Új hozzászólás Aktív témák
-
-
addikt
válasz Reggie0 #13172 üzenetére
"ha nem csak rolleretek lesz"
Leállíthatod magad, van autóm, kettő is, és rengeteget vezetek.
#Somatom: LOL
Bár eddig kifejezetten igyekeztem úgy időzíteni az esetleges szélvédőmosást, h ne menjen a mögöttem jövő "arcába", ez jó ötlet, köszi a tippet.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Somatom
veterán
válasz Reggie0 #13177 üzenetére
A főfaluban születtem, ott is lakok. Van villanyrollerem, villanybringám, egy Simsonom, egy Harley -m, autóm és kamionozok is. Nem nagyon szoktam konfliktusba keveredni, többnyire pozitív tapasztalataim vannak a többi közlekedővel. Igaz, eszembe nem jutna rollerrel, vagy a Simsonnal a gyorsforgalmira merészkedni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Somatom
veterán
válasz Reggie0 #13187 üzenetére
Te tényleg nem érzed, hogy mennyire nonszensz a szitu? A rendőr is pont azt fogja kérdezni, amit mi. Mit kerestél rollerrel a gyorsforgalmin? A különbség köztünk az, hogy velünk ellentétben, neki jogában áll téged elhajtani. Persze, visszamehetsz ügyvéddel, de kétlem, hogy hágáig jutna az ügy.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #13211 üzenetére
Most sem lehet szabadon firmwaret frissíteni, hanem csak nem hivatalos külső alkalmazásokkal, melyeket nem véletlenül hívnak ScooterHacking Toolkitnek vagy hasonló, hacker kifejezést tartalmazó programnak.
A digitális aláírás kikerülése egy újabb feladat, amit meg kell oldani. -
addikt
válasz Reggie0 #13211 üzenetére
Pont tegnap olvastam én is ezt, h digitális aláírást is fognak már ellenőrizni.
Gondoltam is, h megosztom, valaki korábban már kérdezte, h mi a firmware újítása, de úgy voltam vele, ez legyen már a módosított szoftvert használók problémája.Mondjuk nem tudom minek kínlódik a Xiaomi.
Ezzel csak azt éri el, h aki módosított szoftverrel akar pár km/h pluszt elérni (az ES, vagy a Ninebot motorja 30-33km/h-nál többel úgyse tud hosszú távon károsodás nélkül menni), az majd valami másik gyártótól vásárol rollert, ami jó esetben már amúgy is alapból 30-35-ös végsebességet enged.Ráadásul szerintem ráérnének ezzel akkor is, amikor már megjelenik valami szabályozás az adott régióra, akkor kiadnak egy firmwaret, lekövetve ezzel kvázi jogkövető magatartásként az adott ország előírásait.
Vagy fogjam fel úgy, h milyen rendesek, h már most bevezetik ezt, h legyen idő megoldást találni a problémára?
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #13787 üzenetére
Azért szarnak nem mondanám: hozzám vágnák biztos be tudnám úgy
konfigolni, egy értelmesebb gázkarral, hogy biztonságosabb legyen.
De ha tényleg kuka a vezérlés, még mindig ott a masszív váz/motorok.
(Biztos nem mondanám azt, hogy tartsátok meg a szarotokat, ingyen.)Egy motorral is rendesen megindult, szóval az első kerékre fele is elég.
(Mondjuk 1 mororral csak 4kW volt, olyat meg már láttam/szoktam.) -
Grafiqs
őstag
válasz Reggie0 #13798 üzenetére
Ha megnézed ebben a hsz.-ben a képeket, akkor azt látod a csukló mechanizmus felső negyedénél volt a törés mint nekem is. A törést szerintem az okozza, hogy az a vastag erős csukló belső átmérője egy nagyon kicsit (pár század milliméter) nagyobb mint a kormánycső ami bele van heggesztve. Ezért a hosszú erőkarral (aka kormány) megtudod mozgatni egy egy úthibánál. Innentől kezdve csak idő kérdése mikor fárad el. Én azt találtam ki, hogy felülről az illesztésbe 2k epoxi ragasztót teszek, így kimerevítve és megelőzni a mozgást.
G
És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
-
saril
senior tag
válasz Reggie0 #13817 üzenetére
nekem is "elvileg" 350 wattos a motor és 100kg vagyok de szépen tartja a 30at még velem is enyhébb emelkedőn, ~25-30 nagyobb emelkedőnél viszont ~20-15 de nekem még mindig megfelel
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
Grafiqs
őstag
válasz Reggie0 #13875 üzenetére
Nem tudom, mert nem mértem meg. Ha lesz egy kis időm, akkor kiszedem megnézem.
Meglepett, hogy 21700-as cellákból építették.Tamás9x: Megbízható helyen kell venni. Lásd Geekbuying az én esetem is bizonyítja mennyire korrektek.
G
[ Szerkesztve ]
És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
-
Tamás9x
őstag
válasz Reggie0 #13876 üzenetére
Két különböző dolog a FW és a fizikai gar vesztés is Nem rendeltetés szerű használat... Pákk fellebezhetetlen.Ha leszeded a talplemezt és lehúzod az aksit, is veszíted a gart, miért? mert csak.. Ő az eladó, nem kell indokolnia.
Grafiqs: Ázásra, nem megfelelő használatra nincs gar Benne van a vázban az indikátor, a garancia megléte nem feltételezi, hogy nem kell rá vigyázni. Hiába a gar, ha leszakad a bele..
Nem rendeltetés szerű használat. E mögé oylan könnyű bebújni, hogy hihetetlen és meg is teszik.saril: Nem repedés, recsegés, és majd kotyogás, heggesztés nélküli, simán szegecselt és csavarozott kormánycső. Nem bíznám rá az életem egy 2mm-es kemény csavarra. így heggesztem. Kellemes meglepetés volt a majdnem 4mm-es falvastagság, így nem kell monorim kormánycsövet venni majdnem 40.000ft-ért.
PociAti: Teljesen más távokat használjuk a gépeket, és teljesen máshogy. Simán legurulok vele egy Nyh-Tokaj távot 32km, visszafele nincs kedvem tolni. Ezért is mondtam neki, hogy el kell döntenie, hogy mire van szüksége.
!!!!Ez a tartsuk teljesen feltöltve legenda pedig egy orbitális tévedés, sőtt, káros is, ha mindig koppra töltjük a cellákat, 50-70% közötti átlag töltöttség a megfelelő, ha sokáig akarjuk használni, az állandóan fullra töltött cellák hamarabb degardálódnak ming a rátöltögetett rorokaik. ezért nem is tölti fel minden BSM 4,2V-ig a cellákat csak 4,16, vagy környékéig, mert ezzel igaz ellop a kapacitásból, cserébe növeli a ciklusszámot ami kinyerhető az akkumulátorból. !!!!
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
saril
senior tag
válasz Reggie0 #13898 üzenetére
Szóval te naponta kétszer meríted le teljesen? az mondjuk megint erős
Én 40%-os töltöttség alá még nem vittem, mindig felrakom tölteni ha úgy alakul.
Ugye azt hiszem itt is beszéltük, minél többször van lemerítve a pakk telejsen vagy ahoz közel, annál hamarabb alakulnak ki a cellák között apró, pár ezredes, majd százados feszültség különbségek, amiből majd jön a baj, persze ezek sok hónapok vagy évek is lehetnek[ Szerkesztve ]
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
saril
senior tag
válasz Reggie0 #13900 üzenetére
Ki lehet abból többet is hozni, vannak már 5000mAh-s 21700-as akkuk is ha jól emlékszem, bár nem tudom hogy nem-e érnél többet ugyan annyi darabszámú Samsung 35E cellával az ugye 3500mAh
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #13967 üzenetére
Köszi, hasznosnak tűnik! A Teslának meg el is hiszem amit írnak, az akkukról akármilyen szakmaiatlan hülyeséggel nem fognak előállni. Lássuk mennyire ugyanazt sikerül kiolvasni belőle.
"A nagyon magas és nagyon alacsony töltöttségi állapotok elkerülése."
- nagyon magas, ha a cellán 4,15 V vagy annál nagyobb. (95%-os töltöttségi állapot, SOC, State of Charge);
- nagyon alacsony: 3 V (ez a Teslánál 2% SOC).Kicsit lentebb írják, hogy az kisülésből eredő általános öregedés (calendar aging) elkerülésből adódóan a maximális töltöttségi értéket 4,2 V helyett 4,15-ben korlátozták le (95%), fölé nem mehet a jármű használója.
"A járművezetőnek lehetőséget kínálunk arra is, hogy csak 3,8V/cellára (~50%) vagy 4,10V/cellára (~90%) töltse az általános élettartamának további meghosszabbítása érdekében, ha a következő néhány út során nincs szükség a jármű teljes hatótávolságára. A teljes (4,15 V/cellás) töltést csak akkor javasoljuk, ha arra szükség van."
A saját rollerem Xiaomi Mi 1S adataiból kiindulva:
7650mAh / 275Wh Li-ion battery, Rated voltage: 36V, Battery mode: 18650, Battery capacity: 7.8AH, Output current: 15-20A, Power: 280Wh
A képek alapján fizikailag 2 sorban 15 db akku van, 3×10-es felosztásban.Az M365 Tools app adatai alapján:
Battery level | Voltage | Remaining capacity | Remaining mileage
77% | 38,02V | 5509mAh | | 1-10 cella értékei: 3,794V és 3,812V között van most.A screenshotok között böngészve első héten lemerítettem 14%-ra (azóta se volt ennyire alacsony szinten).
14% | 33,26V | 1014mAh | 4,2 km | 1-10 cella értékei: ???
100% | 40,55V | 7213mAh | 30,0 km | 1-10 cella értékei: ???7213mAh az elvi maximális érték (Design Capacity), azaz 7800mAh-nak a 92,5%-a.
Ilyenkor a az átlagos cella érték 4.055 V. Sajnos 100%-os töltöttség esetén az egyes cellákról most nincs képernyőképem, de a legnagyobb eltérés is kevesebb volt 0,5%-nál, azaz 0,018 V-nál. Ebből kiindulva, némi ráhagyással 4,080V körül lehet a leginkább feltöltött cella értéke.A túltöltést eddig is kerültem, de mostantól próbálom ritkábban tölteni, és kb. 30 és 80% között tartani a rollert. És a 10%-ra lemerült érték sem lehet tragikus, persze nem tárolásra.
-
saril
senior tag
válasz Reggie0 #13991 üzenetére
ha ez így lenne hogy minden gyártó kímélné az akkupakkokat akkor ma nem vadkapitalizmusban élnénk, semmi anyagi java nem származik abból gyártóknak ha növeli a ciklus számot, kevesebb akkupakkot tud eladni, de nekem mindegy
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
addikt
válasz Reggie0 #14002 üzenetére
Ez így van, de ha valóban felgyullad valami, és nyomozás indul, akkor őt is meg fogják kérdezni, h miért vállalta el a létesítést, mikor tudomására jutott, h a konnektorba majd olyan fogyasztót akarnak dugni, amit felügyelet nélkül fognak hagyni, miközben tudta, h ezt nem volna szabad a társasház többi lakójának tudomása, ill. engedélye nélkül megtennie; mivel adott helység olyan tűzveszélyességi kategóriába tartozik, ahol csak tűzjelző berendezés mellett lehet magára hagyni elektromos készüléket.
Vannak ilyen (fontoskodó) villanyszerelők, akiknek épp elég munkájuk van, nem akarnak ilyenben inkább részt venni, én megértem.
Én ilyeneket megcsinálok.
Vagyis hasonló helyzetben nem kérdezem meg, van-e engedély konnektor felszerelésére, mivel nem azzal bíztak meg, h létesítés engedélyezésnek is járjak utána, egyszerűen csak egy konnektort kértek és kész. Ha műszakilag megvalósitható, akkor tőlem mehet.A vezeték-keresztmetszet az, amiből nem szoktam engedni, ha nincs pénz a szabványok betartására, akkor nem csinálom meg vékonyabb vezetékből csak azért, mert szépen megkértek.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
phoenix1989
őstag
válasz Reggie0 #14045 üzenetére
Akkor nem foglalkozom vele. Így is azt hittem rossz a töltő mert ha csak a rollerhez dugom van egy kis csattanó hang és zölden világít a töltő pedig nincs is bedugva a falba de aztán mégis jó mert tölti a rollert. Illetve rejtett beállításoknal 48v rol 52 re állítottam mert állítólag így pontosabban mutatja az akku szintet és merülést. Viszont így 4 csíkot tölt csak 5 helyett. Mármint 4 csík akkor a teli ugye? Azt sajnálom az RGB T nem lehet kikapcsolni külön.
-
lehella
senior tag
válasz Reggie0 #14148 üzenetére
Én mindig félek és emiatt lassítva közelítem meg a gyalogosokat a közös használatú úton és zebráknál egyaránt. Ennek az az oka, hogy a legtöbb gyalogos körbenézés-hátranézés nélkül átmegy az út másik oldalára, vagy olyan ívet tesz le, hogy simán ütközés lehet a vége. Lehet szidni a kétkerekűt, de nem csak ezekből az elektromos járművekből van egyre több, már autó is, azokkal nagyobb lehet a baj találkozáskor!
Legjobb hely ahol napi szinten látok problémát az a Budagyöngye buszmegálló, vagy János kórház villamosmegállówww.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
Ayg0
senior tag
válasz Reggie0 #14222 üzenetére
Még szerencse, hogy nem egy nagygéppel, 50km/h felett történt... Engem a Xiaomi-s időszakomban egy rejtőzködő fekvőrendőr "viccelt meg". Sík útnak látszott, egy kézzel vezettem, mire észrevettem, már ott volt előttem, és 25km/h+ sebességgel kifordította a kormányt. Nyári forróság, védőszerkó természetesen semmi. Kicsattant az ajkam, az aszfalt lehúzta kezem-lábam. Fájdalmasan, de megtanultam a leckét!
"A Celeron egy olyan gyár ami az Intelnek készít olcsó, megbízható processzorokat, ezért felesleges a Pentiumokért plussz pénzt fizetni."
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #14227 üzenetére
Ó, az én első két esésemnél nemhogy le se ért a fejem, de a szemüveg
is rajtam maradt hibátlanul, aminek nagyon örülök (mert nekem drága).
A legelsőt olyan szépen kigurultam, hogy meg se sérültem egyáltalán...Ellenberger a harmadik, na az olyan hirtelenséggel és tempónál történt,
hogy konkrétan megfejeltem az aszfaltot (full face rulez) s a könyököm
baszódott oda, de csúnyán. Szerencsére volt rajtam protektoring...
Teszem hozzá, nem véletlenül, két esés után, 40+ km/h-ra képes vason.Persze én is örülök, hogy csak 36 km/h-nál, és felfelé, azaz: nem kellett
felszántani puszta térddel az aszfaltot hosszan csúszva lefelé. (Inkább
krosszmotoros elrepülés/becsapódás volt, mint gyorsasági kicsúszás.)
Ezt csak arra mondom, hogy minden esés más. (Ha picit több időd van,
tök jól ki lehet mozogni, de ha megállt az első kerék, ott nincs rá idő.)Mindenesetre utcai ruhában max. a Tierre állok ~700 méterre, remélve,
hogy nem törik össze (nem szokott), és nem is b*sznak el vele ~3 perc
alatt... Ja igen, ugyanígy kipróbáltam egy E-twow GT-t: meglepően jó, pl.
van rajta külön dobfék is, de ha menni kéne vele hosszan, térdvédő, stb.Sajnos kényelmetlen tud lenni. De jobb, mint a gipsz. Akármilyen Rossi
vki, ha rajta kívül álló okokból egyszer csak az aszfalton* találja magát,
ott nagyon örül(ne) bármi védelemnek: előbb-utóbb mindenki rájön...Legyen persze szerencséje sokezer balesetmentes kilométerrel! De aki
abban hisz, hogy a sisak = hamis biztonságérzet, tuti nem esett pofára,
eddig soha. Majd fog. És ezt mindenféle rosszindulat nélkül mondom...*: szerintem pöppet érdesebb, mint a hó, bár én még soha nem síeltem.
Ui: nekem az nem világos, hogy HA pl. görkorcsolya esetén tök evidens,
hogy térd-/könyök- és fejvédelem nélkül szar ötlet, miért nézik hülyének,
aki szerint rollerre is hasznos az ilyesmi? Mindenki másképp csinálja. -
-
kakuk.tamas
addikt
válasz Reggie0 #14375 üzenetére
Akkor sok roller kerékpár… 300W (vagy az alatti motor), max 25km/h sebesség. És ha úgy nézzük, rolleren is rásegítés a motor, mert álló helyzetben nem indul el ha meghúzod, kell hozzá emberi erő is. Nem?
Tudsz rollerral normálisan rollerezni, csak nagyon szar…
És ember legyen talpán, aki erre ki fog találni egy normális szabályt… Nem irigylem akinek ez a dolga…
[ Szerkesztve ]
Úriember vagyok, az a gecirendes fajta. ~ Győr ~ Apple iPhone 14 Pro ~ Apple Watch 8 Cellular 45mm ~ Xiaomi Mi Electric Scooter 3 ~ EBFEC VIPER MTB2 ~ Telekom 2000/1000 ~
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #14375 üzenetére
#14371-ben Kakuk elég pongyolán fogalmazott, és lehetséges, hogy ő a Tornado-szerű elektromos kerékpárokra gondolt, melyek között van olyan, ami a gázkar meghúzására nulláról elindul.
És vannak a pedelec-ek, az elektromos rásegítéses kerékpárok, amiről te beszéltél."kulonben az is SMKP."
Nem, nem lesz attól SMKP, de jobb híján arra is az SMKP szabályai vonatkoznak (majd) rá.Szóba került, hogy ha már hozzányúlnak a szabályokhoz, akkor már ehhez a részéhez is hozzá lehetne nyúlni.
Eltérő fizikai paraméterekkel rendelkeznek, így jól jönne egy újabb kategória bevezetése. Bár a legtöbb pontban azonos szabályok vonatkoznak majd a nagy teljesítményű elektromos rollerokra és más, elektromos hajtású kerékpárokra, mint a SMKP-ra, de az SMKP-k fizikai jellemzői és károsanyag kibocsátásuk miatt nem mehetnek be olyan helyre, mint ahová a nagy teljesítményű elektromos járművek bemehetnek majd, de ők is csak sebességkorlátozással. -
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #14380 üzenetére
Abba a vitába nem mennék bele, hogy ki szerint mi minősül elektromos kerékpárnak, és mi nem.
A Magyar Szabványügyi Testület oldaláról 19.470 Ft fejében angol nyelven le lehet tölteni a dokumentumot. Magyar nyelven nem találtam meg.
MSZ EN 15194:2018 "Kerékpárok. Villamos hajtással támogatott kerékpárok. EPAC-kerékpárok", Meghirdetés dátuma: 2018-04-01. -
Somatom
veterán
válasz Reggie0 #14386 üzenetére
Lehet, de ehhez jelenleg csak egy Pintér úr által kiadott vélemény áll rendelkezésre, ami sztem nagyon kevés bármilyen pedálos, vagy lábbal lökdösős villanyjármű SMKP -vá minősítéséhez. Egyáltalán kinek kell ezt eldönteni? Tartok tőle, hogy az nagyon kevés, ha a tulaj azt mondja a biztosítónál, hogy márpedig ez egy SMKP.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen routert?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motoros topic
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Politika
- Azonnali notebookos kérdések órája
- További aktív témák...
- 24"-os Vairas márkájú női kerékpár
- Bontatlan új VSETT 8 Elektromos Roller eladó
- Ukko Reflux teakeverék gyógytea gyomorégés gyomorsav túltengés kezelésére féláron
- Cxs Road Madison munkavédelmi férfi cipő bakancs 41 méret új
- Szép állapotú, hibátlan Tissot Powermatic 80 automata férfi karóra fémszíjjal
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen