Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10932 üzenetére
Mert meg nem ultel Ariel Atom-ban
Hű, hát nagyon elbeszélünk egymás mellett. Nem véletlen mondtam, hogy
ugorgyunk. De akkor visszakérdezek: valaki venne egy Ariel Atomot, és
munkába tervez vele járni, de aggódik, hogy mi lesz, ha esik az eső, s ide
jön, felteszi a kérdést, hogy ilyen felhasználásra* (!) ajánlott-e ez az autó?
Erre azt mondom, nem. Te azt mondod, hogy persze! Ki lehet bírni benne.Szerintem nem fogjuk meggyőzni egymást, teljesen felesleges kijavítgatni:
igen, a Forcefield Pro L2-t snowboardos ismerősöm kínált eladásra anno,
de nem kérdeztem ki, hogy pontosan hogy használta. Nekem már megvolt.
Kettő meg nem kell belőle, mert csak egy hátam van. Szóval maradjunk
annyiban, hogy síelésnél alapnak veszed, hogy jól fel vagy öltözve (nekem
mindegy: szellősen mert folyamatosan mozogsz), rolleren NEM ez történik.Semmilyen következtetést nem lehet levonni az utcai ruhás rollerezéshez...
Vagy mondjuk a megázva rollerezéshez. Amikor az ember munkába megy,
nem (extrém) sportol. Ha elektromos rollerrel megy, akkor egyáltalán nem
sportol. Közlekedik. Se megizzadni, se megázni nem nyerő ekkor: jelenleg
az egyetlen megoldás, hogy esőben nem használja a vasat, ahogy azt sok
gyártó kifejezetten ajánlja is, mert garanciavesztéssel jár, ha vízkáros lesz.Ha mégis használja, és átalakítja, hogy vízálló legyen, és esőruhát is vesz,
akkor persze megpróbálhatja kitolni a szezont. De előbb-utóbb lerakják az
emberek a vasat, mert nem észszerű már két keréken közlekedni: ezért is
hívják úgy, hogy "szezon". Az, hogy valakinek mennyire nyúlik bele a télbe,
az egyéni preferencia kérdése. Én szoktam mínuszokban is motorozni, ám
tavaly, karantén alatt, amikor a forgalom egyáltalán nem indokolta, inkább
az autóm használtam, lévén semmi előnye nem maradt a motorozásnak.Korábban meg nem volt kérdés, mert nem volt autóm. Szóval amikor vége
volt a szezonnak (lásd még motorkerékpár téli tárolása), jött újra a BKV...
Annak minden előnyével, s hátrányával. Sokkal ritkábban voltam pl. beteg,
amikor nem használtam, mert nem voltam összezárva senkivel motoron.
Nyilván egy barom kolléga, ha betegen bemegy az irodába, végigfertőzhet
mindenkit, de annak azért kisebb az esélye, mint pl. a tömegközlekedésen.
(Nem véletlen lesz megint kötelező rajta a maszk, de ez már nagyon OFF.)*: "gurulgattam" kabrió MX5-tel, élmény volt, de amikor jött az eső, inkább
becsuktam a tetőt... Nyilván élmény lehet szarrá áztatni a kocsi belsejét is,
de ha van mód rá az ember kihagyja. Ha nincs, akkor meg szopacs van.
Ha választanom kéne, hogy munkába járni MX5, vagy Ariel Atom: előbbi...
És itt teljesen irreleváns, hogy esetleg a versenypályán elkenné-e a száját.Előttem írták, hogy sokan úgymond esernyőnek használják az autójukat.
Így van sajna, szignifikánsan nagyobbak a dugók - mintha több lenne akkor
az autó. Bár az azért nem hiszem, hogy annyi sok motoros/rolleres ülne át,
inkább arról van szó, hogy olyankor nehezebb balesetmentesen közlekedni.Nem lehetetlen: rolleren is meg lehet úszni, de a kockázat a tiéd. Van aki a
leendő sérüléseket védőfelszerelésekkel minimalizálja, és az nem a sapka,
sál kombó (a kesztyű már jó kiindulás), hanem a bukó, és a protektorok.
Persze, ha belefér, hogy heteket kiesel a munkából kéz/váll stb. töréssel... -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10935 üzenetére
Szerintem nyugodtan mondogathatom másnak, ami a véleményem, és
tapasztalatom. Véleményt pedig nem igazán lehet cáfolni, de hát hajrá.Ha majd elcsúszol egy falevélen (vagy a sárban) és megsimitod arccal
az aszfaltot (mert sisak ugye minek, az csak "hamis biztonságérzet")
elképzelhetőnek tartom, hogy végiggondolod majd az alkalmasságát...Mondom, hogy nem fogjuk egymást meggyőzni. Az ún. cáfolatod csak
megerősítette, hogy mókolás nélkül ultra szopás vízben rollerezni.Ezt mindenki döntse el maga, hogy bevállalja-e. A magam részéről, ha
bemennék dolgozni ebben a szép őszi időben, viszont napközben úgy
elromlana az idő, hogy szakadó esőben kéne, meglehetősen hideg, és
persze már esti sötét körülmények közt hazamenni, tuti benthagynám
a rollert a cégnél, és elvernék 700 Ft-ot BKV-ra. Mert ez nem kényszer:
alternatív közlekedési mód, részben szórakoztató, és van amikor nem.
(Megjegyzem a gyári S1 "világítással" különösen izgi lehet ilyenkor.)Fel ne tegye nekem senki a kérdést, hogy alkalmas-e éjszakai tempós
haladásra az a helyzetjelző erősségű gyári LED sor, mert... Persze! Az. -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10937 üzenetére
Na, akkor itt hagyjuk abba. Alattam ment már tönkre roller, az esőben,
és már csúsztam el rollerrel sárban, egyszer pedig meg is fáztam, jujj!
Nem ám télen, amikor az ember készült a hidegre, hanem ilyen őszies
időben, amikor nem volt nálam extra ruházat: nappal tök kellemes volt.
Viszont úgy jött ki, hogy nem tervezett mód estébe nyúlt a hazautam...
Fel kellett volna ülni a villamosra, de gondoltam kibírható, ingyen gurul:
racionális döntésnek tűnt, hogy nem fizetek feleslegesen a BKV-nak.Ezek eddig a tények. Műszaki hiba miatt estem akkorát, hogy csúnyán
lefejeltem az aszfaltot (fullface bukó mentett meg), a könyököm azért
nem tört el, mert a protektoring fogta a becsapódást. Ez is egy tény.Ezek után nekem azt mondod, hogy természetesen semmi bajod sem
lehet, ha natúrban, utcai ruhában, sisak nélkül, télen-nyáron csapatod?
És én vagyok a laposföld hívő? Nyilván... (Nem kívánom, hogy megéld
ezeket a tapasztalatokat. Minden szép, minden jó. Rollerezni csupa
móka és kacagás... A racionális gondolkodás szerint baj csak mással
történhet: te figyelsz, saját hibából sohasem fogsz esni. Legyen így.)Ui: én meg lerakom a kétkerekűeket a francba, amikor úgy ítélem meg.
(De legalább már megmagyaráztad, miért nem vagy meggyőzhető...
Ugye nem az volt racionális érv, hogy veled még nem történt baj?)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10939 üzenetére
semmikor sem alkalmas a roller a rollerezesre?
Igen, azzal az apró pontosítással, hogy egy rollernek látszó (!)
ipari hulladék, amivel több ismerősöm is szarrá törte magát...
Ha bárki kérdezi, lebeszélem róla: van olyan, ami jobban bírja,
inkább azokat érdemes venni. Az olcsó szar meg kukára való.
(Ugyanis egészen addig racionális azzal közlekedni, amíg egy
válltörés miatt 6 hónap kényszerpihenő nincs: az sok idő...)nem jelenti azt, hogy garantaltan lesz bajod
Ez csak a vizsgált időintervallum függvénye. Tudod: addig jár
a korsó a kútra... Te lehet, hogy lehúzol 5 szezont hiba nélkül!
Más meg az első jégbordán kettős kéztöréssel kipontozódik.te nem vagy alkalmas a teli rollerezesre
Ezt mondjuk pont cáfolja, hogy mentem vele hóban. De igen:
alapvetően nem ajánlom senkinek, ha nem muszáj. Miattam
ne legyen hamis biztonságérzete, hogy a hó tulajdonképpen
csak azért van, hogy lehessen képet lőni + összkerékhajtást
tesztelni, potom 5 km távon. Elindultam volna 13 km-re, így?
Lószart. Nyilván, meg tudtam volna csinálni, lépésben, talán
teljesen balesetmentesen. Talán nem. (De minek szívassam
magam közel egy órát, amikor kocsival max. fél óra az út? A
megspórolt benzinköltségért? Nem tudom. Inkább a busz...)Szerk: engem valójában nem kell meggyőzni, hogy tök fasza
dolog esőben, hóban, fagyban rollerezni... Szerintem nem az
és ezen a véleményemen pont nem változtat, ha más szerint
meg az. Legyen úgy. Csinálja. Nekem nem fáj. Az akku majd
reklamál picit. De amíg nincs baj, addig nincs baj. Pont azért
van a fórum, hogy több vélemény megjelenhessen. Semmi
nem írja elő, hogy minden vita vége az egyik győzelme lenne.Azt a hibát elkövettem, hogy általánosítottam. Szar rollerből
nem lehet várat építeni... Amire a gyártó sem ajánlja az esős
használatot, azt nem ajánlott úgy használni, mert tönkre fog
menni, és nem lesz rá garancia: hogy érdemes-e sokkal több
pénzt elkölteni olyan rollerre, ami bírja a vizet, vagy ha éppen
elég egy kis cellux, azt innentől mindenki döntse el maga...[ Szerkesztve ]
-
Surfym@n
senior tag
válasz Reggie0 #10975 üzenetére
Így van, plusz a sok bubis meg megy 20-25-el, baromira nem mindegy, milyen gyorsan tudod megelőzni őket. sok kerékpárút olyan keskeny meg forgalmas, hogy meg kell tervezni az előzést. Kb mint zsúfolt agglomerációs utakon, mikor 90el szeretnél menni, de mindenki csak 70el szüttyög.
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Bibby
addikt
válasz Reggie0 #10975 üzenetére
Ezt már többedszer olvasom...áruld már el mit jelent az hogy sok kerékpárosnak "akadály" valaki? Nem tudja kikerülni? Esetleg egy gyerek megy a kerékpárúton az egy mozgó akadály, egy leküzdendő elem? Jóhogy nem már minimum sebességet akartok, mint autópályán.
Csak halkan jegyzem meg, hogy egyre többen lesznek akik ezeken az utakon közlkekednek, bizony ez azt jelenti hogy itt is előfordul majd "dugó" és belassulás, és nem lehet harminccal csapatni.
Közben olvasom, hogy előzéshez kell a harminc. Mint amikor a kétszáz lóerős autót kell indokolni..
[ Szerkesztve ]
Ελευθερια η θανατος
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10985 üzenetére
Na igen, egy hüvelykujj gázkar valóban nem jó kisebb sebesség tartásra.*
(Ezért kell normális felbontású félmarkolatos gázkart használni, amivel a
4000W-os roller is képes lépésben haladni akár maximális fokozaton...)*: ezért sem működik a tempomat félgázon, mert lényegében csak a nyél
az, ami stabilan megtartható. De ha valaki ráér bohóckodni ezzel, tegye...
Én oda fogom a markolatot, ahol akarom. Tetszőleges sebesség tartható,
s csak addig tartom, amíg szükséges: ha elengedem, visszahúzza a rugó,
és az el van engedve. Ha ezután még hajt, az konkrétan balesetveszélyes.
(Ezért sem szeretem a Xiaomi-t. Túl sokat gondolkodik egy gázelvételen.) -
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #10985 üzenetére
"Rollerrel maceras 2-3 km/h-val lassabban menni, mint a max."
Ez az általánosítás úgy ahogy van marhaság!
Lehet, hogy létezik olyan roller, aminél ez problémát okoz, Xiaomi rollereken 1, de talán 0,5 km/h sebesség értékenként le lehet fixáltatni a rollert. Nemrég édesanyám ment valahova kerékpárral, elkísértem, mögötte mentem és mivel a 12 km/h gyors volt, ezért a kijelző szerint 11-12 km/h között ugrálva is sikerült a roller sebességét fixálnom. Emiatt feltételezem, hogy 0,5 km/h érték különbséget is lehet tartani. -
synar
őstag
válasz Reggie0 #10994 üzenetére
Azt meg tudom erősíteni, hogy a hüvelykujjas gázkarral sokkal nehezebb tartani az egyenletes sebességet, mint a mutatóujjal húzhatóval. Volt mind a kettő kipróbáltam. Az M4 pro-nál ki is kapcsoltam a tempomatot, mert azzal, hogy a középső ujjamhoz hozzá tudtam húzni a gázkart, bármelyik fokozatban szépen lehetett tartani a sebességet egyenetlenebb talajon sem ugrált, ellentétben a Xiaomi-val.
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #10994 üzenetére
Ha nem mész hozzá annyira közel, hogy a nyakába lihegj, akkor egyáltalán nem zavaró, ha kissé ingadozik a sebessége. Fékezéstől eltekintve nem szokott a kerékpár sebessége hirtelen elfogyni még akkor sem, ha nem tekerik, és a minden jel nélküli hirtelen megindulás sem jellemző rá.
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11047 üzenetére
Oké, versenyfelhasználásnál a világ összes kW-ja sem elég, ám ott van
utcára (?) a Dualtron Thunder II: tényleg nem tudom, az kinek jó vétel...
Csak azért néztem meg, hogy megáll-e az állításom, hogy 2-3 kW körül
vannak-e. Ebben listában a legtöbb ilyen: 2x800, 2x1000W, 2x1200W[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11129 üzenetére
"az elso 2000 kilometeren"
Ez jó! Akkor kapja az ívet rendesen. Harmadik 2000 mikor fog belepörögni?
Néha megjelennek emberkék itt-ott ilyen posztokkal, hogy nini, 5000 km Kugoo
rollerben: szerintem viszonylag ritka esemény, és maxi respekt a kitartásért!Valószínűleg azért 5000 km után már csere éretté válik az akku. Ha egyáltalán
kibírja addig egyben: sima S1-ek akkujai 600-800 km-nél képesek elnyekkenni.
Na nem cellaszinten (bár újabban már az is gáz), hanem fizikailag széttörnek... -
IMIIKE1998
őstag
válasz Reggie0 #11167 üzenetére
Köszi, ezek szerint rosszul kerestem. Amúgy az eddigiek alapján vagy Xiaomi Mi 1S lesz vagy Joyor F1, persze mindkettőnél első dolgom lesz tömör/méhsejtes gumikra cserélni a gyárikat. Joyor mellett szól a helyi szerviz+garancia, a Xiaomi mellett pedig az alkatrészellátottság.
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #11173 üzenetére
Ez rohadtul észszerűtlenül hangzik! Úgy faszság, ahogy van!
Mert ez azt jelentené, hogy a Xiaomi tulajdonosok maradék 1%-a vagy nagyon szerencsés, vagy számukra nem jelent problémát a gumi cserélgetés.
Közben meg az itt jelen lévők többsége meg tudja erősíteni, hogy normál nyomáson használva több ezer kilométert bele lehet tolni defekt nélkül, hacsak nem igazán peches. Mert üvegszilánkon, szegen is át lehet menni defekt nélkül, hacsak nincs nagyon rossz szögben az aszfalton. (És a keréknyomást is egész tág határok között el lehet hanyagolni, havonta elég ellenőrizni.) -
dabadab
titán
válasz Reggie0 #11304 üzenetére
Csak olyat láttam, ahol tömör kerék + felfüggesztés kombó volt (persze nem találom a historyban) és összehasonlító tesztben arra jutottak, hogy a Pro 2 jobban viseli az egyenetlen utat.
szerk: megvan, m365 vs ninebot es2 volt, szóval egy régebbi generáció
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11350 üzenetére
Az is jól hangzik... Nekem eddig ez (ugye eleve gariban cserélt!)
tök jól szuperált, mindig akkor sütötte el, amikor villant - kellően ritka
ütemezéssel nagyon komótosan lehetett vele dolgozni. De persze
ha megvolt a két elektróda stabil helyzete, kicsit fárasztó volt sokáig
oda szorítani őket. (Nagyobb fokozaton pl. fel is forrósodtak simán.)Ui: megint elment a kedvem az egésztől... de a srác szeretne 48V-os
Kugoo-eTwow hibridet, most rontsam el az örömét? Még előkerítem
azt a nyákot, ami sose volt jó, hátha jó akkuval kiköhög pár pöttyöt...[ Szerkesztve ]
-
Dave™
nagyúr
válasz Reggie0 #11371 üzenetére
A szubjektív pontokat értem, de fura, hogy a defekt miatt aggódsz, az eltört rugó, meg az elszakadt kábel viszont nem gond, ahogy a support meg a csere körülményessége sem. Az appot nem tudom miért hozod fel, az csak egyszer kell, amíg beaktiválod, utána maximum frissítéshez szükséges, egyébként el lehet felejteni. Én is csak azért használom, hogy lássam a hány km van benne. A 4200km viszont dicséretes.
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #11371 üzenetére
Ezt most trollkodásnak szántad?
A Kugoo roller hátrányait előnyként állítottad be.Például hogy nincs valós fizikai fék? Rendkívül dicsérendő, ha normális mechanikus féket, pl. tárcsaféket tesznek egy rollerra, és nem csak az elektronikára van bízva a fékezés. (Sőt, a németek még ennél is tovább mentek, két egymástól független féket követelnek meg.)
Az appal nincs szarakodás???
A bluetoothos applikációnak köszönhetően lehet igazán egyénileg testre szabni a roller működését, mint amilyen pl. a tempomat. Dashboard is rendkívül szimpatikus, mobiltartóval imádni való, valós idejű műszerfalat kapunk, de ott van mondjuk az akku cellák állapotának mutatása és egyéb hasznosságok.
Vagy a beüzemeléskor történő, egyszeri 5 percnek társítasz olyan nagy jelentőséget egy 500+ üzemóra fölé tervezett eszköz esetén, amikor felhívják a figyelmet az alapvető biztonsági előírásokra?A defekt para pedig leginkább hanyag embereket fenyegeti, a legelső padkánál megérezni ha alacsony a keréknyomás. Tesztek alapján a tömör gumi + egyszerű felfüggesztés rontja a roller kezelhetőségét és kényelmét. (Ha vékonyra csinálják, akkor statikailag lesz gyenge, jobban öregszik, ha pedig drága masszív megoldást használnak, az méret és súlynövekedéssel jár). Sokkal inkább hátrány, mint előny a tömör gumi.
-
gergo5991
őstag
válasz Reggie0 #11391 üzenetére
itt szlovákiában lomtalanitáskor tesznek egy nagy konténert minden 3.utcára, szóval fel van oszta melyik héten melyik városrészbe és mindeki kiteszi oda a szemetét, nincs rumli az utcákon, és nem a kukásoknak kell kézzel össze szedni..
21. század könyörgöm és úgy basszák ki pesten is a szemetet az utcára mintha egy szemétdomb lenne.. szégyen és gyalázat..sok helyen irják hogy ez már már kultúra.. aha.. cigány paraszt kultúra.. -
Dave™
nagyúr
válasz Reggie0 #11391 üzenetére
A lomtalanítással nehéz mit tenni, az valóban nagy ívben kerülendő mindenhol. De ha már az autódnál kikerülhetetlen ez a kockázat, és 5 évig ott sem volt, akkor nem érzed, hogy túlaggódod kicsit a dolgot? Meg ha már aggódás, ott az eltört rugó, ami "természetes", meg a kitört első kerék - ezek szerintem jóval nagyobb problémák, mint egy potenciális defekt.
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11413 üzenetére
A rollerben szabvanyos csavarok vannak.
Na igen, és egy akku fedélnél nem valószínű, hogy túlbonyolították.
Szóval talán nem valami biztonsági csavar, amit az átlag szerszám
nem fog meg: én még arra tudok gondolni, hogy esetleg Torx.Fúrógép akku házát fogja biztonsági Torx, amihez hirtelen nem volt
itthon szerszámom. De természetesen kapható az is, annyira nem
biztonsági. Csak erősen céloz arra, hogy "inkább ne szedd szét". -
Logapeti
tag
válasz Reggie0 #11437 üzenetére
Egy Kugoo S2, és gyakorlatilag 1,5 hetes. Mondjuk minden nap használtam, és vegyes minőségű járdán / bringaúton.
Amúgy az úttest átkelőknél ha van egy kis padka le- és felmenetkor, hogy érdemes rámenni? Érdemes felmenetkor felkapni a roller elejét menet közben, vagy inkább lassan menve hajtsak rá a kerékkel ("támadjam") a padkára? Vagy száljak le, és tegyem fel a rollert? Tudom, ez a padka magasságától is függ, de mégis mi a javasolt stílus?
-
Logapeti
tag
válasz Reggie0 #11439 üzenetére
Köszi. Hétfőn azért beviszem egy bringaszervízbe, ahol tudom, hogy foglalkoznak rollerekkel is, és beállíttatom, már amennyiben csak kilazulás van, és nem kopás/elnyíródás.
Átkelőknél levő nem teljesen lesüllyesztett padkákra való felmenésnél mi az ajánlott megközelítés abból, amiket leírtam?
-
Logapeti
tag
válasz Reggie0 #11441 üzenetére
Na bevittem a bringásokhoz, ők azt mondták, hogy a 8szög tengely műanyag betétje van megkopva. Szét nem szedték, de megmozgatták mindenhol, és szerintük egyértelmű.
A bolttal (Future Board Hungary) beszéltem, ők azt mondták, hogy küldjem be a rollert, és bevizsgálják. Kérdés, hogy egy ilyen kopó alkatrész cseréje garanciális cserének minősül-e?...
Illetve a 3D nyomtatásról mit lehet tudni, mennyire pontos/tartós, ill. tudsz benne esetleg segíteni? Én sajnos egyáltalán nem értek hozzá.
-
Logapeti
tag
válasz Reggie0 #11454 üzenetére
"Kemenyebb lett, viszont igy nagyobb hasznalhato rugout van es sokkal kevesbe utnek fel a tereptargyak."
Ezt nem nagyon értem, különösen annak a fényében, hogy előtte meg azt írod, hogy a gyári a keményebb rugó, és amit beletettél, az a lágyabb. Vagy én értem félre? Most feszesebbre, vagy kevésbé feszesre cserélted?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen