőbb karakterisztikát kapjál - ne legyen akkora turbólyuk, rúgásszerű teljesítményugrás, ami a tapasztalatlan vezetőt bajba sodorhatja. Tehát többnyire így néz ki a dolog, ha a motor fordulatszámának növekedését nézed:
    - eleinte nincs töltőnyomás, gyenge a motor
    - éled a turbó (már eléggé pörgeti a kipufogógáz), hirtelen jönne egy rúgás - ilyenkor szoktak kicsit elereszteni a nyomásból, hogy egyenletesebb legyen
    - szépen engedi felépülni a teljes töltőnyomást az elektronika
    - már túltöltene a turbó, ezért engednek el valamennyi töltőnyomást, hogy a beállított maximumon maradjon

    Legtöbbször ezt a fokozatosságot iktatják ki, hagyják a turbót tölteni, ahogy bír - ezért azt fogod érezni, hogy alacsonyabb fordulaton hirtelen nagyot húz majd. Érzésre gyorsabb lesz az autó, mint valójában, de hát ez is számít. Arra kell figyelni, hogy ne érjen felkészületlenül a hirtelen teljesítményváltozás, pl. kanyarban, vízen stb.

    Emellett lehet emelni a felső turbónyomás határt is, általában a turbó többet tud, mint amennyit az elektronika enged. Adsz hozzá még üzemanyagot, és már kész is a plusz teljesítmény.

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz tomcica #4053 üzenetére

    Egyvalamit mindenképp érdemes megtenni: jó olajat használni, és gyakran cserélni. Persze a gyárak ma már 15-20-30e km-t adnak meg, de ez egy vicc. Elhasználódik az olaj, és ne feledd, hogy az olaj keni a turbót is. Szerintem jó befektetés 10 ezrenként lecserélni az olajat és szűrőt, plusz légszűrőt (pláne a poros Bp-n), de üzemanyagszűrőt is lehet gyakran.

    Emellett pedig a turbóra érdemes vigyázni - gondolom tudod, hogyan. Egyrészt indítás után adj pár másodpercet, hogy a turbóban is átfordulhasson az olaj, másrészt pedig amíg nem érte el az üzemi hőfokot, addig ne pörgesd (ez szívómotorra is áll, de a turbót még könnyebb tönkretenni). Megálláskor nem szabad hajtás után kapásból leállítani. Főleg autópályáról lehajtva nem szabad azonnal lekapcsolni a motort, akkor akár egy percig is érdemes hagyni alapjáraton hűlni, de városban is érdemes pár másodpercet várni, mielőtt leállítod. A turbó soktízezerrel pörög, kell neki idő, amíg lelassul - ha a motort leállítod, akkor nem lesz kenése a még épp lepörgő turbónak. Egy ideig bírja, aztán szép lassan megadja magát (plusz a felhevült olaj is összekocsonyásodhat és eltömi a furatokat, szintén nem jó).

    Emellett érdemes jó minőségű gázolajat tankolni, a közvetlen befecskendezésű mocik nagyon kényesek a szennyeződésekre, a változó geometriájú turbók meg a tökéletlen égésre (sok korom).

    Department of Redundancy Department

  • #00809728

    törölt tag

    válasz tomcica #4053 üzenetére

    Szasz!

    2001 ota van diesel autóm
    2.0hdi [link] amit itt chippeltettem nagyon meg vagyok vele elégedve.30.000km körül vettem a pug 206-osomat semmi más nem került a mociba csak a srác álltal előírt uj szoftver.
    90.000km körül adtam el néha hajtottam is de mindig betartottam az írott ill íratlan szabályokat egy diesel esetében.Tehát ha mész ezerrel ne állítsd meg a mocit hanem kicsit járasd alapjáraton és csak az után állítsd le.
    Hidegben én minig járattam egy keveset mielőtt elindultam vele.Ez itt megosztott valaki megfogja valaki azt mondta nem kell.
    Itt nem a motorról van szó hanem a ledermett olajról szerintem de ebbe nem akarok belemenni.
    Pug 90.000km után is ugy mükődőtt mint egy kis Doxa kimértük a kompressziot és semmi változás.Igaz én a 15.000km olajcserét mindig betartottam és vagy Castrolt ill mobilt rakattam bele.
    Most egy Seat leon cupra 19pdti tulaja vagyok előzző tulaj kinti foszer belerakatott egy sima egyszerü lábas chippet +20paci kb.Én ezt sajnos nem vettem észre és elvittem ahoz a sráchoz akit feljebb is belinkeltem.Ő átírta a teljes gyári szoftvert 2 féle van nála sportos ill a normál.Én minig normált rakattam bele.Tehát ő felhozta a szoftverrel ugy 25% tehát kb 200ló felett volt már.Ezt akkor még nem tuttuk.
    Elmentem egy ő álltala ajánlott céghez és kimérettem a mocit.212 paci.
    Felhívtam és szoltam neki valami nem koser mert 151le-212 az nagyon sok lett.
    Ő sem hitte el ezért tőbbszőr is átnézte a progiját de azt mondta max 187 pacis lehet tőbb nem.
    Mivel minden gyári az autón sem turbo sem más nem lett megpiszkálva igy egy szerellővel elkezdtük átnézni a mociteret.
    Hát a motor oldalában volt egy elég furcsa kis szerkezet amire +20% volt ráírva.Ezt kiszedtük és igaz kicsit gyengébb az autó de valahogy az én lelkemnek jobb.

    Viszont ezt neked is leírom.Mivel ezek nagy nyomásu dieselek és egy nagynyomásu pumpa nyomja be az üzemanyagot ami szerintem a legdrágább cucc igy mindig arra kérem a tulajokat rakjanak bele + üzemanyagszürőt.
    Mivel a nagynyomásu pumpában van szürő de ha eltőmődik a gyártok nem ugy csinálták meg,hogy bocsi ezt kiveszem és berakok egy másikat és kb 5.000ft hanem a nagynyomásu pumpát komplett cserélik ami 250.000-450.000ig is terjedhet.

    Én a pug ill a seat esetében ugy csináltam megnéztem hol a gázolajszürő és az elé betettünk egy sima egyszerü bárhol kapható 220ft diesel szürőt.
    Ugyanis csak egyszer tankolj rossz kuton. :))

Új hozzászólás Aktív témák