- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- Adguard Premium (Android, PC és egyéb rendszerekre, valamint böngészőkhöz)
- PHP programozás
- Router gondok
- ASUS routerek
- SkyShowtime
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Windows Insider Program
- Mikrotik routerek
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
-
IT café
A topik témája a közös keresztünk, a Lego iránti rajongás, illetve annak végtelen gyűjtögetése
Új hozzászólás Aktív témák
-
sb
veterán
válasz
proci985 #53344 üzenetére
Hasonlóra gondoltam amit Balázs is írt.
Egyrészt ez egy darab funkció attól, hogy bonyolult és esetleg több (al)részből is áll technikailag.
Másrészt ezek olyan bonyolult funkciók amiket 10-ből 9-en valószínűleg már nem látnak át (főleg úgy mint te). Vagyis kb. mindegy, hogy 200, 800 vagy 1800 elemből áll. A vége az, hogy van 1db váltód. Az 1 funkció, a többi meg egy black box. Annak lehet max örülni, hogy húdesok fogaskerék ment bele, de lehet, hogy az építőnek egyébként nem volt több mint nagyon sok kockát egymásra rakni egy modularban.Esetleg még rosszabb is, mert jobban kellett figyelni.
Ilyen szempontból gondolom "többnek", ha több, akár relatíve egyszerűbb funkció is van az adott szettben, lásd munkagépek vagy ez a mostani helikopter. Ha műszaki bonyolultságban túl van egy adott szinten az már nem biztos, hogy hozzáad ha az építő nem tudja befogadni.
@rbgm
Én tegnap vetettem egy pillantást a Lego polcokra a két említett boltban, ha már vásároltunk. RSR 47-ért volt még bőven a fótiban.A jóáras polcok pedig nyilván napok óta üresek már.
A 27-32k-s pickup, RSR nekem is jöhetett volna. (Utóbbival úgy vagyok, hogy majd összerakjuk alkatrészekből, felesleges megvenni, aztán mikor újra felbukkan erősen akciós árral akkor mindig visszabillenek a megvételhez.) Meg a HP sakk is megtetszett. Jobban néz ki mint a sima, plusz a figurákat még szoborként, vmi épületnél is használhatónak látom.
-
válasz
proci985 #53344 üzenetére
Kár, hogy a defender váltója használhatatlan, mert akármit csinálsz vele, kerreg-kattog. Balázs tanácsa segített átmenetileg, aztán állt fél évet és most megint kerreg-kattog. De lehet ez is feature, mert a való életben is sok panasz volt az új defender váltójàra. A Bugatti esetén minden működik szépen, még így két évesen is. Talán csak a rugók kezdtek el veszíteni a tartàsukból.
My name is Bond, James... Dean.
-
kbalage2
aktív tag
válasz
proci985 #53344 üzenetére
Neked lehet hogy szuper egyértelmű a Defender, de ha gondolod mutatok pár száz (!!!) e-mailt / üzenetet / füstjelet stb. amit az eléggé részletesre vett "mi baj lehet a Defendereddel" videóim és blogposztjaim publikálása után kaptam az utóbbi években, és azt mutatják hogy az emberek ezek áttanulmányozása után sem értik hogy hogyan kéne működnie a szettnek.
Amire próbáltam utalni az az hogy a Bugatti óta az 1:8-as supercaroknak van 2 egybeépített négysebességes váltójuk és ehhez egy DNR választó aztán viszlát, ettől azért nem kell hasraesni. A Bugattinál még erőlködtek a négykerékhajtással, azóta már az se bonyolítja a dolgot. A kerekektől a hajtás a difiken keresztül azért még elég jól lekövethető, az emberek többsége ez után veszti el a fonalat. Nem a körítés mennyiségére és "sűrűségére" gondoltam bonyolultságban, hanem hogy effektíve hány fogaskeréken és miegyében keresztül megy a hajtás a kerekektől a motorig. Nem tudom a "váltóműpogácsa" alatt mit értesz, de pl a szekvenciális váltó léptetőmechanizmusa az én fogalmaim szerint nem része a hajtásláncnak, mert az nem vesz részt az erőátvitelben
A Defender csak 4 sebességes, viszont itt van a tengelyenkénti difi után van még központi difi, DNR választó, utána jön még a felező és csak ezután megy hátra a hajtás a váltóba, aztán meg tök előre a motorba. Rengeteg fogaskerék és tengely van egyszerre hajtva, ebből is adódik a rendszer sérülékenysége meg az összes probléma ami elő tud jönni a szettben.
A 42082 egy teljesen más állatfaj, ott az alvázban a hajtás nem egy rakétatudomány, a felépítmény váltószerkezete pedig tulajdonképpen egy funkcióválasztó.
De igazából mindegy, a LEGO autók nagy része mérettől függetlenül már megáll ott hogy hátsókerekhajtás -> difi -> motor, ez az ami a többség számára még emészthető és lekövethető. Ha valakinek új a Technic akkor igazából mindegy hogy a Senna-t veszi meg vagy a Porsche RSR-t, mechanikailag ugyanazt fogja benne találni, belépőszintnek ez pont elég.
Minden ami LEGO RC - racingbrick.com
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Adguard Premium (Android, PC és egyéb rendszerekre, valamint böngészőkhöz)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xbox Series X|S
- Renault, Dacia topik
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- iPhone topik
- Villanyszerelés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó