Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11461 üzenetére
Igaz, neked Plus van, úgyhogy arról nem tudok nyilatkozni, mi kéne bele.
A sima S1 ill. Pro viszont még szabvány 1-1/8"-os csapágyat használ.
Mégiscsak korrektebb kompletten cserélni, mint egyengetni a csészét... -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11463 üzenetére
Ha esetleg egyik szerelés közben fogóval megfogtad a csészét, az is okozhatta a deformációt, miközben a fejcsőnek semmi baja: ne kérdezd, honnan tudok ilyen lehetőségről... A linkelt kép nálam csak egy hiányzó kép ikon, de el tudom képzelni, mivel erősítenéd meg, csak az okát nem értem, ha 4400 km kellett, hogy elfáradjon, nem egyszerűbb csak 1K-t rakölteni, és mehet az újabb 4400 km?
[ Szerkesztve ]
-
Gigi01
őstag
válasz Reggie0 #11467 üzenetére
Én pont reggel megyek,késő este,van hogy éjfél megyek haza melóból.
Nem tudom amit néztem,narancsban milyen lehet este?Igaz városban.Múltkor a G2pro-t elvetettem.Alacsony lett volna a kormány.
X Pro2,mire érdemes váltani?Kaboo Mantis 10 plust néztem,na az megint bejön nagyon.
Van róla infótok?[ Szerkesztve ]
-
Logapeti
tag
válasz Reggie0 #11479 üzenetére
Sose szereltem a bringámat. A rolleremet se áll szándékomban, csak a különbség az, legalábbis 2 hét használat után így tűnik, hogy a bringa sokkal több kilométert elmegy gondozásmentesen, meg anélkül, hogy lógjon belőle minden - a magyar járdákat, bringautakat alapul véve.
Cserélni alkatrészt a 12 éves Kellys Coach bringámon még nem kellett. Kb 2 évente beviszem egy szervizbe, ahol alap gondozást kap, és ennyi. -
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #11499 üzenetére
Keletre, 130 km távolságban van tőlem a Margit híd.
Nem tudok nyilatkozni róla.
Nem esik útba, de Győrszabadhegyen a TV-toronyhoz gond nélkül felvisz a 250 W.Kerékpárral szinte száguldozni szoktam, nyílt vízszintes terepen és hídnak fel 30 km/h, mert sportolásnak fogtam fel a városi közlekedést. Rollernél viszont nincs meg a sportolás élménye, csak A-ból akarok eljutni B-be. A kisebb kerékátmérő miatt a lassabb tempó illik hozzá.
Napokban ezzel kapcsolatban már benyögtél ide egy sületlenséget.
(#11473) Reggie0 válasza PociAti (#11472) üzenetére
"[Elektromos roller] Autok koze annyira valo, mint egy kerekparos."Láttam már rollert fejre állni olyan úthibán, amin a kerékpáros átmegy.
A rolleren 8-10 hüvelykes kerekek vannak, nagyobb kátyú is könnyebben keresztbe fordítja az első kereket, de konkrétan egy rövid murvás szakasznál láttam fejre állni a rollerest. Az úthibákra való érzékenysége miatt rohadtul nem való "autók közé" az e-roller. Ezért mondom azt, hogy sületlenséget írtál.Visszatérve a rolleres fejreállására, a vízművek másfél méter szélességben keresztbe felbontotta úttestet, majd a munkák befejeztével vastag murvaréteggel az úttest magasságáig vízszintbe hozta azt. Az újraaszfaltozásig eltelt pár hét, így volt "szerencsém" nekem is kipróbálni. Roller gyakorlatilag azonnal blokkol mikor tengely feléig süllyed a kerék a murvában. Lehet ott bármilyen teleszkóp, ha nem tud előre haladni a roller. A kerékpáros 27"-os kerékére más szögben hat az erő. Egyszerű fizika.
-
jagertibi
aktív tag
válasz Reggie0 #11489 üzenetére
Pont ezt írtam kinek mire van szüksége, meg hol él ugyebár. Engem nem zavar hogy megelőz bárki is és "vissza" se szeretném előzni őket. Nem megyek emelkedőre hiszen Kecskeméten lakom. Csupán munkába járós Á bol B be. Plusz a gyerekkel elgurulni fagyizni. Na meg ő is csak arra használja az övét hogy eljusson suliba meg vissza. Ha a hegyekbe vagy dombokon laknék kellene a nagyobb teljesítmény,vagy gyorsulás. Bár akkor elő venném a robogóm vagy bele ülnék a 132Kw-os autómba.
#11487DigitXT: Nem keverem a teljesítményt, hogy azt a 700W-ot amit leadna egy 350 es motor "csúcsba" azt nem túl sokáig tudja és ugye az uniós vagy bármilyen szabályozás is a motor alap teljesítményét veszi alapul. Nem a "leadhat akár ennyit is" a mérvadó. Szóval nem hiszem hogy Reggie0 erre gondolt.
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #11501 üzenetére
Kb. 15 km/h-val ment a rolleres, mert lassított. Az is túl sok volt. Elsüllyedt a kerék. 10 km/h is sok lett volna. Egyetlen megoldás: leszállni és áttolni azon a szakaszon. Nos ez a közlekedési mód nem való az autók közé.
Néha elered az eső. Ha úgy adja ki a helyzet kénytelenek vagyunk kisebb tócsán átmenni. Viszont fogalmunk sincs, hogy az tényleg kisebb tócsa, vagy 10 cm mély gödör, amitől szintén fejre áll a rolleres. Ezen a kerékpáros még jó eséllyel áthalad.
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11510 üzenetére
Mármint német autópályán? Nekem "1.4 nagyon siet" van... hát, azzal
felhajtani mondjuk az M0 hídra, amikor a kamion érkezik 90-nel: kihívás.
(Eléggé elbaszott felhajtó, szűk visszafordító után jó rövid gyorsító sáv.)Maradjunk annyiban, hogy mindenki a saját szükségletei és lehetőségei
szerint használ járműveket. Ha vmi alkalmatlan egy feladatra, oda mást
kell használni... (Vagy el kell kerülni a feladatot. És akkor lehet mondani,
hogy a probléma nem is létezik: 55kW should be enough for everyone...) -
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #11504 üzenetére
A 40-50 km/h sebességű rollerek indították el a témát, azokra írtam, hogy haszontalan járművek, mivel nincs normális úthálózat ahol lehetne használni őket. Járdára, kerékpárútra nem valók, az 50 km-h vagy nagyobb sebességgel közlekedő autók közé pedig amiatt nem valók, mert idehaza nem rendelkezünk annyira makulátlan utakkal, ahol ne kellene tartani az eséstől abban az esetben, ha a rolleres felveszi a forgalom tempóját. Kis kerékátmérő átka.
A járdákon, kerékpárutakon jelen lévő hasonló úthibák amiatt se számítanak, mert közelében úgy is mindenki lassítani fog, viszont az autósok, buszok, teherautók hasonló hibán lazán átmennek.
-
Joshi
titán
válasz Reggie0 #11518 üzenetére
+Dave™
+LogapetiÉrtem én mindenki érveit, de azt kell elfogadni, hogy:
1. nem mindenki lakik Budapesten bármennyire is nehéz ezt elfogadni.
2. nem mindenki szeret fagyos szélben rollerezni, biciklizni vagy motorozni.
3. ma már egy átlag prolinak is van autója és most nem feltétlenül kell több millás autókra gondolni.
4. Mindenkinek Boldog Karácsonyt. -
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #11746 üzenetére
Nekem sem szimpatikusak, és eleinte azt is nehéz volt megfogalmazni miért.
Nehezen tudom elképzelni, hogy ez a lengéscsillapítási mód több előnnyel rendelkezik, mint hátránnyal. A rosszul megtámasztható hosszú erőkarok nem tűnnek tartós, kevés karbantartást igénylő, kecses megoldásnak, hacsak nem irreálisan drága alapanyagból készülnek.Viszont mivel nem is olyan ritka, mint amennyire csúnya*, talán mégis működhet a történet. Megérné kiszámolni, vagy legalább olyan leírást keresni, ahol kifejtik mért is olyan jó ez. Talán a hosszú erőkarok jelentik a megfelelő rugalmasság alapját.
* "Nem lehet szép, ami nincs jól megtervezve."
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11784 üzenetére
Te nem a tempomat hiányát érezted, hanem a kesztyű+markolatfűtés hiányát...
És itt visszaevezhetünk arra a beszélgetésre, hogy "jó-e" mínuszokban rollerezni?Amúgy igen, tipikusan a rakparton, ha hosszan lehet megállás nélkül menni, nem
rossz dolog a tempomat, viszont ugyanitt, ha nem este, és -5 fok van, akkor ugye
hemzsegnek a turisták (gyalogosok, kerékpárosok, rolleresek), nagyjából soha se
használható a tempomat, mert folyton manőverezni kell. Illetve kontraproduktív, ha
épp akkor kapcsol be, amikor fél mp múlva elvennéd a gázt, aztán jön a meglepi... -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11800 üzenetére
Hát, ha nem oldódik meg a dolog, akkor begorombulok, és kuka az egész
projekt. Ugyanitt pedig vadonatúj LG MJ1 cellák átvehetők, 800 Ft/db áron.
(Nincs feltétlenül szükségem 48Ah kapacitásra, csak egy jobb* vezérlőre.)*: nem programozható, és legkisebb fokozaton is beránt 50-60A-t, amitől a
fesz egy pillanatra benéz 42V-ig, ahol a vezérlő letilt. Félig használható így
csak ki az akku, mert onnantól kezdve nem lehet rendesen kigyorsítani.
(A feszültségesést megoldaná a dupla kapacitás, de egy kisebb vezérlő is,
sőt a vicc a dologban, hogy a kiegészítő akku a túlméretes vezérlő helyére
menne, így kisebb vezérlő kényszert is jelentene, de akkor meg felesleges:
22-es csapdája. Nem hinném, hogy rollereznék valaha is 50-60 km-t.
Próbáltam, poénból, de napi szinten biztosan nem lenne rá szükségem.
30 km úgy, hogy a végén se tiltogasson, és tekerjen az emelkedőn felfelé.)[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
-
lehella
senior tag
válasz Reggie0 #11851 üzenetére
Valamennyire biztos. A xiaominál már látom egyértelműen, ha 50%-on van az akksi, akkor az nem azt jelenti, hogy féltávon vagyok hatótávilag nézve, hanem valahol 65-70% körül. De ez igaz lehet más villanymeghajtású járműre is
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
w.miki
veterán
válasz Reggie0 #11870 üzenetére
Szóval annyira nem nagy akció?
Most milyen roller-t vennétek? Esetleg a használtak közül?Olcsó kütyük: http://tiny.cc/fbkutyu
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11896 üzenetére
Jogos, nappal 5-6 fok lehetett, de mivel hosszú volt a teszt, éjjel akár 3-4 is.
LG MJ1 cellaszintű teszt, ez sem a névleges 3500, inkább 3300 körül.
De akkor ez ilyen körülmények között teljesen normális / várható eredmény.
Alapvetően fűtetlen garázs, de raktam be egy vészfűtést, ha nagyon fagyna.
Leválasztott helyiségben van a kazán, fűtögeti magát, de a csövek kijönnek.Minden vezerlonek van alacsony fazisaram korlatja, ami ala nem tud menni
Na ez a része engem a legkevésbé sem izgat... Kicsi gázra az akkuból is
kevés ampert vesz fel a vezérlő, értelemszerűen a motorra is kevés jut, azaz
összességében simán lehet lépésben haladni (de tényleg, iszonyat lassan*)
a ketyerével, hiába tud csúcsban sokezer wattot... ami nekem izgalmasabb,
a felső korlát: Kugoo-nál erre nincs visszacsatolás, rárak annyit, amennyit...
Nagyobb vezérlőnél van. Pl. 230A a specifikáció szerint, de adott motornál a
szimuláció 150A-nél többet akkor se mutat (mérni meg azt nem mértem).De mondjuk az nagyon durva, hogy egy kicsit hasra ütött/kicsit mért, kicsit
savanyú, de azért a miénk, lebutított modellel, pont 6.51s jön ki a 0-40-re...
Ráadásul pont 48 méter távon, mint ahogy a Dragy mérte... A fizika csodái.
Miközben valóban 44 km/h a végsebesség Fatbike légellenállással.Viszont így az anno BMS által kijelzett 91A-t épp nem éri el, szóval feljebb
kéne ereszteni a modellt. Akkor viszont még nagyobb fázisáram és még
nagyobb gyorsulás adódna, legalábbis az elején, ahol ez még számít.*: olyan lassan, hogy valószínűleg ott már az egyensúlyozás lenne a gond.
Szerk: lehet, hogy újra tesztelem ezeket az LG-ket szobahőmérsékleten...
Azért jobban mutatna a kép gyári értékekkel... (Igen, balról jött a hideg.)[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #11896 üzenetére
Csak elméleti szinten, ha jól tudom az akku élettartamára nem a hideg, hanem a forróság van rossz hatással, az gyilkolja igazából. Hidegben csak elveszti a kapacitását, és éppen ezért hidegben tapasztalják az emberek azt, hogy meghalt az akku, de az igazi ok elvileg nyárra vezethető vissza.
A fűtés mellé akkor elvileg hűtést is lehetne pakolni. (Én amennyire tudom óvom a hőtől. Nyáron ha szabadban kell lelakatolnom, akkor keresek neki árnyékot, még ha emiatt többet is kell gyalogolnom.)
-
-
válasz Reggie0 #11943 üzenetére
Mondjuk nekem is azt szokták mondani, hogy sok az 5.5 bar... de szervizből mikor visszajött, 6.7 barra fújták fel... na azt szépen leengedtem 5.5 barig
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
DigitXT
félisten
-
válasz Reggie0 #11949 üzenetére
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11964 üzenetére
Mi a tökömért akarnám elképzelni? Közérthetőség és gázok nyomása? Ugyan.
A lényeg, hogy ha tudom, hogy X-re kell fújni, akkor X-re fújom, és jó vagyok. Na,
ha valakinek nem esik kézre, hogy "~2.8 barra" fújja, semmilyen hátrány nem éri,
ha azt jegyzi meg,hogy 40 PSI. Nem kell disszertációt írnia mellé, hogyan jött ki!Sokkal egyszerűbb egész számokban* gondolkodni: az, hogy retard egyszerűen
előítélet. Magam sem szeretem, eddig oké. Nem is szoktam átszámolni semmit,
de itt pont nem valid az érvelés, hiszen nem kell átszámolni: rá van írva a gumira.
Az a nyomás, aminél a maximális terhelést tudja. Nyilván kisebb terhelésen elég
ennél alacsonyabb, de ezt hagyjuk meg a műértőknek, meg a versenyzőknek.*: miért elképzelhetetlen, hogy valakinek nehéz megjegyezni, hogy 2.5, vagy 2.2
bar kell a gumiba? Vannak "szakágak", ahol hagyománya van a PSI-nek: ez van.Btw. ha már retard, akkor ott van a Pounds of Thrust. Az az erő, ami egy egy font
tömegű testet (már kezdődnek a bajok) ~32 láb/négyzetszekundum gyorsulással
gyorsít. Na erre mondom, hogy elmentek a retekbe! Aztán ahogy az ember ezt
megpróbálja kibogozni, kiderül, hogy valójában az a nehézségi gyorsulás, tehát a
jelentése, hogy ekkora tolóerő tart meg egy fontnyi súlyt a gravitációval szemben:
így már van értelme. Csak ugye semmit nem mérünk fontban (legalábbis EU-ban).
Az a fránya nehézségi gyorsulás meg metrikus mértékegységben sem akar kerek
lenni, az csak (közérthető) közelítés, hogy 10 m/s2. Oké, elég jó közelítés, de ha
nagyon pontos akar lenni a ember, akkor csak emlékszik a fizikaóráról, hogy 9.81.Szerk: hatalmas meglepetésemre frissült a hátsó kerék adata... Aztán kicsit még
teszteltem, így az első is (az hamarabb szokott). Mínusz a garázsban? Ejnye...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11967 üzenetére
Hagyjuk. Mindenesetre a tengeri mérföld az egy szép kerek szám (1852 méter):
ha tudod, hogy miért annyi, akkor tényleg szép, értelmes, noha nem egész km.A PSI mögé nem tudok ilyen érvelést tenni, az van, és kész. (Mint írtam, ez az
egyetlen, amit még én is váltok fejben, lévén egyik műszerem így van skálázva,
kénytelen vagyok alkalmazkodni hozzá. mBarban sokkal több számjegy kéne.)Amiből ki lehet kergetni a világból, az a Fahrenheit, a feet + inch testmagasság,
meg a font, de azt már mondtam LOL. Ennek ellenére pl. csomó edzőteremben
a lapsúlyok fontban skálázódnak: okoznak is fejvakarást. De legalább ettől még
nem veszik el a Mars szonda, mint annak idején. De elég az OFF-ból... -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11987 üzenetére
Ez rendkívül érdekes: kifejtenéd? Megkötötted már a KGFB-det?
Milyen azonosító szám került a szerződésbe?Bicikliúton jártál-e?
Mintha azt írtad volna, hogy ott fagyott le a kezed, lakotton belül...
(Nekem csak egy ilyen hello.hu biztosításom van a roller miatt, de
akkor kötnék egy rendeset, mondjuk a K&H-nál - ott van biztosítva
a motor is, és ugye ez innentől nem fakultatív, hanem kötelező.)Szerk a szerkre: én kardoskodtam az ülőhely kérdés mellett, azóta
volt valami változás? Ha volt, akkor miért nincs ezzel tele a sajtó?!
Az is egy vicc egyébként, hogy belengették a módosítást, eltelt fél
év és nem történt semmi...Mást meg fél nap alatt megszavaznak.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11989 üzenetére
Nagyon OFF (ma már), de régen én ilyennel szemeztem. Ez egy
kutyaközönséges lábbal hajtós roller, aztán mégis van rajta fék:
(Mi több, az összes kerékpáron van fék, kivéve amin nincs, csak
ugye arra is kéne, de ezt leszarják, mert 50 grammal könnyebb.)aztan ratalaltam a harmonizacios magyar rendeletre
Linkelhetnéd, mert nekem addig van meg, hogy kivétel a roller... -
Dave™
nagyúr
válasz Reggie0 #11989 üzenetére
Nalam pont ezert is volt szempont a minel rejtozkodobb eroller
A rejtőzködésed jegyében nem hordod az amúgy kötelező bukósisakot, amit gyorsabban ki lehet szúrni, mint a roller jellegét?(Bocsi, erre rosszul emlékeztem). Illetve nem érzel némi ellentmondást azzal, hogy 25-tel gurulsz a rollerrel, és amikor megállítanak azzal akarsz érvelni, hogy ez csak sima lábbal hajtós?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen