Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • venember83

    nagyúr

    válasz fpeter07 #23326 üzenetére

    Nem, mindegyik lényegesen többet érdemel, de nem láttam értelmét az ömlengésnek. Mivel nemigen vagyok jártas az országútik és 29-es bringák világában, ezért nincs referenciám a pontos értékeléshez.

    De tessék: a Roubaix kapcsán meglepett a bringa apró tömegén kívül a kényelem, amit adott. Elég rossz úton mentünk, de korántsem voltak elviselhetetlenek az út felől érkező visszajelzések, a rezgéscsillapító Zertz akármik és a hajlított nyeregcső nagyon jól végezték a dolgukat. Nem tudom, hogy a kényelemben mennyi részük volt a szénszálas felniknek, mivel viszonylag magasak voltak, ezért kétlem, hogy ezeknél fontos tervezési tényező lett volna a menetkényelem.

    Az elektronikus Di2 váltást megszokni beletelt egy kis időbe, mondjuk úgy tizenöt percbe, addig folyamatosan össze-vissza váltottam, ám a tesztút kevés volt ahhoz, hogy meg is szeressem a rendszert. Valahogy a mechanikus rendszerek sokkal szimpatikusabbak, több visszajelzést adnak, és tán gyorsabbak is, de persze ez valószínűleg nem igaz, csak én éreztem lassúnak az elektronikus váltást járatlanságom miatt.

    A tárcsafékek nagyszerűek, optikailag és aerodinamikailag NEM ILLENEK a bringára, de hatékonyságuk megkérdőjelezhetetlen, a 785-ös XT fékeimhez nagyon hasonló féknyereg volt az országútin, ami, akárhogy is néztem, idegennek tűnt a bringán. A fékérzettel sincs semmi baj, gyönyörűen adagolható volt, hidraulikus fékhez méltón nagyon könnyen járt a fékkar, csak pozitív dolgokat tudok mondani róla, kivéve persze az előbb említett kinézetet.

    Amúgy a Stumpjumer HT-n és Epicen Magura MTS fékek voltak, amik ugyancsak nagyszerűen működtek, a nedvesség miatt visítottak, és mintha lett volna egy kis rángatózás, vagyis inkább pulzálás fékezés közben, de attól még nagyon jól lehetett adagolni a féket, és nagyon hatékonyak is voltak. Viszont a Shimano XT fékkarjaim sokkal jobban kézre esnek.

    A terepbringákon Shimano váltórendszer volt, kivéve az első váltót, ami X7 (Stumpjumper HT) vagy valami más Sram termék (Epic) volt, a fékkarok SLX-ek, míg a váltó az Epic esetében XTR, a HT esetében meg fogalmam sincs. Nem dobták olyan gyorsan helyükre a láncot váltást követően, ahogy a Sram, de ennek csak érzet szempontjából van bármi jelentősége, a feladatukat nagyszerűen végezték.

    Az Epic felfüggesztése őrületesen jó, tényleg nem mozog a hátsó rész zavaróan sokat, kiállva is nyugodtan lehet nyomni erőből a pedált, a hátsó kerék csak annyit mozog, hogy minél jobb tapadást biztosítson, erőt nemigen vesz el. Ezt jól bizonyítja, hogy eső után az Epickel ugyanazon a kaptatón magasabbra jutottam, mint eső előtt a merev Stumpjumperrel. Az első villába épített Brain egység hatékonyságát illetően nem tudok mit mondani, nem éreztem semmilyen jelentőségét.

    Röviden ennyit tudok írni így hirtelen. Ja, persze szénszálas felni volt mindegyik bringán, ami biztos sokat segített a tömeg tekintetében, de kissé túlzott pénzkidobásnak érzem, akkor már jobb lett volna inkább pl. tapadás miatt a belső nélküli rendszer, de azt csak az S-Works kapja meg, ha jól tudom. Viszont a huszonkilences keréknek XC tekintetében tényleg óriási előnyei vannak. Csodát nem tesz, kár tőle ilyet várni, ám simán átmegy olyan, menetirányra merőleges vájatokon, amik simán megfognának egy huszonhatost.

Új hozzászólás Aktív témák