-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
stickermajom
addikt
válasz varsam #242737 üzenetére
Az az övtáska nem tűnik valami túl praktikusnak. Akkor inkább már valami ilyesmit néznék: [link]
Két kulacstartó, telefon elszeparálva, a nagy zseben belül is több rendező, külön tartó pumpának/patronnak, térdvédő tartó kívül. Én ilyet használok, hasonló árban vettem tavaly, mint a Rockrider.
-
jjeahh
nagyúr
válasz varsam #242737 üzenetére
Ez a Van Rysel széldzseki nagyon testhezálló, legalábbis rajtam az, pedig vékony vagyok. Szerintem egyértelműen "pro fit" kategória. A 900-as nadrág ha vastagabb, gondolom nyáron melegebb is (?) . Vagy nem?
#242738 Hasaggymeg: grr, tényleg nagyon bokros.
#242739 ZolkoW: áh, már nem is akarok vértesbe menni (dehogynem!). Most amúgy megint tervben van, hogy nyár végén megyek Budapest környékére esküvőre, remélem maradunk annyit, hogy legyen értelme a bringát is vinni. Ott viszont kissé tartok a terepezéstől, mert gondolom tele van turistával és örök kisvárosiként a Budapesti forgalomtól is f*sok, amíg a terepig eljutok
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
válasz varsam #243564 üzenetére
A tobbsegnek azzal van a baja, hogy a bringa orrnehez lesz egy nagyobb letoresen vagy a levegoben. Sokszor meg en is meglepodok....
Ezt tanulni csak ilyen helyen lehet, lehetoleg akkor, ha nincs senki, es nyugodtan tudsz probalkozni ugyan azzal az ugratoval es szakasszal, szepen fokozatosan.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #243580 üzenetére
Copy-paste-elhetem írásod mint sajátom? ...annyi különbséggel, hogy én még egyiket sem használtam eddig. A középcsapágynak nekigyürkőztem minap mert hangyányit mintha kotyogna, de miután kiszedtem a hajtóművet egész tűrhetőnek véltem mindkettőt (egyik picit rág, de alig, és még jól forog) , így pucolás és külső bő zsírozás után egyelőre maradt a helyén mert még jó.
#243578MPowerPH...fújj valami egész vékony olajat oda (WD40 PTFE, TF2, esetleg akár sima WD40) felülről folyjék be, majd töröld alaposan meg, szerintem jó eséllyel el fog hallgatni.🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #243564 üzenetére
Esésekből szerintem sokat lehet tanulni. Egyrészt már az egy elméleti tudás, ha meg tudja állapítani valaki, hogy mit is rontott el az ember, amiért esett el. Meg persze amikor az ember akár túlzottan elbízná magát a kockázat látványa segít kissé visszahúzni a realitás talajára a szárnyaló vágyakat.
Aki jobban tud és elesik azokon mindig látszik, hogy más körülmények között és egészen máshogy esnek el. Kimondottan gyakori, hogy az illető úgy akar valahol lemenni, hogy valójában nem is tudja hogyan kéne megoldani az akadályt, milyen mozdulatsor végrehajtása szükséges.
Szintén gyakori a megijed és megmerevedik a bringát, akár hátra beüléssel kombinálva átkapcsol utas módba és onnantól a sorsát várja.
Harmadik leggyakoribb esési ok pedig a fékezés tudásának a hiánya. Nem tudja mikor, hol és mennyit kéne fékezni, itt ami szintén trend, hogy - bocsi az érintettektől - a fékkel OTB-k túlnyomó többségét shimano fékekkel követik el, a kezdő nem tudja adagolni, vagy egyszerűen ott és akkor fékez, amikor pont nem szabad (fél elengedni a féket a kritikus részeken). -
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #243605 üzenetére
Egyik bringás társam előző gépében megcsinálta ezt az átalakítást, amikor gyári pf csapágy kikopott. Működött neki. Azt nem tudom ilyen méretet tett bele, meg azt se hogy volt-e később vele bármi baja, de láttam benne volt, menetes középcsapival működött. Viszont abba ha jól rémlik nem sram hajtókart tett be, kérdés hogy azért mert nem azt akart, vagy kényszerből más lett a hajtókar tengely átmérője és nem fért be?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #243758 üzenetére
Bekukkantottam közelről és megdöbbentem mennyi a zsírsár ott, így jó ötletnek tűnt kitörölni mindet...rengeteg kijött és ettől büszke is voltam magamra mígnem elkezdtem vele bringázni...hirtelen mintha nem kompatibilis láncot tettem volna a sorra, talpamban éreztem minden egyes lánckerékfogat.
#243759szuszinho...hát ha csak a hó miatt tetted fel a Nobbyt, akkor akár véglegesen is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #243769 üzenetére
Na végre!
Már egy ideje lógott a levegőben, hogy jön egy axs v2 rendszer és az udh kapcsán is lesz valami. Tavaly már tesztelték több versenyzőnél és ilyen van már Jack Moire gépén is, akármennyire takargatta.
Az, hogy mennyire erős az besz@rás: [link]
Az elmúlt években már minden értelmes gyártó átállt az UDH-ra tehát van elég közönség hozzá és végre emtb terhelésre tervezve. Az, hogy 1000W fölötti terheléssel is lehet váltani nagyon komoly.
Bike24-en már in stock, a sima x0 verzió amit hajtókar nélküli verzióban is meg lehet venni kb 1380€. Ez se kevés.
Már csak azt kell megvárnom, hogy (jövőre?) kiadják a GX verziót is, aminek az ára már értelmezhetőbb lehet és mehet a villany paripára.A code ultimate esetében viszont valami komolyabb újítást vártam volna. Na majd jön még hamarosan az új vivid tag, ami feltűnően az x2-re hajaz.
A Shimano már beindította az évet a cues és egyre erősebb linkglide vonallal az emtb-kre koncentrálva. Tetszik nem tetszik a piacon ez megy a legjobban és hajtás téren erre az igénybevételre nem voltak kiforrott megoldások. Most meg itt a sram válasza.
Kicsit olyan érzésem van, mintha felosztották volna a piacot. Annyira más árszegmensbe jött a cues és az új axs, hogy a két termék nem konkurense egymásnak.
-
Friczy
senior tag
válasz varsam #244505 üzenetére
Max ausztriában a tükörsima aszfalton, talán még ott sincs különbség.
Van különbség, nem is kevés. De nem úgy, ahogy azok várják, hogy teleszkóp helyett karbon, és minden OK. Nem. A kátyúkat, padkát, felmart úttestet bizony megérzed minden merev rendszeren. Amit a karbon tud segíteni az a szinte minden útfelületen meglévő kis egyenetlenségek, ezeket mikrorezgésként érzed (vagy nem érzed, csak a hatását) a biciklin. Anno volt egy első teleszkópos trekkingem (minimális rugóúttal, acélvázzal), később vettem egy full alu Merida Speedert. Amikor ezen tekertem hosszabb távon, hajlamos volt megfájdulni a csuklóm. (nyilván a 6-7 bar guminyomás is számít) Aztán az első villát lecseréltem karbonra, minden más maradt. A csuklófájdalom megszűnt. Tehát ne mondd, hogy nem számít semmit a karbon, mert számít. De másként, mint egy teleszkóp. És lehet, hogy ezt a különbséget nem érzed meg 2-3 bar nyomásnál, nagy nyomáson viszont igen.
-
andrisbandi
őstag
válasz varsam #247843 üzenetére
Még alszom párat rá, mert jjeahh kolléga beleültette a bogarat a fülembe a KENDA BOOSTER-el. Akkor vennék tl szalagot is.
Érdekesen csalnak a külsőkkel. Szélesebbeknél, ennél is, behazudják a 2.6"-t, de úgy olvastam csak 2.5". Nekem pont jól jönne, a kicsit kesekenyebbel legalább maradna egy pici sárférőhely.
Noby nic-et tettem most fel (egyelőre belsővel), elvileg 2.6, gyakorlatilag csupán 2.5.
A másik keréken VITTORIA MEZCAL van, az ténylegesen 2.6-os. Nálam a Rekon szintén valós szélességű volt.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #249835 üzenetére
Egyelőre 2 dátum volt bedobva (bár mindkettőt én javasoltam ), a 20 és a 28.-a. Van akinek egyik, másnak a másik lenne jó, ugyanakkor ma még úgy tűnik, hogy mivel tovább romlott a jövő hétre az előrejelzés, ha ez nem változik (mondjuk pl. szerdától semmi eső és addig sem éppen égszakadás amiket most mondanak) a 20 szombat (és az a 7vége) nem lesz jó a feltehetőleg addig a Börzsönyben kialakuló dagonya miatt. Tehát legközelebb egyelőre a 27.i hétvége ami a legvalószínűbb (melyből nekem személyesen csak a 28 jó) . ...vagy később, nekem ha nincs más jó a június 3.-ai hétvége is, de már a következő megint nem.
#249836ZolkoW...szerintem ez a Strava legnagyobb erénye (és számomra a fórumozásé is), éspedig, hogy ösztönöz...főleg ha leginkább egyedül tolod akkor kell néha az ösztönzés.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
-
Toobee
veterán
válasz varsam #251145 üzenetére
Gondolom sejted, hogy nem a legnagyobb pro arcok rakják össze a B2C büdzsé bringákat. Főleg mikor kiszervezik más cégekhez, egyik nap a 80 ezer Ft-os boltbajáróst rakja össze a delikvens, aztán meg ezeket a komoly vasakat. TREK-nél például külön kiemelik, ha német összeszerelésű a bringa. Szóval nullás szétszedés kb. elvárható. Pozitívum egyébként, hogy ezzel például a YT-nél tisztában is vannak, amiről vittem számlát azt ki is fizették.
https://barbieripnk.hu/
-
senior tag
válasz varsam #251281 üzenetére
Köszi a tanácsokat, de ezt inkább hagyjuk hogy ki hogy csinál meg egy féket. Én nem szeretnék nekiállni, mert ehhez nem értek. Ezért választottam szervízt. (Köszi az ajánlott helyeket! )
Két szervízben is voltam, és mire a másodikból eljöttem rosszabb lett a fék/fékhatás mint amikor az elsőbe elvittem! Pedig csak olajat cseréltetni vittem az elején, de mire a másodiktól is elhoztam (mérgemben vittem el az első helyről máshova, mert ott mégjobban elcseszték) az addigi megszokott feszes és kemény fék/fékhatás, taknyos nyúlós szar lett, és még csak nem is fogott...
Na épp ezért keresek olyan szervízt, ahol tényleg nem a pénzem adom oda nekik ajándékba a rosszul elvégzett munkáért, hanem tényleg hozzáértően állnak a dologhoz és legalább jól megcsinálják a pénzemért.
Viszont közlekedni így szar fékkel nehéz, autóm sajnos nincs, ezért kerestem lehetőleg közel hozzám a XIV-XV.ker környékén szervízt, ahova valahogy csak eljutnék, még ha tolnom is kell addig.[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz varsam #252467 üzenetére
Ez a pótbelső tubeless-nél nekem xatka.
Van tapasztalatod, tényleg lehetne használni?Mert sokszor szétszedtem már külső lecserélésekor, teli volt apró tüskével. Szerszámokkal is alig lehetett kiszedni. Menet közben kézzel esélytelen.
Sima gumibelsővel esetleg el tudom képzelni, h ideiglenesen beválhat, a maradék tej eltömíti a belső lukait. De mivel inkább az újfajta, könnyű műanyag belsőt viszik... azzal meg nem működik a tej.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz varsam #252478 üzenetére
Ma láttam a városban egy piros vintage Cannondale F700-at is, vagy valami hasonlót, az is annyival jobban nézett ki, mint a városi munkábajárós, bevásárlós ipari hulladék suntour/tourney "felszereltségű" crosstrekkingek, hogy besz*rás. Valszeg tekerni is jobb érzés egy Deore LX, XT szintű retro mtb-t, pedig használtpiacon nem drágábbak, mint egy random trekking.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #252450 üzenetére
Már szemezgettem ezekkel az új contikkal is, főleg a kryptotal fr és re verziókat néztem, mert azokat a mintákat ajánlják laza és vegyes felületre, a xynotal-t inkább hard pack-re írják. Az tetszik bennük, hogy náluk az erősebb oldalfal védelemmel szerelt gumik annyira még nem nehezek súlyban, nem erőltetik a drótperemet még DH casing esetén se.
Az általam kinézett kryptotal fr - re páros mintázata nagyon hajaz az assegai - dhr II párosra.
Miért nem vettem még? Amikor aktuális lett volna, akkor soha sehol se volt készleten az a méret - keverék - oldalfal kombináció, ami nekem kellett volna. De igen ezt a páros ki szeretném próbálni mind a súly, mind a minta miatt, mert ígéretesnek tűnik.Most a Michelines kör közben pedig az a mondás kattog a fejemben, hogy "Nyertes csapaton ne változtass!" ennek keserédes élményét ízlelgetem most.
Mióta megújult maxxiséknál az exo+, azóta lehet a súllyal kicsit csalni: hátra DD és előre a könnyebb új exo+ os verziót feltenni és akkor elől megspórolható analógon a DD súlya. Ebike-on vadulni viszont elől hátul csak DD.
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #252478 üzenetére
A hajtást és váltást bármikor "leszerelném" róla saját használatra.
Mindenesetre nagy marketing bombát robbantott a YT Moire leszerződtetésével. Ontja magából az online contentet, szeret szerepelni, beszélni, néha kicsit fölöslegesen is (nekem a vlogjai kapcsán a "kevesebb több" érzésem van), egyébként bírom a faszit. -
deny330
aktív tag
válasz varsam #252455 üzenetére
Köszönöm!
Bakonyi gyerek vagyok, Zirc és környékén szoktam többnyire bringázni, vagy ha időm engedi átszoktam tekerni Eplénybe, illetve a nevesebb kilátókat szoktam meglátogatni.
Durolux: a tengelyrögzítést leszámítva nekem tetszik. Kicsit agyf@sz a megoldás, őszintén szólva bizalmatlanul is álltam hozzá eleinte, hogy ez nem fog-e kicsatolni menet közben, de szerencsére ilyenre még nem volt példa. A sok állíthatóság nagy újdonság, még egyik villám sem volt ezelőtt ennyire testreszabható. A mozgása a sima chargeres Lyrik után lényegesen jobban tetszik, a Lyriket nem tudtam sehogy sem beállítani megfelelően - ha sok volt a SAG, akkor finoman indult meg, de nem volt mid stroke support / ha kevés volt a SAG, akkor rázott, nem indult meg olyan könnyen, de jó volt a mid stroke support. Most azzal megy a küzdés, hogy a hátsó tagot is betudjam hasonlóra hangolni, de sajnos nem igazán sikerül. Ugyan az a probléma, mint a Lyrikkel volt, szóval vagy kellene nézzek olyan tagot, amin állítható az LSC/HSC, vagy rápróbálok a Suntour 3Air tagjára, hátha jobb a karakterisztikája. -
mauimagic
aktív tag
válasz varsam #252870 üzenetére
A magyarokhoz is másképp állnak.
Mikor megvettem a bringát, az eladó bácsi egy munkahelyi parkolóba beszélte le a randit, erősítésnek pedig elhozta a kedves mamát.
Látszott a megkönnyebbülés az arcukon, mikor rájöttek hogy nem egy 5 fős seftes lomis brigád jött a bringáért, hanem én
Mondjuk az 500 eurósokat nézegette rendesen a mama, mielőtt jóváhagyta a bizniszt...jó a hírünk na...nyilván lehet alapja -
-
jjeahh
nagyúr
válasz varsam #253738 üzenetére
Amikor a pásztorkutyák támadnak marhára ideges vagyok, de eddig ahányszor medvével találkoztam pont az ellenkezőjét éreztem, magamat is megleptem a reakciómmal mindíg: full higgadtan lepörög előttem, mire lenne időm, mit tehetek ha megindul felém, mik az esélyeim. Amikor elmenekült is azon voltam, hogy rendszeresen nézzek hátra, nem támad-e meg és menjek minél hamarabb minél távolabb a helytől. Közben meg egyik kezem folyamat a medve spray-en.
#253739 Fall-N: olyan helyre kell tenni, hogy mindíg kéznél legyen. De amúgy ja, ha ennyire közel van a medve, olyan mint a western filmekben a pisztolypárbaj, azon agyalsz ki lenne gyorsabb.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz varsam #253799 üzenetére
Fél kilóval könnyebb a kerékszett, karbon a nyeregcső, eggyel vagy kettővel jobb SID van benne (különbségeket nem tudom). Túrázni szerintem sem éri meg a drágább, akinek fontosak a fent felsoroltak, mert úgyis fejlesztené, annak valószínűleg igen.
Súlyadatok innen legózva:
Crest
WTB Ocho aggyal
WTB normál aggyal 1000g+[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #257722 üzenetére
Hűha, csodálkoznék ha az nélkül is jó lenne, bár a videót nem néztem végig félő az a gyűrű tartja helyén a csapágyat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
kutga
nagyúr
válasz varsam #259201 üzenetére
De gondoltam rá, össze is raktam fejben, két bajom van vele. Az egyik, hogy az M5100 hajtókarnál a láncvonal 52mm, ami úgy tudom boost vázhoz való, az enyém pedig nem az. (az Acerán 48,8mm a láncvonal) A másik, hogy aszfalton nem fog hiányozni a 36-os tányér?
Let the Zone take me if I am.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen