Új hozzászólás Aktív témák
-
aDic
tag
Én is nézegettem, de még hezitálok, mert ha beviszik a lakásba, vagy leteszik egy pincébe pár napra, akkor a GPS nem sokat ér. Persze ha a roller akksira van kötve, akkor már jó lehet.
Olvastam, hogy az Apple-s AirTag-el már több rollert, bicajt megtaláltak. pl. itt van egy magyar tegnapról: [link]
Akinek Apple cuccai vannak, megérheti elgondolkodni rajta.
Nekem Androidos telefonom van, ott az Apple-s cucc nem nagyon megy, de elvileg erre a rendszerre is jön egy ilyen gyártófüggetlen cucc, azaz minden Androidon menni fog: https://androidportal.hu/2023-06-01/bemutatkoztak-az-androidos-okoszisztema-elso-airtag-rivalisai/
Samsung-nak, ill. 1-2 gyártónak van saját ilyen cucca, de pl. a Samsung SmartTag csak Samsung telefonokkal működik.[ Szerkesztve ]
-
wonka
csendes tag
válasz Casseius #22899 üzenetére
köszönöm, néztem, de elbizonytalondtam, hogy vegyek e még 2G képeset belőle?
A 4G felette van a rászánt összegnek, 18.000-ért.
Amit linkeltem annak meg nem is tudom, mi a hálózata, de attól tartok, hogy az is csak 2g
ahogy kicsit utánaolvastam a 2G még sokáig maradni fog, kére,, aki ért hozzá, az erősítse meg, hogy így van -
Casseius
tag
A telekommunikációban mérföldekkel előttünk járó angolok is csak 2033-ra tervezik kivezetni, de még ez is csak kitűzött cél.
/
Samsung airtag szerintem használhatatlan, egy az h szerintem nem olyan sok a samu telefon h komolyabban be tudd mérni, erre még rájön hogy ha a tolvajnak éppenséggel pont az van, akkor a telefonja figyelmezteti is hogy airtag van a közelében...
Ráadásul drága is[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
wonka
csendes tag
Autonomiában az akksis is bírja 150 órát, csak abban a lustaságot látom, hogy egy idő után nem fogom már feltölteni.
Én is nézegettem, de még hezitálok, mert ha beviszik a lakásba, vagy leteszik egy pincébe pár napra, akkor a GPS nem sokat ér.
De amíg eléri a pincét te folyamatosan kapod a jelet, ha úgy van beállítva (geo fence, vagy mozgás)
Olvastam, hogy az Apple-s AirTag-el már több rollert, bicajt megtaláltak. pl. itt van egy magyar tegnapról: [link]
Pont nekem is a video kapcsán jutott eszembe. Az Airtag et egy ismerősnek is hozzákötheted a telefonjához, de nekem ez azért sántít, mert ha az airtag 20 méteres közelébe nem kerül egy iphone vagy egy ipad, akkor nem fogod megtudni, hol is van, mert nem fog kommunikálni. Jobb a semminél és jó az 1 év akksi élettartam, az ára sem vészes, de gondolta ennyiért hátha van jobb megoldás.
https://androidportal.hu/2023-06-01/bemutatkoztak-az-androidos-okoszisztema-elso-airtag-rivalisai/
Köszönöm, erről nem is tudtam, főleg, hogy közben piacra is került és itthon is kapható
De úgy tűnik, hogy ez csak bluetooth alapú[ Szerkesztve ]
-
Casseius
tag
Ez pláne nem jó mert csak azokra telefonokra küld bluetooth jelet elveszett mód bekapcsolása után amelyiken telepítve van a saját alkalmazásuk, arra meg mennyi esély van? Egy a millióhoz?
aDic
"A Samsung már eggyel továbbment, az alkalmazáson belül van olyan beállítás, hogy ha fixen jön velünk egy ismeretlen SmartTag, akkor a telefon szól, hogy érdemes lenne körülnézni"
Mondjuk eszerint ehhez kell a tolvajnak a telepített alkalmazás is, úgy már jobb valamivel a helyzet.[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
aDic
tag
Ezek az AirTag-ek mind bluetooth alapúak, ill. NFC-n keresztül lehet valami plusz adatot kiolvasni belőle, meg saját infót elhelyezni rajta.
Amit találtál CHIPOLO One az nem az, mint ami a cikkben van. Ez a CHIPOLO saját hálózatán működik, saját szoftverrel.
A cikkben szereplő CHIPOLO One Point lényege, hogy minden Android telefonnal működik és a google-hoz lesz becsatornázva az helyzet infó, és nem gyártónként egy-egy saját központba, tehát sokkal jobban használható lesz a sok androidos készülék miatt. -
aDic
tag
Nem egészen. A CHIPOLO gyárt többfajta rendszerbe cuccot:
CHIPOLO One: saját hálózat, saját alkalmazás (ezt az eszközt találtad meg, ami itthon is kapható)
CHIPOLO One Spot: gyakorlatilag egy olcsó AirTag, ami az Apple-s rendszerben működik (szerinem ezt is lehet itthon kapni)
CHIPOLO One Point: az Apple AirTag Androidos környezetbe szánt változata (erről szól a linkelt cikk)(ezt még csak előrendelni lehet és valami €34 ára van/lesz)[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz bigrob #22917 üzenetére
Minek kell felesleges dolgokat megvenni?
Ha majd defekt miatt szükség lesz rá, akkor veszel gumit. Hiába veszed meg, ha nem használod fel, elöregszik évek múltán.
Ráadásul ha defekted lesz, beviszed egy roller szervizbe megjavíttatni/kicserélni, ott úgyis adnak külsőt is, belsőt is.Egyébként én inkább váltanék zselés kerékre, ha defektet kapnék, szóval márcsak ezért se vennék tartalékba se külsőt, se belsőt.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
aDic
tag
válasz Thunderzolee #22923 üzenetére
Ninebot 10"-os kerékkel szerelt rollereknél a belsővel rendelkező gumi helyett fel lehet rakni egy az egy-egyben a zselés belső nélkülit? (pl. D sorozat és F25) Az ok, hogy szelep kell hozzá, de a felni ezeken ugyanolyan, mint a zseléseken? A gumiköppeny körbe rendesen felfekszik, hogy ne engedje el a levegőt?
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #22923 üzenetére
Nade kérem... Egy defekt teljesen spontán bekövetkezhet... Ha csak akkor kezd vakarózni, amikor már lapos a kerék, akkor napokig kiesik a roller használatból: milyen évek? Van bárki itt a topikban, akinek éveket elment a (felfújható kerekű) rollere defekt nélkül? Kötve hiszem... (Tömör gumit használók ne jelentkezzenek!)
Ha defekted lesz, és van egy picike műszaki érzéked, és van otthon hozzávaló is, akkor fogod és kicseréled magadnak: már másnap gurulhatsz újra. Rollerszerviz is ha be van táblázva, akkor várhatsz rájuk, és csengethetsz is, mint a katonatiszt.
Achilleushoz gyártottam külső akkut. A tulaj roller szervizben vett hozzá gumikat* és fel is szereltette. 15K volt a munkadíj. Mondom az derék... Kerekenként. (Akinek van kidobni való 15-30K-ja, szaladjon roller szervizbe minden defekt után.)
*: nyilván ez is feláras a kínai rendeléshez képest, bár érthető hiszen polcon van...
Szerk: 12.5" PMT gumihoz rendeltem belsőt. 4 db-ot is. Pedig lehet, hogy egy se kell majd(!) idővel, de amíg nem sikerült a megfelelő szelepet beraknom a felnibe, hogy tubeless legyen, hát igen jól jött, hogy bele tudtam rakni belsővel. Működik... Lenne egy defektem, nos van tartalék gumi itthon. Két éve rohangálhattam boltba, hogy meglegyen a javítás... (Egyáltalán nem felesleges ilyesmire felkészülni.)
Szerk2: tömör gumit mondjuk nem vennék tartalékba én sem! Egyrészt, mert tök szívás átcserélni, másrészt lehetnek kellemetlen "mellékhatásai" a használatának. Többekközt: az nem lesz defektes = nem tudsz kísérletezni a zselés belsejűvel.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz bigrob #22889 üzenetére
Tömör gumit felejtsd el, arra csak akkor fanyalodik az ember, ha sok a defekt... Amíg egy se volt, addig csak nézegethetnéd. Nyilván van előnye! Pont az, hogy bármint át lehet vele csapatni, nem kell nyomást ellenőrizni, meg semmi... Csak hát annyira szarok az útjaink, hogy komfortban nagyon gázos tud lenni. Sima aszfalton kényelmes csak, bárhol máshol irritáló lehet: fogd fel úgy, hogy egy kényszermegoldás, és nem akarsz arra váltani... Tartalék belső bármikor jól jöhet, feltéve, hogy most belsős a rendszered. Ha tubeless, ahhoz teljesen felesleges. Extrém esetben persze lehet használni tovább egy kiszúrt tubeless gumit belsővel, vagy akár egy felni sérülés esetén is (átmeneti) megoldás lehet, de amúgy nem szokás visszafelé butítani a versenytechnikát. Ahogy az előttem szóló írta, vannak jobb megoldások, és elég lehet csak akkor megvenni, amikor szükség van rá, feltéve, hogy akkor is ráér, amikor szükség van rá. Nagyon kínai külsőt én nem ajánlanék, mert nem tapadnak túl jól. Minimum valami gyári közeli, vagy valamennyire ismertebb nevek, pl. CST, vagy Tuovt. Ami meg igazi gumi, és ezért extrém jól tapad, az csak a PMT, de az nem felel meg a minél olcsóbbnak, mert kb. annyiba fáj, mint egy rendes motorgumi. (Olaszra a 12.5" pár 60K volt. Szopás? 120K-s rollerre abszolút megéri kategória. De amúgy igen fasza, megérte, élményben. Mondhatni priceless. Csak jönne már meg végre hozzá hátra az a 72V3000W motor is, ami már ~2 hete Vecsésen dekkol...
Hallod UPS?)[ Szerkesztve ]
-
polo493
tag
[link] ezt használom aksira kötve egy xt60 elosztóval akár amit lehet csinálni otthon ha van csati vagy enélkül közvetlen az aksi csatiba dugni a poz-neg kábelt és össze tolni [link] teljesen jól működik 1gb netes simmel használom ami kb 1100ft havonta
van benne mozgás ,zóna védelem, riasztás...appal[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
addikt
-
aDic
tag
válasz Thunderzolee #22928 üzenetére
"Passz."
Ez ok, de akkor miért ajánlgatod, ha te sem tudod? "Egyébként én inkább váltanék zselés kerékre, ha defektet kapnék, szóval márcsak ezért se vennék tartalékba se külsőt, se belsőt." -
evo87
őstag
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
bzolika10
aktív tag
Köszi, maradt 4 baron akkor, mert egy kicsit többet fújtam bele, mint amit gyárilag ajánlottak.
Más: Milyen belsőt érdemes a gyári d38-ba venni? 10*hányast, illetve milyen szelepszöggel és milyen márkát. Jó lehet aliról valamelyik vagy inkább itthon érdemes nézelődni? Slime folyadékot van értelme beletölteni?
-
bzolika10
aktív tag
válasz bzolika10 #22890 üzenetére
Na végül csak nem bírtam ki, ki kellett próbálnom, hogy működik e a D38-on a sorozatszám átírással a 30km/h mód és a cruise control. Jelentem működik. Ez alapján csináltam, annyi az egész hogy a downG appot kell letölteni a play áruházból és a sorozatszám első részét kell átírni N8GJ-ről N8GK-ra. egy újraindítás után már működött is. Azt viszont nem értem, hogy a criuse control miért csak a max segesség elérése és tartása után aktiválódik. Ez máshol is így működik? Ja és még valami: Az eredeti appal utána nem működik a roller, csatlakozik ugyan de nem tud adatokat kiolvasni, bár engem ez nem zavar, mert mindent tud a scooter hacking utility
-
-
PociAti
senior tag
válasz bzolika10 #22937 üzenetére
BaLee válasza elég meggyőző: már nem egyezik meg az appban lévő a szériaszámmal, ezért nem csatlakozik hozzá.
A cruise control aktiválási ideje elég nagy, 5 másodperc. Max sebességnél könnyű precízen tartani ezt a tempót, viszont minden más sebességnél fel le ugrálgat, így nem tudja aktiválni magát a cruise control (tempomat). Próbáld meg hosszú, nagyon sima úton, ahol nincs emelkedő vagy lejtő.
Lehetne javítani rajta custom firmware felrakásával, de az rizikósabb folyamat.
-
addikt
Azért írtam le, h lehetőségként vegyék számításba a szemmel láthatóan laikus emberek, mielőtt elkezdenek "jóáron" beszerezni gumikat Aliról, mert lehet jobban járnak egy zselés kerékkel.
A kérdéseid teljesen jogosak voltak, én is olvastam már többször is több helyen is ilyesmi problémákról, h megvették aztán mégse jó a külső, vagy a belső, mert nem ott van a lyuk, vagy nem olyan a lyuk, vagy nem derékszögű a szelep kivezetés, és beleér a villába, stb; de ebben a topicban kb senki se tudna rájuk válaszolni, ezért érdemesebb megkérdezni Ultimate, RollRide, vagy bármelyik másik rolleres csapatnál.
(Egyébként úgy gondolom ilyen esetekben felnivel együtt cserélném a kereket, és a rolleres szervizben is ezt javasolnák gondolom - illetve az ilyen helyeken van már bejáratott megoldásuk erre a problémára.)Amit DigitXT írt, az meg sztem utópia, köztudott, h mekkora szenvedés egy ilyen kicsi keréken a gumik cseréje, az átlagembereknek még egy csavarhuzó szettje sincs otthon, nemhogy komolyabb szerszámkészlet, vagy ha van is pl imbuszkulcs készlet, nemhogy nem kettő, hanem egy, de az is az olcsó 10centis szárakkal.
Amíg házakhoz is jártam szerelni szgépet, ugyanez volt a tapasztalatom, egy kereszthornyos csavarhúzót se tudtak adni, vagy fogót, egyáltalán nem jellemző az, h szerszámaik legyenek az embereknek.
Évek óta egy épületet üzemeltetek, ahol ráadásul folyamatosan cserélődnek a lakók, és rendszeresen hívnak mindenféle műszaki hibák miatt, a lakók nagy részének semmilyen szerszámaik nincsenek. :/Rollerszervizben 6-8ezer egy kerékcsere pálcikarolleren.
Sztem nem DigitXT nagyrolleres kerekeinel 15ezres szerelési árábol kell kiindulni. A 7-8ezer lehet, h másoknak sok pénz, de erre nem tudok mit mondani, nálam van pénz lóvéra, inkább kifizetem, mint fözögessem a gumit, meg kábelkötegelővel tűzögessem, aztán ha a bénázásom közben megsértem a felnit, mégiscsak vihetem szervizbe az egészet.
Ami a várakozási idöt illeti, amíg a roller nem volt meg, is jártunk valahogy, ki kerékpárral, ki autóval, hát a defektjavítás idejére vissza lehet térni a korábbi közlekedési módhoz.Szóval sztem ez ennyire nem fekete és fehér, ezt mindenki maga tudja eldönteni, h kerékcseréhez hogy áll hozzá, de egy laikusnak nem árt előtte elmagyarázni, h pl kerékpárszervizesek egy része a mai napig nem vállal roller keréken gumicserét, mert akkora szivás tud lenni nem hozzáértő kezekben a roller-gumicsere.
Van aki ügyesebb, van aki inkább kihagyja ezt a mókát.Szerk:
Pont ma láttam egyik Facebookos rolleres csoportban egy kérdést, h defektes F30 hátsókerekét hol tudják cserélni, vagy javíttatni, illetve látókörükben van egy használt F25 külső gumija, az jó lesz-e rá, és hát rajtam kívül senki se volt képes megírni nekik, h nem lesz jó, mert az F sorozat legkisebb modelljének a kereke belső gumis, az F30 meg zselés.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
bigrob
őstag
válasz Thunderzolee #22923 üzenetére
Örülök, hogy te így ki vagy tömve, én szívesebben cserélem ki magamnak, zsebemben meg marad 14-16 rugó...
Teszem hozzá nem vagyok teljesen műszaki analfabéta mint aminek nézel, kollégám revoe rollerén is kicseréltük a full tömör gumit, ugyan kisebb anyázások kíséretében, de fél óra alatt megvolt...Nincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #22941 üzenetére
Szerintem aki olcsó rollerben gondolkodik, és olcsón akarja fenntartani, annak
szívás, vagy sem, kötelező megtanulni az alap dolgokat magának csinálni. Ha
nem akarja a gatyáját is szervizre költeni. Szomorúan hallom, hogy az átlagos
felhasználó még egy csavarhúzóval sem rendelkezik, de el tudom hinni! Ha ez
így van, akkor teljesen érthető, hogy miért vannak betáblázva a rollerszervizek,
legalábbis szezonban mindenképpen. És ez ami a legbosszantóbb, hogy ha a
szezon éppen tart, és te akkor szeretnél rollerezni, de mondjuk 1 hónapig nem
tudsz egy olyan hiba miatt, amire ha felkészültél volna megoldhattad volna...Amúgy épp azért, mert egy kis Xiaomin nagyobb szenvedés a gumicsere, mint
egy nagyobb vason, furának tartom, hogy olcsóbban csinálja a szerviz. De oké.
(Már ha elvállalja egyáltalán.) Tudom, lakásban se szerszám, se satu, semmi...
És igen, el lehet b*szarintani/be lehet csípni a belsőt, össze lehet cseszni akár
a felnit is, mindent. Erre mondtam, hogy ha valamennyi műszaki érzék sem árt.Ja és ha már költség optimalizálás... Ha közlekedési eszköz a roller, és kiváltja
az előző közlekedési módot töredék áron, akkor visszatérni az arra hetekig, HA
kínai rendelésre vár valaki és/vagy tele van a szerviz, ahova el tudná vinni, annak
elég combos felára tud lenni. De tőlem mindenki úgy csinálja, ahogy akarja...
(Én mindenesetre megígértem a srácnak, hogy ha elkopott a CST, és megveszi
a PMT gumikat, majd segítek neki feldobni, mert 30K-t erős lehúzásnak érzem.) -
addikt
-
bzolika10
aktív tag
válasz PociAti #22940 üzenetére
Egyenes úton/lejtőn tök jól működik, csak sajnos a Mecsek nem vízszintes és így elég idegesítő, hogy hegymenetben is tartani kell a gázkart, mert ugye sose fogja elérni a 30 km/h-t. Remélem lesz majd erre is custom FW, aztán azzal ki lehet majd ezt küszöbölni.
Egyébként a gyártó nem tudom, hogy miért gondolta azt, hogy sebességre aktivál, nem pedig a gázkar 5 másodpercnél hosszabb lenyomására.
-
DigitXT
félisten
válasz bzolika10 #22948 üzenetére
Eleve egy elvetélt öltet, hogy a gázkar "nyomvatartásra" szoftveresen beragad...
Két keréken ez merő életveszély, ezért csak elvetemült túramotorosok szoktak
ilyen szofisztikáltságú tempomatot applikálni a vasra: szoktak, haha. Minimum
egy külön nyomógomb kellene rá, hogy most akkor ez a tempó kell (ezt tartsd).
Egyrészt ezzel bármilyen tempó fixálható lenne, akkor, amikor akarod, nem 5s,
vagy akármennyi múlva, illetve CSAK akkor, amikor akarod: tudsz róla.Ui: komolyabb rollereken a gázkar nem egy nyomógomb, és igenis van annak is
jelentősége, hogy félgázon hogyan viselkedik a gép? Csak azt lehet "digitálisan"
vezetni, ami ehhez elég gyenge. De attól sem jó, ha véletlenszerű, hogy most a
tempomat aktiválta-e magát, vagy még nem... Volt ilyen pálcikám: szarra se volt
használható ez a funkciója, egy normális gázkar kellett rá, onnan nem probléma
ott tartani, ahol éppen megfelel. A kormányt úgyis fogod, ergo egy félmarkolatos
gázkar tökéletes a feladatra. Persze tudom, azt se cserél otthon mindenki.
(Nekem már a harmadik rolleremen van, és tökéletes, mindenre ezt rakok, LOL.)[ Szerkesztve ]
-
Gardaai
senior tag
Jól gondolom, hogy ez már kapott hideget, meleget, de főleg vizet? [link]
Mivel lehet takarítani?↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai
Új hozzászólás Aktív témák
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Politika
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Formula-1
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- DIGI kábel TV
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Villanyszerelés
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen