- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Microsoft Excel topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- F-Secure termékek
- Megvédenék a gyerekeket az agresszív algoritmusoktól
- Milyen NAS-t vegyek?
- Linux - haladóknak
- Microsoft Outlook topic
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #243829 üzenetére
Shimano groupset joval olcsobban kijon,
Ez igaz is és ezért nem kapálják magukat és az is igaz, hogy amíg nem jön ismét GX az új axs-ből addig max bemutató bringán fogunk ilyet élőben látni és az általad írt szűk rétegben. Ez a piac felosztása. Shimi lejjebb pozícionálta a hajtását, így több gépre fog kerülni linkglide és cues, mint ez az új T-link-es axs.Arról te is megfeledkezel: A tobbseg meg rendes biciklin ul, = ez a jelen a korábban eladott bringák. A jövőben eladandó volumen nem egyenlő a múlt interpolációjával. Kérdezd meg a boltokat miből mekkora értékben adnak el bringát. Nem is a darabszám, hanem az érték.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #243838 üzenetére
Érdemes lenne kicsit távolabbról és több nyitottsággal nézdni a nagyobb témát. Próbáld megérteni a trendet, ahelyett hogy vehemensen küzdesz ellene.
Azt írod "a kerékpár egy sporteszköz", én meg azt mondom, hogy nem mindenki így látja. Szerintem a bringa egy remek szabadidős szórakozási eszköz, ami ráadásul szabályozható intenzitással megmozgat. Élvezetből csinálom, szeretem és brutálisan tolja az adrenalint. Ugyan a szemedben nem sport, de valamiért mégis jobb az állóképességem mióta elektromos is van az analóg mellett és valamiért bringás társam lefogyott 10+ kg-ot azalatt a 6 hónap alatt mióta megvan a villany gépe. Miért? Legfőképpen azért, mert sokkal gyakrabban és sokkal többet megy vele, ráadásul élvezi és még egészségesebb és erősebb is lett tőle.
Kik ülnek rajta? Nagyon meglepődnél, ha azt mondom hogy a dh world cup versenyzők, amikor a technikájukat csiszolják, vagy valami újat akarnak megtanulni és elsajátítani pont ebike-okkal veretik (Greg Minnaar-al az élen). Közben olyan erejük van, hogy csúcsra 1800W okat tudnak kitekerni és bőven van állóképesség.
Tényleg csak annyi, hogy ne utáld, értsd meg. Ha a fiatalok értékrendjével van generációs konfliktusod azt ne vetítsd ki egy eszközre.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Nordik #244382 üzenetére
Megerősítéem, hogy rendszersen szállítok 2 bringát sedan-ban, akár analóg, akár 2 db enduro ebike-ot is. Az előttem szólókat csak annyival egészíteném ki:
az első keréken kívül szedd le a padálokat is a bringákról (azok az igazán vesélyesek) és úgy tegyél közéjük egy tv dobozt vagy hasonló méretű kartont, takarót, szivacsot stb... hogy ne verjék össze egymást és persze a csomi átbújtatós részén is elférjenek egymástól. -
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #248304 üzenetére
Ilyenkor szezon elején mindnki ki van éhezve és nagyon sokan vannak. Mariborba Pünkösd utántól vagy júni második felétől érdemes menni, addigra több park kinyit jobban eloszlanak a bringások. Onnan már lehet pörögni és sok kört menni.
Mondjuk én 4 hete már megint kényszer pihenőn vagyok, de nem tört meg a vágyam, alig várom, hogy újra felpattanhassak valamelyik gépre. -
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #248515 üzenetére
Egyik bringás társ tavaly a "secret line"-on akkorát fejre sett mint a ház. Előtte elaltatott a pálya nem volt benne semmi majd hirtelen egy olyan rész amiről nem volt egyértelmű, hogy ugró vagy letörés. Én végül megoldottam, de hülye voltam, hogy nem álltam meg, ami meg utánam jött lassabban, azzal a tempóval már nem adta ki.
A jelöletlen pályákkal ez a baj, hogy nincs a nehézség beosztályozva és hosszú nem túl nehéz rész után egy nagyon más jellegű akadályra semmi se figyelmeztet. Ha van valami vagy mondjuk tudom, hogy mondjuk fekete pályarész jön, akkor megállok megnézem gyalog. Szóva igen óvatosnak kell lenni.
Meg kell a jó memória, nekem ez a legfrisebb tanulság. Vagy többször kell megállni megnézni mi jön... -
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #252373 üzenetére
Végre valaki még kísérletezik a maxxis vs michelin vonallal!
A komolyabb oldalfalas és jobb komponensű maxxis-ok ára elég kemény lett 2023-ra így én is beálltam kicsit kísérletezni, mert michelint észrevezetően olcsóbban tudtam beszerezni (csak hátra kellett).
Ma már ott tartunk, hogy egy DD casing-es 3C dhr II kemény 76 € (itthon 30k - ha van valahol 20-ért akkor több darabot bármikor átveszek - exo és dual compound nem érdekel)
Egy szintén DD maxxgrip assegai is max pár €-al olcsóbb.Szóval az analóg gépre hátra felkerült egy wild enduro rear racing line (magix-dh és dh shield) gumi. A felrakásnál néhány felmenő emlegetése nálam is elhangzott, mert ez a 4x szövet és védelmek olyan kemény oldalfalat eredményeznek, hogy ha nem ülök a bringán levegő nélkül is úgy áll mintha fel lenne fújva.
Úgy gondolom ezzel nem nagyon kell félnem a felütés és kivágásos defektektől, cserébe a súlya már kevésbé tetszik. Hogy tudjon rendesen deformálódni és betapadni kanyarban ezt hátul 1,65 bar-on tartom, de lehet még ez is sok és lehetne lejjebb engedni.
Kanyarban tetszik ahogy tapad a szélső bütykök jól fognak, bár az átmenet lehetne kevésbé észrevehető, de ez szokható és tanulható.
A fékezéssel meredek pályán viszont nagyon nem vagyok kibékülve. Nem elég nagyok a bütykök én nincsenek meg azok a nagy kereszt bordák mint a dhr II-nél, amivel laza felületen ha blokkol is a hátsó kerék, azzal egy lehorgonyzott érzetet kelt. Na ez teljesen hiányzik a wild enduro rear-ből. Amígy forog a kerék parádés, de amint picit is blokkol, onnantól szinte kontrollálhatatlan a bringa hátulja. Lehet a front vezió a nagyobb bütykeival jobban működnének nekem hátul.
A keverék miatt szintén vélelmezem, hogy viszonylag hamar el fog kopni, amit most annyira nem bánok, mert nálam nem felhőtlen az öröm.
Elől minden bringámon assegai van, azokra mindig számíthatok, kanyarban, féktávon, pontosan lehet vele célozni, biztonságban érzem magam velük. Nehéz lesz bármely más márkának lebeszélnie az assegai-ról.Maga a michelin mtb gumi felhozatalát nem teljesen értem.
Mintára nagyon kipróbálnám a DH22 (előre) és DH34 (hátra) párost, de ezek csak drótperemes full dh casing-el érhetők el, ami miatt 1,5 kg. Nem értem miért nincs ezekből könnyebb oldalfalú és hajtogatós verzió?
A michelin gyári oldala szerint pedig enduro felhasználásra is az említett dh22 és 34 párost ajánlják, ami után egyáltalán nem értem, hogy kinek és mire való a wild enduro? Most a gyári oldal se hozza, de valami készülhet a műhelyben, mert új verzióra utaló sorok vannak az oldalon.
A jelenlegi termékpalettával nálam egyértelmű verdikt, hogy amint elkopik visszatérek a maxxis-hoz. Ahhoz hogy újra Michlein gumin guruljak, vagy a dh mintákból kéne valami könnyebb verziót is kihozniuk, vagy a wild enduro mintáját jelentősen aggresszívabb mintára továbbfejeszteni.Kíváncsi vagyok neked mik lesznek a további tapasztalataid és persze bízom benne, hogy idővel talán nekem is pozitívabb lesz róla a véleményem az első csalódások után.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #252427 üzenetére
le fogja törni itt is az árakat, ez szükségszerűség
Már nagyon ideje lenne. Folyamatosan az az érzésem, hogy a magyar boltok nem érzik az üzletet, mintha nem tudnák miből élnek.
Nem kutatják fel a trendnek megfelelő márkák és termékek megfelelő palettáját, nem újítanak. Meg ahogy feljebb elhangzott meg vannak sértődve, hogy nem tőlük veszik az igazán nagy értékű bringákat. Persze mert nem forgalmazzák őket és a legtöbb 2-5 milliós gép mind a szomszédos országokból és német webshopokból jön be az országban, ráadásul nem kis darabszámban, tehát még azt se lehet mondani, hogy a magyar montisoknak nincsen rá pénze. Dehogy nincs csak ezt ők nem látják, mert nem az ő kasszájukban csilingel és a homokba dugják a fejüket ahelyett, hogy észrevennék a lehetőséget és a piacot.
Persze kicsi a magyar bringás piac, erre könnyű ráfogni. Ideje lenne nagyobban gondolkozni. Mire való az EU? (nem a Brüsszellezésre) Pont arra, hogy a magyar webshop is árulhat az unió teljes piacára és máris egy 450 millió lakosú gazdasági közösségből lehet az ügyfeleket felhajtani. Ahhoz persze az is szükséges, hogy sikerüljön meglépni a többnyelvű webshop-ot (minimum angol és német, de a szomszéd országok nyelvétől se volna szabad megrettenni a fejlesztés során, a szláv nyelvű országok lakói is értékes ügyfelek). -
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #252450 üzenetére
Már szemezgettem ezekkel az új contikkal is, főleg a kryptotal fr és re verziókat néztem, mert azokat a mintákat ajánlják laza és vegyes felületre, a xynotal-t inkább hard pack-re írják. Az tetszik bennük, hogy náluk az erősebb oldalfal védelemmel szerelt gumik annyira még nem nehezek súlyban, nem erőltetik a drótperemet még DH casing esetén se.
Az általam kinézett kryptotal fr - re páros mintázata nagyon hajaz az assegai - dhr II párosra.
Miért nem vettem még? Amikor aktuális lett volna, akkor soha sehol se volt készleten az a méret - keverék - oldalfal kombináció, ami nekem kellett volna. De igen ezt a páros ki szeretném próbálni mind a súly, mind a minta miatt, mert ígéretesnek tűnik.Most a Michelines kör közben pedig az a mondás kattog a fejemben, hogy "Nyertes csapaton ne változtass!" ennek keserédes élményét ízlelgetem most.
Mióta megújult maxxiséknál az exo+, azóta lehet a súllyal kicsit csalni: hátra DD és előre a könnyebb új exo+ os verziót feltenni és akkor elől megspórolható analógon a DD súlya. Ebike-on vadulni viszont elől hátul csak DD.
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #252478 üzenetére
A hajtást és váltást bármikor "leszerelném" róla saját használatra.
Mindenesetre nagy marketing bombát robbantott a YT Moire leszerződtetésével. Ontja magából az online contentet, szeret szerepelni, beszélni, néha kicsit fölöslegesen is (nekem a vlogjai kapcsán a "kevesebb több" érzésem van), egyébként bírom a faszit. -
sebgutkopf
őstag
válasz gordonfreemN #252558 üzenetére
Ránázésre a kép alapján a "teljes kit" az tényleg a valós 200 órás nagyszervizhez szükséges alkatrészeket tartalmazza, aminek része a pálcákat rögzítő csavarok cseréje és az összes tömítés és rögzítő elem. Nagyszerviznél a csillapítási egységben lvő olajat is le kell cserélni. Kérdés milyen villád van (nyitott vagy zárt a csillapítási egység).
Illetve a két két nem biztos, hogy teljesen fedi egymást és ugyanahhoz a villákhoz való.
Az RS elég jól dokumentálja a szervizelést, így minden villához részletes szerviz leírás van, aminek része az alkatrész és szerviz kit katalógus cikkszámmal, ami alapján a legkönnyebb biztosra menni a vásárlásnál. -
sebgutkopf
őstag
válasz Dark Archon #255559 üzenetére
Annyiszor futsz neki a spórolásnak, hogy ha elsőre veszel egy boostert semmivel se került volna többe mint most a többszöri tartály és szerelő alkatrészek beszerzése, utánajárás és persze az időd. 17-18k huf egy booster, fújhatod 11 bar-ig (minden műhelypumpával, amivel egy outi kerekét is fel tudod fújni), van rajta szelep, tömlő nem ereszt és egy életre elfelejtheted a témát. Egy gumi többe kerül ettől, amiből a bringára 2 kell és 1-1,5 évente cseréled.
Viszont ha nincs egy rendes nagyobb nyomásokat is kezelő műhelypumpád, akkor tök mindegy booster, vagy porraloltó, nem fogod tudni felfújni. -
sebgutkopf
őstag
válasz Dark Archon #255574 üzenetére
Nekem is SKS van viszont az airkompressor 12 verzió, ami 12 bárig bírja és árban talán 1 ezressel több mint a tiéd.
+1 tipp: arra az esetre amikor nem vált át a fej, vegyél egy presta - autószelep átalakítítót. Van vagy kemény 320 Ft (bikepro), de külföldön is kb 1€ Egy ilyet magadnál hordani is érdemes, bármikor jól jön, akár egy benzinkút esetére. -
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #255642 üzenetére
A szelepmagot nem lehet cserélni a gyári szelepen. Azt viszont nem tudom, hogy magát a szelepet ki lehet-e venni. A tartály teteje ha kell valószínű lecsvarható és a szelep tövén is van a rögzítő gyűrű, valahogy gondolom összerakták. Magabiztosan viszont nem tudom állítani, hogy cserélhető, nincs nagy irodalma annak hogy bárki tönkre tette volna a szelepet és foglalkozni kellett volna vele.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Dark Archon #255729 üzenetére
Ez a manuálisan kapcsoló fej tetszik.
Nem is értem miért szórakoznak az automata átváltással a gyártók, lényegében alapból autószelep állásban vannak és ha épp veszi a lapot, akkor átvált presta-ra. Miért hiszik azt a gyártók, hogy erre vágyunk? -
sebgutkopf
őstag
válasz Rodzser Mór #256930 üzenetére
Ne legyünk már naívak!
Saját bringát mindenki be fog és tud rakni az autóba a már felsorolt módokon. Ezt a bringát itt nem a tulajdonosa szállította, hanem az alkalom szülte tolvaj így fogta meg gyorsan.
Ebben a kontextusban pedig már egyáltalán nem vicces. -
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #257030 üzenetére
Ezek annyira szép és egyben para pályák. Néhány pont már videón is durván néz ki és mint tudjuk kamerán a térérzet mindig más, előben nagyobb, meredekebb és sokkal nehezebb. Csak őszinte csodálattal tudom nézni Rémy-ék mit művelnek és milyen technikás részeket is teljesíteni és élvezni tudnak.
-
sebgutkopf
őstag
Az elmúlt napok hozzászólásai alapján kezd ugyan az a véleményem kialakulni mint a motorosoknál, csak itt a bringáknál a közút vs mtb vonalra értelmezve.
Annyian kérdezik tőlem, hogy nem félek a downhillezéstől, a technikás enduro pályáktól? Az egész kategória annyira félelmetes és veszélyes. Nézzük meg a számokat, hány országúti vagy közúti bringás hal meg egy nyár folyamán és ezzel szemben hány halálos downhill, enduro (akár a teljesen őrült 70-es tempóval mindenen átszaggató versnyezőket is) baleset van? Az utóbbira tudom a választ, egy szép kerek 0, sérülések lehet vannak, de nem végzetes. Akkor most melyik sport veszélyesebb az életre, a közúton bringázás vagy az erdőben az adrenalin hajszolása?
Az analógia eredeti verzója a gyorsasági vs enduro motorozás, ott sem az endurosok a híres donorok.Plusz egy friss esetet had meséljek el, mivel elég friss az élmény és csak szoktam mindkét olalon ülni. Ez esetben én voltam az autós, mentem a Margit körúton, tovább a Bem József utcára (Margit híd felé lejt az út). Az autó sor kb egyenleges 40 kmh-val halad, teljesen telítettek a sávok, velem egy vonalpan párhuzamosan is haladt egy másik autó. Majd mintha valami érnyékot éreztem volna oldalra nézek és azt látom, hogy az én és a mellettem kb 70 cm-re szintén 40-el haladó másik autó közé berongyol egy bringás. Aki kb a visszapillantók között nem fért volna el, de nyogodtam szerinte ebben a satuban jó helyen gondolta magát. Iyen sebességgel mozgó kocsi sorban együkünknek se kell közöttünk senkire számítani saját sávon belül, a bringás ügyesen a tükrök holt terébe helyezkedett el, a kocsi holttérfigyelője egymás jelenléte miatt egyébként is kölcsönösen jelzett.
Mire gondolt a bringás? Csak egyikünk a jó Bp-i utakon kicsi ki akar kerülni sávon belül egy kátyut, és mivel nem feltétlen látjuk, akkor ő halott.
Ilyenkor nem zavarja, hogy nem 1,5m-re van tőle autó?
Persze sok a figyelmetlen vagy fejben "furcsa" autós, csak ne legyünk olyanok, hogy mindig a másikra mutogatunk, miközben magunkat szentnek képzeljük. -
sebgutkopf
őstag
válasz andrisbandi #258083 üzenetére
Azta! Nála is komoly zavart okozott a túlzott egó
-
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #258088 üzenetére
Ez sajnálatos.
A túlzott sebességtől itt se véd meg semmi, és ahogy látom egyre extrémebb dolgokat csinálnak, ami szinte dh-n belül is mintha egy másik szakág lenne.
A bejegyzés szerzője viszont láthatóan elgondolkozik egy nyakmerevítő (neckbrace) beszerzésén. Van benne valami. -
sebgutkopf
őstag
Egy kis technó: használ már valaki T-Type AXS hajtás - váltás rendszert?
Persze drága, közben nem csak a gx jött ki, de az x01-eket is több helyen gx árra akciózzák (talán eredeti áron nem ment ). -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #260015 üzenetére
Írtam neked még talán tavasszal, hogy valószínű jön valami újdonság idén AXS vonalon, hát jött. Aztán csak kivártam a GX verzió megjelenését, annak ellenére, hogy mostanra az X0 szettek árát már úgy akciózták németeknél, hogy kb egy árban van a GX-el. Viszont a turpisság a sorok között van (szó szerint), mert a GX-nél a sor 1-11 fogakig végig nikkel bevonatú acél a kopásállóság érdekében, míg az X0 csak kemény acél (1-8-ig utána alu) és az XX kiváltsága a nikkel bevonat a fogak végén. Így a tartósságra spekulálva a gx vonalat olcsóbban és hosszabban üzemeltethetőnek vélelmezem.
A felszerelés és beüzemelés megtörtént hétfőn, terepre még tudtam vele menni, így csak a környéken egy gyors próba fért bele, amit a kíváncsiság hajtott ki belőlem.
Az biztos, hogy nagyon masszív, a lánccsapkodás mint fogalom itt nem létezik, hosszabb lépcsősoron tudtam próbálni (ezért volt a legnagyobb visszatartó erő első generációs AXS rendszerrel szemben a végén). A váltás hangja az valami egészen furcsa és szokatlan, főleg amikor nagyobbról kisebb fogaskerék felé vált olyan brutálisan bevágja sebességbe, hogy csak lestem. Valahogy az egész azt az érzetet kelti és ráerősít arra, hogy minél nagyobb a terhelés annál jobb vele a váltás és nem félsz használni.
Az igazi terep bevetés még hátra van, a lényeg pedig a hosszabb távú üzemeltetés tapasztalata lesz. Az eslő fw frissítést már rögtön felszerelést követően megtörtént. -
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #260151 üzenetére
Annyira jó nektek, hogy ilyen pályák és közösség van a közeletekben!
A videókat már láttam, figyelem mi a helyzet bárhol itthon a pályák világában, egyúttal óriási dolog, hogy pinkbike-ra kijutott az anyag.
Nagyon szeretném kipróbálni ezeket a kőszegi pályákat, valamiért nehezen jön össze, aminek része a lokáció, mert Bp-ről kb ugyanennyi idő alatt már Semmeringen vagy Wexl-ön vagyok, ahol felvonók vannak. Mindig az van bennem, hogy ősszel vagy tavasszal a park szezonon kívül már nagyon be kéne iktatni egy Patkány bikeparkot a pedelec-el. Egyre nagyobb a kedvem hozzá, idén szeptember vagy októberben most már muszály lesz behúzni. Egyúttal jó lenne 2 napra menni, annyi pálya van. -
sebgutkopf
őstag
válasz RexpecT #260267 üzenetére
Az ebike verziós T-type szettet vettem, amiben nincs hajtókar, de első lánctányér van, azt tudom feltenni a shimano motoros bringára 104BCD felfogatás. Ez a minimum, amit meg kell venni, mert a lánc nem kompatibilis semelyik korábbi kazettával, se a korábbi sima x-syncII láncányérokkal.
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #260283 üzenetére
A versenyzéshez se nem vagyok elég gyors, se elég fiatal.
Nekem az élmény és öröm bringázás a világom, és imádom a jó pályák teljesítése közbeni jutalom dopamin fröccsöket
Viszont az eplényi pályáknak is jobb karbantartást és több fantáziát kapnak hála a kőszegieknek (ez is vicc, hogy onnan kell ide jönni építeni), így ősszel, amikor a hétvégi balatoni forgalom nem terheli már az Eplény felé vezető bringás idegrendszerét, oda is el fogok nézni. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #261510 üzenetére
Elvileg lassabb, a gyakorlatban pedig nem tűnik fel, talán akkor, ha valaki 30-40 cad-al teker, vagy annyira elfelejtett váltani, hogy már szinte megáll és nincs értelmezhető pedálfordulat. Normál pedálfordulattal még a legkedvezőtlenebb fogpozi esetben is közel isntant érzet. Nem kell vele finomkodni, terhelésen úgy vágja be a következő fokozatot egy jellegzetes hanggal, hogy rögtön meg van a visszajelzés is mikor váltott. Lehetsz emelkedőn technikás kanyarban, mindegy. Kis terhelésen elég észrevétlen a váltás, ezt terhelve élmény használni.
Amikor kipróbáltattam barátokkal direkt csak utána kérdeztem, hogy észrevettétek, hogy lassabb? Erre a válasz a: "Mi?"
Úgy néz ki akár linkglide, akár t-type, az új trend a váltás minőség és tehrelhetőség priorizálása a sebességgel szemben. -
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #261572 üzenetére
Igen, magát a kanalat kiakasztani is sokkal nagyobb erőt igényel.
Ami pedig a hosszabb távot illeti, ezen a teljes kanál kuplunggal együtt cserélhető, magát a kanalat leszedni 1 mozdulat, szerszámot nem igényel. A korábbi generációknál (akár mechanikus akár axs) a fáradó kuplung nem cserélhető, idővel nő a lánccsapkodás. Addig a T-type váltóknál lehetőség van csak az alsó részt újravenni és kicserélni. Azon már lehet rugózni, hogy hány mechanikus GX váltót lehet venni 1 db t-type váltó árából, de azt a láncstabilitást csak ezekkel kapod meg.
Itt talán azt a koncepció vélem felfedezni mögötte, hogy ne félj megvenni a dárágt, annyira nem tudod lezúzni és elhasználni, hogy utána az egészet újra kéne venni, a rendszer a kezdeti beruházást követően már ésszerűbb költségekkel üzemeltethető és minden ami törhet, vagy sérülhet cserélhető lajta. -
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #261585 üzenetére
Jobbulást!
Az ilyenekből teljesen felépülni sose gyors és könnyű türelmetlenül túlhajtani. Most van neked az óvatos duhaly időszaka, a lényeg, hogy már újra bringára tudsz ülni. -
sebgutkopf
őstag
válasz Sleek #280606 üzenetére
Az RS szerint a villád évjáratától függ. Tehát csak a 2023-as modellévtől gyártott új generációs villák upgradelhetők a charger 3-ra, viszont nem elég a csillapítást cserélni, a charger 3 az újabb debonair+ légrugó szettel működik együtt harmonikusan a régebbi sima debon air-el párosítani nem jó.
Ez alól kivétel a ZEB sorozat, amely évjárattól függetlenül, kompatibilis és upgradelhető (tehát a gyárilag 2.1-el kijöttek is), természetesen ott is a levegős oldal cseréjével együtt működik.Viszont ha a villád 2023-as évjáratú (sorozatszám alapján le tudod ellenőrizni az RS oldalán: [link] ) csak alapabb kivitel és ezért gyengébb a csillapítás, akkor az upgradelhetőség lehetőségére is megkapod a választ az előbbi linken. Ha mehet, akkor viszont a lényeg, hogy a légrugót is cserélni kell, nem elég a csillapítás egységet.
Egyébként még egy kérdés: mi a fejlesztéssel a célod? Meg tudod konkrétan fogalmazni mit, vagy miben várnál el jobb, vagy más teljesítményt a villától?
Azért is kérdezem, mert ha kapsz plusz két tekerőt (hi és low speed compression), de te azt nem tudod jól beállítani és nem vagy hajlandó vele napokat vagy heteket játszani és tesztelni, akkor pont 2 tekerőnyi lehetőséged lesz arra, hogy teljesen elrontsd a bringádat az egyébként gyárilag a vázadhoz hangolt villához képest. -
sebgutkopf
őstag
válasz Sleek #280751 üzenetére
Plusz ha cserélni akarod a csillapítást +300 € vagy több, tehát már 2100+€.
Szerintem úgy érdemes bringát venni, hogy azzal a felszereltségi fokkal, amivel már olyan felfüggesztést adnak (elől és hátul is), amit már nem akarsz cserélni, és együtt tudsz vele élni, mert elég jó. Ez pedig egyáltal nem a csúcs ultimate és factory kiviteleket jelenti, nem kell félni a kevesebb tekerős verzióktól, attól, hogy nem lehet agyon állítgatni még ugyanolyan finoman tudnak mozogni. Ha pedig túl kemény lenne, még mindig lehet kérni hozzájuk szervízben egy lágyabb hangolást (tőleg tag esetében, de villáknál is van).
Te esetedben itt már eleve egy pike-ról beszélünk, aminek még a legmezítlábasabb verziója is sokkal jobb és teljesen más kategóriát képvisel mondjuk a hasonló becsúszó átmérőjű RS 35 és persze jobb az összes 30 és 32mm-es becsúszójú RS villától. Szóval még a "csak" select verziós pike is egy MSRP szerint 850€-os villa (aktuális C1 kivitel amiben már debonair+ van) és ebből a helye is látszik hova értékeli a gyártó a termékpalettán, a Radon nyilván nem ennyiért kapja.
Szóval ha Radon és mégse Canyon, akkor szerintem nem lesz neked hiányérzeted azzal a villával, sőt. Amikor puha mozgás kell, akkor a low speed compression-t kinyitod teljesen (valószínű úgy fogod szinte mindig használni), míg ha erősebben tekerhetnéked van, vagy aszfalton mész, akkor az RC állítóval keményebbre tudod állítani.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #286405 üzenetére
Ilyet jellemzően ott állítanak fel, ahol legális bringa pálya és turista út, vagy erdészeti út keresztezi egymást.
a, ezzel védik a bringa pályát, hogy a turista (vagy bármely keresztforgalom) nehogy vakon begyalogolja a lefelé tempóval közlekedő bringás elé.
b, erdészeti úttal keresztezés esetében a bringa pályán érkezőt lassítja, nehogy az ardész autója elé hajtsonAz számomra mind máig érthetetlen, hogy a turistákat miért vonzák a bringa pályákon mászás annak ellenére, hogy határozottan ki vannak táblázva, hogy gyalogosan TILOS, csak bringával. Aztán jól meglepődnek, amikor 40-el csörtet lefelé velük szembe egy bringa a legális kijelölt bringa pályán. Persze elnézést kérnek, de attól még veszélyes. Következő mi lesz, kék turista útnak nézik az M7-est, mert kék táblára van fehérrel felfestve?
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #286491 üzenetére
Előljáróban mindenki járjon el saját vérmérséklete és gondolata szerint, a következő gondolatokat csak pusztán a technózás és a szellemi játék kedvéért írom:
Azon ritka esetekben, amikor a patentszemre út közben van szükség, mert a hazajutáshoz, vagy az út befejezéséhez lesz felhasználva, valójában nem 1 hanem 2 db patentszemre van szükség. 1 db a bringán, míg a másik otthon. Ez alól kivétel lehet az az eset, ha valaki a petentszem mellé kenőanyagot is csomagol magával az útra, ellenkező esetben minden kenés nélkül fog menni a szem. Azt pedig tudjuk itt milyen komoly rituálik és hisztik övezik a lánc megfelelő kenését egészen a főzős waxolásig. Aki olajos kenést használ annak ha van kenő anyaga az megoldhatja. Akinek waxolt a lántca az a helyszínen nem kezd el waxolni, mert annak több óra kell mire megszárad, ha olajat tesz rá, akkor otthon az egészet újra kell csinálni. Ha pedig kenés nélkül megy, akkor az a szem az út végére azért nem szokványos kopásnak lesz kitéve, tehát otthon ki kell szedni, egy új patentszemet betenni, és a lánc többi részével azonos típusú kenést adni neki.
ui: egyébként tök jófejség tőled, hogy azért hordasz magaddal patentszemet, hogy másoknak segíts.
-
sebgutkopf
őstag
válasz parandroid #286596 üzenetére
Lehet ezen csak mi ketten aggódunk, a nap végén rám szoktak csodálkozva nézni, amikor látják, hogy az autó belsejében szállítok akár 2 db bringát...
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #287902 üzenetére
Kíváncsi vagyok neked hogyan fog működni. Egyik bringás társam egy ideig használt ilyet, de kb 10 hónap után az anyag elkezdett porózussá válni és idővel olyan lett mint a szita. 2 db-ot gariban cseréltek neki, majd végül a boltos jelezte, hogy többet már ne jöjjön vissza ezzel. Azóta ő is tubeless-re tért át.
Ez pár éve volt, hogy azóta jobb lett, vagy sem azt nem tudom. Mások azt mondták, hogy nem állandó használatra érdemes bevetni, hanem a defektes mentő szettbe a vázra szíjazva vagy egy táskában sokkal könnyebb mint egy belsőt cipelni.Mindenesetre nagyon kíváncsi vagyok nálad milyen lesz a tartóssága, mert ha működne, akkor sokaknak egy jó alternatíva lehetne.
-
sebgutkopf
őstag
válasz XenHai #287978 üzenetére
Ahogy nézem valamiért eltűnt a termék még a külföldi shop-okból is. Alternatíva a Squirt, amit itthon senki se fogralmaz (miért?), de kintről rendelhető, illetve ami itthon is van waxos az a Soudal. Ezzel kapcsolatban pedig a legjobb hír, hogy nem csak bringa boltokban kapható, hanem bemész bármelyik OBI-ba és leveszed a polcról, ráadásul olcsóbban is adják mint a bringa boltok.
-
sebgutkopf
őstag
válasz XenHai #288124 üzenetére
Eddig Squir-öt használtam abból a kék és a zöld ebike verziót is. Működnek.
Soudal-t személyesen még nem használtam, de már vettem egyet. Egyik ebike-os társam Soudalt használ ebike-on és analógon is, a lánc ugyanúgy tiszta vele, nem zörög, azt meg nem tudom, hogy van-e különbség abban mennyit megy el a lánc csere előtt, pedig inkább erre lennék kíváncsi.
Ezekben a wax-os cuccokban az is jó, hogy nem csak tiszta vele a lánc, hanem ha némi sár, vagy nedvesség éri nem mossa le azonnal mint egy száraz láncolajat.Mondanám szívesen, hogy vegyél mind a kettőből egyet és egy láncot használj el az egyikkel, a következőt meg a másikkal és akkor kiderül, hogy van-e egyáltalán különbség hány km-t megy el a lánc.
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #288127 üzenetére
1 év távlaton viszont nagyobb az esély arra, hogy boldog leszel
-
sebgutkopf
őstag
Ilyeneket már én is számoltam, aztán később rájöttem, hogy fölöslegesen.
Egyrészt nem ismerjük a motor valódi fordulatszámát (nem egyenlő a pedálfordulatunkkal, szó sincs direct drive-ról), ahogy azt se tudjuk, hogy a nyomatékot hol mérik a motor tengelyén, vagy az áttételek után? Illetve azt se tudjuk, hogy az adott névleges nyomaték (de a teljesítményre se tudjuk) mely fordulatszám tartományban tudja leadni.Nekem a gyakorlatban azt rajzolódott ki, hogy a bringa mennyit tud valójában segíteni és milyen erősnek érezzük, azt a leadható csúcs teljesítmény értéke határozottan jobban írja le (tehát a W-ok számítanak). Mondjuk ez a fizika oldaláról is logikus, nem véletlen hívják teljesítménynek.
Van egy csomó 85Nm-es motor a piacon, mégse egyforma erősek, ráadásul ott van a szoftver, amivel az egész karakterisztika még tovább alakítható.
A Rise esetében szintén beszédesebb a 60Nm-es nyers adattól, hogy a teljesítmény 350W-ra van korlátozva (szoftveresen) a teljes értékű motorhoz képest, ami a sima ep800-nál 500W, az újabb ep801-nél pedig 600W. -
sebgutkopf
őstag
válasz Lacko32 #290078 üzenetére
Ez valami nagyon antik cucc lehet, esetleg valami összelegózott csoda.
Ami látszik, hogy a becsúszókon a bevonat elől már megkopott, ami arra utalhat, hogy a teló már kotyog, vagy nem volt rendesen szervizelve. Felül nem látok szelepet a bal oldalon, így valószínű, hogy az egy előfeszítő csavar (aminek a tekerőjét már le is törték) és rugós a villa, ami jó érzékeny, de legalább sár nehéz.
Az alsó láb a megtévesztő matrica ellenére egyértelműen egy mindkét oldalon lebegő tengelyt tartó dh láb, elképzelhető, hogy nem a villa eredeti lába, a többi résztől szebb állapotban van.
Értéket nem igazán társítanék ehhez a villához, inkább az életciklusa végén van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Nők, nőügyek (18+)
- Elden Ring
- Politika
- World of Tanks - MMO
- Gyúrósok ide!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Szamurájbarát az új GeForce driver
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest