-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #127207 üzenetére
Én sem hordok csakis bőr,vagy vászon cipőt,így ezek a gagyi benyomású,általában vinyl kerékpáros cipők nekem sem bejövősek. Pl. 6030D linkelte Shimano is tetszett,megfordult fejemben megvásárlása,de mikor kézbe vettem olyan érzésem támadt mintha egy Barbi babáról vették volna le. Az a kopogós gagyi műanyag érzete van,amitől mindig ódzkodtam ha cipőről volt szó.Ugyanakkor egy kerékpáros cipőn sem a (szerintem amúgy túlajnározott) Gore Texnek,sem a rezgéselnyelő Vibram talpnak nincs jelentősége,hisz sem csillapítania nem kell a rezgést,és izzadni sem izzad bele a gyaloglás/futásnál nagyságrendekkel kevésbé terhelt lábfejed az állandó menetszélben,sőt,hidegben még jól meg is fagy.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #127218 üzenetére
A kék szebb. ...egy verseny után nemcsak a nagy-generál miatt kellene aggódj,hanem 400 dolláros cipőd miatt is. Nagyon drága,én ilyent vettem ~150 zöldhasúért.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
1. A Meridák dizájnban is meglehetősen tarolnak.
2.Az a Pole,2 db(!) tömb aluból,hegesztés nélkül,nem semmi!
3.29" már a DH-t is fertőzi.
4.A tárcsafék már a dizájn szerves részévé (is) vált.
5.Az a Fidlock Uni Connector minden-tartó nagyon pöpec találmány.(#127272) 6030D...igen,az óvatosabb mentősofőrök miatt valóban nőhet a reakcióidő,de azért nekik is kell figyelni,hisz süket,vak,vagy akár félnótás,ne adj isten tudatlan kisgyerek is eléjük kerülhet egy zebrán.Ha megmentenek egyet,miközben elütnek egy másikat lehet jobb ha otthon maradnak aznap. Szerintem...
(#127274) Toobee ...hacsak egy élet lenne,de egy ilyen tragédia egy tucat életet érint.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #127296 üzenetére
Jó az! Mikor is volt pontosan? Elején irigykedtem,de aztán kiderült,hogy csak fent volt hó,lent sár és dagonya,azt nem szeretem.Sokan voltatok és lényok is!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #127301 üzenetére
Most már láttam,kiment a jobb szélére,ott meg megcsúszott a hátulja,kisodródott.Még sisak sincs a fickón...
(#127310) Runner_fxr...szép,de...mi történt az alsó vázcsővel ott fent,közvetlen az aksi utáni részen? Másik amit észrevettem,hogy a kúpos homlokcső nem a szokásos módon alul van kiszélesítve,hanem inkább felül összeszűkítve.Hátul jól ki van maxolva a gumi is,nem sok hely maradt a sárvédő/váz és a gumi között.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #127333 üzenetére
Azt a részt nem értettem ott a felső cső/alsó cső hegesztés végénél,mintha lesavazták volna...de ezek szerint csak fényes.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bringasisti #127352 üzenetére
Kell venni egy jobb minőségű fidget spinnert és feltenni görgők helyett.Arról aztán lehet jó videókat készíteni.
ShiTmano...annak,hogy Kínában gyártják már nincs sok jelentősége,hisz ott gyártják a kínai sz@rt is,és a csúcsminőséget is.Azt,hogy éppen melyiket vásároltad a gyártató igénye és minőségi ellenőrzésének szigorúsága határozza meg.Főleg egy olyan magas hozzáadott értékű munkával készülő terméknél mint a rétegenként ragasztott karbonszálas alkatrész,abból is pláne még teherbíró szerepet is betöltő darabok,én biztos nem hasonlítanám össze a márkás,tesztelt terméket az un. "íbéjrőjöttfos"-al,még akkor sem ha ugyanúgy néz ki és ugyanarról a gyártósorról,ugyanazon kici kínai keze alól jön ki. Az meg,hogy törnek el márkás darabok is,csak erősíti meggyőződésem,hogy még a legszigorúbb minőségi követelmények mellett sem biztos mindegyik darab rendesen elkészül.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz truefx #127367 üzenetére
Jól bírja.Nálam márciusban lesz 2 éve,hogy a Saint,maxra engedett tüskékkel gyötri,és az kábé 15-16e km.Meglátszik rajta,de ha saccolnom kell,újabb 1-2 évet minimum adnék neki.
[link]Erről beszélek,többit nem ismerem.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #127369 üzenetére
Erről,mint már annyi mindenről,ez jut eszembe:
-"Minek kellett ez?"
-"Túl egyszerű volt a régi.""Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #127379 üzenetére
Só bevitelt amúgy hogy lehet megoldani egyszerűen?...előtte és utána is ezzel! ...viccet félretéve,az itókámba (0,,5-0,7l) egy csipetnyi só nem érzik,sőt,ízfokozóként működik kiemelve a hozzákevert gyümölcslé,vagy akármi ízét. Porok (amúgy semmiféle,a vegetától az izotóniásig) nálam sem játszanak,nem versenyzek én,hogy mesterséges cuccokkat toljak,magamnak kutyulok mindent indulás előtt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ShiTmano #127389 üzenetére
Azon gondolkodok,hogy ha ez felfut meggyűlik a bajuk a doppingellenőröknek,mert egy félig elektromos meghajtásnál már az isten sem fogja kiszűrni többet az esetleges mechanikai doppingot.
(#127394) trialboj ...megbontani nem atomfizika,kinyomod a rossz láncszem csapszegét és kész,visszanyomni viszont egy csapszeget úgy,hogy az jól is mozogjon utána és biztonságos is legyen,az már bizony igényel egy kis odafigyelést.Én többször csináltam,de itthon,nyugodt körülmények között,mégsem volt egyszerű elérni,hogy az a láncszem is úgy mozogjon mint a gyáriak...miközben a gyorsszemet nem nagyon lehet elrontani és beszerelése is gyorsabb.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #127396 üzenetére
Pékekre talán nem,de asztalosokra lehet szükség lesz. ...vagyis [link]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz HollyBoni #127405 üzenetére
Mintegy beismerik,hogy gondok vannak/voltak és változás következik Shimanoéknál,így szerintem biztos fejek is fognak hullani ezért a késésért. A csendes agyat újragondolják,de úgy tűnik majd marad az az új reteszelési megoldás,az új lánc belső lapolásait szűkebbre húzták,ezért XTR-el jó,de egyebekkel nem mindig kompatibilis,és még arról ír,hogy szétnyúltak,így félő volt gyártásuk nem tudja majd tartani a többi termékük keresletével a lépést.Amúgy itt van minden újítás képekkel.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz HollyBoni #127418 üzenetére
Mivel nekem a reteszeléssel volt leginkább bajom,így abban látok szívesebben újítást...mint pl. a DT ratchet systemje.Videót megnézve látszik mennyire egyszerű is az egész.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zsohi #127423 üzenetére
Hát igen,az 54-esnek 6,6°-os szabad játékkel már sűrűbb reteszelése lenne mint az XTnek,mely 10°
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #127431 üzenetére
Ez sem a magyar posta.
IMIKE...törődj bele,hogy sosem lesz tökéletes méretű kerékpárod,mivel a mérettel való elégedetlenség nálad valami belső,szubjektív indíttatású dolog.Lehet jobb és lehet rosszabb,de tökéletes éppen ezért sosem lesz.Ez amúgy nem a világ vége,de napirendre kell térni fölötte.Ez olyan lehet mint a nőknél soha nincs elég cipőjük,ruhájuk,sosem elég csinosak,vagy nem teljesen elégedettek hajuk formájával,színével a fodrásztól kijövet.Ez már csak ilyen.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #127443 üzenetére
Ha a képeken látott állapothoz hasonló mindenhol,akkor szerintem sem drága.Sőt,ezzel a csúcskategóriás felszereltséggel és 10 kg (!) körüli súllyal egyáltalán nem!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #127486 üzenetére
Runner...a kátéem homlokcső szöge 70,míg a szkotté 68,3 fokos.Ez annyira érezhető különbség?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #127516 üzenetére
Mint valami gyerekek,akiket beöltöztettek,hogy kedvükre dagonyázhassanak...ők aztán bele is húznak,ott is dagonyáznak ahol nem is lenne muszáj.
(#127517) trialboj ...nem látok semmit a link alatt,itt Pest megyében meg sár,hólé,nyolc fok és többször is eleredő eső volt.
(#127506) 6030D...érdekes lesz majd mennyivel kerül többe ez a 1/xy rendszer a korábbi 3/10 hez képest. Tényleg vonzó az egyszerűsége,meg a piac is erőlteti ezerrel,de érdekes lenne reálisan felmérni mennyit is hoz valójában,és mennyit visz.Van egy pár videó a hátrányairól,kíváncsi vagyok te mit tapasztalsz majd.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ShiTmano #127522 üzenetére
Itt érthetően magyarázza a kerékpár geometriai méretének befolyását a kerékpározás dinamikájára.Szerintük minél nagyobb a tengelytáv,láncvilla hossz illetve a kerék mérete,annál hegyesebb lehet a fejcsőszög,vagyis a kerékpár stabilitását,elejének idegességét ezen tényezők együttes hatása befolyásolja.Amúgy pont a kérdéses Scarp 70,5 fokos homlokcső szögéhez is egy meglehetősen hosszú,452mm láncvilla és még a 48-as vázhoz is egy 1121mm tengelytáv társul.Az én 21"-os vázam tengelytávja is csak 1120. Én azért nem írnám le a kátéemék geoját,még ha nem is néz ki annyira "divatosnak" mint egyik-másik vetélytársa.
(#127523) 6030D...bizonyos versenyekre nem is kérdés szerintem sem,hogy mi a jobb,ott csak a súlycsökkenés,a hibalehetőségek minimalizálása már egyértelművé teszi előnyeit,én itt azon elmélkedek a nem versenyzőknek értelmes lépés-e,és ha igen melyik,az 2/10,11,vagy 1/10,esetleg 12,mert a 3/akármi most úgy tűnik előbb utóbb kifut.Végül nálad sem annyira az ára hanem a kopás összehasonlítása lesz érdekes.A hátrafele pedálozás szélsó tányérokon működik? Ami a lánccsattogás eltűnését illeti,az XO tényleg híresen feszes. ...majd idén remélem 1x megnyergelhetem egy közös guruláson.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #127529 üzenetére
Természetesen kipróbálhatod, de csak SPD-vel...viszek kést kivágni cipőd orrát,mert biztos vagyok benne nincs 45-ös a lábad,nekem meg spd cipőm nincs.
(#127527) BMW001 ...te nem brexitiában lax?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #127535 üzenetére
Hú de nagy lábon élünk kérem,karbon bringa,46-os cipő...
(#127534) BMW001...hazatértél még a hard brexit előtt?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #127540 üzenetére
Ezek szerint nem változott sokat a geo,legalábbis ami a homlokcső szögét illeti...sőt a Scarpé még hegyesedett.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #127546 üzenetére
Értem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #127527 üzenetére
Röviden és tömören:
1.Nyeregcsővázhossz. Régebb alapméret volt,ma már nem irányadó. Arra kell figyelni elég magasra is ki tudd húzni,de elég mélyre betolni is pl. majd egy dropper postot,melyből vágni nem lehet.
2.Felsőcsőhossz A virtuális felsőcsőhossz a lényegesebb,de ez sem jó egyetlen indikátornak,mert a nyeregcsőszögtől függően még egy relatíve nagy felsőcsőhossz is kényelmetlenül kicsi lehet mikor kiállva tekersz.
3.Reach Tulajdonképp a kerékpár hossza mikor kiállva tekersz.Ez a legjobb mutató azzal kapcsolatban,hogy mennyire hosszú is lesz érzésre a kerékpár valójában.Jó összehasonlítási alap különböző kerékpárok között,mert a nyeregcsőváz szöge nem befolyásolja.Egy hosszabb reach rövidebb stucnit enged használni,anélkül,hogy az eleje zsúfoltnak érződne.
4.Stack A kerékpár potenciális kormánymagasságának indikátora.Főleg alacsony kerékpárosok nagy kerekű és/vagy nagy rugóutú bringaválasztásánál fontos figyelembe venni. XC/Maratonozók és aki sokat mászik annak is fontos mennyire magasan van a kerékpár eleje.
5.Homlokcsőszög. A kormányzás pontosságának indikátora.Minél meredekebb annál pontosabb a kormányzás,főleg mászásnál,alacsony sebességnél könnyebb tartani az irányt.Minél laposabb,annál könnyebb nagy sebességnél és ereszkedőnél,durva terepen is tartani az irányt,kisebb a kormányon átbukás veszélye.Nagyobb kerekek növelik a stabilitást,így akár meredekebb homlokcsőnél is stabilitás kölcsönöz a kerékpárnak.Nem érdemes erre az egyetlen faktorra túl nagy hangsúlyt fektetni,mert a kerékpár stabilitása egyebektől is függ,mint a tengelytáv,vagy láncvillahossz.
6.Nyeregcsőszög Egy lapos nyeregcsőszög növelheti a kényelemérzetet anélkül,hogy a tengelytáv nőne,ugyanakkor nehézzé teszi a mászó kerékpár elejének földön tartását.Egy meredekebb szög,enyhén előre billentett nyereggel irányíthatóbbá teszi a kerékpárt,könnyebbé teszi a mászást nagyon meredek lejtőkön.Fix nyeregcsővel ugyanakkor,az előre helyezett súly miatt macerássá teszi az ereszkedést.
7.Láncvillahossz A kerékpár "kezességének" egyik mutatója.Egy 420-435mm-es láncvilla játékossá,egykerekezésre tökéletessé teszi a kerékpárt.A hosszabb,440-455mm es láncvillák stabilabbá,eleje lentartásával mászásra alkalmasabbá teszik a kerékpárt.
8.Tengelytáv A láncvillahossz és a homlokcsőszög is befolyásolja,értelemszerűen a nagyobb tengelytáv stabilabb és lomhábbat,a kisebb kevésbé stabil de kezesebb kerékpárt eredményez.Kerékpárostól és felhasználási szokásoktól függ melyik az ideális.
9.Középcsapágy magasság. A kerékpár kezelhetőségére van hatása,alacsonyabb kezelhetőbb,mozgékonyabb kerékpárt eredményez,a magasabb középcsapágy könnyebb pedálozást,több mozgásteret a pedáloknak rossz,egyenletlen terepen.
Aztán ír itt egy pár sort az old school,meg new school geókról,ahol az utóbbit laposabb homlokcsőszöggel,meredekebb nyeregcső szöggel és alacsonyabb középcsapágy magassággal jellemzi,melyhez hosszabb reach társul,ahol ez miatt rövidebb kormányszárt használhatsz.Azt írja ezért általánosságban hosszabb a közép-első része ezeknek a bringáknak,miközben a láncvcillát a kezelhetőség miatt röviden tartották.Ettől,főleg ereszkedőkön stabilabbnak érzed a kerékpárt,mintha nem rajta,hanem kvázi benne ülnél,ami összességében pozitív fejlemény. Ugyanakkor szerinte egyesek progresszívebbek ebben mint mások,míg megint mások már túlzásba is esnek az első kerék előre tolásával (növelik a tengelytávot,de marad a láncvillahossz,így csak az első kerék mehet mind előbbre,mind laposabb homlokcsőszöggel) ami 2 dologhoz vezet.Egyik,hogy már-már olyan a kerékpár mintha egy endurót vinnél az aszfaltra,tehát a nem túl egyenletlen terep szinte már unalmas lesz,másik meg,hogy egyre inkább előre kell evickélni a nyeregben súlyt helyezni az első kerékre,mert az annyira ki van tolva,hogy egyre kisebb a súly rajta és könnyen elveszti tapadását a kanyarban vagy simább terepen.Vége.(#127548) BMW001...ami a brexitet illeti,egyértelmű,hogy elszámolták magukat,a vigyázz mit is kívánsz tipikus példáját látjuk,amikor a falra festett ördög leszáll,és hirtelen nem tudunk mit kezdeni vele.Nem kellett volna pár tanulmányt elvégezni a kilépés következményeiről,mielőtt kiírták a népszavazást?! Dehogynem! Hülyék,csak most szembesülnek azzal,hogy mindjárt széthullik birodalmuk maradéka is,csak mert nem számoltak a következményekkel. Amúgy ez jó példa a népszavazásokra is,a birka nép (és ez érvényes Japántól az USA-ig) azt sem tudja miről szavaz,csak megeszi a sok sz@ros politikai maszlagot a tévéből,aztán azt csinálja amire éppen felbujtják,anélkül,hogy halvány lila fogalma is lenne miről van szó .
(#127550) ShiTmano...csak lefordítottam.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ShiTmano #127550 üzenetére
Nem rossz amúgy,de ez csak egy a sok szakirodalomból,több utánaolvasást igényelne,hogy alaptételként kezelhessük...arra meg vajmi kevés időm van.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ShiTmano #127552 üzenetére
Félek ez már a tipikus túl sok infó esete,mikor talán inkább elbizonytalanít egy kezdőt,mintsem segítene neki a választásban.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #127555 üzenetére
Az összefoglaló arra jó,hogy ha valaki túl sokat kérdezősködik odaküldjük olvasni büntetésből. Amúgy én is kilencedik napja vagyok benne a férfináthában,de remélem szerdára felnyergelhetek...és nem futnom kell majd a fel nem száradt sár miatt. 7végén kínomban már én is lelocsoltam,megszárítottam,majd megkentem a hajtást,kicseréltem az egyik kerékben a dekás,szelephibás belsőt (engedett a szeleptűnél,mert tízből egy biztos sz@r az ott vásárolt 260gr(!)-os belsőkből ),keresgéltem 2.2-es részkinget a neten,meg olvasgattam az egytányéros hajtás előnyeiről/hátrányairól.Csupa pótcselekvés...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #127560 üzenetére
Nem merem még megvenni,csak nézegetem.Mivel a mostani elmegy úgy további ezret,tova márciusig tárolnom kellene valahol az újakat,mert otthon,a házban nincs hol,meg büdös is,kint a teraszon hidegben,napon meg nem jó neki.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz dunkel #127585 üzenetére
Hát nem éppen visszafordult,hanem úgy tűnik nem mindent érdemes "lecsorogtatni" a profi szintről az amatőrökhöz,mert ott aztán csak fejfájást és csalódást okoz mindenkinek.Amúgy én a préselt középcsapágyról mindig azt gondoltam,hogy a karbon vázak szükségszerűen teherbíró vaskos közepe és a Q faktor megmaradásának együttes kényszere szülte e világra.
IMIKE...a magamutogatásban van valami,nekem már csak azért sem kellene egy ilyen öles betűkkel telepingált szkájos felíratú,mert sem hozzájuk semmi közöm,sem reklámtáblaként nem alkalmaztak...mindig csodálkoztam azokon akik szeretik az ilyen óriásplakátszerű öltözetet.(Enyémen is a bétvin felírat volt az amiért vacilláltam egyáltalán megvegyem-e. )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #127593 üzenetére
...ja,és akkor az előítéletekről nem is beszéltem.Gondolom Pinarellos mezben már azért nem köszönnének,mert az sznob,mi? Apropó,nincs valami fókás matricát ragasszam le ezt a bétvint köszönjenek nekem is? Amit linkeltél az jópofa,mint azok a csontvázasok stb.,nem mozgó reklámok.
Amúgy mindenki azt vesz magára amit akar,saját véleményem mondtam el,mivel nem vagyok márkabuzi,mindig úgy gondoltam minimum ingyen kellene adják hogy fejemnyi betűkkel reklámozom őket. ...aztán meg külön élvezet egy szkájost lehagyni,olyan mintha Froome-ot sapkáznám személyesen.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zsohi #127608 üzenetére
Nekem,mindamellett,hogy természetesen értem műszaki kíváncsiságodat, előnyei nem tűnnek arányban hátrányaival.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz dellfanboy #127612 üzenetére
lehet ha novekedne a kereslet, nem birnanak annyit gyartani mint amennyit a piac felszivna? vagy a tobb gyartas csokkenteni a muszaki szinvonalat amit nem akarnak? nem szeretnenek a legnagyobb mass product factory lenni?...romantikusan hangzik,de ezen nagyon csodálkoznék,mert ilyen inkább csak valami utópisztikus filmben lehet mint a kegyetlen valóságban.Mivelhogy nincs felső határ az árazásban a piacgazdaság sem ismer olyant,hogy nem bírja kielégíteni a kínlat a keresletet. Egyszerűen nincs szükség reklámozásra.Korábban,munkás életem elején és a reklámzabálás kelet európai hajnalán dolgoztam egyszerű,falusi emberekkel,melyek közül egyik egyszer azt mondta,hogy azt reklámozzák amit nem tudnak másképp eladni.Bár a dolog,mint általában,most is sokkal árnyaltabb ennél,alapjában véve igazat mondott.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rétisün #127616 üzenetére
Kérdés,hogy kell-e? Ha lemegyek a boltba hozzánk kókuszdióért,meglehet nem lesz,de nem is kell,hisz nem sok félnótás van mint én akinek éppen ma kókuszdió kell.Olyan gyors a fejlesztés,hogy ha túlgyártanak akkor azt már csak nyomott áron tudják jövőben eladni.Már még az autóknál is rendelésre megy,ha vásárolni akarsz nagy valószínűséggel utána fogják legyártani.Az ilyen felső kategóriás típusoknál meg pláne nem éri meg tucatszámra és raktárra gyártani minden méretet és színt,hisz ez már egy szűk elit vásárlói réteget céloz meg.
Amúgy ez az Ultamate CF Evo brutális egy darab![ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #127618 üzenetére
Mentél már vele amolyan igazi,100 km körülit? Van valami negatív tapasztalatod a sok pozitív mellett?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #127621 üzenetére
Ötből öt?! ...na ezért nem kell reklám neki.
(#127622) bexinho23...valami,valahol a terhelés alatt megmoccan és mikor vizes és csúszik akkor nem tud reccsenni,de ahogy megszárad azonnal hallod.Először a hátsó kerék rögzítését nézném meg olyankor mikor éppen egyenletesen reccsen,amit elég ha meglazítsz majd újrahúzod picit jobban,vagy éppen kevésbé,majd visszaülve meghallgatod változik-e a hang.Nyeregcsövet is kiveheted,majd megtörölve visszateszed egy pici áttörölt olajjal rajta,de menet közben még jobb próbálni,ott elég ha lazítsz/húzol a bilincsen,vagy éppen lentebb engeded/feljebb emeled a nyerget megfigyelve változik-e a hang.Itt gyakran már a gyorsszár,vagy nyeregbilincs meglazításánál hallani fogod az idegesítő hangot. Pedálon is áthelyezheted lábad,kideríteni változik-e a hang ha máshol terhelődik a tengely,vagy éppen egyik lábaddal hajtani,hogy kiderüljön melyik oldal terhelése okozza.Ha min2nél hallod,akkor vagy a középcsapágy,vagy a hátsó kerék rögzítése lesz a ludas.A középcsapágy akkor is reccsen ha nem a pedálon terheled,hanem mondjuk a hajtókarra nehezedsz,akár laza lánccal is,a hátsó kereket csak feszes lánccal lehet terhelni,az csak úgy reccsen.A nyeregcső a legsumákabb,az ülve,de kiállva is reccsenhet mikor a terhelt váz akár tized-millimétereket nyaklik. Továbbisvanmondjammég?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bringasisti #127635 üzenetére
Neki használ a mosás,utána pár pecig csendes.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #127648 üzenetére
Azt hittem neked kell.
(#127651) Massmurderer...nagyon durva az a nyereg,úgy formára mint pozícióban.Kell egy rövidebb kormányszár és egy sportosabb nyereg,ami aztán nincs csontra előretolva.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #127667 üzenetére
Valóban mintha hajazna erre. ...de ha azzal lenyomsz 100km körül,80 RPM-el biztos nem marad bőr a combod belsején.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Massmurderer #127694 üzenetére
Ez már jobb!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Mesterséges intelligencia topik
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- World of Tanks - MMO
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest