Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz FollowTheORI #3750 üzenetére
Köszi! Közben elolvastam...és nincs benne.
@Robi_73 Köszi neked is!
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz FollowTheORI #3748 üzenetére
Nem akartam ezt én leírni mert izlések pofonok de hamár vki leírta nekem baromi ronda az eleje. De tényleg. Különösen nagy a kontraszt az elöző sportageval összevetve amit a szebb SUVok közé sorolok. (Én azt a formát vittem volna tovább, élesítettem, kockítottam volna.)
Mondjuk én a BMW gigaveséket se tudom hova tenni. [link]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Azt tegyük hozzá a védelmében, hogy élőben azért másképp mutat. Nekem sem tetszett annyira képeken, de élőben nagyon jól néz ki. (szerintem) Főleg ebben a színben. Igaz, nem british racing green, de a fekete/ezüst felnikkel nagyon jól mutat.
Nekem a Silver felszereltség külsőre jobban bejön mint a magasabb szintek zongorolakkal telepakolt verziója. Kivül különösen nem látom értelmét a zongoralakknak...ha jól tudom, anno épp azért pakoltak matt műanyag elemeket az ilyen emeltebb autókra, hogy ne a karosszéria sérüljön.
A zongoralakk meg nagyon kényes még beltérben is, nem hogy kint. Plusz a felni - megint csak szerintem - király kinézetre. A Gold felnije számomra sokkal 'butább'. A 17-es méret még épp az a kategória ami kellemesnek mondható. Főleg a 215/65 gumikkal.
[ Szerkesztve ]
-
-
Dare2Live
nagyúr
Nem is azt mondom, hogy nem kellett a refresh, hanem, hogy én a régit vittem volna tovább ami kifejezetten szép volt. Nagyon sok irányba elmehettek volna.
Úgy mint más rengeteg márkánál ahol megvan a forma és azt viszik tovább "modernizálják" akár évtizedekig. BMW, VW... Hirtelen első keresésre [link] és nem ma kezdték. [link]
és ha csak eleje akkor. [link]
De viszont ha már dobták és teljesen új dizájn akkor lehetett volna vmi szebbet. A sorrentójé nem nagy szám, de az én izlésemnek még az is messze szebb.
De baromira izlések pofonok. Ha rajtam múlna akkor az egyterűek se haltak volna ki és ez az első siker lesz annak ellenére, hogy sztem (is) ronda.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
vlevi
nagyúr
válasz Dare2Live #3757 üzenetére
"azt viszik tovább "modernizálják" "
Top-Gear-ben viccelődtek azon, hogy mi az, hogy új 911-es? 1960 óta ugyanúgy néz ki mindegyik"ceedről is, egymás mellé állítva eléggé ódivatú az FL előtti"
Mármint a 2007-es?
Mert azóta volt néhány generáció a ceed-ből.
A 2007-esen szerintem nem volt semmi dizájn, csak akartak csinálni egy autót, aminek van 4 kereke, és elvisz oda, ahova akarod.
Utána volt egy kis facelift, ott már próbáltak valamit dizájnolni, később pedig legurult a gyógyszera grafikus asztalról...Nekem néha az az érzésem, hogy kínjukban már nem tudnak mit kitalálni a dizájnerek, és rajzolnak valami olyan őrült formákat, hogy jáááájjj.
Nem tudom már melyik autó az, amiből összevissza állnak ki élek, a lámpák, na, azt valahogy nem értem. Nem a Nissan Juke-ra gondolok, az egy másik állatfajta
Másik dolog, amitől optikailag falnak bírtam menni , az valamelyik Peugeot generációnál volt a kerékjárati ív. Olyan volt, mintha azért nem lenne legömbölyítve, mert elfogyott a papír, ahova rajzolták volna.
Erre gondolok : [link] -
Sziasztok!
Kia Carens-t néztem ki családi autónak, városi rohangálósnak van kis Jazzünk, de hosszabb távokra ha mennénk oda már a Jazz karcsú lesz.Mindenképp egyterűt szeretnék, abban eltudnánk férni, és valahogy koreai.
2012-től nézném, 1,7 CRDI-t néztem, nem tudom ez mennyire elég ekkora autóhoz, és van-e valami típushiba?
Segítséget előre is köszönöm!
CMF Phone 1 kicsomagolás - https://youtu.be/jB8Q0ouKdPw
-
Dare2Live
nagyúr
"mi az, hogy új 911-es? 1960 óta ugyanúgy néz ki mindegyik"
A 911 mindig is a hagyományról szólt, de aki olyat mond hogy uugy néz ki egy első gen 911 meg egy mostani az vak.
Itt egy kép hátulról. Uaz nem?
A Nissan Juke első két genje nekem hasonló kaliber dizájnra mint az új sportage. Nincs mit szépíteni. Ronda.
És amit végképp nem értek az a lőrés ablakok irányvonal. XCeedet elvittem egy körre hát életveszély. De Sportagenal is ránézésre követik a divatot. És a csúcskedvenc a Toyota CHR. [link] Üljetek be egyszer az hátul egy klausztrofóbiás rémálom. Értem én, hogy dizájnos és szép de már semmit se számít a praktium?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Sziasztok,
Kia Sportage (2022)....a telót tükrözve a Waze utasításai nagyon halkan hallhatóak. A telón és az app-ban max-ra van véve a hangerő. A kocsiban eddig csak azt a részt találtam meg ahol a telóról tükrözött média hangerejét állíthatom. Az pedig csak a zenére van hatással a waze-ra nem.
A zene elhalkul, makog alatta vékonyan a hangocska...de nem érteni.
Van esetleg tipp valakinek hol lehet a bibi? Valami ki-/bepipálós dologra gyanakszom. A kézikönyvét olvastam a rádió/zene fejegységnek..de semmi ilyenről nincs szó benne.
-
-
Köszi mindenkinek a segítséget! Teljesen véletlenül (és banális megoldással) sikerült hangosítani a Waze-n.
Bekapcsolt Waze-val mászkáltam, hogy hátha tudok kezdeni valamit vele...persze nem sok eredménnyel egy ideig. Próbáltam kisza25 és RudY tippjeit...de semmi. Majd egyszer épp a zene hangerejét csökkentettem, amikor elkezdett dumálni a Waze valami utasítást....és akkor átváltott 'navigáció hangereje' állításra a 'média hangereje' helyett.Tehát akkor kell hangerőt állítani amikor dumál. Logikus végülis...de mégsem volt annyira egyértelmű.
-
c0dered
csendes tag
válasz hdanesz #3771 üzenetére
Ez szerintem egy Carplay/Waze kombinációs hiba, fogsz még találkozni vele. Lesz olyan is, hogy Carplayre dugva a “navigációs” (guidance) hangerőn fogja majd a zenéket lejátszani (azaz halkan). A központi hangerőállítás pedig csakazértis a guidance-t fogja állítani
Ilyenkor kábel kihúz-bedug, és/vagy a fejegység újraindítása szokott segíteni.
Típusfüggetlennek tűnik a dolog amúgy, nekem előjött már 2017es Civicben, 2020-as Octaviában és most legutóbb egy 2021-es Proceedben is. -
-
kisZ2
csendes tag
Sziasztok, kia ceed -nél másnak is gond, hogy nehezen jön le a kerék? Valamelyik első kereket mindig csak hosszas rugdosás után tudom leszedni mert úgy rá van feszülve az agyra vagy menetes szárakra az alu felni. Van erre valami megelőzési mód, hogy szezon végi kerék cserénél ne kelljen vele szenvedni? Köszi
-
Robi_73
őstag
Szia!
Kerékcserénél drótkefével fémtisztára megtisztítod az agyat, majd vékonyan bekened zsírral a tehermentesítőt (az érintkező felületeket az agynál) és úgy teszed fel a kereket. Keréklevételnél pedig ha nehezen jön le a kerék, meglazítod a kerékanyákat, de nem veszed le azokat, majd meggurítod az autót és nyomsz egy satuféket. Hallani fogod ha megmozdult a kerék az agyon. Nekem volt már olyan ügyfelem, aki kerékrugdosás közben eltörte a lábát...
Robi73
-
Istikee007
tag
Sziasztok!
Van egy Hyundai i30 (G4FA, 2009 1.4 benzin) autó. Nincs vele gond, de szeretném ellenőriztetni a vezérműláncot, feszeség, vezérműlánc feszítő. Kompresszió mérés.
Milyen körülményesek ezek a vizsgálatok? Kb. milyen összegre lehet számolni ha kérem ezeknek az ellenőrzését? -
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #3779 üzenetére
Szia!
A vezérlés állapotát a vezérmű burkolat levétele után lehet százszázalékosan megállapítani-ellenőrizni, amit ha lebontanak, akkor már jobb cserélni a vezérlést is, mert annyi munkával jár. A szelepfedél levétele utáni vezérműlánc ellenőrzés, illetve egy kompresszió mérés nem lehet több 15-30e forintnál, attól függ az adott szervizben mennyire vastagon fog a ceruza.
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #3781 üzenetére
Mind a kettő mérés segít megállapítani a motor állapotát, viszont a gyártók a működéshez szükséges sűrítési végnyomási tartományt adják meg tól-ig kg/cm2-ben, amit kompresszió méréssel lehet ellenőrizni. Vannak megbontás nélküli mérések is, ami a hengerek közötti teljesítmény különbséget mutatják meg százalékos arányban és a kapott eredmény alapján következtetni lehet a motor és a hengerek állapotára is.
A mostani modern benzines motoroknál általában a mérhető kompresszió tartomány alapértéke 14,0 kg/cm2 (~14 bar), a minimum határérték pedig 11,0 kg/cm2 (~11 bar) körüli értéket képvisel. Amennyiben a hengerek közötti eltérés 1 kg/cm2-nél (~1 bar) nagyobb, a motor javításra szorul.
Robi73
-
MODERÁTOR
válasz Istikee007 #3779 üzenetére
Nekem azt mondták Gödöllőn, hogy ha nem csörög hideg indítás után illetve nem érzed, hogy alacsony fordulaton gyenge akkor a lánccal nincs baj.
Ez örökös téma mindenhol.
Hol áll a km óra ha szabad kérdezni?
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Sziasztok,
2022-es Kia Sportage az alany. Tegnap egy érdekes dolgot produkált. Amikor épp leparkoltunk utána vettem észre, hogy a két hátsó ablak le van engedve. Nem teljesen, kb. 1/3-ad részt...max. félig. Én elvileg semmihez nem piszkáltam az ablakkezelő gombok környékén....állítani meg csak ott lehet ilyesmit. Elinduláskor még nem volt lent egyik sem az tuti. Összesen 2-3 km-t mentünk városban... így fel sem tűnt ha esetleg menet közben is nyitva voltak.
A használatiban semmi erre utalót nem találtam. Az ablakok közül csak a vezetőoldali első automata, az is csak lefelé. Minden ablakot fel/lehúzó funkciója nincs a kulcsnak.
Esetleg tud valaki a Kiáknál ilyen 'titkos' hátsó ablakokat nyitó módszerről? Vagy valami szofteres bug lenne?
-
-
válasz hdanesz #3788 üzenetére
Közben írtam a Kia-nak. Rákérdeztem a visszahívásra bár én úgy láttam a cikkekben, hogy korábbi Sportage-eket érint és inkább Amerikában. Vagy érinthet.
Elküldtem nekik az alvázszámot.Várom a válaszukat.
Valamint lassan esedékes lesz a 'nulladik' olajcsere...mert már 1500km belefutott a kocsiba.
-
duracell89
senior tag
sziasztok!
Valakinek van itt esetleg 2020 utáni ceed Plug-in? Èppen nézegetek új autót és ceed PHEV platinum felszereltséggel az egyik opció. Az érdekelne, hogy normál autópálya tempónál milyen a zajszint? Bármilyen típushibát ismertek ezzel az 1.6 GDI + PHEV rendszerrel (úgyis 5-7 évig garanciális lesz, de jó tudni).Köszönöm!
-
nagyúr
válasz duracell89 #3791 üzenetére
Pusztan kíváncsiságból, miert nem corolla hibridet nezel?
-
nagyúr
válasz duracell89 #3793 üzenetére
Szívesen meghallgatnám a véleményed az autóról, eddig mindenkitől csak jót hallottam róla, Én is ilyet szerettem volna, aztán végül 1.5T ceed sw lesz.
-
-
Gombinyó
őstag
-
duracell89
senior tag
válasz kisza25 #3796 üzenetére
Kipróbálok egy plug-in ceedet a hét második felében aztán megírom a corolla-ceed összehasonlításomat. Alapvetoen a Lexus új NX/kifutó RX/új highlander/új Kia Sorento hibrid skálán mozgok, de erősen próbálom visszahúzni magam és valamilyen 10m eleje körüli megoldást találni a 20-hoz való közelítés helyett.
Nekem a kombi van, és az egyik legjobban felszerelt és igen... a zaj az egyik legfbb ok, valamint gyenge mint a harmat. Nem egy rossz autó amúgy, kizárólag városba/elovárosba biztos szuper, de én sokat pályázok és ahhoz eléggé alkalmatlannak érzem.
Nem mellesleg drágább mint a ceed család, de belül a Kia sokkal jobbnak hat számomra mind tech, mind összeszerelés, mind komfort szempontjából. Reméltem, hogy hosszú távra megtartom majd, de sajnos eddig bírtam. Amit az autó nyújt, valamint amire nekem szükségem van az nem metszi egymást. Azt is meg kell említeni, hogy lehet a toyota HSD hajtáslánc kinyírhatatlan, de az autó többi részével vannak típushibák, amik folyamatos témák a típuscsoportban. De nem baj, eladom és másnak más igényekkel kiváló autója lesz.
[ Szerkesztve ]
-
butch3r
senior tag
válasz duracell89 #3798 üzenetére
puszta kíváncsiság, de ez az 1.8 120le vagy a 2.0 180le?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen