Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Geller72 #5 üzenetére

    Azért ezen az 581 FPs-en én is becsodálkoztam. Nekem FHD ultra minőségen megy úgy 140-170 FPS. És egy RTX 3060 12 GB-os kártyán. Az itt szereplő grafika az radeon 760M és radeon 780M. 3D markos pontozásban a kisebb kap olyan 5600 pontot a teszt sorozatban a nagyobb meg úgy 7100 pontot. Egy GTX 1060 6 GB-os kártya kap úgy 10 ezer pontot kb. az emlegetett GTX 1650 7850 pont. Az én RTX 3060-asom 17100 pont. Szóval a több, mint kétszer olyan erős kártyával meg se közelítem nyomokban se az 581 FPS-t. Még totál visszakapcsolt minőség mellet se igen értem

  • Robitrix

    senior tag

    válasz ddekany #218 üzenetére

    Ja így is van... a sok idióta.... mondom én aki már vagy fél tucatszor váltottam hardvert leginkább aktuális játékok miatt. :) És még csak nem is feltétlenül a legújabb legerősebb játékokkal játszom. De például emlékszem, hogy valamikor WOW-ot játszottam 2010-11 környékén. még úgy el is ment a játék alapesetben. 30-35 FPS környékén. Igen ám, de voltak olyan játékmódok, amikor két 40 játékosból álló csapat vívott öldöklő küzdelmeket egymással. Többnyire egy nagyobb üres területen aprították egymást mindenki a karakterének megfelelő módon. így minden féle állatokat és démonokat uszitottak pluszban egymásra. repkdtek a tűzesők, jégesük, villámlások dörögtek a fegyverek és hasitottak a kardok és buzogányok. Szóval marha mozgalmas és kavargó volt a csata. Na ezt már igen csak zokon vette a grafikai kártya és lendületesen beesett 12 FPS-re. :) Hát nem egy élmény a szaggatott ólom mozgás... :) Mennie kellett a régi videó kártyának.... De javítottm fel gépet WOT, COD miatt és egyebek. Például Warzone esetében a 2020 márciusi induláshoz képest nagyjából 40-50%-kal növekedett 4 év alatt a szükséges teljesitmény ugyan azon szint eléréséhez. És hát igen gyakran a kor játékainak teljesítmény igény hozzá van igazitva az adott kor átlagos hardverinek teljesítményével. Nagyjából kéz a kézben járnak a a hardverek és programok teljesitménye. Így egy folymatos fejlesztést igényel egy gép még akkor is, ha nem a legújabb AAA cimes játékokkal játszik az ember nem a legextrább hardverekkel Én is például FHD-játszom egyenlőre nem érdekel a 4K. Utoáljára tavaly év elején kapott erősebb grafikát és CPU-t a gépem(2019 őszi gép). Ami belefért még az AM4-es alaplapba. De már szemezgetek némi fejlesztéssel. Ami fájdalmasabb lesz anyagilag, mert már mindent le kell cserélni a gépen. Nagyjából 6 évente totál át kell építeni a gépemet valami felső középkategórai vagy felső kategória alja szegmensbe aktuálisan. Aztán a következő pár évben kap pár erősebb alkatrészt feljavításnak. Szóval azért erős közdelem alkalmazkodni a növekvő igényekhez még akkor is, ha nem a csúcsot célozza meg az ember és igyekszik racionálisan fejleszteni a hardvert azért értelmes költség ráfordítás mellett.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Soderes #103 üzenetére

    A PS 5-ben nem APU van. Amúgy is is egy ZEN 2-es 3700 CPU van benne, aminek alapból nincsen beépített grafikája. Nagyjából 200 Mhz-el lejebb jár, mint az asztali gépekben használt 3700x. Egy RDNA 2-es dedikált grafikája van úgy a 10,2 TFLOPS teljesítménnyel. Az XBOS series X-ben is hasonló van, de ott feljebb jár a grafikai teljesítmény valamivel így az 12 TFLOPS 32 bites lebegő pontos számításban. Összehasonlításnak egy RTX 3060(12 Gb 192 bites) dedikált kártya tud úgy 12,6 TFLOPS-ot nyers számítási teljesitményben. Amúgy a vélhetően idén még megjelenő ráncfelvarrt konzol hívjuk PS 5 PRO-nak már egy RDNA 3-as grafikát fog kapni úgy 32-34 TFLOPS teljesítménnyel. Vagyis megháromszorozódik a grafikai teljesítmény nagyjából. valami AMD RADEOn 70XX verzió lesz benne vélhetően. A CPU marad nagyjából ugyan az a ryzen r7 3700-as annyi(8 mag 16 szál) változással hogy úgy 2-300 Mhzel magasabb lesz az órajel. Az XBOX vélhetően valami hasonlót fog lépni majd az ő feljavított konzolja esetében.

    [ Szerkesztve ]

  • Robitrix

    senior tag

    válasz PuMbA #221 üzenetére

    Azért beszélek eleve nyers számítási teljesítményről. nyilván nem lesz háromyszor annyi FPS az új konzolon a becslések szerint 70%-kal lesz erősebb. Elvégre nem minden alkotó elem teljesítménye nővekedik meg a háromszorosára. MEMÓRIA átvitel, memória sávszél, memória mennyisége különféle a GPU-ban meglevő számolási célhardverek, ROP egység, CUDA magok száma, Órajelek stb. Nem lineáris a teljesítmény növekedés. Nekem például RTX 3060 van a gépemben 12,6 TFLOPS. Egy RTX 4090 meg nagyjából 80-82 TFLOPS. Ennek ellenére ugyan olyan minöségben és beállításban messze nem lesz 6-szor annyi FPS egy játékban az én kártyámhoz képest. Már az szép teljesítmény, ha kétszer annyi FPS-t produkál a 4090-as ugyan olyn beállításokkal. Ráadásul nem csak sima lebegőpontos számításokat végez egy grafikai kártya. Vannak ott vektor müveletek, RT számítások Bizoynos alap tanulási feladatokhoz Tensor magok.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz PuMbA #221 üzenetére

    a háromszorózodást onnan vettem, hogy a 10,2 TFLOPS teljesítményhez képest a 32-34 nagyjából a háromszorosa. Persze ez akkor igaz, ha egyszerű lebegőpontos számításokat végez a GPU mondjuk a shader egységek felhasználásával. De mivel egy grafikai kártya müködése nem csak ennyiből áll így egy TFLOPS érték csak egyfajta mérhető összehasonlító adat a kártyák közt. Amelyiknek nagyobb a TFLOPS értéke az erősebb, mint az alacsonyabb TFLOPS értéket felmutató GPU.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz PuMbA #223 üzenetére

    https://hu.ign.com/playstation-5-pro/94437/feature/mire-lesz-eleg-a-ps5-pro-ereje-az-olyan-nagy-jatekok-eseteben-mint-a-gta-6

    itt például 67%-os grafikai teljesítmény nővekedésről beszélnek és valahol más cikkben olvastam a 70%-ot. De igaziból jelenleg erős találgatások zajlanak a kiszivárgott adatok alapján. Konkrétum majd akkor lesz, mikor megjelennek a boltban ténylegesen a új konzolok vélhetően még idén évvégén karácsony elötti nagy vásárlásokra.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz PuMbA #225 üzenetére

    pont ezt mondtam. Attól, hogy egy kártyában mondjuk 15536 shader egység van. Például egy RTX 3090 és mondjuk egy RTX 3060-ban meg 3584 darab azt eredményezi, hogy jóval több lesz a elvégezhető lebegőpontos sima számítás. Mint ahogy hat a teljesitményre mondjuk a 384 bites memória sávszél a 192 bites sávszélességel szemben. Mint ahogy nem mindegy, hogy GDR 6-os vagy GDR 6X a memória és az milyen órajelen jár. Mint ahogy hat a teljesítményre amit el lehet érni egy számítógépben az is, hogy mondjuk DDR 4 memória van benne vagy DDR 5 memória kétszer akkora órajelen. Ettől persze nem fog kétszer olyan gyorsan futni egy játék persze. Például adatak kis az RTX 3060-as kártyából is olcsóbb verziót 8 GB VRAMMAL és nem 192 bites sávszéllel hanem csak 128-cal. mind ezt azért, hogy olcsóbb legyen a kártya amivel jól elbasztak vagy 25%-nyi teljesítményt....

  • Robitrix

    senior tag

    válasz PuMbA #227 üzenetére

    máshol írták a 70%-ot. Számos találgatás jelent meg március óta a várható teljesítményekrúl mivel márciusban szivárogtak ki előzetes adatok aztán, hogy mennyire lesz igaz majd úgyis a akkor derül ki mikor haza viszik a konzolt és bekapcsolják. A kiszirvágó adatok azért olyan helyről származnak, akik jó elözetesekt szoktak mondani dolgokról. vagyis jellemzően el is hiszik, hogy ténylegesen valami ilyesmi lesz. Na meg már szoftver cégek neki álltak játékfejlesztéseknek majd az új konzolokra. Így ők már kaptak elözetes példányokat tesztelésre. Nyilván attól is függ, hogy mi lesz a konzolokban, hogy miut hoz ki a konkurencia. Mégis csak egymásra figyel a Sony és a MS. A PS 4 PRO erősebb lett, mint az akkori XBOX, De például a XBOX one X erősebb lett a végén valamivel, mint a PS 4 PRO. De a PS 5 és a XBOX series x esetében az XBOX az erősebb valamivel. Szóval egy TFLOPS adat inkább csak jelzés értékű. A nagyobb TFLOPS érték nagyobb teljesítményt hoz minden téren egy játékban. Mint ahogy maguk a programok se egyformán teljesitenek a hardvereken. Hasonló hardvereken simán van eltérés a teljesítményben. Az egyik játék jobban fut egy hasonló teljesítményű NVIDIA kártáyn és egy másik játék meg jobban megy egy AMD radeon hardveren.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz PuMbA #225 üzenetére

    A TFLOPSnak magának nincsen köze hozzá, de a memória sávszéltől és átviteli sebességtől is függ azért, hogy milyen gyorsan és mennyi adat képes áramolni a VRAM és a számítástokat végző részek közt. Mint ahogy nem mindegy a VRAM mérete se. Lásd a teljesítmény különbséget régen az RX 580-as kártya 8 GB-os és 4 GB-os verziója közt. Vagy a GTX 1060 3gb vs. 6 gb. vagy a már emlitett RTX 3060 (12 GB, 192 bit) és a RTX 3060 8gb VRAM 128 bit.

Új hozzászólás Aktív témák