- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Aliexpress tapasztalatok
- ASUS RT-N66U és RT-AC66U
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Router gondok
- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- Mesterséges intelligencia topik
- Asustor NAS
- Windows 11
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Bondix #278419 üzenetére
Ha Golf4, akkor 1.6 szívó benzin. De mindenképp rá kell szánni az alapszervizt, kitisztítani, ahol kell. És a fene se tudja, mennyire eszi a rozsda, beázik-e, tákolták-e, stb.
Azért írtam, hogy egy ismert eléletű, ismert hibákkal rendelkező, vagy épp rendbe szedett autó ebben a korosztályban biztosabb pont, mint egy ismeretlen kortárs.1999-es B5 Passat 1.9 PDTDI, 116 LE motorral, 400k km valós futással, 3 hete még ez volt. Tavasszal vezérléscsere, de a motor már kehes volt. Alacsony fordulatról nyomva füstölt, alapjárat ingadozott.
Feleségemmel és a szerelővel megbeszéltük, hogy rászánjuk a motorgenerálra a pénzt, mert amúgy rendben van a kocsi, a bódé nem rohad, bennünket kiszolgál. Ez a vezérléscserével 700k-1,5 mFt közé eshet attól függően, mit találnak még bontás közben a biztosan cserés hidrotőkék mellett.
Nameg 5 szezont futott nyári gumik, 5 szezont futott téli gumik a garázsban, tehát cserések.Lehet, a sors akarta, hogy összetörjem, a javításra, gumizásra, generálra szánt összeget megfejelve vettünk egy 2017-es Kia Ceed kombit 1.6 CRDi 136 lovas motorral.
Egy idén 24 éves autóból ültünk át egy 6 évesbe, ugyanúgy kombi, dízel, manuális váltós, halogén lámpás, klímás, stb. Kb a dupljába került, mint amit a balesetet megelőző állapotú Passatra kellett volna költeni. Nagyon szerettem a Passatot, olyan volt, mint egy kényelmes kabát. A Kia ezt nem tudja, de kiszolgál. A nézelődéskor minden érzelmi dolgot elengedtünk és racionalizáltunk. Még a carsharing is felmerült az autótulajdonlás ellenében.
A szempontok: fiatalabb az átlag életkorú magyar autónál, kombi (esetleg SUV), dízel, manuális váltó, férjek el benne, férjen el a garázsban, klíma, elektromos ablak, racionális fenntartási költség. Nézegettünk b6-os Passatot, Lagunát, Megane-t, Mondeo-t, Superb-et, meg ezt.Ha nincs lehetődéged előre lépni, akkor tankold az Audit, amíg megy, aztán dobd el.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Alusky
aktív tag
válasz
Bondix #278419 üzenetére
Egy kisebb motoros autónak se nulla a fogyasztása, 2-3 litert lehet megspórolsz, meg persze a kevesebb adók, ha havi 1000Km-t mész akkor kb. 200-250 ezer Ft évente, ez rögtön az új kocsi átírási költsége meg az alapszerviz, ha egyáltalán belefér, mert olcsó autóknál elég gyakori, hogy a gumi kapásból kuka meg ilyenek. Úgyhogy ha le is cseréled spórolni csak két év múlva fog elkezdeni és akkor még az ismeretlen tényezők nincsenek beleszámolva.
Igazán jó fogyasztást talán valami 3 hengeres TDI-vel tudnál elérni, csak az meg szerintem nem tekinthető autónak, viszont ha meg menni is kell akkor nyögni fog a gyenge kocsi.
Tartsd még meg, öreg az autó amúgy se lesz már nálad nagyon sokáig, aztán ha kiöregedett végleg akkor lecseréled valami normális fiatalabbra.
Új hozzászólás Aktív témák
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!