Új hozzászólás Aktív témák
-
anderledani
őstag
válasz Reggie0 #10111 üzenetére
Mit értesz digitális alatt? A legtöbb szenzor egy analóg jelet ad ki, amit digitálisra alakítanak.
A fordulatszám esetében épp lehet “digitális” - amikor elhalad a szenzor előtt a mágnes akkor ad egy magas jelet, és ebből számolnak fordulatot. Tehát valójában tévedhettem, de nem amiatt hogy digitális vagy sem.iPhone 13 Pro 128GB << iPhone XS 64GB (2019.03-2021.10) << iPhone 6S 64GB (2016.02-2019.03) << Samsung Galaxy Alpha (2015.10-2016.02) << Xiaomi Mi3 64GB (2014.11-2015.10) << Sony Xperia SP (2013.11-2014.11) << LG Optimus Black (2011.12-2013.11) << Nokia 6303 << Sony Ericsson V630i << Alcatel OT757
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10114 üzenetére
Ez teljesen így van, viszont egy rolleren sokkal nagyobb esélyed van az
esésre. Ezért továbbra sem tartom értelmes dolognak 100 km/h fölött,
és főleg nem egy szál bukóban. Van különbség 2 kerék és 2 kerék közt.Ui: olyannyira így van, hogy anno 125-ös robogóra is felvettem csizmát,
meg is szóltak érte, de pont ezt mondtam, hogy mindegy, miről esel le... -
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10155 üzenetére
Naná, mert gyenge elektromos féket használsz. Nincs más rajta...
A Xiaomi ezzel szemben a hátsó mechanikus tárcsafékével egészen
extrém fékútra képes (S1-hez képest brutál különbség), tehát sokkal
dinamikusabban lehet vele közlekedni... A hátsó dobfék is nagyon jó
volt anno nekem: lehetett vele komolyakat fékezni, s összedolgozott
az E-ABS-szel, mikor blokkolt volna, akkor megszűnt az extra fékerő,
így kb. csúszáshatáron, biztonsággal meg lehetett vele állni. Az első
fékkel addig nincsen baj, amíg lépesben kanyarodva nem borít fel.
Annyi, hogy ezek az elektromos fékek, főleg ha visszatölt, akkor már
szinte semmit nem fognak kis tempónál, tehát mégsem borulsz LOL.Ui: nem azt mondtam, hogy ne használjon első féket, csak azt, hogy
ha lehet, maga aktiválja, az biztonságosabb. Amennyire emlékszem
az M365 simán tudta, hogy kigurult gázelvételre. A fékkar kapcsolta
a motorféket, és ha jobban húztad, csak akkor fogott a hátsó tárcsa.
Szerintem ez a legjobb megoldás. De mindenki másképp csinálja. -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10235 üzenetére
A motor sokkal nagyobb... a bringaút meg sokszor olyan keskeny,
hogy rollerrel is szinte megállok a szélén, ha jön szembe valaki.Egyébként a motoros nincs rászorulva a bringaútra, hiszen bárhol
felveszi a forgalom ritmusát. SMKP lakotton kívül necces, viszont
talán éppen ezért engedik használni neki a bicikliutat, ilyenkor...Ezzel amúgy azok szívják meg, akik éppen túllépik a határvonalat:
mondjuk egy gyári 500W roller... ahhoz kevés, hogy az autók közé
zavarjuk, papíron viszont SMKP, annak minden nyűgével. Furcsa...Mondom ezt úgy, hogy én is megkülönböztettem volna a pálcika-,
és tankrollereket! Továbbá nincs baj azzal, hogy lemenjek az útra,
olyan vassal, aminek nem probléma az SMKP menetdinamikája...
De bármi ennél gyengébb kiskerekű gyöszt letiltani a bringaútról?
(Azért visszás, mert közben sok versenyző, akik tényleg 35 fölött
nyomják ugyanitt, legálisak: miért a 25 km/h, ha nem egységes?)Ui: pedelecnél is ez van, hogy 25-ig segít, úgy oké! Ám ha a pilóta
meghajtja 40-ig, az is oké. Ha baleset lesz, nem mindegy mitől
gyorsult fel? Kisebbet üt, ha emberi erő hajtotta az ütközés előtt?Ja és soha nem venném egy kalap alá a bicikliutat és a járdát..
13.5 km melóba mennem. Ebből ~2 km közút, a többi bicikliút.
Járdát nem használok, max. ilyen széles sétálóutca-szerűt igen...
Erősen el kell gondolkodnom, merre menjek majd, mert az biztos,
hogy a Dunaparti bicikliút alternatívája, a 6-os út teljesen kizárt...
70-es szakasz, de jellemzően 100 körül mennek: életveszély.Végső esetben kitolom a motort, így nesze neked mikromobilitás.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz Reggie0 #10235 üzenetére
talán mert a méretei egészen mások mint egy rollernek? továbbá sztem az sem mindegy hogy míg az e-roller lényegében hangtalan, a robogó/motor kevésbé.
de én leginkább a saját biztonságom miatt fogok maradni a bringaúton, ahol nem muszáj, nem fogok lemenni az autók közé. én amúgy úgy használom városban a Mantis 8-at, hogy eco módban megy és úgy max 30 km/h. a gyorsulás megvan, 2 mp alatt eléri azt a tempót, de 30 km/h sebesség még nagyjából biztonságos. ugyanakkor 30-cal a naeadjisten többsávos autóúton, na nem köszi. ez a roller nekem a nagy hatótáv és a hegymászó képessége miatt kellett, nem akarok 50-60-nal zúzni.
vagy ott van a nagykörút. most csináltak bringasávot. akkor én a rolleremmel menjek az szerencsétlen autósoknak megmaradt egyetlen sávban? gondolkodjunk már... -
Ezekiell
veterán
válasz Reggie0 #10260 üzenetére
Könyörgöm, ne Nemtom utasnak számít-e, de hogy a vezető ilyenkor egy idióta vadbaromnak számít, az biztos.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
P3Dr0
senior tag
válasz Reggie0 #10352 üzenetére
Itt nálunk svédben sajnos egy brutális lopási, rablási hullám van.
A sok kedves illegálisan idejött majd befogadott agysebész rájött,hogy ezek az eszközök ideálisak a büncselekmények elkövetésére mert halkak, gyorsak, és el lehet velük tünni.
Venni nem akar a sok söpredék inkább rabolják, lopják a rollereket.
Rablás az késsel történik általában a lopás meg garázsok feltörése és bolt elött hagyott rollerek eltulajdonitásával valósul meg. Sok fura esetet olvasni van mikor az ember a garázsban van és még akkor is besurrannak és eltüntetik a rollert.
A rendörség semmit nem tud (akar) tenni igy általában aki rollerre pattan kell valami önvédelmi eszköz is hogy kéznél legyen.
Engem is próbáltak már meg menet közben lerántani de sikerült kikerülni,lelépni. Àltalában nálam alap a sport mód, részben emiatt is.
Svédország sok városában érdemes reggeli és délelötti órákra idöziteni a rollerezést mert akkor a csürhe még alszik.
Délután és föleg este szó szerint inkább már életveszély rá állni mert az esély igen nagy,hogy lekapják az embert az eszközröl vagy halálra késelik.....
(Vidéken, pici településeken nem ilyen vészes a helyzet de a városokban nagyon gáz a közbiztonság)
Èn azon gondolkodom,hogy tudnám MO-ra vinni mikor ott vagyok mert tuti jobban kitudnám használni a kis pro 2-t mint itt. Sajnos valszeg nem olcsó és talán nem is megoldott egy ilyen eszköz szállitása repülövel.Ha valahova megyek én szó nélkül betolom nem érdekel ki mit szól. Néha megy az ocsmány szöveg de mikor vissza kérdezek,hogy ha ellopják kifizetik-e vagy sem mindig csönd a vége....
-
anderledani
őstag
válasz Reggie0 #10552 üzenetére
Hát nem tudom, én 20-al is előzöm rollerrel a kerékpárosok 50%-át, 25-tel a 80%-át
Én magam kerékpárral 18-22-vel megyek általában.iPhone 13 Pro 128GB << iPhone XS 64GB (2019.03-2021.10) << iPhone 6S 64GB (2016.02-2019.03) << Samsung Galaxy Alpha (2015.10-2016.02) << Xiaomi Mi3 64GB (2014.11-2015.10) << Sony Xperia SP (2013.11-2014.11) << LG Optimus Black (2011.12-2013.11) << Nokia 6303 << Sony Ericsson V630i << Alcatel OT757
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #10552 üzenetére
Szerintem bőven jó a 25 km/h felső sebesség határ.
Pont a 25-től lesz a gyakorlat 30 km/h, ami már bőven a kontrollálható féktávon kívül van.
Ha 30 km/h lenne megengedve, akkor az gyakorlatban már 36 km/h-t jelentene (a 20%-os túllépést véve alapul), amilyen sebességű járművek közé nem hogy a gyerekem nem engedném, de még én sem érezném ott biztonságban magam. -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10569 üzenetére
Ez amúgy a szalmabáb érvelés iskolapéldája. Soha nem mondtam, hogy
bármilyen gépet meg kellene engedni. Hanem amikor kérdezik, hogy egy
500W(!!!) gépet jó ötlet-e megvenni, akkor leírom, hogy a tervezet szerint
kukára való az összes, mivel sehol nem lehet használni: közúton szabad
csak menni vele, oda alkalmatlan, ha bicikliútra megy, úgy (roller)bűnöző.Ui: arról beszélgettünk volna, hogy reális-e a 25 km/h és 350W limit, de a
legtöbb vélemény szerint nem életszerű. (Sokan 30 km/h limitben látnák
az ésszerűbb kompromisszumot és a teljesítmény korlát növelésében...)Nem az fogja elütni a gyereket, akinek egy kézmozdulat újra felvenni azt
a 30 km/h tempót, hanem az, aki megszenvedett érte, és nem akarja ezt
a lendületet elveszíteni, és fékezés nélkül próbál elhúzni hozzá közel...Igen, ez jellemzően a kerékpáros lesz: felrakhatnék videót hogy megyek,
de akkor biztos megkapnám, hogy csak a felvétel miatt. Nem csináltam.De leírni le tudom, hogy tök üres 3m széles, belátható szakaszon bizony
megvolt a 40 km/h... Viszont ahogy utolértem vkit, inkább csak 30, mert
nem lendületből kell megoldanom, hanem megy erőből is. És amikor két
kisgyerek ment a jobb szélen, akkor kb. lépésben a másik oldalon, mivel
náluk aztán végképp nem lehet tudni, hogy mit fognak csinálni. Ez van...
(Ettől függetlenül a jövőben ez is illegális lesz, a vas képességei okán.
A vezető képességei meg le vannak szarva... És ha az M4 Pro tud 45-öt?
Tán lassabban nem lehet vele menni? A motorom meg tud 150-et... Oké,
kis túlzással. Szerencsére azért nincs kitiltva a városból. Még... Viszont,
ha rendőrbácsi lefotóz 80-nal, azért fogok kapni a csekket: ez tiszta sor!
Azért büntetnek, amit elkövettem, nem azért, amit elkövethetnék...) -
gergo5991
őstag
válasz Reggie0 #10569 üzenetére
engem csak az érdekelne ez a törvény amiatt jött létre mert pesten sok volt a siránkozás a bérelt rolleres ámokfutások miatt? mert úgy igazán pesten kivül nem igen láttam hireket hogy valakit zavarnának egyáltalán a rollerezők. Meg ez a törvény biztositás meg minden lófasz most azért kell hogy pénzt huzzanak ki az emberekből? Azt veszem észre, amint valami új dolog jelenik meg magyarországon máris megy a szopatás hogy azonnal vessünk ki rá adót, meg mindenféle dijakat meg mindent amiért pénzt lehet beszedni. Itt sk-ban a kutya le se b**a hogy ki mivel hol merre mennyivel megy, szinte rendőrök sincsenek az utakon, városokban sehol, csak akkor jelennek meg ha bejelentés történik, meg amúgy is országos rendőrhiány van.
Régebben mikor megjelent a roller bérlés itt nálunk, a rendőrök csak annyit tettek hozzá: este óvatosan menjén lassabban, ha embereket között vagy lassan menjél, 0,5 ezrelék véralkoholszint felett ne rollerezz / bicajozz, meg ne 2en menjetek egy rolleren és csókolom le van tudva
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10595 üzenetére
Nem vagyok meggyőződve róla, hogy a Királyi Rendőrség fel van-e készülve
bármi ilyesmire, de tegyük fel, hogy igen, van rá rendőr, és van eszköz is.
Elkezdik padozni a rollereket. Kijön rajta a csúcsteljesítmény, végsebesség.És akkor az összes Xiaomi megy a levesbe, akik ma bátran mondják, hogy
természetesen névleges teljesítmény a 350W: ők a legalitás alfája-omegája.Az meg szerintem régen rossz, hogy magadnak, otthon állítgat(hat)od azt a
szoftveres korlátot sőt nyomtathatsz hatósági azonosítókat: innen már csak
egy lépés, hogy immobiliser jelleggel, ha a rendőr nyekteti a vasat, akkor jól
viselkedik, további jó utat kívánás van, és ahogy elhúzol, hirtelen 2x erősebb.
(Tulajdonképpen benne is van ez gyárilag... takarékos módban gyengébbek.)Ui: fogalmam sincs, hogy végül mi lesz a vége. De ezt a padozás dolgot kis
hazánkban szerintem erőforrás(ok) hiányában nem fogják megjátszani.
Ám ha már úgyis benne vannak a rendrakásban, igazán bevezethetnék már
az SMKP rendszámokat. (A bringások azonosíthatósága se lenne hátrány.)
Mindenesetre a névleg 500W rolleresek be fogják sz*pni az ziher...Lehet, hogy tényleg lesz egy "gyerek roller" kategória, mint a MoFa, viszont
furcsa, hogy 80-100 kg-os felnőttek alatt is ugyanannak kell majd erőlködnie.
Pedig nem kéne, hiszen a legtöbbjének van B jogsija (ami meg SMKP-ra jó). -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10658 üzenetére
Amúgy annak ellenére "megeszegeti" azt a méhsejtrácsos gumit,
hogy a hátsó soha nem forog el 1500W-tól se... Valamikor lőttem
is egy kopottas képet, később ment fel rá a Raptor gumi... De azt
már nem tudtam "rendesen lekoptatni", mert előbb tört szét a váz.Szerk: tudom, indulásnál még nincs is 1500W. (De arányaiban
mondom, hogy a gyárihoz képest eléggé fel volt rántva: 30A/48V)Szerk2: írnak itt a kollégák ilyen 65A-eket a Pro 2-re, csak nézek.
Valószínűleg fázisáram (durva, hogy ilyen szinten programozható).
Nekem fogalmam sincs, mennyi a fázisáram, amikor berántja azt
a 75A-t az akkuból, de hogy melegszik durván, az tény...[ Szerkesztve ]
-
Gabis
őstag
válasz Reggie0 #10681 üzenetére
Ha tényleg így van, akkor váltson szerelőt. Ha sűrűn van szerelőnél, akkor szerintem az inkább tűzoltás. Én ha elviszem, akkor átnézi A-Z-ig, és amit kell csere, vagy felújítás. Ha már úgyis szét van szedve, ne kelljen megint egy kis apróságért bontani. Így elég ritkán látom hála az égnek a szerelőmet, de ez az én véleményem... mindenki úgy csinálja ahogy akarja, tudja.
-
norbi93
senior tag
-
norbi93
senior tag
válasz Reggie0 #10687 üzenetére
Én egy i30N-el járok ha épp nem rollerrel, az 19-es felni mellé 235/35-ös gumikon gurul, így eléggé érintett a felnit érő ütésekben. Eddig egyszer vittem görgőzni, időpontra, 20 perc alatt megvolt. Defekteknél meg mankókerék, és szintén időpontra vittem cserélni, szóval nem volt semmi amiért napokig ott kellett hagynom. Persze hajtással, motorral kapcsolatban simán előjöhet bármi, ami szervízben napokra letámasztós.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #10698 üzenetére
"Hat, a kerekparosok kritikan alul kozlekednek."
Most képzeld el őket ha e-rollerre váltabának. Gyorsulásuk, irányváltásuk sokkal kiszámíthatatlanabb lenne. És irányváltáskor karjelzést még akkor se tudná használni, ha néha szándéka lenne rá. Extraként hozzájön a kormányra helyezett mobil lapozgatása, olvasása (a gázkart nem engedheti el, tehát a fékről veszi le a kezét). -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10714 üzenetére
Hátőőő, én az összes sima S1 és S1 Pro-t úgy tudom, hogy 11A a váltás óta.
Viszont, az S1 Plus (nem tudom, miért hívják ugyanúgy), teljesen más modell:
semmi tapasztalatom nincs vele, s a mellékelt ábra szerint a vezérlője is más.
(De ha épp szétszeded, megnézheted a címkét: de az is igaz, ettől még lehet
szoftverből 11A, hiszen az S1/Pro címkéje sem változott, csak a teljesítmény.)Mérni kell.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #10706 üzenetére
"Semmivel se lenne kiszamithatatlanabb. <350W roller egy lofing a kerekparosok gyorsulasahoz kepest."
Totálisan ellenkező véleményen vagyok! Én kerékpárról nyergeltem át rollerra, és utóbbi sokkal kiszámíthatatlanabb.
Egy átlag kerékpárosról távolról el lehet dönteni, hogy ő most stabilan áll, vagy el fog indulni, főleg ha nagy erőbedobással szeretne elindulni.
Rollerral én a kereszteződés környékén 2-3 km/h-val szoktam kóricálni, csak azért, hogy ne álló helyzetből kelljen belökni. Bal kezem hüvelykujjának apró mozdulatát nem fogja tudni kiszúrni az autós, csak azt látja, hogy amíg az előbb szinte álltam, pillanatok múlva már méterekkel vagyok odébb. Ilyen váratlan, kiszámíthatatlan helyváltoztatásra egy álló kerékpáros nem képes.(Az, hogy a futárok mit művelnek az külön kategória. A fura öltözékük kilóg a tömegből, róluk lehet tudni hogy jó eséllyel tojnak a KRESZ-re, és őrült manőverekre képesek.)
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #10849 üzenetére
Erről erősen megoszlanak a vélemények.
Rugós tag beépítése hely és tömegigényes, illetve extra költséggel jár, de ez utóbbi a legkevésbé zavaró. Népszerű rollerek egyik legnagyobb előnye a kompaktság, a kis méret és hordozhatóság.Normális rolleren nincs rugó. Nagyobb, monstrumokon szinte biztosan van.
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10859 üzenetére
Abszolút. Bár elsőre összefosta magát (rögtön), másodikra meg az
akku volt hozzá kevés, ám némi beruházás után a 65C terhelhetőségű
kínai csodával párban tökéletesen bevált: minap javítottam is vele egy
a S1 Pro akkut FB-os csoportból jött tagnak. Tette a dolgát, ahogy kell. -
Dave™
nagyúr
válasz Reggie0 #10891 üzenetére
cserebe van rugos felfuggesztes, igy nem cseszi szet az izuleteim
Nem mentem még teleszkópos rollerrel, de pl. macskakövön a teleszkópos MTB is kellemetlenül ráz a sokkal nagyobb levegős kerekeivel is, így furcsállnám, ha olyan óriási különbség lenne egy tömör gumis, de teleszkópos roller és egy levegős, teleszkóp nélküli Xiaomi között. Nem is azért érdemes kerülni szerintem az úthibákat, mert tönkreteszi az ízületeket, hanem mert borulhat a roller vagy csak szimplán sérülhet, hamarabb tönkremehet ezektől. -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10910 üzenetére
Nekem a nyakamig verte a sarat, bár igaz, épp el volt törve a sárvédő.
Valószínűleg egy széles cellux megoldotta volna a problémát. Vagy nem.Addig tök menő kapucniban csapatni, bukó helyett, amíg egyszer nem ér
le fejed az aszfaltra: soha ne legyen rá szükség de nekem már volt sajna.
Térdem a mai napig érzékeny, mert azon nem volt protektor. Pedig előtte
amikor tök ismeretlen helyre, nagy távra mentem, felvettem: izzadni totál
kényelmetlen miatta, tény, de esni jobb benne, és a hideg ellen is használ.Senkinek nem tanácsolnám azt, hogy esőben, hidegben, védőfelszerelés
nélkül rollerezzen, de nyilván több szem többet lát: ez is egy vélemény.
Párszor már beraktam a képet, hogy milyen időben IS mentem vele.
De! Egyrészt ez pont egyszeri alkalom volt, másrészt a szükség diktálta.
Egy gyári S1-gyel ziher, hogy nem megyek fel az emelkedőn... Két motor
szépen felhozott, ám ilyenkor max. 10-12 km/h, ami még "biztonságos":
ha úgy lenne, én biztos nem erőltetném a rollert... se nem gyors, se nem
szórakoztató. El kell fogadni, hogy a két kerék nem igazán* négy évszak.
Biztos jönnek majd a biciklis futárok, akik télen-nyáron tekernek.Kijavítom: nem kompromisszum-mentes. Amikor tekersz, mozog a térd.
Ami egy kellemes pulóveres sétáló idő, az 30 km/h-nál elég kellemetlen:
állsz egy helyben, jeges szél fújja az ízületeket... Az álmos könyv szerint
sem jó megoldás: biztos ki lehet ezt is bírni, csak 20 év múlva fog fájni...*: én is jártam be motorral dolgozni télen is. De annyira nem élveztem...
Néha vissza-fanyalodtam a BKV-ra, mert az időjárás olyan volt, amilyen.
Amikor a busz alig bírt felmenni az emelkedőn, az kemény volt. Pedig a
főútvonalakat mindig takarították: bicikliút vagy járda? Simán hó + jég...
Akkorát esett rajta a bringás, hogy csak... Megkérdezhettem volna tőle,
miért csinálta? Miért ült biciklire? "Pillanatnyilag jó ötletnek tűnt."[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10929 üzenetére
Mondhatni szarkasztikusan fogalmaztam, de neked ez nem jött le.
Körbecelluxozni, meg folpakkot tekerni valóban nem akkora művelet,
de ha 3D nyomtatóval kell hozzá alkatrészeket nyomtatni, hogy kicsit
is megvédjen a víztől, akkor azért mondhatjuk, hogy gyárilag nem jó?Ui: autóban még sosem áztam meg. De valóban kell rá ablaktörlő...
Ha kijönne egy olyan modell, amin nincs, én tuti nem ajánlanám.
Mondjuk ez nem tudom, hogy jön össze azzal, hogy síruhában simán
ki lehet bírni -10 fokban az 50-70 km/h menetszelet - hiszen én eddig
viszonylag kevés arcot láttam síruhában rollerezni. Lehet ez lesz idén
az új divat? Síelni viszont szoktak felvenni motoros gerincvédőt.
Na ezt add össze ceruza nélkül víz alatt. Mondtam, hogy ugorgyunk...
(Pont az a csevej lényege, hogy fel kell-e öltözni rollerre: szerintem ha
hidegben, esőben való használat is cél, mindenképp. Utcai ruhában,
két keréken nem igazán komfortos ősztől-tavaszig. Szerintem. Ennyi.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Nők, nőügyek (18+)
- Politika
- XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Bestbuy játékok
- Crypto Trade
- Projektor topic
- Dragon Age: The Veilguard címmel jön a sorozat régóta készülő új része
- Honor Magic V2 - origami
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen