Új hozzászólás Aktív témák

  • makkmarce

    őstag

    válasz Avicularia #23 üzenetére

    Értem, csak épp demagóg a cikk állítása.
    Bár üzletileg a fejlesztési költséget beleszámolják, de azt nem a prototípusokra levetítve, hanem a tervezett eladott darabszámra. A fröccsöntős példa teljesen jó. A szerszám drága, és ha nem gyártasz vele sok kanalat, akkor az 1 kanálra vetített ár drága buli lesz.

    Jelenleg már rég 100usd/kwh körül van az akkuk ára, a villanymotor olcsóbb, mint a belsőégésű, váltó nem kell, kipuff, részecskeszűrő, tisztító, CO2 kvótát fizetni szintén nem kell. 7000 usd az akkupakk(70kwh), meg kell még egy inverter, ebből kivonjuk azt, ami kikerült, és max ennyi lehetne a felára egy egyszerű benzineshez képest. (talán 3000 usd, de lehet, hogy annyi sem). Ehhez képest a benzinest emelték a villanyhoz, aztán csodálkoznak, hogy akinek most nem sürgős, az már nem vesz se benzinest, se villanyt.

    okoskodom, tehát vagyok

Új hozzászólás Aktív témák