- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz noorbertt #72075 üzenetére
Jónak kell lennie. Ez csak egy kerékagy, amiben van egy elektromos motor. Annyi a lényeg, hogy a felnin és az agyon megegyező legyen a küllőfuratok száma. De átalakítószettet lehet venni sokkal olcsóbban is, és azok sem rosszak. Újonnan egy Bionx szerintem nem éri meg, csak használtan. Csak ott meg ki tudja mennyi km volt benne.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz noorbertt #72100 üzenetére
Mekkora távolságra kell egyébként? És milyenek az útviszonyok?
Én lehet inkább vennék használtan egy komplett bringát. Ha középmotorost veszel, abból nem tudják kitörölni az össz megtett km-t.
A legolcsóbb átalakítószettek akkuja nem a legfaszább szokott lenni.
A sebességkorlát kiiktatása meg nem jelent problémát, az nem csökkenti az élettartamot egy agymotorosnál, középmotorosnál sem számottevően.[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz noorbertt #76978 üzenetére
Milyen 30-40mm?
Meg milyen másik sapisat? A szelep tetején lévő kis anyát sikerül rendszeresen összegányolni, és az ragad megItt arról van szó, hogy van egy folyékony valami a kerékben, amit ha levegő ér, megköt. Vagy ilyen, gondolom, az oldószer kipárolog, és ez akadályozza meg, hogy egy kemény karikára kössön az egész a kerékben.
Az a lényeg, hogy amikor kitekered a szelepet, és rányomod a pumpát/leveszed a pumpát, óhatatlanul kijön egy kis levegő, és az hoz magával egy kis szmötyit is. Na, annak a hobbija, hogy úgy megfogja a szelepet, hogy alig lehet letekerni. Gondolom úgy van kitalálva, hogy fémhez nem szeret kötni, inkább gumihoz, de attól még kézzel kitekerhetetlenné tudja tenni a szelepet.
Autó szelepesnél ez talán annyira nem jelentkezik, mert ott nem tekerni kell, csak benyomni a szeleptüskét, az meg némileg egyszerűbb.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Strezi
őstag
-
Runner_fxr
Ármester
válasz noorbertt #77815 üzenetére
Elrontja a súlyelosztást. Nagyokat tud pattanni a hátsókerék, mivel ott van egy 3 kilós agymotor. Terepen ha nagyobb sebességgel mész, kiszámíthatatlan lehet a viselkedése a bringának, pláne a merev vázas esetében. A középmotor sokkal ideálisabb súlyelosztást tesz lehetővé, és az irányítást sem befolyásolja hátrányosan. A hátsó defekt javítása is macerásabb egy agymotorral. És az is gond lehet ha az egyik furatban, ahova a féktárcsát rögzíted, megszakad a menet, ennek a javítása igen macera egy agymotornál. Mindettől függetlenül aszfaltra és jó minőségű föld utakra jó lehet, de konkrét terepezésre nem túl ideális megoldás. Nem véletlenül tértek át a gyártók is kizárólag a középmotorra ha mtb-ról van szó, csak városi gépekben találsz agymotort manapság, egy-két kivételtől eltekintve.
c4bB: Én úgy emlékszem, hogy az answer manitou villák is elasztomeresek voltak. A marzocchi és a rock shox használt ezekben az időkben már olajcsillapítást. Az RS mag21 levegős és olaj csillapításos villa volt ha jól emlékszem. De már a korai marzocchik is levegősek voltak. Ettől függetlenül elég jó villák voltak a manitou-k is, persze a kornak megfelelően.
Ha találsz answer gépet 50k körül és elfogadható az állapota, engem mindenképpen érdekel. -
Runner_fxr
Ármester
válasz noorbertt #77825 üzenetére
Mihez képest nem macerás? Általában ezek nem gyorszárasak, hanem vinned kell egy 15 vagy 17-es villáskulcsot. Nekem is volt egy agymotoros montim, ahhoz még kábelkötegelő is kellett ha kivettem a hátsó kereket. Mint mondtam, jó minőségű útfelületen semmi baj nincs ezekkel az agymotorokkal, pláne nem egy bionx-el. Terepen is tudod használni, mert a motor faék egyszerűségű szerkezet, brutális méretű csapággyal, ami teljesen zárt. Bírja, nem fog szétesni. Itt csak az irányítással lehetnek gondok, ezért nem ideális. Egy 3-4kg-os kerékkel ha rámész egy kőre, kicsit gyorsabban, egészen máshogy pattan meg mint egy normál, mondjuk 1kg-os kerék. Ez nagyon zavaró tud lenni, de csak sportosabb terephasználat mellett. Nyugodtan nézd végig a mai pedelec kínálatot, agymotort montiban nem is fogsz látni, csak az ilyen nagyon alap cuccokban. Ez nem véletlenül van így, mivel rájöttek a gyártók, hogy csak középmotorosból tudnak kihozni olyan súlyelosztást amit tökéletesen tudsz használni terepen, és nem tér el irányításban a hagyományos kerékpároktól. Régebben meg szinte csak agymotoros montik voltak. Ha annyira okés lett volna az agymotor, erre a felhasználásra, akkor nem állnak át egy jóval bonyolultabb, drágább középmotorra.
A középmotor a mérések szerint kb 30%-al kevesebbet is fogyaszt mint egy agymotor.
Persze az agymotornak is vannak előnyei, épp ezért van még ma is a piacon. Teljesen hangtalan a működése, tud visszatölteni, és mivel nincs benne annyi mozgó alkatrész, az élettartama is nagyobb mint egy középmotornak. Viszont egy-két kivételtől eltekintve visszaszorult inkább csak az olcsóbb szegmensbe, illetve az ilyen nem szabványos, 40-50 kilós szörnyekbe.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz noorbertt #77996 üzenetére
A kérdés inkább az van-e helye itt a kizárólag saját erőből tekerők között,vagy most már inkább egy új témakört kellene nyitni neki.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
válasz noorbertt #78356 üzenetére
Nem tapasztaltam ilyet...
A hétvégén kéne is tekerni egy kicsit, hogy ne rozsduljak be. Ha rá tudom venni magam (mert pl nem szakad akármi az égből), akkor majd megpróbálok figyelni rá.
Én még mindig ott tartok amúgy, hogy a slime számára a szelep is csak egy eltömítendő lyuk, és el is tömíti Nem nagy élmény fogóval nyitogatni a presta tetejét
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
válasz noorbertt #86657 üzenetére
Hát, ha azért cseréled a gumit, mert már véglegesen elkopott, illetve eddig az volt a módi, hogy felfújtad 3bar-ra (45psi) mert úgy tovább volt benne nyomás, akkor nem biztos, hogy nagy faxnit kell csinálni az új gumival
Mindenesetre az én véleményem/tapasztalatom az, hogy egy megfelelő gumi megfelelő nyomásra fújva nagyot tud lendíteni a montizás élményén...
A két nagy márkából ezeket látni a legtöbb XC jellegű montin:
(Nem reprezentatív felmérés, én ezeket látom sok bicajon)
Conti:
Race King, X-King, (Mountain King)
Schwalbe:
Rocket ron, Nobby Nic,Mindkét márkából a bal oldali a gyorsabb/gördülősebb, a jobb oldali a harapósabb, kapaszkodósabb. Hogy neked melyik kell, majd eldöntöd. Akár lehet kombinálni is: előre a harapósabb, hátulra a gördülősebb gumit.
Szélességben én 2.2" vagy 2.25" alá nem mennék semmi esetre. A 2.0"->2.25" váltás (merevfarún) nekem olyan volt, mintha lovaskocsiról SUV-ba ültem volna át...
Érdemes lehet drótos helyett hajtogatós kivitelt választani, ezek könnyebbek illetve a trend az, hogy a felhasznált gumi anyaga is jobb (és ennek megfelelően drágábbak is) ami jobb gördülést jelent a gyakorlatban a drótperemeshez képest.
A nyomást -ha terepen mész- érdemes kifejezetten alacsonyan tartani. Az a 45psi (3bar) -ha csak nem 100kg vagy bicaj nélkül- egy irreálisan magas nyomás 2.25-ös kerekek mellett terepre...
Ha a butil belsőt kicseréled latexre (latex jóval drágább és defektállóbb és szintén ragasztható) akkor egyrészt tömeget spórolsz, másrészt jelentősen javul a kereked gördülése, főleg alacsony nyomáson. A latex hátránya, hogy sokkal gyorsabban veszti a levegőt, mint a butil belső. Alternatíva még a tubeless. Ezzel nincsen tapasztalatom, sokan nagyon dicsérik és jó a gördülési ellenállása is (latexes megoldásnál is jobb).
[ Szerkesztve ]
-
-
jolti
senior tag
válasz noorbertt #86657 üzenetére
Én azon agyaltam, amikor feltöltöttem a gumikat Slime-al, hogy mi van, ha valamiért le kell cserélni a külsőket? Mondjuk elkopnak, vagy ilyesmi. Akkor hogyan engedem le a nyomást a belsőből?
Ha az órához hasonlítva kb. 20-25 pernél megállítom a szelepet, akkor elfolyik onnan a trutyi és gond nélkül le lehet engedni?
Neked nem volt gond?
Attól félek, hogy leengedéskor eltömíti a szelepet is. -
geotigris9
tag
válasz noorbertt #86711 üzenetére
Nyilván nem, de olyan esetről még sem hallani, a hol esetleg egy bringás a bringásnak megy. Vajon miért?
De [link] ilyenekkel meg tele van a net. (Azért érdekes milyen sok autós sportos mind baseball edzésre megy vagy onnan jön.)
Tréfát félre téve a legtöbb autós nem mozog nem sportol ezért is frusztráltak. Mondjuk pl. egész nap ücsörögnék a szmogban én frusztrált lennék.((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Runner_fxr
Ármester
válasz noorbertt #86727 üzenetére
Szerintem nem érdemes 2.5-re váltani. Azok a külsők már általában drótosak szoktak lenni, nehezek is.
Abba a bicóba még a 2,35-öt is soknak tartom, úgy sem mész vele olyan tempót ahova kéne az a szélesség.
Mondjuk egy 2,25-ig érdemes beletenni külsőt.zack: Hétvégén én is benne vagyok egy tekerésben, mondjuk vasárnap. Legalább kipróbálom az új kamerát.
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Sorozatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Revolut
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- EAFC 24
- E-book olvasók
- További aktív témák...
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Eladó Garmin Venu 3 okosóra Árcsökkenés
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó