-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz LógaGéza #18324 üzenetére
Szia. Mindenképp a trekkinget/Cross trekkinget ajánlanám, mtb-nak 80% aszfalt mellett inkább csak a hátrányait "élveznéd".
A használt bringa egy nem hozzáértőnek túl nagy lutri, jóval nagyobb az esélye annak, hogy rád sóznak valami leharcolt sz@rt, mint, hogy jó vételt csinálsz, az apróhirdetések hemzsegnek az aránytalanul drága használt bringáktól, egy nem hozzáértő majdnem biztos, hogy belefut egy ilyenbe. Használtat csak akkor ha van hozzáértő ismerősöd, aki elmegy veled és valóban ért hozzá, nem csak azt mondja.
Különben inkább újat vegyél, kb 65-70 ezer az induló ár, ezért egy teljesen alap, acélvázas, merev villás trekkinget kapsz, bár mindennapos használatra, 85 kilós testsúly mellett talán az egyel felette lévő kategóriát lenne érdemes, olyan 90-100 körül.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz LógaGéza #18331 üzenetére
Az a baj, hogy kép alapján, teljes bizonyossággal, senki nem tudja megmondani, hogy valóban műszakilag rendben van e a hirdetett használt kerékpár. Persze egy hozzáértő nagyjából látja, ha van jó minőségű fotó, hogy milyen az állapot, de azt nem tudja megmondani, hogy nyúlott e a lánc, lógnak e a csapágyak, mennyire kotyog a teleszkóp stb. Ezt csak személyes találkozó alkalmával, élőben lehet megállapítani. Tehát kérhetsz itt tanácsot, azonban mindenképpen lutri lesz, hogy milyen állapotú használt gépet veszel. Sajnos nagyon sokan felújítás előtt akarják eladni a bringákat. Még ha látszólag rendben is van az ár, ha cserélni kell a láncot, fogaskereket, külső gumikat, esetleg úgy megvan ütve az egyik kerék, hogy cserélni kell, pillanatok alatt annyi pénzt rákölthetsz, hogy ott leszel mint ha újat vettél volna garanciával, vagy akár többe is lehet.
Ezért javasoltam az újat, az tuti jó lesz, garanciát is kapsz rá.Teleszkóptól meg ezen az árszinten ne sokat várj, ezek a villák, amik az ilyen olcsóbb gépekben vannak, nagyon primitív rugós villák, 1-2 év alatt is tönkremehetnek, javítani nem lehet őket, tele vannak műanyag alkatrészekkel belül. Tényleg csak arra jó, hogy picit komfortosabb legyen mint a merev villa, aztán ha elromlik kidobod és veszel bele egy másikat.
Pár éves használt gépekben egy ilyen villa, már kb kuka. Ezzel is számolj.[ Szerkesztve ]
-
sssent
senior tag
válasz LógaGéza #18695 üzenetére
Egy cross bringa ilyen felszereltséggel jó arra, amire használnád. Ami egyáltalán nem megállapítható innen, hogy ez itt konkrétan mennyire van elpusztítva. Az is megeshet, hogy egy számmal nagyobb vázméret lenne ideális, de ennyi szerintem még akkor is beleférne.
Szerk.: én sokallnék 50K-t egy ilyen alap bringáért használtan, hacsak nem szinte új a hajtás, viszont fogalmam sincs a használtpiaci árakról, úgyhogy ezt inkább valaki másnak kéne megmondania.Gergőke88:
Nagyjából semmilyen különbség nincs. 80-90K-ig újonnan nem valószínű, hogy találsz érdemben jobbat. A következő lépcső a 8-as, kazettás agyas rendszer, esetleg zárható (de még mindig csillapítatlan) telóval nagyjából 110K-tól.[ Szerkesztve ]
-
dragonfx
veterán
válasz LógaGéza #20509 üzenetére
En orulok ha te ennyire naivan bizol az emberekbe a leirasba a marketing dumaba. Manapság tudod mi a minosegellenorzes??ha te magad heggeszted össze. Az biztos lesz.más meg semmi.meg magas áron sem.
Ez hogy félni vaz szetnyilik relativ...nem sokat használtam es nesze a merida vaz is megrepedt...es most nem kell azzal jönni 12 év anyagfaradas...egy old timer kocsinak se esik le a padlolemez felé 40 évesen se....
Nem azt mondom nem bízok a meridaba.de ezek után 3x atgondolom mi mennyit ér. Egy feliratert adják e 1.5x robbet....lásd pl: ktm bicajok mind tularazottak....merida is. Hiába minőség mégis történt ilyen.
A rockridernek van millas bringaja ergo nem a gyengék közé sorolja magát...én nem védeni akarom.
De ha a standard méretű a vaz lehet ra építkezni. Én abból a 60e.s rockriderbol rakoltom az árát es olyan szintű bicaj lesz mint a meridam,személyre,testreszabva csak épp 2x60 =120k.ert.míg ha meridabol ilyet akarnék hat alsohang 200e....de inkább 250.5 ev gari ott van. Felsőbb szintén amit linkeltem ott már minőségi cuccok is vannak rajta.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
dqdb
nagyúr
válasz LógaGéza #20659 üzenetére
Krossból az Evado 2.0 olcsóbb, és rosszabb, az Evado 3.0 drágább, és körülbelül ez a szint. Kellys hozza a szokásos rokokó formáját, és össze-vissza dobálja rá a különböző kategóriás alkatrészeket a bringáira.
Még ez a Bergamont Helix 5.3 is jónak tűnik ebben az árkategóriában, de erről Runner_fxr jobban tud mesélni.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
LógaGéza
addikt
válasz LógaGéza #20659 üzenetére
Na végül beneveztem egy Cube Analog 29-es gépre. Kicsit drágább, kicsit másabb mint amit akartam, de szinte csak ez az egy volt a boltban, ami nekem méretben jó volt (19"-os lett jó).
Mit ne mondjak elsőre furcsa volt, hogy olyan "nagy". Eddig 28-as biciklin űltem maximum, ami árban se volt több 50ezernél, itt azért a minőségérzet megvan. Örülök, hogy legalább egy normális villát kaptam rá, nem kell félnem, hogy úgy járok ezeken a kátyús utakon mint egy fentebb linkelt Suntour villás géppel. Szerintem alapnak nagyon jó lesz, és első komolyabb bringának is.
Lenne majd egy pár kérdésem, elsőre a fontosabbak:
1.: Nem tudtak adni a boltban rá való sárvédőt. Olyasmit mondtak, hogy erre olyan kell, amit a nyeregcsőre kell rakni hátul, elöl pedig oda ahol a villa két szára találkozik (villanyak?), oda kell bepattintani. Ilyet még nem láttam, de ha igaz, akkor tud valaki valamilyet ajánlani? Ha nem is ilyet, de legalább jót erre a gépre.
2.: Alapból Schwalbe Smart Sam külsők vannak fenn. Ezt érdemes lenne lecserélni pl egy Road Cruiserre? Egyáltalán van olyan gumi 29-es méretben, ami főleg jobb aszfaltra?
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
LógaGéza
addikt
válasz LógaGéza #20697 üzenetére
Lenne még egy fontosabb dolog:
Elvileg be lett állítva a kerékpár, gyakorlatilag szerintem max rárakta a pedált a srác. Valamit olvastam anno itt, hogy boltból elhozás után mit kell átnézni/átkenni egy kerépáron, de ezt most nem találom. Szóval mit nézzek át rajta?
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
borix
őstag
válasz LógaGéza #20700 üzenetére
Gratula az új gépedhez.
Azt írtad 90% aszfalton tekersz sok terepet akkor nem fog látni.
Merida Big Nine TFS 300 szerintem jobban megérte volna.
Ha már ezzel kezded mit nézzél át mert nem találod hol írták akkor ne babráld nagyon ne nagyon kenegess van rá garancia ha baja van viszed megnézeted.A küllők van,hogy lazák gyárilag ezért ha nem húzatod meg lesz benne 8 jó nagy.
Az agyak is van,hogy nincsenek jól beállítva.Mikor megvettem a bringám első defektnél néztem meg az első szorult rendesen. -
Maximum1
őstag
válasz LógaGéza #20777 üzenetére
Ha jól tudom ezeken a gépeken a hátsó villa legvégén van 2 furat és oda kell felcsavarozni a támasztót.
Amikor nem használod elég csúnyán néz ki /szerintem/ és még hangja is van tekerés közben, csattog amikor kátyút fogsz.
Én simán a falnak támasztom, de ha nincs más akkor kénytelen leszel egy ilyen villámhárítót rátenni. -
glacious
addikt
válasz LógaGéza #21126 üzenetére
Nekem közel 40-es tempónál egyik este lesett a feje, majd fékezéskor kirepült az elemtartó és megállásnál a maradék burkolat is leesett, aztán keresgéltem a darabjait. Utána vettem egy blackburn voyagert, azzal eddig nem volt bajom.
Jó ez az akció, az auchanban mindig 1500-2000 között van az ára
-
Zola007
veterán
válasz LógaGéza #22049 üzenetére
elég gyenge, városi cirkálásra jó, de kivilágítatlan helyen kevés
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
-=RelakS=-
veterán
válasz LógaGéza #22049 üzenetére
Sajnos nagyító lencsés, tehát zseblámpának nagy valószínűséggel fantasztikus, bringára kevésbé jó.
Zola007: Nehogy azt hidd. Kínából rendeltem 5-6 ilyesmi lámpát (amit még el is kéne itthon passzolnom ), és függetlenül a lencse méretétől, az elemek mennyiségétől szinte pont ugyanolyan fényt csinált mind. Különbséget csak a fényfolt méretében lehetett észrevenni: Nagyobb átmérőjű közeli fény, vagy a nagyobb lencse miatti kisebb távfény képében.
Illetve volt egy, ami szinte darabokban érkezett, mert nem szerelték össze rendesenBringára feltéve frankón lehet velük látni, csak az a fránya vakítás ne lenne. Mind közelre a kerékpárosnak, mind a szembejövőknek.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
evo87
őstag
válasz LógaGéza #22049 üzenetére
Én elöl egy Bikefun LED-es lámpát használok, ami messzebbre vetít, illetve egy Cree LED zseblámpát mellé gumis szorítóval, azzal pedig közelre állítva vetít. Persze, nappali fényt nem csinál a két 1 W led, viszont teljes sötétségben is lehet vele boldogulni.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- DJI Mavic Mini Fly More Combo
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)