- Aliexpress tapasztalatok
- Windows 10
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Márkaértékben az Apple a legjobb a világon
- Rendszergazda topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kibővítik a várost az ASML kedvéért
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Max
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Maximum1
őstag
válasz nepszter1 #279309 üzenetére
Ezek magasabb szinten vannak alkatrész minőségben és hidraulikus fékük van, az ilyenek a mai piacon 500ezer felett kezdődnek még a dekában is.
Koskormányosoknak ez a legdrágább része, utána átépíteni is horror ára van.
Persze ha elég a bovdenes akkor a dekással nem lősz mellé, de eléggé megemelték az áraikat, ezen egy hybrid Mechanikus-hidraulikus tárcsafékek rendszer van, itt vannak tulajok, szeretik.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nepszter1 #284240 üzenetére
Nem tudok svábúl, de ez nem egy átépített Triban 500? Én ódzkodnék az ilyen átépített bringáktól, ugyanakkor 100e forinttal olcsóbban mint a 120-as szerintem jobb vétel. Ez utóbbinak a tárcsaféke sem lehet jobb mint amaz felniféke, bár egyiket sem ismerem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nepszter1 #284843 üzenetére
Nem hiszem annyival többet ér a rózsa, mert bár kerekei jobbak, a hibrid TRP fék legalább olyan jó mint a legjobb felnifék, továbbá a váz úgy tárcsafékre optimalizálva utat nyit a fejlesztésnek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
lsebestyen
addikt
válasz nepszter1 #286576 üzenetére
Nekem a 3*8 microshift váltó van a Tribanon, 8 sebességnél azért egyszerűbb megoldani a pontos váltást, mindenesetre soha nem kell állítani. Fékváltókarban is van anyag, pár hetesen sikerült vele egyet borulnom, de azóta is hibátlan egy kis visszahajlítás után. Részemről ajánlott.
-
balintbaba
tag
-
mauimagic
aktív tag
válasz nepszter1 #286579 üzenetére
Ha kinnt élnék, akkor 100%, hogy eBay kleineinziegen vagymin néznék használtat.
Ha mindenképp a decás kell, akkor szerintem a Microshift nem gond, viszont nekem volt ilyesmi bringám, GRVL 520 és a felnik a legszarabbak, amiket láttam, szinte szerelhetetlen, alig megy fel rá külső, illetve a kormánycsapágy szabványon kívüli szar, hamar tönkremegy és csak a decában kapsz...ugyanazt a szart...
Ezenkívül értékvesztése az egyik legdurvább, így ha nincs rá 30-40% kedvezmény, akkor fel se merülne nálam. -
zsocy
őstag
válasz nepszter1 #287080 üzenetére
Teljesen jó bringa szerintem. Ha ki bírod tekerni az 52/36-ot (miért is ne bírnád) akkor jó lesz kezdőnek, ha nem tudod kitekerni akkor is jó lesz, de előtte cseréld le az első lánctányérokat
Azt írja SRAM a fékváltókar rajta, de nekem ez Shimano-nak tűnik. Sajnos nincs közeli kép róla, de ha ez egy Ultegra szett (a fékek és az első váltó azok, a fékváltó is 6800-as Ultegrának tűnik, de tudja fene) akkor még jobb.
Főleg ennyiért, és ha tényleg jó állapotban van.cattus, az én kezdő outim (Giant TCR Once, imádom a mai napig) 52/39-el van szerelve elől és 13/28-al hátul, és még nagyobb dombokra (hegyek nincsenek ebben az országban) is felmentem vele. És én egy dagadt MAMIL vagyok
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz nepszter1 #287080 üzenetére
Az a lényeg hogy neked tetszen, szivesen ülj fel rá, jó legyen a méret.
(persze felszereltség is stb,)
nyilávn nem rossz a cannondale,szokták dicsérni,de nem hinném hogy a többi nagy márkától jobb lenne, ez csak egy kialakult mitosz,mégiscsak alu váz, olyan nagy csodák itt azért nincsennek (ja és tudom,a pr-jük is sok helyen azt sugallja hogy a "legjobb " aluváz") amit már cáfoltak is meg, olcsóbban itthon szerintem kapsz jobb felszereltségű más márkás alu országutit,azt nézném legalább ki is tudnád próbálni[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
HEAHEA
tag
válasz nepszter1 #287193 üzenetére
Nézegettem párat, német oldalakról. Igaz ezek újak, de 1000 eurós körül, alatt, valamivel fölötte:
[KROSS Vento DSC 4.0]
[Cube Attain Pro (2023) silver´n´orange]
[Cannondale Caad Optimo 1 (2021) alpin blue]
Igaz, használt piacon ki lehet fogni jobbat olcsóbban, viszont ezek újak, van rá garancia is. Nézőpont kérdése. -
HEAHEA
tag
válasz nepszter1 #287204 üzenetére
Azt írtad korábban , 185 cm magas vagy, ezért inkább L-es méretű bringákat kerestem.
Németet már rég tanultam, de az RH szerintem a Rahmenhöhe rövidítése, a kép alapján:
Esetleg gondolkoztál gravel biciklin? Csak azért kérdezem, mert a vázkialakítás miatt vékonyabb, országútisabb külső is elfér benne és lenne "kettő" biciklid.
Példaként nekem van egy GT Grade-em. Alapból egy 700x28-as Continental Ultra Sport II van rajta, de külső gumi terén 35-ös méretig el lehet menni. -
HEAHEA
tag
válasz nepszter1 #287227 üzenetére
Nem tudom , hol a legolcsóbb. Külföldi árösszehasonlító oldalon az idealo.de-n országúti bringákat, találtam egy tiagrás, hidrósat, 56-os méretben [Cannondale CAAD13 Disc Tiagra (2021) purple haze] . Esetleg ahol laksz, a környéken lévő bringaboltokba is szétnézhetsz, nem tudom van-e utolsó darabos, vagy valamilyen akcióban, hátha....
#287264trialboj Nem vagyok jártas bikeparkozásban, viszont nemrég nézegettem külső gumikat én is . A Pirelli háza táján láttam defekt, oldalvédelmes gumikat. Onnan választottam magamnak, voltak olyan gumik is, amik a súlyhatáron, vagy alatta is voltak. Gyártói oldal: [Pirelli]
#287269RexpecT: néztem ezta Garmin pulzuspántot, de eléggé vegyes vélemények voltak róla. Berendeltem egy Polar H10-et, Tin fórumtárs javasolta, na meg nem olvastam róla rosszakat. Remélem nekem sem lesz vele problémám. -
parandroid
nagyúr
válasz nepszter1 #287544 üzenetére
Először vegyél hozzá egy nem a legolcsóbb, kicsit tüskés, lehetőleg fém taposópedált. Ez alá én nemigen mennék: [link]. A becsatolós cipővel szerintem ráérsz később is, de ha mindenáron kipróbálnád, akkor én SPD-vel kezdenék. Elsőre talán olyannal, amit sima cipőben is tudsz tekerni, mert egyik fele taposó: [link]. Ha nagyon bátor vagy, van rögtön kétoldalas is: [link]. Hozzávaló cipőből most nemigen van választék, én valami alap Northwave, vagy Shimano gravel/MTB cipőt keresnék. Lehetőleg akciósan, mert amúgy jó drágák (30-40e Ft-os áraknak már örülni kell).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz nepszter1 #287596 üzenetére
Ha komolyan gondolod, akkor egy ilyen szettben érdemes gondolkodni: [link]. Ebben van a komputer mellett pulzusmérő, pedálszenzor, és bónusznak egy sebességszenzor is, hogy kisegítse a komputert, ha gyengélkedik a gps jel. Nem olcsó, de nem is a top még, illetve vannak alternatívák, amivel lehet fogni az áron némi kompromisszummal. Kulacstartónak én ilyeneket használok: Elite Custom Race, sosem volt még vele gondom. Pumpából a decás is megteszi, de ha teheted, inkább egy lezyne. Nekem van még egy nyeregtáskám is minden bicajon, amibe a kitet pakolom, ezt pl árulják felszerelve is, nagyjából ezek kellenek bele (gumileszedő szett, multitool, defektjavító készlet), + egy tartalék belső. Én hordok még egy csomag zsepit, ragtapaszt, meg 1-2 szem fájdalomcsillapítót is benne, pumpa meg a palacktartó alá van szerelve. Amit még mindenképpen javaslok, az elöl-hátul valami villogó, nappal is, egyértelműen jobban észrevesznek a forgalomban. Megint lezyne-t linkelem, tudom, uncsi, de minőségi, megbízható, és mindenre van megoldásuk. Ja, kulacsból nekem camelbak podium van, de próbálj ki nyugodtan első körben valami olcsóbbakat, ha olyanod van.
Menetkészen kb így néz ki a dolog:
Ja, sisak nélkül el ne indulj, az a legfontosabb!
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
addikt
válasz nepszter1 #288217 üzenetére
Képet!
1. csakis főzött wax-szal, előtte a láncot, sort ultrahangos mosóban mosva
2. úgy 10.000 km-t ki szokott bírni; kerék ki, sasszeg ki, fékbetét kivesz, dugattyúkat visszanyom, újat betesz, sasszeg, kerék
3. van kismillió ilyen támasz, olyan támasz, és fali tartó; vagy befekteted magad mellé az ágyba
4. vannak rá módszerek, bikefittingnek hívják; úgy már jól van beállítva, ha:
a., a térded nincs teljesen kinyújtva tekeréskor
b., nem billeg a csípőd (kivéve laza csípőjűeknek, mint én)
c., vízszintesnél feljebb nem emelkedik a combod
d., tekerés közben el tudod engedni a kormányt pár mp-re úgy, hogy nem esel egyből előre
e., erősebb tekerés közben nem tolod le magad a nyeregről#2888222 -=RelakS=-: egyértelmű, csakis Silca pu**igyantázóban kotyvasztva
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
mauimagic
aktív tag
válasz nepszter1 #288217 üzenetére
1.Láncot mivel érdemes karban tartani milyen olajjal?
Vallási témát feszegetsz, könnyen kiújulhat emiatt az olaj vs. wax háború...
Én a helyedben Squirt-el vagy Smoove-al kezdeném, amennyiben nyitott vagy az Igaz Út™-ra
Hogy előtte a gyári kenőanyag takarítása Brigéciol-lal, vagy nitroglicelines-szenteltvizes ultrahangos lapvibráttorral történik, az már szinte mindegy.
Persze maradhatsz hitetlen is, akkor locsold kőolajszármazékokkal[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nepszter1 #288217 üzenetére
1. Mindenki mással keni, legújabb irányzat a viaszalapú kenés, főzés.
2. Betétet úgy kell cserélni mint minden más féknél, ha elkopott (vagyis 1mm köré ért) cserélni kell.
3.Nekem ilyen van. [link]
4. Nagyjából vízszintesen és annyira magasan, hogy sarkaddal még éppen elérd a pedált...innen jó indulni az esetleges későbbi finomhangolások előtt.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz nepszter1 #288217 üzenetére
1, na, itt én vagyok az eretnek. nagynyomású (inkább csak közepes, 5-6 baros, nem 20-30) mosóval lemosom, majd teflonos (sima nem jó) wd40nel befújom, letörlöm, visszarakom, megint letörlöm.
2, amikor elhasználod. ha lecsökken a fékhatás, érdemes ránézni, mert ez a része hidrós. van róla youtube videó, hogyan kell karbantartani.
3, ahogy tetszik. én kampón lógatom otthon is, munkahelyen is.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nepszter1 #292261 üzenetére
Ezt nagyon nehéz lesz, mert ahány segg annyi szokás. ... épp minap jött haza (Dunakeszire) egy kolléganőm Balatonakarattyáról kerékpárral (~130km/1000m) a BUBA-n úgy, hogy előtte 30 km-nél többet sosem bringázott, ráadásul egy olyan durván párnázott nyereggel mint kábé egy lufi. Na, gondoltam, ez sem lesz egy könnyű menet és....azt mondja kényelmes volt a nyereg neki.😳...vagyis nehéz megmondani neked mi lesz pontosan jó, ugyanakkor az összefoglalóban találsz kis ezirányú segítséget.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parandroid
nagyúr
válasz nepszter1 #292585 üzenetére
Kereshetsz váltóbeállító videókat youtube-on, de a microshift nem egy precíziós műszer, ezzel a problémával én meg még a 105-ön is szívok, szóval fogadd el, és szokd meg, hogy időben váltasz, illetve nem keresztbe.
P
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
.LnB
titán
válasz nepszter1 #292676 üzenetére
Csak egy tanács:
Semmiképp ne rendelj cipőt, felpróbálás nélkül! Lehet, hogy fel se fogod tudni venni, annyira más a méret, az utcai cipőkhöz képest. És ezt tapasztalatból írom.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
jjeahh
nagyúr
válasz nepszter1 #292681 üzenetére
Akkor a cipő jó, a pedál nem, spd-sl pedált kell keress. Esetleg ha van mellette más spd-s bringád is és mindegyik bicajt ugyanazzal a cipővel használnád, akkor montis spd is megteszi. Vagy ha fontos, hogy valamennyire gyalogolni is tudj a cipőben, akkor is montis spd a nyerő. Viszont ha kizárólag országútid van és nem akarsz a cipőben sétálni, akkor nincs értelme az spd-nek, irány az outis spd-sl pedálok.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
parandroid
nagyúr
válasz nepszter1 #292804 üzenetére
Pontosan. Egyik fele SPD, a másik taposó. Ha előre pöccinted, az spd fele lesz felül, ha hátra, a taposó.
Városban szaladgálni, meg ügyeket intézni ideális, mert ugye nem lehet mindenhova spd-s cipőben menni…
Laby, ez neked is hasznos infó, nekem eltartott pár évig, mire rájöttem.p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz nepszter1 #292809 üzenetére
Ez az országútis rendszer, spd-sl. A cipők nem kompatibilisek, arra figyelj! Illetve van pár modell, amire mindkét féle stopli rámegy, de ritka. A kétoldalas spd pedált azért szeretik, mert nem kell figyelni, melyik fele van felül. Illetve az spd-sl meg fixen egyoldalas, de abból nincs is taposós változat, az csak egyféleképpen tud àllni.
Spd-sl amúgy merevebb, jobban tart, meg többnyire könnyebb is, cserébe nem lehet benne járni, míg a sima spd-ben azért igen, csak nagyon kopog a fém stopli.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz nepszter1 #292813 üzenetére
Ahogy nézem, ezt bármelyikhez. A hirdetésben egy look stoplival árulják, de az spd-sl, illetve a sima spd is felmegy rá. Utóbbihoz viszont elvileg kell egy adapterlemez, amit elvileg nem adnak hozzá. Plusz az spd stopli, nyilván… Ezzel a két cuccal megy a kétoldalas, taposó/spd pedállal is a móka, amit korabban linkeltem.
A másik megoldás az spd-sl stopli, ahhoz meg az a pedál megy, amit te említettél. Ehhez nem kell adapter sem a cipőhöz (ez a 3 lyukas megoldas).
A look, ami most rajta van, az meg egy harmadik rendszer, ahhoz is másfajta pedál tartozik.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
lsebestyen
addikt
válasz nepszter1 #293190 üzenetére
SPD-be könnyebb bekattintani. SL-nek szerintem jobb a tartása, jobban be lehet lőni a pozíciót. Gravel/montira én spd-t tennék, outira pedig spd-sl. Álló helyzetben kell gyakorolni a ki-be csatolást egy 10 percig, hogy az agyadat szoktassad hozzá. Utána egy nem forgalmas utcán ki-be csatolgatni menet közben.
-
zsocy
őstag
válasz nepszter1 #293190 üzenetére
Melyik cipőt vetted végül, azt a fekete Northwave Core-t?
Ha jól látom arra ugyan rámegy az spd is nem csak az spd-sl, de bele kell raknod a furatos spd cleat plate-et utólag, plusz ebből az spd is kiáll, tehát azon kellene járnod. Akkor meg már ezerszer inkább az spd-sl, nagyobb a felület amin egyensúlyozol majd.
De igazából sétálni egyik sem jó, ezek a road cipők nem arra vannak kitalálva hogy sétálj benne, nekem sikerült otthon a parkettán hanyatt vágnom magam, begurultam az asztal alá, az asszony azt hitte meghaltam. Már kezdett örülni
Szerencsére rajtam is volt bukó a lakásban mint Tobbeen, nem haltam meg -
FireKeeper
nagyúr
válasz nepszter1 #297290 üzenetére
attól függ mit akarsz. ha nem kell GPS, én egy ilyen decathlonost vennék, nekem nagyon bevállt, igaz én ennél jóval olcsóbban húztam be akcióban. ha kicsit komolyabb kéne, akár GPS-el, de nem akarsz egy vagyont költeni rá, akkor valamelyik IGPSPORT aliexpressről.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
parandroid
nagyúr
válasz nepszter1 #297290 üzenetére
Cadence szenzorra mindenképpen hasznos beruházni. Ezekben az olcsó szenzorokban én személy szerint nem bïzok, egy garmin szett (cadence + speed) akcióban 40-45 eur között szokott lenni. Teljesítmény (watt) méreshez cadence, pulzus, és sebességérték kell. Fenix5 még nem túl erős gps-ben (maiakhoz képest), annak jól jön a speed szenzor is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ixion77
őstag
válasz nepszter1 #297394 üzenetére
Én ilyesmiből nem veszek használtat, mivel az akkumulátor életideje véges.
Újonnan meg a Garmin 530 is dupla annyiba kerül, az 540 meg még többe.
Nem vagyok nagyon otthon a Garminok tudásában, de azt láttam, hogy ezt az iGPSportot inkább a 1030/1040-hez szokták hasonlítani.#297424 Alexios
Oké, köszi!
iGPSport-ban azért több különbség van az egyes modellek közt (táblázat alul).
Az érintőkijelzőn töprengtem én is hogy nem fog-e nagyon hiányozni, de a review-kban azt bizonygatták, hogy inkább hátrány mint előny, főleg esőben, vagy kesztyűben bringázás esetén.[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."