- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Aliexpress tapasztalatok
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
- Amazon
- JavaScript topic
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- Router gondok
- XPEnology
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Honosításra júli 28-ra kaptam időpontot. Ezen kívül csak eredetvizsga kell még (előtte is lehet vagy csak utána?) és a 2 papírral beballagni az okmányirodába, a parkolóban levenni a német rendszámot (azt leadni és ők elküldik a Zulassungstellének), és már kifele kapok magyart?
Vagy ezeken kívül van még teendőm?
Saját néven lévő német rendszámos kocsi friss műszakival.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Half Car Trailereket hogy lehet Magyarországon legálisan használni?
Egyedi forgalomba helyzés? TÜV egyedi forgalomba helyezés majd honosítás?
Nyilván akkor van értelme ha szín és típusazonos maga az autó ami vontatja, de rokonnak van egy donorautója ami tökéletes lenne erre (ezüst kombi Avensis T25)
Illetve az én autómon kinyitós a vonóhorog és csak 90 kiló a függőleges terhelhetősége de szerintem ezek sokkal jobban megterhelik a horgot.https://tinyurl.com/rasoapro
-
-
veterán
válasz Tsebacsi #203026 üzenetére
Jóvanmá úgy értem van ott még hely a hátsó ülésen is, csak óvatosan.
Meg lehet az ülés elé a földre is pakolni, utazótáskét nyugodtan a hátsóülésre, szatyrokat elé. Egy puhább bőrönd sem gáz csak kell alátenni egy pokrócot és fejjel lefele a kereke a levegőbe.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz MasterMark #203035 üzenetére
Ingyen lehetett hozni ládákat. Azóta se csináltam velük semmit, de tarhált ecet édesebb mint a méz.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Hát jó de Németországba 1000 kilométerre meg nyaralni szállodába nem mehetek utánfutóval (nincs is és nem is akarok).
Kifizettem az egész autót, az egészet használom. Ha kevés a csomagtartó az utastérbe is pakolok. Ha a törvény nem tiltaná tőlem a csomagtartóben is utazhatna valaki. Jó 25 éve Kadett kombival utaztunk is, 4-5 felnőtt elöl, mi 3 gyerek a csomagtartóban pokróc alatt meg ne lássanak. Hszob-Debrecen oda-vissza
Általában egy ilyen úton valami biztos kerül az utastérbe, legalább egy zsugor víz az ülés mögé a padlóra.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Megcsináltam a kalkulációt a 2004 dízel Mazda 6-ra amit 2014 szeptemberben vettem és márciusban adtam el. Szeptember óta nem én használtam, csak tankolva lett.
6 év szeptemberig, de az eladási ár levonásával:
Vételár: 1196000
Üzemanyag: 2936574
Karbantartás, javítás: 1043487
KGFB: 208972 (sztem utsó hiányzik)
Gumik: 159000
Súlyadó: 104000
Átíratás: 96000
Műszaki: 76000
Eladási ár: -160000
---------------------------------
Összköltség: 5660033
Kilométer: 126853 (307353-183500+3000 amikor nem ment)
---------------------------------
Kilométerköltség: 44,6Ha hozzászámolom a márciusig ráköltés nélkül csak tankolással megtett kilométereket amik nem lettek feljegyezve, ezért a korábbi átlagfogyasztással számolva és 400-as gázolajárral:
313630-307353 6277
Üzemanyag(400Ft 6,3l/100) 158180
---------------------------------
Összköltség 5813213
Kilométer 133130
---------------------------------
Kilométerköltség: 43,7[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz bitpork #203053 üzenetére
Igazából megvolt minden spritmonitoron, csak bemásoltam a reggeli "megjöttem a melóba de mielőtt nekifognék bárminek le kell nyelnem némi kávét" időmben.
Ja amúgy nem fotózok számlákat mindenről, mikor tankolok lefotózom a blokkot meg a műszerfalat aztán otthon beírom (volt már hogy hetekkel később)
A többit meg csak mikor kifizetem és hazamegyek beírom, nem szkennelgetek.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Fú basszus ezekre nem is gondolna az ember.
Én OBDelevennel kikapcsoltam nekem ne csipogjon, de csak azért, hogy ne kezdjen neki ha csak arrébbállok, parkolgatok.
Vagy a feleségem szokása nem bekötni magát hátul ha nem megyünk messzire (bár szerintem ha nem szólok rá autópályá többszáz kilométert is így nyomna le).
Bár lehet hátulra nem is csipog.
Ja meg ha menet közben ki kell kötni magát mert átnyúlna a túloldalra valamiért.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz tboy93 #203201 üzenetére
Park&Ride: Ha ingyen lenne a parkolás és a BKV is, akkor sem ülnék át, miután 26 kilométert autóztam BP városhatárig a maradék 14 kilométerre. Ennyi.
A tudat, hogy az autóm a céges fedett garázsban van biztonságban, bármikor hirtelen el kell mennem nem kell buszra várnom, hazafele beszaladhatok a boltba bevásárolni, nekem nagyon sokat ér. Ha MINDEN de végképp MINDEN kötél szakad akkor csere Priusra.
Nekem az autózás arról szól, hogy nem kell másokat elviselnem. Se a látványukat, se a közelségüket, se a szagukat, se a hangjukat. Mióta autóval járok, sokkal alacsonyabb a vérnyomásom és ritkábban is kapok el betegségeket.
Ja most néztem meg ahol belépek a városba, onnan van közvetlen busz a munkahelyemre, 20 percenként 36 perc menetidő. Kocsival 18 perc. Számomra az én életem többet ér annál, hogy napi 1 órát elpazaroljak belőle.
Talán ahelyett hogy lassítanák, tiltanák adóztatnák arra kéne törekedni hogy aki át akar jutni az átsuhanhasson és ne legyen dugó.
Csinálják meg 3 sávosra az összes bevezető utat (Maglód- Pesti út, Pécel-Péceli út, Nagytarcsa- Tarcsai út, Nagytarcsai út, régi 3-mas, stb). Nem csak pesten, legyen minden települést a többi településsel összekötő út lakott területen belül is 70-es. Csak példaként Isaszegen a Kossuth, Rákóczi és az Ady.
Illetve a fent nevezett utakat (inkább pesten) megcsinálhatnák 3 sávosra. Reggel befele lenne 2 sávos, délután kifele. Ja, sok helyen az lenne az, csak odaraktak egy buszsávot.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
A 2000-res évek elején még itthon is élhető volt, utána kezdett az autók száma rohamosan nőni. Addig maximum az azóta eltűnt középosztály engedhette meg magának, ma már egy régi Swift szinte bárkinek belefér, még a frissjogsisnak is, sőt akinél elfér az elmult pár évben már vett asszonynak is. Szerintem a mostaninál nagyon több autóra már nem lehet számítani, aki akar kocsit az már vett. Maximum annyi hogy a mostani nyugdíjasoknak nem annyira van kocsija (általában max egy WagonR) és ahogy őket felváltják a fiatalok, még ha nem is annyira akarnak autót mint a mostani 30-50 évesek, szerintem a nyugdíjasoknál több lesz nekik is. Én még 10% autószámnövekedést tudok maximum elképzelni. 2000-ben 2,3 2007-13ig 3 millió, most meg már 4 millió autó van az utakon. Bár Budapesten nőtt a legkevésbé.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Nem tudom, mióta a nevelt gyerekeim átléptek a szülő kategóriába nem igazán van kapcsolatom tizen-korai huszon évesekkel. Azt tudom, hogy a tömegközlekedésen nagyon idegesítenek (inkább mult időben, tavalyelőtt aug20 metróztam a tüzijátékra, előtte vagy 3 évig nem ültem tömegen) főleg ha a telefonjuk hangszórójából hallgaták a zenét. Nem tudom mi a "divat" mi érdekli őket, nem tudok velük azonosulni, megérteni a céljaikat. Én még egy korábbi nemzedék vagyok, abból is kifejezetten öreges mentalitású. Hogy a tévében mutogatott lilahajú orrkarikás a teste 15 pontján 3 négyzetcentiméteres tetoválást viselő bemindenezett mutat-e valósan egy mai fiatalt vagy milyen valójában, azt nem látom át.
Látok mondjuk sokakat mégha pár évvel idősebbek is, vagy nem is ismerem őket annyira, akik felveszik a babavárót, megvesznek egy romhalmaz-határeset házat, nagy tervek vannak, amúgy dolgoznak is érte de azért van benne rulett, ők általában vesznek kocsit is. Mondjuk egy tizenéves Sharant.
Budapesti fiatalokból max mukatársakat látok, de ők inkább 25+ mint tizen-25. Azért automotive területen szerintem több a saját autós. Mondjuk az kicsapta nálam a nagykaput hogy a csapatépítőn szinte csak a fiúk főztek, a lányok meg egy pokrócon fetrengve billegtek meg boroztak.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz Reggie0 #203266 üzenetére
De ezt miért így kéne kezelni? Agglomerációból járok be Pestre dolgozni. Nem szívesen, de ott van olyan munka ami tetszik, megfizetik, stb.
Gyenge az immunrendszerem, én nem fogok felülni egy buszra hogy havi egy hetet betegszabin legyek.
Akkor inkább keresek vidéken munkát.
Ugyan így vagyok az okostelefonnal mint te ezzel. Addig volt jó ármikor előkapni a Symbiant és megnzézni valamit neten amíg másnak butatelefonja volt. Most hogy mindenkinek ott van a zsebében már nem olyan. Az internet is addig volt jó míg úgy kellett bekérezkedni valahova netezni, nem volt agyonszabályozva, agyonmoderálva, popup hozzájárulás, stb.
DE hogy örülj, az urak már helikopterrel járnak, így nem kell keveredniük velünk közönséges plebejjusokkal.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz focvis #203329 üzenetére
Intercity légkondicionált: ja van bent vagy 27-28 fok ami nekem még mindig elviselhetetlen, baromi magas a páratartalom, semmi oxigén mivel nincs szellőztetés csak egy dobozban ülsz egy minimumon dolgozó légkondival meg másfél hetes levegővel ami akkor is csak véletlenül cserélődött ki Záhonynál.
Railjet valóban jó, 3 hete jött ki a feleségem Stuttgartba, a sebesség nagyon tetszett neki, kulturált, de ott is meleg volt. Főleg maszkban, mert végig hordani kell, nekem az minimum plusz 4-5 fok hőérzet, és általában nem az zavar ha a testem 30 fokban van, azt elviselem, sokkal inkább ha nem tudok friss, oxigéndús, nem fülledt, hűs levegőt lélegezni.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Egyszer vártam a buszt a szomszéd városban, mentem haza. Még nem olyan rég költöztem a faluba, nem ismertem mindenkit akit a feleségem ezer éve.
Megállt egy Wartburgos, fölvett. Folyamatosan cigarettázott, de úgy hogy a szájából ki se vette hanem e centis hamuhurka és a szemét csípte a füst. Emellett folyamatosan pofázott és úgy, hogy mikor beszélt nem az utat nézte hanem rám nézett, és a rozzant szarjával száguldozott. Nekem halálfélelmem volt, de úgy voltam vele biztos azért vett fel mert a feleségem ismerőse a faluból, biztos minden oké. Ez az illúzió addig tartott míg meg nem kérdezte van-e a faluban benzinkút, mert porzik. Nyeltem egy nagyot, mondtam, hogy van de vizezik (amúgy csak felcserélni szokták, GO pisztolyban benzin és viszont), menjen el a következő faluba ott van rendes mol kút, mert a benzinkúttól nekem még egy kilométer lett volna és nem volt kedvem sem megvárni amíg tankol sem gyalogolni. Épségben hazaértem de hogy többet nem szállok be idegen mellé és (mióta egy gyárkémény illatú cigit frissen eldobó ismerőst felvettem a buszmegállóból) nem veszek fel senkit az fix.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
-
-
veterán
válasz Magnum_ #203565 üzenetére
Nekünk is van ilyen kis sárga pingvin gőztisztitó. És ezt simán rányomatod a bőrre? Mit művel vele? Miért? Utána letörlöd mikroszálássql vagy micsoda?
Nekem a hátsó ülésen kéne pár gyerekülés benyomódást eltünteni, gondoltam rá, hogy jó lehet.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz stickermajom #203613 üzenetére
Itt Németországban olyan jó helyen lakunk, hogy a multkor a kocsiban hagytam 250 eurót látható helyen (előző este megállított a rendőr és a forgalmiban volt, gyorsan átdobtam a pohártartóhoz nehogy azt higgye, hogy meg akarom vesztegetni), másnap délután jutott eszembe.
Illetve pár utcára tőlünk mindig az utcán parkol egy piros Ferrari. Nem féltik ezek a katalizátort?https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Csersznye méretű jégeső már meglátszik az autón? Még nincs vége úgyhogy várom, hogy megnézhessem
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Ezeket az adatoat honnan szeditek ki? nekem B7 Passaton olyan van hogy pillanatnyi fogyasztás, meg trip. Utóbbi mondjuk több megállás esetén sem nulázódik, tmondhatni napi, de azért melóból hazafele már nullázódik.
A nagy nullázható trip meg az olajcserére van belőve, ahhoz viszont fogy érték nem tartozik.
Sajnos csak 1 trip van, én régen mindig TripA-t nulláztam tankolásra, TripB-t mikor kigyulladt a sárga lámpa.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz MC Pite #203725 üzenetére
Példa, még a Mazdánák ami 64 liter volt és 1000-ret elment óvatosban:
800 kilométerrel ezelőtt gyulladt ki, 750 kilométerrel ezelőtt tankoltam.
Ha most kigyullad újra akkora
- a 800 nagyon rossz fogyasztást jelent
- Még biztosan van 50 kilométerem (bár tudom, hogy 100-at kibír)https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Megvan! Amikor rajta vagyok a kijelzőn az átlagfogyasztáson az indulás óta eltelt átlagfogyasztást mutatja, és megtett távra is az indulás óta megtett távot meg eltelt időt. Na ha a 3 közül bárhol nyomok egy középső/ok gombot a kormányon akkor átvált long range averagebe, nekem épp 24-25óra és kb 800 kilométer.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz Szada85 #203804 üzenetére
Nálunk Stuttgarttól 20km északra "csak" ekkora cseresznye méretű jegek hullottak, ez ami bepattogott a teraszra, és nem maradt meg semmi (bocs a minőség miatt, a feleségem függőlegesen szúnyoghálón keresztül videózta):
Ismerős Stuttgarttól 20km kelet-délkeletre, szarrátörte a redőnyt, legyalulta a kerti paradicsomot, stb:[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Megyematrica másik autóra történő átírás menetéről valaki tudna pár szót ejteni?
Csak személyesen, vagy telefonon, emailben is lehetséges?https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Múltkor én is így jártam egy adott kúton, csdálkoztam is hogy csak 10 eurót fizettem, tankoltam én egyáltalán? Aztán mikor beültem látom hogy a mutató csak félről háromnegyedre ment fel.
Én a helyedbe elgurulnék másik kútra is kipróbálni.
De lehet a szintjelző hibás.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
-
veterán
Tegnap 5 körül elindultunk végleg Magyarországra, bementünk még Ludwigsburgba a börgibe mert már rohadt éhesek voltunk, dél helyett fél4-re jöttek a szállítók. Odafele mondom álljunk meg egy benzinkúton felfújom a gumit, ne fogyasszon már 1000 kilométeren sokat ha puha. Pont végeztem 3-mal, a negyediket fújom kátom egy kurvanagy csavar mintha belecsavarták volna, pont az oldalfal meg a futófelület élénél. Kopott már, biztos benne van pár napja, nyomás megvolt. Tetőig pakolt csomagtartóval és bal hátsó üléssel, elindulva Magyarországra, visszaút nincs, a lakáskulcsot az asztalon hagytuk a főbérlőnek, az ajtót rácsuktuk. Bemegyek az ATU-hoz, nézi, ő ezt nem javítja túl szélen van. Gumija 205/50 R17 nincs. Átmegyek szembe az ATZ-hez, ott sincs ilyen méret. Pótkerék van (egy téli) de tömve a csomagtartó. Elindultunk szép lassan, péntek 18 óra. Csak bemegyünk a reptérnél egy másik ATU-hoz. 18:25, 7kor zárnak, utolsó esély. És van nekik méretben ugyan ilyen Conti PremiumContact 6! Meg volt valami sajátmárkás is. Beállok, fölemelik a kocsit. Nézi. Kerékőrkulcs? A szájbatekert nyavaja egye meg, csak van valami célszerszámotok, vágd le a picsába. Kipakoltunk az udvarra mindent, kivettem. 5 perc alatt megcsinálták 132,6 euró, ami otthon 3 óra volt bepuzzlizni stresszhelyzetben 3 perc volt ki 5 perc be.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz AMD Power #203965 üzenetére
Én olyat hallottam már, hogy valaki pont azért csinálja ezt, hogy ne kelljen költeni a kocsira.
Egy olyan sztorit olvastam pár éve, hogy valaki mindig vesz 2 millióért egy 7 éves autót, egy fillért nem költ rá, nagyon max olajat cserél de semmi más és eladja ugyan annyiért 8 évesen majd újra 7 éves. Ez mai árakon már nem működik.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Megaludtunk az osztrák-német határon, tegnap délben értünk haza.
A kerékőrkulcs átkerült mostantól a könyöklőbe.
A gumi jó, valóban pont olyan (Conti PremiumContact6 205/55 R17 Y XL) mint a mostani szett volt (márciusban vettem, 3600km volt benne, remélem ennyi futásnál még nem probléma hogy csak egyet cseréltem). A különbség csak a gyártási hét, a másik három 2021 8. hét ez 2020 48. hét.
Centír nélkül rakták föl, rázott is a pedálsor a hazaúton mint a fene, tegnap elvittem gyorsan a gumisomhoz (mielőtt elmegy ma a medvéktől való félelménél nagyobb magyarságát ápolni Erdélyországba), kicentírozni, csak a faluban tudtam kipróbálni, 100-nál gyorsabban nem mertem, de vajpuha a futás, nem ráznak a pedálok.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Autóeladási kérdésem lenne. Van két autónk amiket eladnánk:
- 2001 Corolla E11 1.6 vvti sedan -> valami vezérlés baja van, fulladozik, henger kihagy, műszaki most járt le -szerk: a kerékívek itt is cserések
- 2000 Honda HR-V 1.6 CVT 4x4 -> kerékívek cserések, picit szivárog a váltóolaj néha rá kell tölteni, nem túl szép, még 8 hó műszaki.
Namost a jelenlegi katalizátor árak mellett honnan lehetne tudni önmagában a katalizátor mennyit ér, mennyiért lehetne anélkül ill. azzal eladni (nyilván inkább a hibásnak tekinthető Corolla esetében)? Reaálisan 200-250 és 4-500 ezernél nagyon többet nem érnek, de ha ebből 150 a katalizátor akkor a fenti áron lehet csak a katalizátor miatt vennék meg vagy hogy megye ez?[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Autó eladást szeretnék online bejelenteni.
Csak a tulajdonos (fiam) teheti meg, vagy az üzembentartó (én) is? Illetve az nem gond ugye, hogy az üzembentartó nem szerepel az eladásról szóló adásvételiben?https://tinyurl.com/rasoapro
Új hozzászólás Aktív témák
- Huawei Watch 3 Pro - óraátállítás
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- OLED TV topic
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Nintendo Switch
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen