- DIGI kábel TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Ubuntu Linux
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Milyen routert?
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Otthoni hálózat és internet megosztás
Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
válasz #54625216 #199 üzenetére
Jó, hát játéknál jelentős hozzáadott érték a jobb grafika, és ott még látványos a hátránya egy mobil-szerű form factornak (de idővel ez is csökkenni fog). De a netezős/office-os PC helyére viszont már ma be tudna technikailag lépni simán, csak nem akarják. Játékból is amúgy van az a kategória, ami direkt megy olyanon is. Meg van a specializált gépre való (pl. játékkonzolra), ha valakinek az fontos.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
"Sztem meg az ilyen vasat igénylő játék a rétegtevékenység."
Egyetértek, de nézd meg mi a közvélekedés.
Pl. az Apple a 256GB-os M2 Macbook Air-ekbe és Mac Mini-kbe csak egy SSD chipet rakott, amitől a szekvenciális írás / olvasás az előző M1 szériához képest 2800MBs-ről 1400MBs-re csökkent. Ez még mindig a kb. háromszorosa, amit egy átlag sata ssd tud és kb.15-szöröse egy hdd-nak, ennek ellenére az IT médiában megy a hiszti, hogy ez így elfogadhatatlan.
És ez csak egy aktuális példa a sok közül.
Egyszerűen a desktop és laptop szegmensben a legminimálisabb kompromisszumot sem viselik el, ha az az ár / teljesítmény rovására megy, akár kihasználja a user a teljesítményt, akár nem."Meg van a specializált gépre való (pl. játékkonzolra), ha valakinek az fontos."
Tehát egy konzol, ami gyakorlatilag x86-os PC és simán elfutna dual bootban vagy VM-ben egy windows vagy linux, az lehet célfeladatra specializált, egy mobiltelefon, aminél a tervezők dekáznak a mérettel, aksiidővel, teljesítménnyel, melegedéssel, stb. meg legyen mindenes eszköz?
-
Szabi®
addikt
válasz #54625216 #202 üzenetére
"' az Apple a 256GB-os M2 Macbook Air-ekbe és Mac Mini-kbe csak egy SSD chipet rakott, amitől a szekvenciális írás / olvasás az előző M1 szériához képest 2800MBs-ről 1400MBs-re csökkent."
De ha az előző gépbe gyorsabb volt maga az írás/olvasás, akkor már ha nem is gyorsabb , de legalább ugyanolyannak kellene lennie az utód modellben nem ? Mert ha ez csak egy legyintés részedről, akkor hol van a konzisztens fejlődés amivel villog az apple ?
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
válasz #54625216 #202 üzenetére
Persze tárgytalan, mert nincs üzletileg akart az egyesítésre. Még Apple-nél sem. De ha ettől eltekintünk, akkor igen, az lenne a mérnökileg/környezetvédelmileg racionális, hogy akinek nincs extrém teljesítményre igénye, azokat rakod a mobil form factorra. Nyilván. Ill. az nem evidens, hogy van játékkonzola valakinek (réteg igény), míg okostelefonja a többségnek eleve van. Aztán ott unatkozik az idő 95%-ában.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Tárgytalan, mert nincs rá igény. Nyugodtan utána lehet nézni mennyien használnak Samsung Dex-t dex-re képes telefonokon, úgy hogy aki azt akarja használni már alapból azt veszi meg.
A játékkonzol meg elég messze van a rétegigénytől...
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
ddekany
veterán
Persze, hogy nincs rá igény, mert kiforratlan, alig támogatott az egész téma. A DeX eleve nem platform szintű, hanem egy Samsung exkluzív hák. Arra van igény, amit eröltettek annyit, hogy egyrészt bekerüljön a köztudatba, másrészt kiépüljön valami ökoszisztémája, támogatottsága.
-
kchris78
veterán
-
Szabi®
addikt
válasz kchris78 #213 üzenetére
Ezek a gépek teljesítményre már jó pár éve egy nagyon kompromisszumos gépnek számítottak. A durva az, hogy a fanok egymást húzzák bele ezeknek a megvásárlásába, bármiféle mérlegelés nélkül. Hülye lenne az apple nem kihasználni ezeket az egyéneket.
Viszont az apple gondolt azokra is, akik egy kicsit "eszesebbek", nah ők megvehetik a cto gépeket iszonyú felárral, vagy vehetnek pro-t még jobban túlárazva. Kivan ez találva.
Az üzletpolitika kiváló, egy nagyon erős marketing révén olyan addiktív érzéseket kelt emberekben, hogy már az "olcsó" géppel is beérik (függetlenül attól mire elég/mire jók ezek a gépek, és meddig), viszont az patikamérlegen van kimérve. -
ddekany
veterán
Én nem vágtam soha, hogy aki "pro" számítógép használatban, az miért vesz Mac-et. Kevésbé legózható belül, kevésbé kompatibilis perifériákkal, kevesebb féle szoftver van rá. Ez nagyinak mindegy, random gizinek is, aki csak böngészik kb., de power usernek kevésbé. Viszont a touchpad verhetetlen állítólag, a képernyő is állítólag kb. csúcs notebook-ok közt, esetleg a billentyűzet érzete sem rossz, és sokáig bírja akkuról. Ez alapján ez ilyen utazós gép? Nyaralás, konferencia, stb. Mert desktopon külső monitor, egér, stb. van, már ha igényes valaki, és ott az akku sem számít, szóval ez összes előny kuka. Persze azzal szívni, hogy utazásra ezt, máshol meg Windows-t használni... max kütyüs kíváncsiságból. Főleg hogy veséért cserébe azért már Windows-os üzeltik is igen sokáig bírják akkuról.
[ Szerkesztve ]
-
Rowon
veterán
Valaki magyarázza már el nekem, hogy mit jelent használt cuccoknál a "felújított" jelző? Ugyanis egy webáruházban láttam egy tápot 18 ezerért, felújított jelzővel. Én azt a tápot Haprón 1 ezer forintért nem tudtam eladni, pedig ki lett takarítva, be lett mérve, stb.
Megy a parasztvakítás megint környezetvédelem jeligére.
Az a felújítás annyi lehet mobilnál is, hogy megtakarítják, meg nagyon talán raknak bele egy Nyaliexpresszes pótakkut.
[ Szerkesztve ]
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
#54625216
törölt tag
Szerintem "refurbished" akar lenni, ami az esetek többségében annyit jelent, hogy valaki már kibontotta és visszaküldte, vagy garanciában javították, de az ügyfél inkább a pénzvisszafizetést választotta. Ilyenkor minimális árengedménnyel adják "refurbished" jeligére, ugyanúgy van rá garancia meg minden, csak nem bontatlan a csomag.
-
#54625216
törölt tag
Látod elég volt bedobni az "Apple" varázsszót a beszélgetésbe és máris jönnek a hozzászólások (tőled is), hogy miért kevés az Apple gépek teljesítménye a ... mire is? Ezt nem tudja megmondani, csak hogy a 8GB memória nem elég, mert mert.
Te meg desktopként használt mobilokról álmodozol... -
aujjobba
addikt
válasz #54625216 #199 üzenetére
'nincs meg a 8K HDRI 300 fps, akkor már megy a sírás'
'nem él meg egy dokkolható mobil megoldás, legfeljebb réteg termékként'Amugy a Nintendo Switch-et ismered?
720p-ben mukodo dokkolhato mobil megoldas, osregi nVidia Tegra hardveren.
Marhara nem retegtermek, minden idok harmadik legsikeresebb jatekkonzolja. -
Szabi®
addikt
válasz #54625216 #220 üzenetére
" hogy miért kevés az Apple gépek teljesítménye a ... mire is? Ezt nem tudja megmondani, csak hogy a 8GB memória nem elég"
A 8gb-os Air gép smooth scroll böngészés közben röcög, több oldal safarinál szintén. Melegedésnél megint kukázza a teljesítményt, függetlenül attól, hány gb ram-os.
Jah és ami nem elhanyagolható, az appstore játékait szörnyen viszi, pedig elvileg célplatform.(minek vannak ezekre játékok, ha még a csúcsgépek is botrányosan viszik Sose értettem)
Rogy a net a számtalan stutteringtól, belassult optimalizálatlan oprendszertől . . .
Vannak ott gondok, a kérdés az, hogy akarod-e látni . . . -
ddekany
veterán
válasz #54625216 #220 üzenetére
Hogy mire elég a X GB RAM, háttértár, stb., az továbbra is attól függ elsősorban, hogy minek az elérhetőségét feltételezik a fejlesztők. (Nagyságrendekkel többet kérnek a szoftverek manapság mint 30 éve, de nem csinálnak nagyságrendekkel több hasznos munkát.) A legkisebb Macbookot meg nyilván úgy méretezik, hogy csak tartalomfogyasztásra és adminisztratív munkára legyen komfortos, különben nem venné meg senki a nagyobb változatot. Elképsztő, de az a szint kb 8 GB körül kezd lenni, lassan Windows-on is.
-
Szabi®
addikt
válasz aujjobba #225 üzenetére
Pedig az is egy 5 éves harmat gyenge vga. Nézz rá a Tomb Raiderre, meg a Metrora . . .
Az az apple szégyene hogy olyan vga-kat rak bele a Pro gépekbe is, amik 30 ezer forintos tételek . . .(mobility még olcsóbb)
A HD 5870 annál erősebb, és egy 2009-es kártya!
#226 ddekany Az M1-nél sincs aktív hűtés, tehát melegedésnél dobja a teljesítményt.
-
joey04
titán
pár weboldal görgetése az erős asztali gépen is beröccen néha. A macbook topikban is csak elhanyagolható réteg jelezte. A többi biztos mind fan
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
#54625216
törölt tag
válasz aujjobba #222 üzenetére
"Amugy a Nintendo Switch-et ismered?"
A Nintendo Switch a tökéletes bizonyítéka, hogy a piacon a specializált megoldások működnek a "mindent bele" termékek helyett.
A Nintendo megtehetné, hogy a Switch-et általános célú tabletként, dokkolva pedig desktopként árulja, hiszen nincsenek konkurens saját termékei ezeken a piacokon, ennek ellenére kitartanak a handheld játékkonzol funkcióknál.
Mindezt azért, mert a table és desktop felhasználás rétegigény a célközönségükben, viszont a támogatásuk fejlesztési erőforrást kötne le és design kompromisszumokkal járna.
Arról nem is beszélve, hogy onnantól szoftver támogatásban is külső gyártóktól függenének. -
#54625216
törölt tag
A téma az volt, hogy a többségnek egy mobiltelefon is elég lenne desktop office feladatokra, ha csak a hardver teljesítményt nézzük. Erre az volt az ellenérvem, hogy a felhasználói elvárások megszállottan a kimaxolt hardver teljesítményt fetisizálják, akár van értelme, akár nincs.
És lám, szállítod is a megerősítő érveket: szarazapple mert vááááá. -
Szabi®
addikt
válasz #54625216 #231 üzenetére
Egyetlen szóval sem írtam azt hogy szar az apple. Sőt a telefonok kontxtusra pont jó példa, hogy vígan elvan az ember egy több éves iphone-al is. Ugyan ez már nem igaz a többi termékére, mert a belépő szint, mindenhol egy olyan kompromisszum, amit mástól már jóval magasabb kategóriában kapsz meg.
Telefonok terén bőven több éves tartalék van a készülékeikben. (ez már android fronton is igaz) -
ddekany
veterán
válasz #54625216 #231 üzenetére
Itt a PH-n azért jobban dominál az ilyen teljesítmény hajhászás, mint általában. De amúgy attól függ, mire programozzák a vevőket. Mit tartsanak "trendinek", mitől féljenek (biztos nem lesz elég gyors), stb. Csak nyilván nem akarják őket semmi olyanra programozni, amitől kevesebbet vásárolnak. Ki kéne már találni valami 4. féle szoftversen kiherélt számítógépet...
-
#54625216
törölt tag
Ha lehetne a usereket programozni, akkor nem lennének bukott termékek és még mindig kapható lenne a Zune zenelejátszó, meg Windows Phone, meg az Apple Newton, stb.
Ez a "programozott vevő" konteo onnan jön, hogy egyesek képtelenek megérteni, hogy más embereknek lehetnek más igényei, így a számára értéktelen termékek másnak még lehetnek hasznosak.
Aztán amikor az általa sokadjára lefikázott termék mégis siker lesz, akkor még véletlenül sem ő tévedett, hanem átmegy az érvelése irracionálisba, hogy az embereket a sátáni marketing segítségével "beprogramozták", hogy olyan termékeket vegyenek, ami rossz nekik, hiszen ő jobban tudja mindenkinél, hogy kinek mi a jó. (A jól ismert "fanboy" érvelés.)Azt kellene felfogni, hogy a marketing nem agymosás, hanem javarészt piacfelmérés és kommunikáció.
Azaz a cég feltérképezi, hogy az embereknek milyen problémáira tudnak szerintük hatékony megoldásokat javasolni és arra specializált termékeket dobnak piacra, a reklám és egyéb marketing eszközök feladata pedig, hogy az emberek tudjanak is ezekről a termékekről.
Nyilván erre ráépülnek iparági trendek, "életérzés" és "trükkök százai", de az egésznek akkor is az az alapja, hogy mire van ténylegesen szüksége a usernek.És bezony az embereknek adott feladatokra specializált termékekre van szükségük lehetőleg minél kevesebb kompromisszummal.
Ez pedig nem "programozással" dől el, hanem piaci evolúciós alapon: a haszontalan termékek (marketing ide vagy oda) kihalnak, a hasznosak megmaradnak és tovább fejlődnek.Tehát ha piacra dobsz egy mobiltelefont, ami kihajtogatva tablet, billentyűzetbe rakva laptop, dokkolva meg desktop, akkor az emberek csak nagyon kis százaléka fogja megvenni, mert kevesen lesznek, akik minden áron egyetlen terméktől várják ezeket a funkciókat és hajlandóak ezért kompromisszumokat is vállalni.
Mindenki más viszont csak egy bumfordi, gyorsan lemerülő telefont, egy kényelmetlen tabletet és egy gyenge teljesítményű PC-t fog látni, aminél bőven akadnak a számukra jobb megoldások a piacon. -
Hi!King
őstag
válasz #54625216 #235 üzenetére
Szerintem csak részben van igazad. A marketingnek része az is, hogy igényt teremtsen, nem csak az, hogy meglévő igényeket szolgáljon ki. Ebben sincs semmi rossz, sőt. A megrendelésre történő szoftverfejlesztésben is gyakori, hogy az ügyfél nem pontosan tudja mit akar, így a beszállítónak kreatívnak kell lennie, hogy olyan megoldást találjon, ami várhatóan tetszeni fog az ügyfélnek, és ami még fontosabb, rá tudja beszélni, el tudja adni neki az ötleteket. Ez tömegtermékeknél még hangsúlyosabb. A marketingben legjobb cégek igenis képesek igény teremtésre is, és nem csak előzetes piaci igény felmérésre alapoznak.
Másrészt a specializált vs. kombinált termékekre sincs egyértelmű recept, van amikor inkább az egyikre, máskor a másikra van inkább igény. A mai okostelefon eleve egy kombinált, univerzális eszköz és nem egy specializált, még ha a telefon dokkolás nem is terjedt el, de eleve egy sor mobil eszközt helyettesít, amik a múltban külön voltak, lásd pl. zenelejátszó, navigációs eszköz, hordozható videólejátszó, hagyományos mobiltelefon, és emellett ugye sok korábban asztali PC-s funkciót is használunk.
De a laptop dokkolás például elterjedt, sokan vagyunk akik rég nem használunk sem munkában sem magáncélre desktop PC-t, viszont dokkoljuk.
Abban viszont nagyon egyetértek, hogy ezeknek a dolgoknak evolúciója van, hogy mit fogad a közönség pozitívan, mit nem, de hogy ezek konkrétan körülírható igények lennének attól függetlenül hogy milyen milyen marketing körítést tesz a gyártó mellé, azzal nem. Szvsz ha az Apple máshogy alkotja meg az iPhone-t, akkor máshogy alakul az okostelefonok evolúciója, nem volt kőbe vésve, hogy a mai formára lesz a tömegigény.
-
kchris78
veterán
válasz #54625216 #235 üzenetére
"Azt kellene felfogni, hogy a marketing nem agymosás, hanem javarészt piacfelmérés és kommunikáció."
nyilván nem direkt agymosas az szelsoseges megnevezes de abszolut van pszichologia a marketingben hogy tudjak elore mivel lehet megfogni az embereket. Regen amikor meg nem volt ez a UX hype semmilyen szinten, akkor volt valamennyire igazsag abban ami irsz.. ma mar... appokat is ugy fejlesztik hogy tudjak hogy mitol lesz addiktiv valami... abszolut nem a racionalis igenykiszolgalasrol szol a dolog. Annak valamikor a symbian telefonok vegevel befellegzett. -
kchris78
veterán
sokat beszeltunk errol a macbookos topicban es perpill normal hasznalatra ARM alapokon alap igenyre eleg a 8GB. De jovo abszolut nincsen benne es tobbminden megnyitasakor swappel, ami azert nem lassit mert baromi gyors az ssd. valaki azt mondta ez a mukodesi mod normalis .
-
#54625216
törölt tag
Nagyjából egyetértek, annyi pontosítással, hogy az igényt a marketing nem teremti, hanem felismeri és definiálja. (Ami aztán vagy bejön, vagy nem.)
A jó termék mindig az, aminek nincs szüksége marketingre, mert "lábon" elkel, pontosabban az a jó marketing, ami képes önmagukat eladó termékeket definiálni.
(Ilyen volt pl. anno az első Atari konzol: az emberek meglátták a boltban, kipróbálták és vitték. Nem kellett rábeszélni senkit, hogy mindenáron szüksége van egy tv-re köthető játékra, pedig előtte egyáltalán nem létezett az a termékkategória.)A kombinált termékeknél jellemzően az a folyamat, hogy ami tegnap még önálló termék volt, az mára feature. Viszont nem egyetlen új, kombinált termékkategória funkciója lesz belőle, hanem általában véve megszűnik, mint termék és különböző más termékekbe integrálódik.
Pl. zenehallgatás, navigáció nem csak a mobiltelefonokban van, hanem az autók informatikai rendszerében és újabban már okosórákban is, miközben a consumer kategóriás önálló zenelejátszók és gps-ek kvázi kihaltak.Ha tehát olyan termékről álmodunk, ami integrálja a mobilt és a desktopot, ahhoz előbb el kellene jutni arra a szintre, hogy a desktop önálló termékkategóriából feature legyen.
Amíg ez nem megy, addig az intergrált mobil-desktop továbbra is kompromisszumos rétegtermék marad, mert mindig lesz nála jobb mobil és jobb desktop.
(A laptop dokkolást nem venném ide, mert azzal ugyanazt az eszközt használod ugyanazokra a feladatokra, csak más ergonómiával.)Ami az iPhone-t illeti: érdemes megnézni az akkori iPhone 1-es teszteket. Szinte kivétel nélkül minden szakújságíró fikázta, hogy a konkurens okostelefonok mennyivel többet tudnak, hogy a fizikai billentyűzet mennyivel hatékonyabb, hogy nincs benne gps, copy-paste, flash támogatás, stb. és hogy az egész érintőképernyős koncepció csak értelmetlen parasztvakítás, hogy azzal adjanak el egy tudásban max. középszerű terméket. (Meg ugye ott van Steve Ballmer hírhedt nyilatkozata.)
Aztán az átlag user a kezébe vette, megnyomkodta és ezzel indult el a mobil informatika új korszaka. Tehát az iPhone (és általában az érintőképernyős okostelefon) tökre nem a userek programozásával lett népszerű, hanem a userek tették népszerűvé és az programozta át az iparágat. -
Hi!King
őstag
válasz #54625216 #241 üzenetére
"Nagyjából egyetértek, annyi pontosítással, hogy az igényt a marketing nem teremti, hanem felismeri és definiálja. (Ami aztán vagy bejön, vagy nem.)"
Ez az amivel általánosságban nem értek egyet. A jó marketing igenis képes befolyásolni az igényeket. Nem agymosásról van szó, hanem arról, hogy a marketing képes olyan igényt felkelteni az embereknek, ami korábban nem létezett.
Szóval nem csak arról van szó az igények változásánál, hogy az embereknek mondjuk igénye lett autóra, és emiatt többet tudnak közlekedni, emiatt felmerült a navigációra való igény is, és ezt a cégek kiszolgálják. Hanem arról, hogy ilyen láncba nem beleilleszthető igényt is fel tud kelteni a marketing.
"A jó termék mindig az, aminek nincs szüksége marketingre, mert "lábon" elkel, pontosabban az a jó marketing, ami képes önmagukat eladó termékeket definiálni.
(Ilyen volt pl. anno az első Atari konzol: az emberek meglátták a boltban, kipróbálták és vitték. Nem kellett rábeszélni senkit, hogy mindenáron szüksége van egy tv-re köthető játékra, pedig előtte egyáltalán nem létezett az a termékkategória.)"A gyakorlatban már ahhoz is kell marketing, hogy valamiből termék lehessen, és nem, marketing nélkül nem adja el magát a jó termék, a jó bornak is kell a cégér. Nem csak az a marketing, hogy agresszív reklámokkal az arcodba nyomnak valamit, hanem marketing maga a termék kinézete, a csomagolása, hogy ott van a polcon előtted, hogy a haver mondta, hogy jó, és a meggyőződése mögött nem csak színtiszta racionalitás lehet.
"A kombinált termékeknél jellemzően az a folyamat, hogy ami tegnap még önálló termék volt, az mára feature. Viszont nem egyetlen új, kombinált termékkategória funkciója lesz belőle, hanem általában véve megszűnik, mint termék és különböző más termékekbe integrálódik.
Pl. zenehallgatás, navigáció nem csak a mobiltelefonokban van, hanem az autók informatikai rendszerében és újabban már okosórákban is, miközben a consumer kategóriás önálló zenelejátszók és gps-ek kvázi kihaltak."De, van amikor egyetlen, vagy szinte egyetlen kombinált termékkategória jön létre, esetleg később kerül át máshová egy-egy feature. A hordozható mp3 lejátszók szerepét mondjuk pont hogy 100%-ban átvették a mobiltelefonok (leszámítva azt, hogy még nyilván lehet kapni dedikált eszközt), mert az autó zenerendszere az nem egy zsebben hordozható eszköz.
Igazából a rádiós magnónál sem pusztán feature lett a rádió vagy a magnó, még ha más eszközök is később megkapták a kettő feature-t vagy azok egyikét, mert önmagában egy kombinált termékként terjedt el.
És ami lényeges, hogy gyakorlatilag ugyanaz a fajta kombinálás valósult meg a laptopok elterjedésével és dokkolásával, ami telefonok esetében meg nem valósult meg, mert utóbbira mint kiderült nem volt igény, illetve igényt sem sikerült teremteni.
"Ha tehát olyan termékről álmodunk, ami integrálja a mobilt és a desktopot, ahhoz előbb el kellene jutni arra a szintre, hogy a desktop önálló termékkategóriából feature legyen.
Amíg ez nem megy, addig az intergrált mobil-desktop továbbra is kompromisszumos rétegtermék marad, mert mindig lesz nála jobb mobil és jobb desktop.A helyzet fordított, a kombinálás az, ami kialakítja azt, hogy valamelyik csak egy feature lesz, de ehhez el kell fogadnia a piacnak. Ahogy ez meg is történt laptop dokkolás esetében. És ott nem is történt meg, amit írsz, hiába van jobb desktop mint laptop, attól még sokan használnak laptopot desktopnak is.
"(A laptop dokkolást nem venném ide, mert azzal ugyanazt az eszközt használod ugyanazokra a feladatokra, csak más ergonómiával.)"
Az okostelefon is egy számítógép, az architektúra ebből a szempontból lényegtelen különbség, és a laptop potenciális teljesítménye is kisebb, mint a desktop gépeké, szóval valójában de, pontosan ugyanarról van szó, aminek egyik szintjét elfogadta a piac, másikat nem. Nem minden valósul meg, ami elméletileg megvalósulhatna.
"Ami az iPhone-t illeti: érdemes megnézni az akkori iPhone 1-es teszteket. Szinte kivétel nélkül minden szakújságíró fikázta, hogy a konkurens okostelefonok mennyivel többet tudnak, hogy a fizikai billentyűzet mennyivel hatékonyabb, hogy nincs benne gps, copy-paste, flash támogatás, stb. és hogy az egész érintőképernyős koncepció csak értelmetlen parasztvakítás, hogy azzal adjanak el egy tudásban max. középszerű terméket. (Meg ugye ott van Steve Ballmer hírhedt nyilatkozata.)
Aztán az átlag user a kezébe vette, megnyomkodta és ezzel indult el a mobil informatika új korszaka. Tehát az iPhone (és általában az érintőképernyős okostelefon) tökre nem a userek programozásával lett népszerű, hanem a userek tették népszerűvé és az programozta át az iparágat."Az első és a második iPhone nagyon nagy marketing körítéssel volt beharangozva, már megjelenése előtt rengeteget foglalkoztak vele, és az Apple márkanév is már fel lett építve alá. Ha csak potenciálisan tetszhetett volna a usereknek, de valami noname gyártó próbálja eladni, vagy ismert gyártó de szar marketinggel, akkor valószínűleg nem fut be. Mint írtam a jó bornak is kell a cégér.
És a marketing része az is pl., hogy hogy néz ki. Hogy mennyire szeretik az emberek a márkát. Hogy mennyire hallasz a termékről.
Épp az iPhone esetében kizárt, hogy mondjuk az akkori Microsoft ugyanezt el tudta volna adni. Mert egyszerűen akkoriban nagyon béna volt a marketingjük, a céget sem igazán szerették a userek. Az Apple-re eleve azért figyeltek sokan, mert az Apple. A negatív kritika, a haterek gúnyolódása is inkább segített nekik
-
Szabi®
addikt
válasz #54625216 #241 üzenetére
"Ami az iPhone-t illeti: érdemes megnézni az akkori iPhone 1-es teszteket. Szinte kivétel nélkül minden szakújságíró fikázta, hogy a konkurens okostelefonok mennyivel többet tudnak"
Hát azért kamerába elég sok gyártó többet tudott. És még a 3gs esetében is ez volt az igaz. A 180 ezer forintos ár mellett csak a kapacitív érintés szólt, más nem nagyon. Sok jó készülék volt akkor is piacon, csak mind másban volt jó.
-
ddekany
veterán
válasz #54625216 #235 üzenetére
Nézz körül, pl. politikában. Vajon függ-e az emberek világképe attól, hogy mit sulykol beléjük a média. Attól mert a manipulálás nem jön be mindig, és sok eleve béna próbálkozás van, ez egy igen lényeges tényező. Főleg ami a gerjesztett igényeket illeti... felhasználók általában borzalmasan igénytelenek, minden nyomorékúl van beállítva, stb. mert lesz*rja, lusta rá, vagy fel se fogja tudatosan, vak/süket hozzá. Nem gond, DE emellett neki kell a legújabb akármi, mert... mert... azt biztos jobb, mert azt mondták, és a másiknak is van. Ennyi. Összeesküvés elmélet, mi?
Embereknek gazdag helyeken mint EU, jelenleg túl sok pénze van, ezért kevésbé fokuszálnak a valós igényeikre... És persze megy a verseny, hogy ki szedi be tőlük a felesleget.
[ Szerkesztve ]
-
kchris78
veterán
menj el marketing/ux/etc tanfolyamra vagy oktatasra es amikor latod hogy egy resze pszichologiara epul akkor kijon hogy manipulacio.. onnantol kezdve hogy nem objektiv ervekkel gyoz meg egy reklam vagy barmi mas hanem az erzelmeidre hat, onnantol kezdve (nekem legalabbis) manipulacionak szamit. Extra: nezd vegig a clickbait cikk-cimezest egyes (majdnem az osszes) online oldalon. Ha az nem manipulacio akkor semmi.
-
hegedus001
aktív tag
Hát én nem tudom. Fel éve vettem egy Asus zenbook ot. 16 GB ram 512 ssd. Most az istyle is őrület én meg egy alap m1 Airt. 8 GB ram… azt hittem semeddig sem elég. Hát, ugyan azokat a dolgokat csinaltam párhuzamosan egymás mellett ugyan akkor. Sokkal kevesebb memóriát eszik. Megdöbbentem őszintén. A bill-touchpad kombo Pedig annyira iszonyúan profi hogy azóta már rég eladtam az asust (a MBAM1 re sincs szükségem ha a szívem re teszem a kezemet) mivel azért ketto gép nem maradhat. A szín és a kijelző azért jobb az az Asusnál de aza Mikes volt me persze az MBA kávái… de mindenben sokkal jobb. A memóriától tényleg féltem de utólag kiderült hogy alaptalanul.
Eladó Ipad 9th 4 64 GB asztroszürke tab pencillel, állapota 10/10 és egy iPad Mini 6th Cellular 10/10 állapotban érdeklődni privátban.
Új hozzászólás Aktív témák
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F
- Lenovo M810z AIO Core I5 6400 4x2700/8GB/120G SSD/wifi/cam 21,5 -10% 66.950 ft
- Microsoft Surface Book 2 - i7-8650u/8GB/256GB SSD/Windows 11 -. 10% Most Csak 125990 Forint
- Microsoft Surface Go 2 tablet - 10% Most Csak 72660 Forint
- JBL Partybox 710