- Vírusirtó topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Windows Insider Program
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Proxmox VE
- Windows 8 / 8.1
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimpláncsak
tag
válasz jjeahh #235827 üzenetére
Ha már így szóbajött. Te elég sokat tekersz sárban is. Milyen gyakran szoktad leszedni a hajtókart és újrakenni? Nekem valamiért a bal oldalon van egy minimális rès. Nem kotyog, nem mozog szóval gondolom ennek ilyennek kell lennie, csak nagy sárdagasztàs közben szerintem jó sok trutyi bekerül oda. Most kb. 6-700km után vettem le és kentem újra, mivel nem nagyon szoktam állatkodni, de így is full fekete trutyi lett a teflonos zsírból. Amúgy a sárral nincs alapvetően bajom, csak a tapadós falevelessel. Múltkori után két órán keresztül takarítottam a bringát, kb. mindenhonnan feltekeredett faleveleket szedtem ki .
Amúgy csak azt sajnálom, hogy nem vettem hamarabb első telóra sárvédőt. Kb. semmi sarat nem engedett be a telóhoz. Múltkor akartam is kérdezni, hogy haverodat, hogy nem sikerült még meggyőzni, hogy a fox telójàra vegyen
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #235893 üzenetére
Tény, hogy egy amit érzel és más a valóság, ugyanakkor inkább a mátrixon kívül mint belül, vagyis érezzem jól magam 2-3 órát a nyeregben és örüljek mennyire faxa legény vagyok, majd a feltöltés után keseregjek kemény 10 percet otthon azon, hogy egyetlen öcsívmönt sincs és közben lenyúlták egy KOM-omat is, mint fordítva, vagyis 10 perc virtuális örömért szenvedjek 2 órát a fülemen lélegezve. ...vagy nem?
#235897Fall-N...gyakran a legegyszerűbb alkatrészeknél is kiderül, hogy el lehet rontani őket. Visszakanyarodva a tárcsához, szerintem ott sem biztos mindegy a felületi kezelése, az acél edzettsége, a kivágások mintája, mennyisége és elhelyezkedése...Majdnem szegény Judy "csupán" 30-as becsúszóját hibáztattam a hevesebb első fékezéseknél tapasztalt berezgésért amikor végül tárcsát cseréltem és láss csodát, megszűnt. Ez volt, ez lett, ráadásul az ár sem indokolja azt a különbséget. (XT8100 Shimi gyantás betétekkel)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #235962 üzenetére
...vagy a haverod egy baklövés. Viccet félretéve, én használtam BR-M 395, BR-M 446/BL-M506, BR-M 615, BR-M 8100 és Hayes Stroker Trail-t meg Tektro TRP HY/RD-t (utóbbi kettőt csak zasszonyén kipróbálva) de tapasztalataim alapján mindegyiket ajánlom..pedig aztán itt 80+kilogrammot kell megállítani, nem vaságyastól ötvenet.
A Shimiket természetesen ketegória szerint, de a 615-től (most 6100, vagy mi) simán lehet terepezni...de hát neked is az van, nem jó?[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #235962 üzenetére
Nem szidja feltétlenül csak arra gyanakszik, hogy a Servo Wave okozza a komolyabb Shimano fékek vándorló nyomáspontját. Ha tényleg amiatt van akkor az MT500-al haverod ugyanott van mert amennyire tudom az is Servo Wave.
Nekem amúgy MT410 van M4100 karokkal ami gyakorlatilag ennek a 2 dugattyús változata és igazság szerint nem tervezem lecserélni. Páromén az MT200 az valami borzalom volt, felraktam neki most ugye az M6100-akat és teljesen lesokkolt a különbségtől. Az MT410-hoz képest nekem (mondjuk nem sokat voltam vele kint, csak szerelés után egy gyors körre vittem el) inkább csak furcsa volt eleinte mert érzetre más kicsit, de gyakorlatilag az a rövid tesztkör volt a megerősítés, hogy felesleges fékbe invesztálnom.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #235989 üzenetére
Én is most vettem kerékszettet és még leveleztem is velük, az ID360 adapterezhető még akár QR Boost-ra is. És amennyire én tudom a non-boost átütőshöz adják a QR adaptert, a boost verzióhoz viszont nem. Arra készülj, hogy ha mégse adnák akkor külön kb beszerezhetetlen az adapter. Találtam Rose-nál Crossmax XL Boost 27,5”-et jó áron (ami nagy szó mert 27,5” beszerezhetetlen XL verzióban) de sehol nem találtam QR adaptert csak kétes helyekről, nálunk meg nincs Mavic képviselet szóval letettem róla. Lett helyette Bontrager Line Comp 30, Rapid Drive 108 hubbal amihez a héten megjöttek a Boost QR kupakok és a Microspline freehub is (már át is van szerelve), szóval hétvégén gumiszerelés.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
bogarfx
aktív tag
válasz jjeahh #235987 üzenetére
Én pont 1 éve vettem egy non-boost Crossmax szettet , de nem kaptam hozzá adaptert. Ezért vettem külön hozzá ezt az adaptert, azóta is azt használom.
Pár hete vettem egy új projekthez egy ugyanilyen boost szettet a bikeinn-ről, abban sem volt semmilyen adapter. -
nemeth989
senior tag
válasz jjeahh #235987 üzenetére
Én is akartam a Giant trekkinghez új kerékszettet, tárcsás, qr kerék még trekkingre is akár a fehér holló, főleg 5mm qr-rel. 9mm-es még úgy ahogy akad is Egyedül a DTnek van a HU1900, 2300 grammal, gyárilag csomagolt qr-rel majdnem 400euro.
[ Szerkesztve ]
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
Maximum1
őstag
válasz jjeahh #235962 üzenetére
A 420 lassan 2 éve forgalomban van és egy butított 520-as, de persze jól hangzik egy XTR-hez mérni.
Az 520 hoz képest 10%-al gyengébb és bohóc karokat kapott.
Az én gépemen 420van haverén 520, kinézetre, fogásra ég és föld, a fékerő az viszont tényleg brutál mind2ön.
Grammokról ne is beszéljünk![ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #236011 üzenetére
Amit andrisbandi linkelt az jó lesz (csak gyorsan intézkedj, mert legutóbb 3 hónapig nem volt raktáron sehol. Utoljára december elején néztem akkor még a "type 1" out of stock volt, de sok más webshop azt írta, hogy teljesen kifuttatták és nem is lesz.)
Cikkszámok amik kellenek:
V2510801 és LV2510800
Az egyik a hajtás oldali, a másik pedig nyilván a másik oldali. Mikor szettben adják őket (mint amit andrisbandi linkelt) sokszor csak az egyik cikkszámot tüntetik fel, de az ne tévesszen meg.Az adapter maga amúgy több részes (van ez a kis leválasztható köpeny cucc) amit XD, Campa és Microspline esetén ki kell hagyni. Mavic küldött nekem egy ilyet ezzel kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #235962 üzenetére
Az mondjuk kicsit vicces, hogy leírja, hogy ki kellett cserélni a tárcsát meg a betétet, hogy jó legyen (amivel amúgy semmi gond nincsen), de más fékekkel összehasonlítva nem tudjuk, hogy azokban milyen betét meg tárcsa van.
Munkatársam amúgy most váltott shimano fékekről sram db8-ra, és a fékkar érzet miatt neki is "alig fog", megszokta a harapósabb shimano érzést, pedig az két dugattyús volt neki, talán deore.
'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #236035 üzenetére
Nálam ez ezzel nem kopott jobban mint általában. ...sőt, nem is találok negatív értékelést ezekről a tárcsákról.
Ami viszont érdekes, a Decathlon közzéteszi a fémes betétnél a fékező felület összetételét. "20% Akril, 20% Cellulóz, 20% Acél, 20% Aramid, 20% Réz"...érdekes! (közben meg is néztem mi is az az aramid és kiderült, hogy...Kevlár 😳)[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #236039 üzenetére
...sőt, ha megnézem a Decas a 40%-os fémtartalmával (20-20% Fe és Cu) még a "fémesebbek" közé is tartozik.
Ami a tárcsát illeti, lehet japcsiék összezavarodhattak kicsit saját neveikkel, mert bár a sima Deore után SLX jön, az XT már újra Deore XT, míg a következő az ismét csak XTR.🤪#236040chubby2o6...első légtelenítéseimet ez a videó alapján végeztem, ahol itt 7 perc körül még egy + csepp oljat is tátesz mielőtt visszatekeri a légtelenítő csavart...na ez lett sok, mikor megleetősen kopott betéttel tökéletesen kilégtelenítve, feltöltve végül összerektam, majd pár 7 múlva mikor betétet cseréltem már az új, vastagabb betétekkel marhára feszes lett az egész, én meg ahelyett, hogy kis olajat kitoltam volna belőle úgy kezdetem használni, hogy kvázi nulla játéka volt a fékkarnak.
Magyarán akkor légteleníts és tölts rá mikor újak a betétek, vagy ha mégsem, ahelyett, hogy még rácseppentenél egy újabb cseppet lezárás előtt inkább fogj rá a fékre és úgy tedd rá a csavart, legyen kis játéka majd a karnak. Ez az XT-nél, fogáspont állíthatósága miatt már kevésbé releváns (teljesen kilazított fogásponttal töltöd fel, amit aztán "feszíthetsz" ha lezáráskor kevésnek érzed), de a sima Deoret ha feszesre töltötted és még utána kevéssel esetleg betétcsere is volt 2 vastagabb betétre, akkor bizony megesett, hogy túl feszesre sikerült az egész.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #236042 üzenetére
Én most már új betétekkel is ráfogok a karra, kinyomva fent kis olajat egy odatekert rongyra, majd utána zárom az egészet...ha kevésnek érzem (nem szoktam) ráállítok kicsit a fogáspontra és voilá...sőt, mikor teszem be az új betéteket és tolom visszafelé a dugattyúkat, hogy legyen hely, tulajdonképp már akkor is nyitva van a rendszer, feltekert tölcsérrel, kicsi olajjal benne.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz jjeahh #236081 üzenetére
"Ha ezután is hangja van, általában elég egyik csavart picit kicsavarni, helyrenyomni a féket úgy, hogy közben forog a kerék, hallgatod, hogy hozzáér-e a betét a tárcsához és megbikázod a csavart."
Na, innentől kezdődik nekem a szopcsi. Mivel látni nem látom, hogy hol ér hozzá, csak tippelek, és hát ugye csak 50% esély van arra, hogy jól . Kilazítom ez egyiket, mozgatom a féktestet, és általában az történik, hogy inkább a másikat kellett volna . Akkor azt is kilazítom, és gyakorlatilag elölről kezdem így az egészet. Aztán ezt még néhányszor eljátszom, és egyszercsak jó lesz, de ehhez általában kell a 35-45 perc .
Egyébként nekem a papíros módszer még soha nem jött be, van hozzá külön célszerszámom [link], de azzal sem sikerült, sőt, rosszabb lett, mintha nem tettem volna a betét meg a tárcsa közé semmit.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz jjeahh #236140 üzenetére
találhattak volna egy szebb 900-as hátsóváltót is
(de szerintem ez egy komplett bringa volt, amit szétszedtek majd összerakták a videó kedvéért, sejteni is vélem a tulajdonosát, Yeti FB csoportban ismert ember)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #236236 üzenetére
Van egy Alis hulladek fejlampam itthon, azt hazibarkacs modon feltettem a sisakra kivancsisagbol. Nagyon bejott, mert egyben volt rajta ket vilagitas tipus. Kozepen szepen szuro fenye van, ami messze elvisz, de nem szortan. Ket oldalt meg ott van a lampa szort fenynek. De nem is birja sokaig, es ugye fejpantos, hatul van az akksija.
Ha elelmes lennek, 3D nyomtatoval biztosan lehetne neki is konzolt csinalni, es az akksit meg bele lehet kabelezni a taskaba.
Valamit ki kell talaljak, mert jelenleg nem megyek szivesen sotetben, marpedig mire hazaerek a melobol, mar sotet van. Es az is lesz meg egy darabig.chubby2o6: A cipom is kinai... Bar akarok egy nem merev talpu, montis SPD cipot ujitani magamnak, mert nem nagyon szeretnek mar taposos pedalon allni. Csak legyen vizallo. A futest most dekaban kaphato melegito parnaval oldom meg.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #236269 üzenetére
Addig nem veszek jo teli cipot, amig nincs jo nyari sem. Persze, nezem az akciokat. Kamaslibol nem akarok dragat venni. Ha azt mondjatok jo ez a kinai, akkor kiprobalom. Lattam, hogy itt is a csillagos eg a hatar. Mikozben a cipom 12k, vagy mennyi.
chubby2o6: Ez mar tenyleg extrem, meg ugye taposo. Na mindegy, megveszem azt, amit ajanlottatok, biztosan jobb lesz, mint a nelkul.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #236276 üzenetére
Raneztem az arakra en is, maradjunk annyiban, hogy 250-300EUR -t nekem nem er meg az a par led chip.
Kitalalok valamit erre, ejszakai veretos lefele egyebkent is felejtos, meg vilagosban is necces a sok falevel miatt.
Tavaly kimaradt majdnem 4 honap a valltoresem miatt, szoval nem nagyon eri meg hazardirozni.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #236286 üzenetére
Közben elnéztem, Mi10 és 110 megapixel. ...az az Astrolux viszont nem begyere azzal a kijelzővel, meg nejlonnal fedett gombjaival ...ezekben nem jók Hszi Csi-ping ék.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #236281 üzenetére
egyik nap sétáltam sötétben, és újfent megállapítottam, hogy egy C8-as lenne nekem a legjobb a sisakra, de ennyire szűk vetítésű fejlámpa nemigen van, talán csak zoomosban.
Amúgy a 18650-es, esetleg még 21700-as lámpák még elviselhető sulyúak, ha üzemidő kell, lehet vinni pótakkut.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #236292 üzenetére
Néhányszor feltettem nejem Buster 300-át, van sisakkonzolom amit 700-al kaptam, de nem szeretem, idegesít, hogy érzem a súlyát, beleakad minden ágba, stb... Nem tudtam megszokni, több volt hátránya mint előnye itt a Somlyón.🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #236292 üzenetére
még az Sp33-hoz: nem látom a táblázatban, de ezek mind (minden márka, nem attól függ) visszalépnek a turbó módból, csak nem találom, mennyire.
van egy izmos 26650-es lámpám, az kézben jó, de fejre nekem is kényelmetlen volna, pedig 150 grammos pipalámpa sima ügy.
Ez ilyen leddel nagyon flood, ha az kell, jó, és megoldja a távolságot is erőből, de valszeg 1500 lm körülire lép vissza. Az enyém 2600-ról visszavesz fokozatosan 1200-ra, észre se venni, de azért jó tudni, hogy nem 5000-rel fogsz csapatni órákig.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
arcitec
addikt
válasz jjeahh #236337 üzenetére
Ügye ügye, a lámpa. Nálam országúton, - nem beszélve a videón is a korlátozott látási viszonyok - mindig bekapcsolom.
U.I: Mondjuk ennyi szembejövőt én nem tapasztaltam, soha ... Azon a kevésen amin közbe-közbe menni kell országúton. A többi, azért kicsit bele van tolva, azok már bármilyen más járművel is előfordulnak sajna .. Ezért találták ki a defenzív vezetést ..
Okos enged szamár szenved ... No comment ...[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz jjeahh #236337 üzenetére
Szerencsére itt Magyarországon már elfogadják a dashcam videó felvételt is a büntetés kiszabásàra. (pofátlanítàs). Szóval ha ilyen lenne az itthoni helyzet, tuti raknàm fel a kamerát és menne minden eset a rendőrségnek
Hasaggymeg: ezt már beszéltük egyszer, azóta is csak gyalog jártam arra ( országos kék). Mondjuk most megint kedvet kaptam a montizàshoz, lehet nyáron bevàllalom
Lacerta: Igen, azóta mások is mondták. Durva, hogy azóta is ott van
[ Szerkesztve ]
-
őstag
-
MPowerPH
félisten
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #236384 üzenetére
Nekem az öltözködés a legnagyobb macera télen, a hideget is elviselem, főleg pár perc tekerés után már csak kezem és lábam fázhat még kicsit, de a beöltözés...na az macera. Majd otthon a vetkőzés, a sok ruha kirázása, szellőztetése, szárítása, mosása, elpakolása rengeteg időt felvesz, ráadásul akkor mikor a világos nappal is egyre rövidebb 1 óra tekerés minimum kettő lesz míg mindent rendbe teszel az újabb tekeréshez... Na meg a kényelmetlensége a vastag cuccoknak ...nyáron ledobod magadról azt a 3-4 ruhadarabot egyenesen a mosógépbe, lezuhanyzól és pár óra múlva csont száraz minden...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szimpláncsak
tag
válasz jjeahh #236384 üzenetére
Ennek az ellentéte akik kimennek télen is tekerni, jönnek szembe vastag sínadràgban, téli pufajka kabátban, alatta is gondolom még vagy 3-4 réteg és van 4-5 fok. Mozogni mondjuk alig tud benne . De új évi fogadalmi, év eleji futóknàl is látni hasonló dolgokat, pedig ott azért hatványozottan igaz, hogyha az elején picit fázol az nem baj.
Amúgy nekem sem sokkal macerásabb télen menni,mint nyáron. Alapból nyáron is két gatya vab rajtam A betétes feszülős meg felette a bővebb montis. Most hogy van téli cipőm a kamàslival sem kell sz@rakodni. Nekem több idő pl.àtpakolni egyik bicajról a másikra, meg kulacsba bekeverni az ISO-t, bicajos óra, lámpát felrakni ha töltőn volt stb.
Szerk: 10 fok körül ezt a "focis" alàöltözőt szoktam felvenni a rövid nadrág alá. Ez ilyen vékony anyagú, béleletlen. Nekem bevált
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #236389 üzenetére
nem túlzás, mert ahol leveszem, ott nyilván hullik róla a sár, de ott felsöpsöm, vagy ha ott marad, majd felsöpröm, mikor megszáradt, később. De nem fogom végigszórni az útvonalat, hogy a félig száraz sárgadabokat porszívózzam .
Meg a két nő se tapossa addig bele sehova, amíg zuhanyzom.
Nyáron negyedannyi ruhának kell megszáradnia, az nem akkora gond.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Jester01
veterán
válasz jjeahh #236414 üzenetére
Fényes villogó módban, ráadásul azzal a beépített lencsével szerintem bőven elég.
Nekem pont fordított bajom van, a leghalványabb "group ride" mód is túl fényes a mögöttem jövőnek. (Az internetet böngészve ezzel úgy látszik nem vagyok egyedül. Kikapcsolni a lámpát, hogy csak a radar menjen, meg csak garminnal lehet, a rajta lévő gombbal nem.)[ Szerkesztve ]
Jester
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Apple notebookok
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
- Suzuki topik
- Renault, Dacia topik
- kissgábor007 károsultjai
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen