- Sweet.tv - internetes TV
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- HBO Max & OD topic
- Milyen program, ami...?
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Linux kezdőknek
- Videó stream letöltése
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Facebook és Messenger
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #219061 üzenetére
Tudod, nem úgy up, hogy az az oldala van felül ahol a jel felfestve, hanem az a vége annak a kis lapolt vasnak felül legyen amerre a nyíl mutat...és úgy bizony fel lehet tenni rosszul.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz varsam #219064 üzenetére
pedig nekem is jogosnak tűnik a kérdés, hátul 160-hoz általában nem kell semmi. Vagy itt 140 az alapméret? meg olyan is van, hogy ami elöl 180-as adapter, az hátul más, de lehet hogy már keverem az IS szabvánnyal. A kopás alapján tényleg nem jó, próbáltad adapter nélkül is?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
andrisbandi
őstag
válasz varsam #219087 üzenetére
Nem hiszem, h a nyerget annyival lejlebb lehetne engedni.
(pl egy alacsonyabb adapterrel + alátétekkel alá-vissza emelni kicsit a féktestnek)A tárcsa teteje már bele érne a nyeregbe.
Kicsi hely nekem is van fölötte.Így vissza jutunk a fékbetét gyanúsításához.
De képeket nézve nem látni különbséget a bele valóak kopó rétegének mérete között.
Xatka【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
ZolkoW
őstag
válasz varsam #219077 üzenetére
arra legalább jól emlékeztem, hogy tényleg máshol vannak a csavarok az első és hátsó féknél a tengelyhez képest, ugyanaz az adapter elöl 180 mm-re adapterez, ami hátul 160-ra:
[link]
A fékpofa-dugattyú relációval nincs mit tenni, nem azzal lesz itt a baj.
Hülye kérdés, de a tárcsák tényleg akkorák? Képről én azt hittem, 160-as az első. Az látszik persze, hogy akkora különbség meg nincs a fék helyzetében. (a 180-185mm még adhatta volna, de a 185-ösről leszoktak a gyártók, ha jól látom)
Amúgy ehhez nincs köze, de a félgömb alátétek a féknyereg felső oldalán csak távtartók? Mert azok akkor működnek, ha mindkét oldalon olyanok vannak. Ahogy az Avid fékeknél, de a Shiminél nincs beleszámolva az adaptertávolságba, ahogy a képen is látszik, hogy ilyen szempontból jól van felrakva.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
andrisbandi
őstag
válasz varsam #222656 üzenetére
Stan’s NoTubes Universal 35mm Tubeless Presta Valve
RACE FACE Rim 27,5" | 650B ARC 35
Joe's No-Flats Eco SealanVolt ár több márkájú szelep is, más feliben is, csak a tej volt ugyanaz. Ez a gumidarálékos. Nem volt sose probléma, h magától leengedett volna. Pár hét után kicsit rá kell fújni, de ennyi.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
MPowerPH
félisten
válasz varsam #222656 üzenetére
Ejj, Orfurol nagyon sok nagyon jo osveny megy. Persze, ha gondolod, akkor kuldok parat, amik kuadnak egy 30-40km koruli kort, tempotol fuggoen 2-3 ora.
Akkor nem nyulok melle a Dissectorral, lesz egy folos Rekonom tartalekba. A Rekon is 870g am, a WT -sek nehezebbek. A Dissector meg 910g volt merve, szoval az a kulonbseg minimalis. Elore meg megalmodom. A DHR II sulyatol es ellenallasatol felek, es a problemak a hatso reszen voltak inkabb.
En hatul 1.7, elol 1.6bar -on jarok, lefele meg folfele is. Nem probaltam meg, mit adna felfele, ha felfujnam a gumikat 2.5 -re.Don't Tread On Me
-
andrisbandi
őstag
válasz varsam #222663 üzenetére
Elvileg nem szabad, de van, h fogóval óvatosan ráhúzom a szelepet kicsit a felnire.
A legegyszerűbb hiba tubeless setup-nál, ha nem tisztán van összerakva. Marad egy kis valami, ami eltart. Modjuk a tejnek ezt tömítenie kellene...
Montinál azért a min. 100 ml-t érdemes beleönteni tejből.
Volt régebben itt szó róla, h tisztítás után a külsőt belülről át is lehet kenni a tejjel és úgy összerakni.Én tejezés, fújás után még oldalra fektetve szoktam keringetni a tejet, a szelepnél odalötyögtetve. Beszerelés, és tesztkör. Kis használat után össze kell állnia.
A nagy nyomáskülönbségeknél; ma laposan, holnap keményre fújva használom... az volt a megfigyelés, h a kinyúlt külső oldalfalán izzadhat ki egy jelképes mennyiségű tejet a rendszer. Amennyi épp megfog egy kis port, és koszosabb kinézetű lesz mint szokott.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz varsam #223792 üzenetére
Valami noname fekete kínai ragadt eddig a legjobban, a legtartósabb meg a kék ZTTO volt aliról. Stans is okés, de nagyon érzékeny a koszos felnire, előtte szénné kell sikálni alkohollal. Most épp egy sárga noname szalagot használok, amit a helyi boltban árulnak méterre, ez eddig a legrosszabb, mert könnyen szakad.
Ragassz két réteget rá, a szelepnél 10cm átfedéssel, amikor megvan, a szalag széleit is alaposan simogasd rá a felnire mondjuk egy gumileszedővel. Tűvel szúrj a szelepnek nagyon apró lyukat (sőt, én egy ideje magával a szeleptűvel fúrok lyukat, egyszerűen átnyomom izomból a szalagon), semmiképpen ne legyen nagy lyuk, vágás végképp ne. Mielőtt megbikáznád a szelepet, a szalagot a szelep gumija körül kend be tejjel és ezután szorítsd meg. Ha ezekre figyelsz és mindent jól csinálsz, 100% nem fog sehol szivárogni. Feltéve persze ha a szelep normális minőségű.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #223873 üzenetére
Szerintem nem vészes, ott amúgy is szalag van, viszont érdekes mitől horpadhatott így be, mintha ütést kapott volna a szelep a tövénél, vagy féloldalasan lett volna belebikázva. Fogóval szoktad ráhúzni a szorítóanyát? Mondjuk én is picit a végén, de nagyon óvatosan.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz varsam #224001 üzenetére
Kár, hogy valszeg visszalépés lenne, mert drótos, nem tubeless ready, nehéz, lehet az anyagkeverék is gyengébb (attól függ, hogy milyen Nobby az a Nobby) és a középső sűrű futófelületnek háta valamivel talán jobban gurul aszfalton, de nem sokkal, mert "montis" szélességben szinte ugyanolyan agresszív, mint a Nobby Nic. Többet elhasználtam mindkettőből, tapasztalatból mondom. Egy kép, az első Forekaster, második Smart Sam, harmadik Nobby Nic:
Ezek közül a Forekastert a legsimább érzés aszfalton hajtani, száraz terepen a legjobb, a Smart Sam, Nobby kb. egy kutya, csak a Nobby picivel jobban ráz és vannak belőle felsőbb kategóriás modellek is oldalfal védelemmel, puhább anyagkeverékkel, a Smart Sam szigorúan alsó liga. Kár, mert amúgy ezzel a mintázattal lenne potenciál benne.
#224002 andrisbandi: igen, a Forekaster is kicsit ilyen csapott nyílszerű mintázat a Nobbyhoz viszonyítva, valszeg ezért csendesebb, nem ráz annyira és száraz terepen jobban is tapad. A Nobbyt inkább tavasszal-ősszel sárban szerettem, meg hóban sem rossz. De poros nyomvájúkon akkorát lehet esni vele, hogy az kész művészet
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz varsam #224180 üzenetére
Amikor vettem úgy tűnt nagyon mellé nyúltam. Összetós bmx szerűséget kerestem. Ez a mostani divatos geó megszokhatatlannak tűnt. Egyedül a mászásban volt ütős, minden másban fura.
Emelt kormánnyal azonnal jobb lett.
Változott a geója, de csak kicsit. Bárhol kényelmesen feltekerek, lefeléken sokkal jobb, és ami fő, így könnyen felkapható.
Mégsem kell eladni【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
-
addikt
válasz varsam #224513 üzenetére
Hát igen, ez egy jó kérdés. Én csinálom így is, úgy is. Van, hogy csak tisztára törlöm nagyjából, aztán újrakenem, de látszódik, hogy jobban lepereg. Szerintem ettől még tapad oda, ahova kell, aztán kész. Amíg nem nyikorog a lánc, jó az.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
sherlock82
senior tag
válasz varsam #225105 üzenetére
szerintem nem bánod meg az átalakítást.
Én is kb olyan bicajt használok mint te, annyi különbséggel hogy elől kettő tárcsa van.
Városban eljárni ide oda, balaton körül és vagy annak környékén tekerni teljesen jó.
700 x 28 as gumi van elől hátul
schwalbe marathon plus defektálló.Iphone 8, Adidas ultraboost 22, Casio G-Shock GBD-200-9ER
-
válasz varsam #225176 üzenetére
Nyu-EU-ban tegnap este volt eső, osztrákokhoz ma ért oda, de estére Mo-ra is eljut. Business as usual. Ha tudni szeretnéd, milyen idő lesz 2 nap múlva, kérdezz bátran, olyan, amilyen itt van most (perpill egész kellemes, kicsit felhős, 26-28 fok, enyhe szél.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz varsam #225197 üzenetére
Elvileg ma még kicsit hűvösebb van, holnap hajnalban kis eső lehet, utána folyamatosan melegszik péntekig (37-ig), amikor megint jön egy lehűlés, meg eső. De ez téged már nem érint, mire odaér, az egy nap csúszás. Illetve hegyekben úgyis pár fokkal kevesebb van, cserébe brutális az uv, úgyhogy kend magad! Szóval minden adott a jó nyaraláshoz. Have fun!
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Akellla
tag
válasz varsam #225967 üzenetére
Köszönöm a gyors reakciót, fejben valami hasonló gondolataim voltak, de csak logikai úton végig gondolva, a kiszemelt kerékpár Cube Aim Sl a Villa RockShox Judy Silver Tk Coil 100 mm Lockout. A súlyt majdnem eltaláltad,szóval ez jó választás lehet ? Egy kb 15 éves 26 os Hevytools bicit váltana le ... Üdv
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
andrisbandi
őstag
válasz varsam #226596 üzenetére
Swissstop
Disc 31
https://www.swissstop.com/brakepads/discbrakes/Ez volt a legjobb fékbetétem eddig.
Neked talán a sárga RS lenne a jó.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #226594 üzenetére
Faxa!
#226600andrisbandi...az egyértelmű e-bike.on kívül lehet tudni milyen összetételek ezek pontosan és mire ajánlottak?
#226552
6030D...az Üröm táblától indulva kicsit rövid a köröm egy topiktalira, de kitalálok én ott valamit (valaki segít? ...Lajos is nagy "Kevélyes" ember ) ami már elég lesz 3-4 órányi tekerésre.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
kobayashy
tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #226616 üzenetére
Szerintem nincs akkora különbség a 2 fék hatékonysága között mint amennyire azt mindenki szajkózza...nekem eddig csak Shimano volt (használtam BR-M 395, 516 és 8100-at) de minap mikor próbáltam 6030D kolléga Sramját (majd ő megmondja melyik is pontosan) nem igazán éreztem számottevő különbséget sem adagolásban, sem harapásban... Mind2 fék jól működött (én BR-M8100-am és az ő Sramja) és mindkettő faxa volt érzésre, használatra, mindenre...szervizelés, légtelenítés stb. nem tudok a Srammal kapcsolatban nyilatkozni, de ha nem jó a Sramod az (szerintem) nem gyártási, gyártói, vagy márka hiba, hisz a csúcskategóriás gépeken Sram is figyel, sőt, a versenyzőknél abból van a több. Én első körben pucolnám a tárcsát alkohollal, cserélném a betéteket legalább egyiknél lássam mi a gond...utána, ha a betétcsere nem nyerő jöhetne a légtelenítés.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz varsam #226622 üzenetére
G2 Ultimate Carbon-van nekem, gondolom nagyságrendre ugyan az lehet. 200-200-as tárcsával, gyári betétekkel mint az álom, nem sikerült zavarba hozni sose.
Most átkerült egy kisebb bicóra, 180-180. Így már "csak" simán jó. Hosszú lejtőkön kánikulában romlik kicsit a fék, elmelegszik, de még elmegy. Pár perc hűlés után visszaáll.
Pl egykerekezni is nehezebb a kisebb tárcsával, ügyesebbnek kell lenni. Nem lehet olyan apránként adagolni.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #226622 üzenetére
Egyik srác nagy parkozós DH gépen ilyet használ, mert szereti. Én lestem, hogy miért nem code-ot, ami erősebb házon belül az a dh strapa fék, de ha azt szereti akkor azt szereti, láthatóan meg tud vele állni.
Ha a fogáspont, fékkar érzet rendben van, akkor nem érdemes légtelenítésig menni. Betét komponens, hogyan volt használva, tárcsa, felüvegesedett-e stb...
Illetve mivel ízlésre a shimano és és sram fék nagyon más világ, ettől ne azt várd, hogy éppen hozzáérve a karhoz fejre álljál, ahhoz több fékerőt kell adni, erről szól az adagolhatóság, hogy nem csak a végállások léteznek. -
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #226626 üzenetére
Ha nincs túltöltve a rendszer fékfolyadékkal, akkor lehet.
Lomha dugattyú: úgyan úgy működik annyi, hogy itt egy 4mm-es imbusz fér be a féknyeregbe, amire kit tudod tolni a dugattyúkat, megpucol, visszanyom, párszor ismétel és kész. Ha teszel rá fékfolyadékot, akkor nyilván csak a sajátját, tehát dot-ot. Sokat nem szabad használni, mert akkor a memrán nem húzza vissza dugattyút, hanem túl könnyen kicsúszik és nagyon közel lesz a betét a tárcsához.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #226626 üzenetére
Ha nem egyenletesen koptatja a felrakást ugyanazon a betéten akkor nem a dugattyú lomha hanem a másik síkban kell állítani a féktestet, vagyis nem párhuzamos a tárcsával. Ebben a 3 síkban lehet állítani egy féktestet ahhoz, hogy középen legyen a tárcsa és párhuzamosak legyenek a betétek mind2 síkban a tárcsával. Piros nyíl központosítása a tárcsának, sárga az, hogy mondjuk a 2 rögzítő csavart összekötő egyenes irányában párhuzamosak legyenek a betétek a tárcsával, továbbá még azokkal a kúpos alátétekkel is finomhangolni lehet melyek a rögzítőcsavarok alatt vannak így a függőleges síkban is (nem tudom másképp hogy mondjam, a féktest a rögzítéssel a talajra helyezve függőleges síkban, a képen kábé a fekete nyilak irányába) Ezért is gyakran az a legegyszerűbb ha éppen csak kotyogósra lazítva a csavarokat a féket megtéped és ott rögzíted ahova a rászoruló betétek húzzák a testet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz varsam #226860 üzenetére
biztos kell a tárcsának idő, meg kilométer, mire rendesen eléri a max fékerejét, mert felx-szel biztos nem egyenletesre kopott, de majd visszaáll síkra.
Első teleszkópra akarok én is valami normális sárvédőt, ami védi a sártól a becsúszókat, egyelőre ott tart a projekt, hogy papírra átsatíroztam a fékhíd alakját, aztán ezt be kéne rajzolni progiba - az olcsó felpántolható nem vált be, nem is illeszkedik jól, meg nem is arra készítették, amire elsődlegesen én szánom.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Tippmix
- Sweet.tv - internetes TV
- Gaming notebook topik
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest