- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- SamKnows és NMHH internet sebességmérés
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Router gondok
- Proxmox VE
- Aliexpress tapasztalatok
- PHP programozás
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Márkaértékben az Apple a legjobb a világon
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
-
IT café
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
balazs1956
senior tag
Sziasztok, segítség kéne!
Gearbesttől rendelt áru, úgy néz ki, hogy vámkezelésre fog kerülni.
A postai nyomkövetésen egy kedves hölgy elmondta, hogy milyen dokumentumokat kell mellékelnem a nyomtatványhoz.
Szerinte a GB visszaigazolását, a Paypal email-jét, fényképet az áruról, a Paypal számláját, amit a Paypal oldaláról szedjek le.
A kérdésem a következő lenne: nyomtassam ki az adott leveleket, és ezeket beszkennelve küldjem vissza, vagy ahogyan a hölgy mondta, print screen-nel nyomtassam ki.
Melyiket fogadják el?
A Print Screen-en egy csomó infó van, ami nyilván nem rájuk tartozik.
Tehát: Milyen iretok kellenek, és milyen formában?Előre is köszönöm a segítséget.
Ja, és még egy : a vámkezelés elindításáról semmi értesítést nem kaptam, csak a postai ügyintéző mondta, hogy indítsam el akkor gyorsabb lesz.
Pár perc múlva újra hívom őket, és ekkor egy másik ügyintéző azt mondta, hogy ez csak egy előzetes vizsgálat, amin minden árú átmegy, és addig ne foglalkozzak vele, ameddig nem kapok valamilyen értesítést(telefonszámom rajta van a csomagon, az email címem nincs.)
Akkor most mi a teendő?[ Szerkesztve ]
-
balazs1956
senior tag
Köszönöm szépen, természetesen az összefoglaló elolvasásával kezdtem.
De nem ott sem kaptam választ a kérdéseimre, és gyakorlatom sincs benne. Tehát : elfogadják a kinyomtatott email-t, vagy csak a print screen jó nekik.? (ahogy a postáshölgy mondta)
Menjek elébe az eseményeknek, vagy várjak egy sms/ levél értesítésre? -
balazs1956
senior tag
Sziasztok segítségeteket szeretném kérni.
Ilyen -olyan okok miatt többször kaptam refundot az Alitól, mindig max párszáz, vagy max 1-2 ezer Ft értékben.
Mindig boldog voltam, no nem a pénz miatt , csak mert igazam lett , nem postázták stb.Most belefutottam egy olyan esetbe, hogy a magyar Lidl-ben vásárolt termék lett garis, de mivel szezonális, nem tudtak cserét adni, amihez ragaszkodtam, hosszú huzavona után Németországból !!!! utalták vissza a pénzemet ami rendben meg is jött (2900 Ft)
Megint lett boldogság, legalább is addig amíg az új szisztéma szerint kiküldték a bankok tényleges felszámított költségét: és itt estem hasra: a 2900 Ft-ra felszámoltak 6 EURÓt és még az összeg valamilyen százalékát, kb 2200 Ft összértékben.
Tehát a jóváírt 2900-ból maradt 700 forintom.
És itt felmerül a kérdés, hogy amikor az Ali visszautal 300-400 forintot, a bank akkor is így számol, hogy 6 EURo+ százalék?
Mert akkor alapjaiban megváltozik a reklamálások jelentősége, illetve ilyen összegeknél a létjogosultsága
Megnézni sajnos nem tudom, mert a mostani kimutatásban nem szerepel csak ez a Lidlis tétel.Ha van valakinek ezzel kapcsolatos tapasztalata kérem ossza meg velem!
A segítséget előre is köszönöm szépen! -
balazs1956
senior tag
válasz kellerman #93295 üzenetére
Nem néztem be semmit, csak nem akartam bonyolítani!
Egy pár napelemes kerti lámpa volt, amik beáztak, és egyrészt tönkrementek az elektronikák, másrészt az üvegről lejött a foncsor. itthon fölajánlották, hohy visszafizetik, de én ragaszkodtam a termékhez, mert már láttam hol a hiba, és azt magam is meg tudnám csinálni. Végül Németországból elküldték az elektronikát, de üveg nélkül.
Erre rájuk írtam, hogy az üveg is tönkrement, most olyan mint egy befőttesüveg foncsor nélkül.
Na ezek után visszautalták a pénzem, de Németországból. Megjelent a számlámon 2900 Ft, aminek a kezelési (átváltási ) költsége 6 Eur + a százalék. Így maradt 700 forintom.
Namármost azt nem tudom, ha az Ali visszautal valamennyi pénzt, az akkor is így működik?
Fix 6 EUR + valami???Mert akkor baj van ! -
balazs1956
senior tag
válasz azbest #93302 üzenetére
Köszönöm szépen mindenkinek a segítségét!
Ez egy egyszeri extra eset volt , tanultam belőle.
Ezek szerint szerint -bár az Alin nincsen PayPal- viszont a kártyáról utalás és a refund az más kategória.
Próbálom felhívni az ügyfélszolgákat, de ott mindenki hárít, átkapcsol nemveszi fel, nemért hozzá, visszahív...(múltkor 3 hét múlva hívtak fel azt hittem banki csaló...).
Ha van valami új biztos infóm, megosztom Veletek! -
balazs1956
senior tag
Sziasztok, segítség kéne!
Aliexpressről rendelt áru nem érkezett meg több mint 90 napja. Az eladó automata válaszokat küld, vírus stb.
A 89. napon próbáltam dispute-t nyitni, deaz ali nem engedte, mondván majd lesz még 15 napom.
Most viszont az állapot "finished", és a dispute lehetőség pedig eltűnt.
Hogy reklamálhatok?
A segítséget előre is köszönöm szépen
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- SamKnows és NMHH internet sebességmérés
- Milyen légkondit a lakásba?
- EAFC 24
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Ukrajnai háború
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
- További aktív témák...