- Mozilla Thunderbird
- Linux kezdőknek
- Synology NAS
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Hálózati / IP kamera
- Milyen routert?
- Microsoft Excel topic
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Domainekkel kapcsolatos kérdések
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #203456 üzenetére
Hát ha mindig így menne, mint ma, akkor gyakrabban mennék ekkorákat A reggeli utáni kávét kifelejtettem, meg a menzateát a sültkrumpli mellé. Na az jó választás volt limonádé helyett, azt hittem ráfagyok a padra, miközben ettem, mászás után ültem le kajálni, és jött a nagy szél
Én amikor ilyen csoki, gumicukor, meg hasonló összességében hulladék ételt nézek, ha van választási lehetőség, mindig a több kalóriát tartalmazót veszem'92 Honda VFR 750
-
szimpláncsak
tag
válasz jjeahh #203516 üzenetére
Köszi! Mióta megvan a cyclocross szegényt nagyon keveset használom. De valahogy velem mindig olyan dolgok történnek, amik másokkal soha . Szétesett középcsapágy miatt tönkrement integrált hajtómű, gyárihibás persely miatt megkarcolódott becsúszó szár, első váltónak a terelője letört stb. Pedig lakásban tartom és nem nagyon szoktam durvuli, meg a kádban szoktam lemosni a bringákat, aztán mégis
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #203532 üzenetére
Ez tökre megszokás kérdése, tavaly télen az albiba ahol laktam eszméletlen fos fűtés volt, drágán, és sokszor nem ment 18 fok fölé a hőmérséklet, de a 20-at csak melegebb napokon érte el, és egész jól hozzászoktam, anyámék ebben már hosszú ujjúban ültek volna, én meg simán elvoltam rövidujjúban. Ami tök jó, hogy a 35 fokot is könnyen megszokom, hőmérsékleti problémákkal max melóhelyen küzdök, ahol az analóg klíma telibe fújja rám nyáron a jéghideg levegőt.
'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #203576 üzenetére
Az a baj, hogy egyedül esélytelen nekem akár a top 10 is, mert nem tudok odáig nyugisan bemelegíteni csak azért, hogy ott aztán üveghangon megküldjem, utána pedig majd hazavánszorogjak, hanem már addig elfárasztom magam valamilyen szinten ...zasszonnyal még csak-csak menne, mert vele folyton olyan mintha vissza lennék fogva, de nagyon nem ismerem még a szegmenseket, általában otthon veszem észre hol kellett volna megküldeni, aztán bevárni naccságát. Meg aztán nem is izgat túlságosan, talán korosztályos szűrésben ott lennék valahol, de így az esélytelenek nyugalmával megyek neki hisz ha esetleg lenne is néhány KOM-om az is csak a szegmens alacsony frekventáltsága miatt történhetne meg. (Pl. ha nagyon akarnám ott Pálpataka környékén, ahol mindenki Quadozik és traktorozik, lehetne komokat gyártani.)Ami a Lusta völgyet illeti az aztán tényleg esélytelen, hisz végig aszfalt nulla technikássággal ahol egy XC-s gyorsan elvérzik a pillekönnyű országúti kecskék mellett.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
válasz jjeahh #203610 üzenetére
Low temp gondolom lágyabb wax lehet, de ugyanúgy fagyveszélyes cuccban oldva (víz? szépen el lehet benne a száraz Squirtet kenni). Rá is van írva, hogy ne hagyd megfagyni. Száradás után gondolom fagybiztos.
Szerintem fogok egy nagy adag ebike-os Squirtet rendelni, hátha az nem ebike-on kevésbé kívánkozik ki a láncból :DItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
sz_abika
addikt
válasz jjeahh #203622 üzenetére
Dryt ne vegyél. 2 csepp eső lemossa, kültéren tárolóm bicót átmenetileg is és gyakorlatilag 3 hónap alatt kukára rozsdásodott a C11-es lánc
Amikor átvettem akkor mondta az eladó már, hogy a csapat már csak Wet-et használ száraz időre is, annyival tartósabb. Görgős beltéri edzéshez viszont tudtommal a legjobb nem főzött wax (=wattsaving)
PSN: xszabikax
-
J.C.G.
aktív tag
válasz jjeahh #203610 üzenetére
[Ezt] miért nem próbálod ki? Állítólag van olyan jó mint a Squirt.
Az álltalad linkelt BikeWorkx-xot hanyagolnám, pénzkidobásnak tartom. Állagra olyan, mint a víz, csepeg ki a szemek között ha nem figyelsz és sűrűn kell kenni vele, hangosabb is [a Zefal] vaxnál. Ez minden szempontból jobb nála, de ez se az igazi.
Én most [ezt] fogom kipróbálni, gondolom nem fogok csalódni benne. Motoros boltban még a WD40-et is ajánlották, állítólag a GSXR is bírja. -
Toobee
veterán
válasz jjeahh #203651 üzenetére
Bringaboltos ismerős főzi a láncokat, mikor volt nála a két régi montim, kértem viaszolja be őket. Tök sokáig nem is kellett foglalkozni vele, de én biztos nem pöcsölnék vele ennyit. Mutatok egy waxot, amit ki se próbáljatok, annyira szar:
HANSELINE Chain Wax
Úgy csöpög, mint az olaj, meg se szilárdul. -
6030D
Ármester
válasz jjeahh #203651 üzenetére
Anno én is meglötyögtettem a boltban a BikeWorkx-öt, az tényleg nem szimpi, hígabb, mint a Soudal. Ha próbálkoznál, akkor inkább Smoove, ez már olyan régóta van, mint a Squirt, és anno jó véleménnyel volt róla az, aki miatt elkezdtem a Squirtet is. Csak drágább, így gondolom mindenkinél (aki waxszol) a Squirt az arany középút.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
J.C.G.
aktív tag
válasz jjeahh #203651 üzenetére
Ez érdekes, mert ebben a [tesztben] jobbnak itélik mindegyiknél és itt vízzel és homokkal is tesztelik. Amúgy meg pont azért írtam, mert te írtad, kipróbálnád a BikeWorkx-xot. Na őt ne, mert egy xar, helyette inkább a Muc-Off. Nem olaj hanem wax ez is.
Néztem én is a forró waxxokat, de én nem vagyok hajlandó a konyhában főzőcskézni, máshol meg nincs hozzá elég helyem. Akinek ez nem probléma, annak érdemes kipróbálnia. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #203667 üzenetére
Ez egy érdekes kérdés, mert pl. a váltógörgő kopásának váltásra gyakorolt hatását sem tapasztaltam, mégsem hagytam hegyesre kopni őket. Szerintem ez is olyan mint az ivás, vagy túlzott cukorbevitel, évek alatt de lassan, szinte észrevétlenül fog a hatása érvényesülni, mikor majd egyre nehezebb beállítani a kopott forgórészek miatt egyre lötyögősebb és egyre darabosabban, nehezebben mozgó váltót, vagy teleszkópod lassan elveszíti kezdeti érzékenységét. Véleményem szerint minden mozgó, súrlódó alkatrésznek kellhet a kenés, amit ugyanakkor ha nem előz meg egy tisztítás, és követ egy alapos törlés, meglehet többet árt mint amennyit használ. Ezt is linkeltem már korábban, alapos, mosogatószeres, kefés, tömlős-nyomásos mosás után megtörölve, majd oda fújva ezt hozza ki a becsúszó. Nagy felbontásban tisztán kivehető a homok az olajban ami ha marad akkor szépen karistolja a becsúszókat.
Végül meg ott a placebo, mely pont olyan mint a 150gr súlycsökkentés sok ezerért, ha megkent, tiszta kerékpárral megyek mintha más lenne mint a piszkos kerékpárral, vagy éppen valamelyik elfelejtett kenés után tekerni...nálam a karbantartás, még akkor is ha néha tényleg nyűg, része ennek az egész hobbinak, olyannyira, hogy nem is szeretnék saját szerelőt.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
válasz jjeahh #203674 üzenetére
Ha végre letekertem 1000 km-t, akkor azokat a nagyszerű kerámia görgőket fogom megnézni, amit úgy szoktak reklámozni, hogy megpörgetik a görgőt, és nem akaródzik neki megállnia
Volt valami videó, hogy csávónak ezek a szuper csapágyak olyan kotyogósra koptak, hogy ihaj. Talán még szét is mentek.Mondjuk én tuningoltam rajta egy kicsit, vastagon megzsíroztam, meg valami műanyag lappal tessék-lássék lezártam, kíváncsi vagyok, hogy így mit fog bírni.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
válasz jjeahh #203677 üzenetére
Filléres aliexpress kerámia csapágy, nem a CeramicSpeed féle cucc.
Olyan, mint ebben a videóban.Természetesen a kikotyogósodós verziót nem találom.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #203685 üzenetére
Miért tekerné fel a váltót, hisz a lánc simán átugrál az álló görgőn, miközben törölted nem csípte be neked sosem a rongyot? ...vagy te nem is törlöd? Na kérek egy gyors, aktuális, nagy felbontású képet a váltódról, láncodról, lássuk csak hogyan tartod te karban a vasat viasszal, olaj nélkül! ...de iziben!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Alg
veterán
válasz jjeahh #203685 üzenetére
Átugrik, nem visel terhet a váltógörgő.
Outin amúgy a Shimano Ultegrától felfele ad csapágyas görgőket. Biztos számít vagy fél wattot, ha valami jó vékony olajjal van kenve.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #203685 üzenetére
A "kerámia" (merthogy ezek csak kerámia golyósak, nem full kerámiák) csapágy max a használat elején fog kevesebb wattot elvenni, de még bőven egy normál csapágy élettartama alatt cserélni kell, ha nem akarod, hogy többet vegyen el, mint egy sima. Itt egy videó, érdemes megnézni. Parasztvakítás az egész, az amúgyis legkisebb mértékű súrlódás csökken, addig, amíg a gyűrűket szét nem veri a sokkal keményebb kerámia csapágygolyó.
Hacsak nem kénsavban bringázol, akkor semmi értelme, erre jó a ténylegesen, full kerámia csapágy, ahol az acél elvérzik, meg ételiparba.Videóból érték, hogy középcsapágyál milyen wattokról van szó, 90-es pedálfordulatnál:
-Enduro "kerámia" 0,13 W
-NTN non contact 0,14 W
-NTN contact 0,26 WHa már bringába való csapágy, én az SKF csapágyát próbálnám ki. Nem nagyon van hely benne a retek bejutására, lehet tartósabb egy forgáspontnál, meg keréknél is a sima csapágyaknál.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #203719 üzenetére
Nagy gondom nekem se, ha majd valamit cserélni kell, azért fogom SKF-re, mert az itteni csapágyboltban az van márkások közül. NTN, NSK nincsen náluk. Érdeklődtem, hogy esetleg teló szimering van e, ugyanis pár RS telóba SKF van, de nem igazán tudott segíteni az eladó, új infónak tűnt neki, a katalógusban meg nem találtuk. Mindenesetre a lényeg, hogy ne költsetek pénzt kerámia csapágyra
'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #203728 üzenetére
Egy átlagos (nem modern! ) családban (1db férfi+1db nő+1,vagy több db gyerek) azért keletkezik elég kerékpárlánc törlőrongy...az 1db nő persze általában nélkülözhetetlen feltétele ennek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #203763 üzenetére
Ha azt a púpbeget frissen töltve használod még melegen is tart...egy ideig. ...amúgy tényleg jó télen, a sziporkázó napsütésben, havas erdőben, mezőn tekerni, de...aszfalton szerintem már nem annyira. A váltakozó aszfalt/jég meglehetősen veszélyes. Én télen a hóban nem szoktam szárazra törölt lánccal menni, olyankor csak kenek mindent és úgy is hagyom. [kép]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
válasz jjeahh #203763 üzenetére
Elég hülye vagyok ahhoz, hogy ha végre kopottnak ítélem a mostani hajtást, és új szettel vágok neki az utaknak, akkor a gyári trutymót le se takarítsam, csak rá a squirt, és hajrá
Kíváncsiságból persze, aztán ha nem működik, mehet fürdeni a benyába.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #203802 üzenetére
Bontrager Duster Elite, középen a csatorna elég mély benne, és ott szépen szivároghatott el a levegő pumpálás közben. Egy barátom segített felrakni, rendes kompresszorral, azzal se ment elsőre.
Lehet amúgy az is segített valamit, hogy volt egy réteg lötyi a felnin végig, amin fel tudott csúszni a helyére a gumi, miközben még tömített is.'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #203817 üzenetére
Nyáron a kánikulában, terepen a szél egy-egy mászásnál, mikor a menetszél nulla, szinte megváltásként üzemel. Gyakran aszfalton oda tekerek és addig minden faxa, aztán ott nemcsak a sebességem, vele meg a menetszél biztosította hűtés szűnik meg, ami már magában elég lenne ahhoz, hogy kiverjen a víz, hanem még az intenzitás is erősen emelkedik...na akkor van, hogy már a hajpánt is alig bírja megfogni a fejedről ömlő vizet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #203847 üzenetére
Talán az Öhlins féle megoldásokra hasonlít a legjobban. Ezekből versenyzőkön kívül más nem nagyon tud profitálni ráadásul az ára is bőven a piac fölött van. Igazi butique brand.
Rendkívül összetett a szerkezet, aminek bonyolultságából adódik a beállítása komplexitása (muglik vagyunk ehhez), ráadásul ahogy írják az egyik légkamra nyomása erősen érzékeny a környezeti hőmérsékletre, tehát lehet minden nap finomhangolni és egy nyári napon a hőmérséklet emelkedésével nap közben utána állítgatni.Egyébként az Öhlins-ekkel is az a baj, hogy versenyzőkön kívül másnak nem túl jó. Aki tud olyan durván menni azokra rá lehet állítani, de még egy átlagostól jobban tudó rider se tudja eléggé megterhelni ahhoz, hogy jól működjön.
A cél egyébként tök jó, hogy lineárisabb legyen a rugóút és csak a végén keményedjen fel progresszíven, közben könnyebben induljon meg. Csak sejtésem van, hogy ezt az eszményi villát nem ezek a túlkomplikált rendszerek fogják elhozni, látjuk hogyan fejlődnek az RS és fox villák, egyre közelebb jutnak ehhez. Akár egy nem lineáris csillapítással is rá lehetne segíteni a görbe kiegyengetéséhez (ki tudja lehet ezt már alkalmazzák is).
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #203886 üzenetére
Igen, vannak szebb színek, amit linkeltél a legcsúnyább... ami a vázat illeti, egyszerűsége adja szépségét, csak semmi cicó.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RexpecT
addikt
válasz jjeahh #203916 üzenetére
Köszi, szerintem is egy elbaszott dolog ez a pressfit.
Az viszont biztos, hogy nem pedál, mert ha kézzel csak a hajtókart nyomom le erősebben akkor is van kattanó hang.Más:
Idén már 3000km felett járok és ennek 80%-a terepen, most tervezem, hogy venni kellene egy outit is 200-300 között. RC500-ra gondoltam első körben, bár lehet a nagytesó jobban megérné.[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
válasz jjeahh #203952 üzenetére
Nálam zárt ipari csapágy + középen egy műanyag cső ami megakadályozza a szennyeződés bejutását. [link]
Eddig soha nem ázott be.
Szerintem inkább a trehány beszerelés és rossz minőségű alkatrész okozhatja a problémát.
Egy szélesebb csapágyházú vázba a menetes középcsapágy a Q faktort rontja. ("Kisterpeszben" kell tekerni )11 seb. Shimano CS-R7000 11/32 sor, bontatlan, eladó.
-
eddie1978
aktív tag
válasz jjeahh #203952 üzenetére
Az illeszkedő felületek kattognak leginkább szerintem, ahogyan mozognak egymáson a pontatlan gyártás miatt. Csapágy belső gyűrű
lazán van illesztve a tengelyen a legtöbb esetben. Campagnolo UT biztosan kivétel. Olyanom volt. Ott a tengelyen szilárd illesztés van. A csészében van lazán illesztve a csapágy. Illetve a csapágy belső struktúráját is nyírja ha nem a tervezett irányból kapja a terhelést abban az estben ha ferdén fut.
Párhuzamosan-merőlegesen pontosan megmunkált tűrésen belüli felületek és átmérők kellenek ide. Nem űrtechnika ez. Szilárd illesztéssekkel jobban járnánk. Bár nem vagyok gépész. Ők ezt jobban tudják.
A szennyeződés más tészta, az a csapágyat teszi tönkre ha bejut. Ahhoz szerintem komoly elszántság kell, hogy beáztassunk egy jól megtervezett középcsapágyat. Búvárok kivételek. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #203964 üzenetére
Ja, te meg a gyakori bringamosás.🤭...ami meg a gyors XC gumikat illeti, megszereted majd te is őket.
#203969INTELligent...nekem ilyen van, ment a 12 sebességes is vele.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szimpláncsak
tag
válasz jjeahh #203967 üzenetére
Én is feliratkoznék a bb-52-t tönkretevők közé . Csak én akkor még BBB taposópedált használtam és azt hittem az kezdi megadni magát és azért érzek enyhe kattogást. Aztán szétesett, 3 csapágygolyó meg belemart az integrált hajtómű tengelyébe, szóval cserélhettem azt is.
[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
válasz jjeahh #203967 üzenetére
Az enyémen van ilyen porvédő. Nem volt vele még gondom. Nem vagyok elég elszánt.
Más:
Most vettem Maxxis All Terrane gumit a CX gépre. Kíváncsi vagyok milyen. Remélem nem lesz csúszkálós. Jön majd egy szett Challenge Baby Limus is ha a Posta ki tudja kézbesíteni. Vannak problémák mifelénk. Létszámhiány van úgy hallottam. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #203976 üzenetére
Kísérletező kedvemben már Cross Kinget vettem következőnek előre, meglátom mennyire traktor. A Ray meg a Ront viszont nem éreztem sokkal traktorabbnak a Race Kingeknél.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #203999 üzenetére
How to Re-Paint Your Bike in Your Garage 2 color DIY
amúgy is jó videókat csinál
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen