- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózati / IP kamera
- CentOS Linux
- Synology NAS
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Sweet.tv - internetes TV
- Facebook és Messenger
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sanzi89
addikt
Mitől lehet az, hogy nyomatékosabb tekerésnél, amikor elöl nagy tányéron, hátul a kis fokozatokon van a lánc, akkor morgó hangot hallani, és a lábamban érzem, mintha valami ropogna? Nem a pedálcsapágy, nem a monoblokk, nem a hátsó kerék csapágya. A hiba csak a fenti feltételek mellett jelentkezik, a váltó pontosan be van állítva. A lánc Shimano CN-HG40, a fogaskoszorú Shimano CS-HG31, a hátsó váltó Shimano Alivio RD-M430, az első váltó Shimano Alivio FD-M431.
Plusz egyébként nyugtassatok meg, de a 9-es első és hátsó váltónak működne kell 8-as lánccal, fogaskoszorúval, hajtóművel és váltókarral?[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz anorche1 #25964 üzenetére
Múltkor teljesen fémtisztára takarítottam mindent, a láncot is beáztattam, teljes takarítás történt. Annyira idegesítő, gyakorlatilag a fél bringa új, de még mindig nem az igazi... De megbántam már hányszor az egészet.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz anorche1 #25968 üzenetére
Végigkísértem a lánc útját, nem ér oda sehova. Rendeltem egy új láncot, mivel alig van benne 1000km, de már a 0.75-ös mérő beleesik.
Plusz gondolom, hogy ezek a láncok eBay-en hamisak egytől-egyig.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
-
sanzi89
addikt
válasz Teasüti #26179 üzenetére
Az új belső és a külső közép behajtogatom pár rétegben a régi belsőt, ha felfújom megtartja egy darabig. Ugye svájci bicska mindenkinél van bringázáskor?
Vagy ráragasztok több foltot, volt itt valami videó, hogy energiaszelet papírt tett közé pár rétegben, lapulevelet, valamit, bármit.@TayRol
Testbike, Bikemag. Esetleg az árazásban tudnak segíteni a kollégák.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz TripleB #26285 üzenetére
A legújabb bringás kresz nem teszi kötelezővé a kerékprizma használatát, ha reflexcsíkos külső van a kerékpáron.
@Zola007
Ezek a küllőre pattintható fényvisszaverő elemek még mindig szabálytalanok.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Én is tanáccsal fordulnék ide. A SR Suntour XCR-LO teleszkópomnak az egyik becsúszója belülről rozsdásodik. Érdekes, mert a szimering látszólag jól tömít, szépen megvan a "gyűrű" a becsúszón. Sőt, a rozsda a becsúszó legaljában jelent meg, ahol a szimering biztos nem koptatta soha. Azért nagy öröm, hogy ilyen keveset bírt - esőben szinte 0 használat - .
Kérdésem, hogy mielőtt kihajítom a picsába az egészet van-e értelme lefesteni festékszóróval pár réteggel a becsúszót, hogy még kibírjon rozsda nélkül valamennyi használatot? Vagy van-e értelme lefesteni csak a becsúszó lábának legvégét, ahol a rozsda van, ami gyakorlatilag szimeringgel nem érintkezik.
Továbbá milyen olyan teleszkóp létezik ebben az árkategóriában, amihez kapni alkatrészt, és két műanyag mütyűr nem kerül annyiba, mint maga a teleszkóp - például lehet hozzá venni szimeringet -? Gyanítom, hogy ilyen nem létezik."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Zola007 #26305 üzenetére
A terv az volna, hogy a rozsdás, kézzel végigsimítva recés felületet felpolíroznám 2000-es papírral. Miután minden fémtiszta, nagyon vékony rétegben kapna pár réteg festéket, meg lehet lakkot. A szimering ránézésre jó, plusz vicc, hogy több, mint 7k lenne 2 darab, így az marad. És miután elbénáztam vele pár napot és pár ezrest, valószínűleg kivágom a francba.
Egyébként olyan, mintha a műanyag belső persely kezdte volna ki.
75 kiló vagyok.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Van-e értelme venni egy ilyen teleszkóp védőt? Főleg a városi bringámra gondoltam, amit télen-nyáron használok, esőben-hóban. Tekintve, hogy hogyan jártam a gyakorlatilag csak nyáron használt, és féltett bringámmal, próbálnék ötletelni, hogy mivel tudnám óvni a teleszkópot. A városi rohangálósban egy még gagyibb Suntour van.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz TripleB #26362 üzenetére
Városi bringa nem kapna sok sarat, inkább port... Mindegy, 400Ft-ot megkockáztatok.
Egyébként a mai nap szépen felpolíroztam a becsúszót, egészen 2000-es papírig, meglepően jó lett az eredmény, szinte teljesen eltűnt a rozsda valamint a felületi hibák. Lefújtam két réteg festékkel, meg két réteg lakkal, de nem vagyok bizakodó. Vagy nem tapad meg normálisan a felületen a festék, vagy szar a festék/lakk, de nem hiszem, hogy tartós lesz ez a felületkezelést. Legalább a korróziót eltávolítottam, és az egész történet idáig 2600Ft-omba került, plusz a festék/lakk 90%-a is megmaradt. Még holnap lehet kap még két réteg lakkot, szárad egy hetet aztán összerakom, lehet tippelni mennyit fog bírni.
Utódnak ki van nézve a Rock Shox XC 28-as. Ez még éppen a lélektani határon van, max 30k-t szánok az új telóra. Ez elvileg a legolcsóbb olyan V fékes teló, amiben már nincs ez a műanyag perselyes baromság - szerintem az XCR-t is ez tette tönkre -. Az XCT/XCM összes verziójában van műanyag persely, az új XCR-ekből, amikben már nincs pedig csak tárcsás van.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz zoli03 #26369 üzenetére
Elvileg igen, gyakorlatilag miután szétszedtem és alaposan bekentem szilikonzsírral mindent - itt azt mondták a szakik, hogy a műanyag alkatrészek miatt nem ajánlott a sima zsír -, mégis ez lett az eredménye.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Monyos #26435 üzenetére
Véleményem szerint igen. De ha még tudnál hozzá tenni egy keveset - persze kérdés milyen a hajtásod egyéb részei - akkor egy Hyper Glide-os hajtőművel járnál a legjobban, például Shimano FC-M311.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
-
sanzi89
addikt
válasz ForgacsB #26503 üzenetére
Valószínűleg, mikor alul tekered az imbuszt, akkor a felső anya, ami az imbusz csavar végén van, az is forog, így nem lazul ki a csavar. Valamilyen módon muszáj lesz megfognod az anyát, hogy ne tudjon elforogni miközben alul lazítani próbálod az imbusz csavart. És egy jó tanács, utána hajítsd ki az egészet a francba, ha tényleg nem tudsz hozzáférni az anyához.
Egyébként annyi ilyen selejtes termékkel találkozni a boltok kínálatában, hogy szinte csak szart lehet venni és azt is méregdrágán."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #25969 üzenetére
Kapott a Shimano CN-HG40 helyett egy SRAM PC830-at és a probléma elillant, gyönyörűen fut a cucc. Most vagy átkúrtak a boltban, és gyárilag nyúlt láncot kaptam, vagy annyira szar a CN-HG40, hogy 1000km alatt lenyúlt annyira, hogy a 0.75-ös mérő koppra beleesik, de az 1-es oldalát is bele tudom erőltetni. Egyébként az elsőre tippelek, mert emlékeim szerint gyárilag ilyen volt, csak mindig kerestem máshol a hibát.
Még egy érdekesség, hogy a régebben 8-as rendszerhez vásárolt, sosem használt SRAM patentszemet ugye régen nem tudtam felrakni a CN-HG40-re, és a most frissen vásárolt PC830-ra sem. A gyári patentszemmel semmi gond, de látszik a két patentszemen, hogy nem ugyanolyan. A PC830-as gyári patentszeme természetesen nem megy rá a CN-HG40-re, nem mintha az életbe vennék többet ilyen láncot...
Jó hír, hogy a Shimano CS-HG31-es fogaskoszorú 1000km után gyakorlatilag olyan, mint az új, semmi kopást nem látni rajta, eddig ez teljesen rendben van! Igaz most szuper áron vettem egy CS-HG41-et, ez szerintem már fel tudja venni a 9-es rendszeren a CS-HG50-nel a versenyt tartósság tekintetében töredék áron...[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Teasüti #27177 üzenetére
Hol is írtam ilyet?
Ha az utolsó mondatom zavart volna meg, ott két különböző bringáról beszélünk, és az a kíváncsiságom tárgya, hogy melyek azok az alkatrészek 8-as rendszeren - amit A biciklin hajtok - amik bírnak annyit, mint a 9-es rendszer - amit B biciklin hajtok - használt CN-HG51 és CS-HG50 alkatrészek, azzal a különbséggel, hogy markáns különbség van a vételárban. Nekem - hangsúlyozom nekem - nem ad semmi pluszt a 9-es rendszer a 8-ashoz képest, ha csak a plusz 1 fokozatot nézem, és a minden nap használt, melóba járós bringára jó volna egy költséghatékony kompromisszumot keresni.u.i.: Igen, a váltók 9-esek, de azokkal semmi gond - idáig -.
u.i.2: Még egy közinfó. Régebben írtam, hogy a BBB BHE-28 Jaya sisakomban szétmállott a tépőzáras, szivacs bélés. Meglepő, hogy ez másnak nem gond itt a fórumon, mindennapos használatban - főleg nyáron, izzadós időben - szerintem nem egy hosszú életű valamikről beszélünk. Lényeg a lényeg, gyári szivacsot beszerezni esélytelen volt, de a Bringabutik kínálatában van többféle Bell és Giro sisakhoz szivacs pár száz forintért, és egy Bell szivacs tökéletesen passzol a BBB sisakomba, így megoldódott ez a probléma is.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Vettem eBay-ről egy Velo nyerget 19 dollárért.
A gondom az, hogy a varrás mellett található egy pici szakadás.
Visszaküldeni nem akarom, kb 2k a vissza posta, de félek, hogy egy ilyen kicsi hibából egy nagyobb szakadás fog kiindulni, és akkor meg dobhatom el a nyerget. Szerintetek lehet-e valamit kezdeni a hibával, hogy legalább ne szakadjon tovább, valamint milyen összeget gondoltok reálisnak egy part refund-hoz?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #26364 üzenetére
A polírozás, két réteg festék, 4 réteg lakk és majdnem 2 hét száradás után ma késznek nyilvánítottam a teleszkópot. Még kapott egy fél tubusnyi szilikon zsírt, jól bekentem mindenét (összesen 3100Ft-nál jár a befektetés, de sok cucc megmaradt) és összeraktam. Lehet megtenni a téteket, hogy:
a, Mennyi idő/km alatt fog lekopni a festék/lakk
b, Mennyi idő/km alatt fog újra előjönni a rozsdásodásos probléma"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz yodamester10 #27207 üzenetére
Egy csudadrága cucc, egy Suntour XCR.
Egyébként inkább a kíváncsiság hajtott, azért is szenvedtem vele. Plusz elég sok dolgot tanultam közben.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
-
sanzi89
addikt
válasz Runner_fxr #27519 üzenetére
"Bizonyos minőségi követelményeknek eleget is tesz."
Ami - szerintem - a kerékpárvásárlók 99%-ának tökéletesen megfelel valamint észrevenné-e bárki köztük a különbséget, így kérdés, hogy egyáltalán van-e kérdés.
Plusz kíváncsi lennék a KTM bringáknál valami konkrétumra, hogy mitől "B" kategóriás egy bringa, és kerül a Hervis-be.Salmomon túra és terepfutó cipőknél van tapasztalatom, kategórián belül semmivel se rosszabbak például a Hervis és Decathlonba kapható cipők - gyártói oldalon nincsenek fent ezek a típusok - mint az egyéb, túraboltokban kapható darabok, amik benne vannak a katalógusban, de akciókban lényegesen olcsóbbak szoktak lenni!
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz HollyBoni #27541 üzenetére
Húgomnak és a férjének két ugyanolyan Hervis-es KTM bringája van, szezon végén vették kiárusításban. Deore és XT hajtás/váltás - egyedül a hajtómű Octalinkes Alivio - , Tora teleszkóp, Shimano hidraulikus tárcsa, és bő 140 volt egy darab. Pontos típust nem tudok, de ha legközelebb erre járnak megnézem. Annyi hibája volt az egyik gépnek, hogy az egyik fékkar végéről lekoppant a festék, miután szóvá tették elengedtél az árból az új(!) fékkar árát.
Nem vagyok szervizes, és sok KTM bringát se láttam, de én semmi kivetnivalót nem találtam egyik bringán se. Jól beállított, hiba mentes bringák voltak.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Tothgera30 #27554 üzenetére
Ebbe meg Acera hajtómű és Altus váltókar van, XC28-as villa, a KTM-be meg XT integrált hajtás. Deore 10s hajtás, XC30-as villa. Elég nagy különbség van felszereltségben a két bringa között, bár tény a Ghost olcsóbb, de ez lényegesen spórolósabb felszereltség, plusz 2 kilóval nehezebb.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz -HajTömeg- #27613 üzenetére
Ebből a Sypral Robust-ot vagy a Spyral Zig-Zag-ot választanám, annak függvényében, hogy melyikkel tudok könnyebben lakatolni. A Zig-Zag-nak a tokja ultra gagyi, így a hordozása nem tudom milyen egyszerű, nem-e szakad szét a gyöngyvászon tok.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Úgy néz ki problémásabb egy első 36 küllős Novatec agyat beszerezni, mint gondoltam. Helyette kinéztem a Shimano HB-M430-as agyat. Hátul ennek a párja van, ott elégedett vagyok vele. Kinek mi a véleménye? Megéri-e a további szenvedés egy iparis agyért, vagy vegyem meg ezt, ez is jó lesz?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Nem rossz bringák, felszereltségben nagyon hasonlítanak, nincs köztük nagy különbség, azt vegyétek amelyik jobban tetszik/kényelmesebb figyelembe véve az árat.
Apróbb különbségek vannak ide is, oda is - fék, váltás - de nem hatalmasak. Milyen felhasználásra lenne?[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
A család egyik KTM-es montiján a hidrás tárcsafék tárcsája az egyik oldalon hozzáér a fékpofához. A fék Shimano BR-M445-ös. Mivel életemben nem szereltem még tárcsás féket, így tudna valaki valamilyen tippet adni, hogy miként tudnám orvosolni a problémát?
Amit eddig kiderítettem, hogy nem a tárcsa deformálódott, keletkezett benne nyolcas, csak olyan, mintha nem középen lenne. Az egyik pofa sokkal messzebb van, mint a másik."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #28393 üzenetére
Mint az ma délután kiderült a linkelt pdf doksiban benne is volt a válasz A féktest felszerelése résznél, ha később valaki ebben a problémába futna.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
-
sanzi89
addikt
válasz TayRol #28667 üzenetére
Nekem egy Bikefun Ergo 2Tone Lock-On markolatom van, amit 7k-ért vettem, de felírat nélkül megveheted eBay-ről 3k-ért is: http://www.ebay.com.au/itm/2PC-Cycling-MTB-Bike-Bicycle-Lock-On-Handlebar-Cover-Handle-Grip-Bar-End-Black-/141008014678?pt=AU_Sport_Cycling_Parts&hash=item20d4bb8d56&_uhb=1#shId
Linkelés nem megy. Másnál se jó?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
-
sanzi89
addikt
válasz Pttypang #29013 üzenetére
Alternatívaként vannak imbuszos gyorszárak, vagy speciális kulccsal nyitható darabok, valamint olyan, ami olyan belső mechanikával rendelkezik, hogy csak fejre állítva lehet kiengedni a gyorszárat.
Amit biztosan NE VEGYÉL az az XLC QR-A01, ugyanis a hátsó gyorszár 130mm-es kerekekhez készült, nem pedig a ma használt 135mm-eshez, persze ezt sehol sem tüntetik fel!
Nekem a városi bringa első kereke imbuszos, a hátsó gyorszáras, de U-lakattal mindig úgy lakatolok, hogy hátsó kerék is zárva legyen.
Továbbá fontos még a nyeregbilincs is, ott is imbuszosat használok. Az ember megnézni melyik az a 2-3 méretű imbusz fejű csavar, ami van a bringáján, és az akár még egy nagyobb pénztárcában is elfér, így mindig kéznél van.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Teasüti #29024 üzenetére
"...semmivel sem biztonságosabb az imbuszos gyorszár, mint a közönséges karos."
Ezzel egyszerűen nem értek egyet.
@Crytec210
Városi bringán nekem Alivio és Altus cuccok vannak pár noname kiegészítővel, és teljesen megfelel az igényeimnek. Bár az igazság az, hogy a "fullos" bringám is csak Deore.
Ha az ár/teljesítmény a fontos, akkor szerintem kazettás 8-as rendszert építs. Van amiből szerintem elég az egyszerűbb/olcsóbb - fék, fékkar - de van amiből számomra városi használatra is kevés a Tourney - váltók, agyak -. Ezekből Alivio van.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz imyourfriend #29065 üzenetére
Azért erre a tömített, ipari csapágy cserére kíváncsi lennék - mondjuk egy videó formájában - hogy gyakorlatilag miként megy végbe, milyen szerszámok kellenek hozzá, milyen buktatói vannak. Csak azért kérdezem, mivel szerintem egyáltalán nem egy olyan egyszerű és könnyű művelet, mint ahogy azt itt beállítják emberek, például gondolom Te sem cseréltél még zárt csapágyat kerékagyban - főleg hátsóban -.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen