-
IT café
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
csibe1
addikt
válasz Lookup #101098 üzenetére
Igen, adathalászat, már egy hónapja jönnek az sms-ek a +33-as számról.
Először DHL, aztán egyéb csomag, utána Magyar Posta, tegnap délben meg Netflix.
Fel is hívtam aNetflix ügyfélszolgálatot, ők is megerősítették, hogy adathalászat, nem kérnek sms-ben semmilyen adatot; ha gond van a saját accounton kell rendezni, nem a kamu oldalakon amit az sms-ben megadnak." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
baly81
aktív tag
válasz jojoando #101101 üzenetére
Már csak azt kellen kideríteni, hogy melyik oldalról "szivárognak" az adatok. Akik ilyen sms-t kapnak be kellene írnia ide, hogy az utóbbi időben melyik oldalra regeltek, ahol a telefonszámot is megadták. Valami átfedés csak lenne, s ennek vonatkozásában akár fellépni is lehetne ellene. De, már csak a többi user óvatosságra intésére is jó volna...
[ Szerkesztve ]
Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
baly81
aktív tag
Ez is lehetséges, de én ezt inkább vélném olyan oldal(akra) regisztrációnak, amely(ek) adatkezelője magasról tojik minden adatketelési szabályra és jó pénzért eladja azokat. Talán, ha megpróbálnánk kideríteni, közelebb lennénk a valósághoz. Vagy nem..
[ Szerkesztve ]
Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
Jahno
őstag
válasz baly81 #101103 üzenetére
Hááát, ez elég erős lenne, meg ezeket a számmezőket generálják is, néhány hívásnál volt tippem, hogy melyik nyilvános helyről szerezték, de ugyan. Ahhoz képest, hogy mennyi helyen lehet meg a számom, nincs az az adatbázis ami abból értelmes összefüggést talál, vagy nem leszünk vele előbbre. Főleg ha van olyan céges számom amire első nap is jött DHLS-es, oszt azt tényleg senki nem tudja, sajátomra meg relatív kevés.
-
Gabor343
tag
Üdv!
Egy japán boltból vásárolnék pár terméket és van lehetőség náluk kifizetni az áfát ioss-el.
Az lenne a kérdésem hogy szerintetek érdemes lenne ezt a lehetőséget kihasználni vagy inkább csak vegyem meg simán áfa fizetés nélkül a boltban? Tudom hogy abban az esetben is ki kell fizetnem az áfát a postának amikor megérkezik a csomag, de azért kérdem mert sok olyan esetről olvasok hogy hiába fizették ki az eladónál az áfát (ioss) amikor megjön a csomagjuk a posta kéri megint az áfa fizetését és szeretném ezt a dupla fizetős szituációt elkerülni, még akkor is ha vissza tudom igényelni az egyiket.
Miért szokott amúgy ez szituáció megtörténni? Az eladó elfelejti a csomagon jelezni az ioss azonosítót? vagy valami más?
Tudok valamit tenni azért hogy az ioss vásárlás esetén 100%-osan elkerüljem a dupla áfa fizetést? Pl hogy írok üzenetet a boltnak hogy feladásnál figyelmesen töltsenek ki minden adatot? -
titán
válasz Gabor343 #101110 üzenetére
A küldeményekhez vannak elektronikus szállítási, postai adatok és elektronikus vám-árúnyilatkozat, ott kell a küldőnek jelezni azt hogy van IOSS azonosítója és azzal a rendszerrel lett fizetve és persze lenni kell elektronikus igazolásnak, számlának is erről, senki nem nézegeti a csomagcímkét ilyenkor.
Olyan esetben amikor a Magyar Posta áfát kér mert nincs információja arról hogy IOSS rendszerű fizetés volt, a Postától nem tudod a pénzt visszaigényelni.
A japán boltossal megbeszélni hogy ha esetleg elmulasztaná megadni az adatokat a feladáskor (elektronikusan) akkor visszaadja-e az áfát és akkor mehet az IOSS fizetés. Egyébként visszatudják adni.[ Szerkesztve ]
-
baly81
aktív tag
válasz Jahno #101109 üzenetére
Én kizárólag az új regekre gondoltam, a régiekre nem. Szerintem ez egy új oldal/szervezet lesz aki mocsok cégnek adta el az adatokat. 2 privát számom van, a cégessel együtt 3. Egyikre sem jött eddig semmi! Pedig jó pár oldalon fent vagyok én is, adatokkal együtt. A telekomosom ~25 éve változatlan, ezt használom a legrégebben. A cégesem meg legalább 60-70 webshopban van megadva, weboldalon, face-en, market place-en, jófogáson, vaterán... Erre sem jött még ilyen sms spam.
Volt egy időszak amikor számomra a jófogás volt gyanús az adatkiadással. Telemarketinges hívások jöttek a privátra, de ennyi.Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
Gabor343
tag
Köszönöm a magyarázatot! Így már érthetőbb a dolog!
A bolt support oldala szerint ha befizetem másodszorra is az áfát valami miatt, tudnak visszatérítést adni az első befizetésre, de jó lenne ha erre nem kerülne sor.
Megpróbálom megérdeklődni tőlük hogy ezt az elektronikus vámáru nyilatkozatot meg szokták-e csinálni rendesen a feladásnál. -
Szállító76
tag
Üdv.
Angliába szeretnék egy max 1 kilós csomagot feladni.
Hibás terméket küldtek. Melyik futárcég lenne a legkedvezőbb árban?
Köszönöm. -
titán
válasz Szállító76 #101115 üzenetére
Ezt a Magyar Postával tudod olcsón és egyszerűen visszaküldeni, Magyar Posta 10760 Ft, ezután a TNT Special Economy lenne 12370 Ft vagy UPS Standard 13729 Ft a futár cégek díjai lehetnek többek, mert attól is függ hogy hova kell menni felvenni.
[ Szerkesztve ]
-
Szállító76
tag
Köszönöm.
Akkor erősen gondolkodom hogy visszaküldjem. Én is hasonló számokkal találkoztam. Kb ennyi az értéke az egész csomagnak mint a postaköltség.
Viszont ő küldene nekem egy hasonló csomagot csak kérdezte hogy UPS vagy az Royal Mail postával küldje. 1$ a számla érték. Azt tudom, hogy a UPS kb 3000 Ft körül van minden költség és kb 5-6 munkanap alatt meg is jönne a csomag. Ez a Magyar postánál mennyi idő és összeg lenne mindennel együtt? -
titán
válasz Szállító76 #101119 üzenetére
Az 1 $ számlaérték csak akkor számít ha annyit ír be a küldemény értékének amikor feladja, de akkor az elvesztési biztosítás kártérítése is maximum 1 $ lesz.
Onnan ide nem Magyar Posta szállít hanem a Royal Mail, a magyar csak kézbesíti, ha megkapják akkor 5 napon belül ha nem sima levél, akkor meg 12-15 nap. Hogy a Royal Mail menyi idő alatt lépteti ki az megjósolhatatlan 2-10 nap szokott lenni.
Oda 3-10 nap attól függően hogy elsőbbségi vagy nem, de ajánlott, biztosított az csak elsőbbségi lehet, így az elmélet (ha ott és útközben nincs sztrájk) 3-8 nap.
UPS oda 3000 Ft? Még onnan is nagyon kedvező az ár, a 6,6 font az nagyon baráti, ami már gyanús.[ Szerkesztve ]
-
Szállító76
tag
Lehet rosszul fogalmaztam. Angliából küldenének nekem UPS vagy Royal Mail-lal . Ha a UPS hozza az 10 font és a vámeljárás kb 3000 Ft. A Royal Mail is hasonló 10 font körül van. Viszont ő, ha jól tudom közvetlen a Magyar postának adja át. Na ez érdekelne hogy a Magyar posta mennyit kérne vámeljárás stb
-
titán
válasz Szállító76 #101121 üzenetére
Leggyorsabban az AliExpress topik Összefoglalóban találod meg a vámolási témát, ez vonatkozik az Egyesült Királyságra is, a 7. Az AliExpress-en megvásárolt termékek vámkezelési szabályai.
Ha ezzel az értékkel számolhatunk akkor Magyar Posta 399 Ft-ot kér, feljebb az ártáblát linkeltem, az első sor az Automatikus postai vámkezelés, de javasolt a Royal Mail online felületén megrendelni, mert ott a szükséges vám-árúnyilatkozat is kitölthető és minden információ bekerül az elektronikus adatok közé, Address line 2 sorba adja meg az e-mail címedet is.[ Szerkesztve ]
-
jojoando
senior tag
Bratislavába akartam visszaküldeni egy fülhallgatót, mivel a fotókon drót nélküliként kínálták aztán madzagost küldtek. Csomagdíja ide átvevőpontra 800Ft!! volt, a postába menten anno 2 éve, és visszafelé csomagszám nélkül 6000, csomagkövető számmal 8000Ft feletti értéket mondott a postás. A termék került annyiba. Érthetetlen ez az árkülönbség az UA xxx 140 xxx AE számú csomit Kínából fillérárért áthozzák a világban, csak ide.
-
Bikkrom
senior tag
Ausztráliából rendeltem egy kisebb műszaki cuccot. 242 AUD volt az ára. Holnap ér Air Mail-lel BP-re. Mennyi vámra számíthatok? Hogy lehet csökkenteni?
Köszönöm szépen a segítséget előre is!
[ Szerkesztve ]
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
fatal`
titán
válasz Bikkrom #101126 üzenetére
A vám a terméktől függ (általában 0-12% között mozog) + a 27% ÁFA.
Csökkenteni sehogy, ki kell fizetned.
Szerk.: Illetve most néze, hogy ez határeset, az EU-ba érkező áruk 150 euróig vámmentesek (ha még él ez a szabály), 242 AUD középárfolyamon éppen 150,13 EUR.
[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
Itt mindenhez is értetek. Egyik ismerős fennakadt a bürokrácián és igazából érdekes kérdéskör, de nem találtam rá megfejtést. Mikor posta intézi a NAV felé 400 pénzért az ügyeket, akkor azzal párhuzamosan jár egy ilyen igazolás:
Nevem/címem kisatíroztam, ha az azonosítóból előkerült, akkor így járás.
Ez ugye nem vám határozat, csak igazolás, hogy csináltak olyat. A NAV azonosító ismeretében azt nem lehet valahonnan letölteni?
Általánosat ne mondjatok, hogy "A NAVtól biztosan", mert Magyarország.hu oldalakat, NAV oldalait, MyNAVot is végignyomkodtam, de lehet csak béna vagyok. Google sem akart segíteni...
-
titán
válasz Jahno #101129 üzenetére
Lépjen be a postaoldalán a vámos dolgokhoz link
és ott letölthető, de írtam már mindegy hogy mit látsz ezen az igazoláson, a vonatkozó törvény alapján 150 € értékhatárig a vámolás minden részét a Magyar Posta csinálja az automatikus vámolással, ha valami ennél nagyobb értékű akkor a Posta már csak ügykezelő és NAV vámolja és ekkor kapni fog írásos határozatot amikor átveszi a küldeményt. De mi a gondja, mert lehet hogy semmit sem tud majd intézni.
Én azt látom hogy online nem fizette ki ezért utánvétes kézbesítés lehetett és 4,87 USD értékkel számolva +áfa fizetés nélkül rendezték le, ezzel így nem lehet gondja.
A Magyar Posta Budapest - Csepel 1 posta 03.09-ét követő pár napon belül postaládába kézbesítette, mivel nincs postai átvétel bejegyezve.[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Jahno #101131 üzenetére
A Posta oldaláról tölthető le azon a linken amit megadtam, a címzettnek megadott kód beírása után (küldeményazonosító és hozzáférési kód), de ez automatikus vámolás volt nincs semmi bővebb információ rajta, hiszen az elektronikus adatok alapján egy program csinál mindent
Az adott programfutási tételsor azonosító szám a 23HU121010504319R4 az amit keresgélsz, nincs mögötte bővebb információ.
A küldemény és a vám-árúnyilatkozat elektronikus adatait nem kell és nem is osztják meg.
Ha nagyobb az érték akkor nem automatikus vámolás van és a NAV végzi ekkor lesz valódi papíros igazolás.[ Szerkesztve ]
-
jojoando
senior tag
válasz Szállító76 #101134 üzenetére
Nekem nagyon rossz volt a januári 24.-i megrendelés, kics csomag 10 dkg március 7-n kaptam meg, Tüntetnek folyamatosan Angliába a közszférában.
Októberben 10 nap alatt a kezembe volt egy másik.[ Szerkesztve ]
-
Dealer95
őstag
válasz Szállító76 #101136 üzenetére
Angliában volt lassabb.
Nekem is kb 45 nap volt mire a nyomkövetéssel ellátott levelem megérkezett (januárban lett feladva).
De mostanra elvileg javult a helyzet. -
jojoando
senior tag
válasz Szállító76 #101136 üzenetére
[kép] 1 hónapig volt Angliában, a Royalmail már eltűntként kezelte, de mivel én kaptam meg az eladó dolga lett volna a kártérítés kérése. Írtam tavaly ősszel 10 nap alatt nagyobb csomag megérkezett.
-
Jhonny06
veterán
Érdekes, két Ali-s megrendelésemet összevonták és ma az Expressone hozta, bármiféle egyéb költség nélkül, pedig nem a Standard shippinget választottam drágán, nem is volt opció, hanem Cainiao Super Economy. Mindkét csomag $3 volt összesen, szállítással együtt. Ez most pozitív csalódás, bár gondolom véletlen lehet. Hozzátéve, hogy lassabban jött, mint a standard, de így is csak 2 hét volt.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Jahno #101143 üzenetére
A Magyar Posta kézbesítője hívott fel aki vitt neked több összecsomagolt terméket, ami eddig mindig Express One kézbesítésű volt? Volt valamilyen nyomkövetési számod, mert mi akik gyakran rendelünk sohasem kaptuk a Postától így csomagot, aztán hogy még telefonálna is a postai kézbesítő amikor nem kell nekik az meg hab a tortán.
[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
Majdnem azt írtam, hogy nem EOneos volt, csak a postás is eléggé meglepett. Szedek hozzá követési számokat, az a biztos. Egy nagy zacskóban jött pár aprólék és 3 "drágább" rendelés (2x10ezer és 1x4ezer forint körüli). Ember felhívott, hogy póóóóstás vagyok, egy 15 perc múlva ott lennék, ha jó az úgy. Azt hittem valamelyik haverom szívat, de aztán jött és adta a csomagot :-D
Ide rakom, hogy vágólapozható legyen:
CK052847692NL
158271900109922353601211És nagy zsákban benne volt ez is, itt a száma ha érdekel: ECSCCA0014892986
-
titán
válasz Jahno #101145 üzenetére
Így már érthető, a logisztikai központban összecsomagolták adtak neki egy Express One számot, amit később megváltoztattak és kaptál egy holland postás azonosítót és azzal lett kézbesítve.
Ezzel az a vicces hogy a legtöbb összecsomagoltat a Cainiao Budapestre küldi a logisztikai központjukba direkt és onnan adják át az Express One-nak.
A tiednél szintén jött ide a járat Budapestre, a logisztikai központból átküldték Hollandiába, ahol átadták a holland postának és ők visszaküldték Budapestre.
Ezért tartott a dolog március 4-től március 20-ig.
De ez volt az oka változásnak: 10 Már 2023 15:28 Inbound failure in sorting center, Oversize Nagy méret miatt postai kézbesítés lett. Ezzel is ritkán találkozunk.
Az volt a szerencséd hogy a küldemény adatoknál az Origin: Netherlands és ezért a Magyar Posta nem vámolta, mert van amikor a holland azonosító Origin: China és szedik be a csomagban lévő dolog, dolgok után az áfát és a kezelési díjat.[ Szerkesztve ]
-
huan
őstag
Sziasztok
A legolcsóbb Androidos mobiltelefonok közül válogatnék. Hol találok ilyeneket? -
***ANDRÁS***
aktív tag
Sziasztok!
Cablemod EU store-ból rendeltem 69 euro értékben, értesítést kaptam a fedex-től, hogy vámkezelni kell. Kínából jön a csomag. Kérdésem az lenne, hogy mekkorra +költségekre számíthatók? +27% áfa gondolom lesz, meg Fedex kezelési költség. Kaptam egy értéknyilatkozatot és egy eseti vámkezelési megbízás magánszemély import küldeményére, hogy töltsem ki. Vámkezelési megbízásban van három opció, melyik mit jelent? melyiket kell választanom??A./ Szabad forgalom számára történő vámkezelés:
- FedEx Express Hungary Kft. készfizető kezességével - a vámterhek , valamint a vámkezeléshez szükséges kezességi díj a Fedex által bíztosított közteher 2.5%-a illetve minimum 5.000 Ft + ÁFA a FedEx futárjának készpénzben történő átadásával
- DDP paritás. A megállapított közterhet / Vám, Áfa stb./ a feladó fizeti
- Vámmentes vámkezelést kérek, jogszabályi hely: -
titán
válasz ***ANDRÁS*** #101149 üzenetére
Fizettél áfát? Mert nettó 150 €-ig vámmentes a behozatal, ha nem fizettél a megvételkor áfát akkor az elsőt vagy kénytelen jelölni.
De az EU store-nak az lett volna a lényege hogy nem Kínából jön és ráadásul DPD emlegetnek szállítónak ezen az oldalon, ez enyhén átveréses vásárlás volt. Mintha a Global store-ból vásároltál volna.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
- Xbox tulajok OFF topicja
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi belépő szinten
- Politika
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Könyvajánló
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen