-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
"Tehát átlagos terepre a fix első teló is megteszi, pl. egy erdei túrázáshoz?"
Olcsó telóknál (értsd: ami nem annyibe kerül, mint amennyiért biciklit akarsz venni), az a gond, hogy igazán csak nagy bukkanókon indul meg. Szóval ha lejössz a padkáról, akkor nem érzed annyira. Nyilván ez is jó valahol, de gyakorlatban cipelsz pluszba 1-1,5kg-ot, és az igazán zavaró dolgoknál (apró recés, hullámos út, ami tényleg ráz) semmit se fog segíteni."Mennyire érdemes használt helyett egy új, most leértékelt 2015-os modellt venni?"
Szerintem érdemes, de én amúgy is inkább új párti vagyok (ha nem biciklikkel foglalkozol éjjel-nappal, akkor nagyon nehéz megmondani egy használtról, hogy mennyire használt ténylegesen. Lehet szerencséd lesz, de lehet a bicikli árát rá kell költeni). Csak jó eséllyel már csak extrém méretek lesznek kaphatóak (nagyon picik és nagyon nagyok).Fékekhez annyit szólnék hozzá, hogy a mechanikus tárcsafék kb. semmit se ér, egy v-fék is hozza a hatásfokát, ellenben utóbbi olcsóbb, könnyebben szervízelhető, stb.
Illetve nem vagyok benne biztos, hogy erre a felhasználásra muszáj a tárcsafék. -
-
Cathfaern
nagyúr
válasz razzorr #61046 üzenetére
Ha nem akarsz kresz-nek nem megfelelően közlekedni (értsd: mindenképp felraknál első-hátsó féket), akkor egy sima single speed pont annyira egyszerű lesz, mint a fixi. És akkor biztos nincs mit megszokni Mondjuk másik oldalról a legtöbb fixi agy két oldalas szokott lenni, egyik fele fixi, másik szabadonfutó. Szóval ha nem jön be az egyik, csak megfordítod a kereket, és mehet a másik.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz razzorr #61049 üzenetére
Arra gondol, hogy fixin a hátsó kereket lábbal (térddel) tudod fékezni ugya azzal, hogy a pedálnak ellentartasz. Csak ez nem feltétlenül tesz jót a térdnek (mondjuk nem vagyok benne biztos, hogy nagyobb terhelés, mint ha mondjuk az ember futna, de nem értek annyira a biomechanikához. Ugye ha meg csúsztatod, azt meg úgyse erőből teszed, az megint más témakör).
És igen, ez a flip-flop.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz -=RelakS=- #61518 üzenetére
Ha teszel a pedál felszínére, akkor amikor nagyon megtaposnád lecsúszik róla a lábad, és így kevésbé terheled a láncot
-
Cathfaern
nagyúr
válasz #48525824 #61546 üzenetére
Leghatékonyabb pulzuscsökkentő módszer az öregedés Amúgy úgy tudsz rá eddzeni, hogy alacsony pulzusan mész nagyon-nagyon sokat. Lásd deicide, egész napos gyalogtúrákra ment (8-10 óra gyaloglás) heti szinten, most meg már start-stop üzemmódban működik a szíve, ha egyhelyben áll, akkor nem is ver
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Runner_fxr #61912 üzenetére
Én látom országútra is értelmét, pontosabban túrázásra, bár nem feltétlen magyar terepen. De ahol vannak szép emelkedők, ott nem mindegy hogy a) fel kell tolnod, b) -1-es tempóban csigázol felfele vagy c) rásegítéssel lassú de vállalható tempóban erőlködés nélkül felmész. Ugye alapból a csomagok miatt jól jön a rásegítés, viszont pont a csomagok miatt nem probléma ha vinni kell 1-2 plusz akksit. Ráadásul amire felment az ember hegyre, onnan le is kell jönni, ott szépen tud visszatölteni is.
Nyilván outis "minél gyorsabban menjünk végig egy távon" / "minél keményebb hegyeket másszunk meg" / "eddzünk" stílusú biciklizésre nincs értelme, de túrázós-nézelődős vonalra mindenképp. Vagy ugye amire te is használód, hogy a jó edzettségben lévő biciklis mellé tud társulni olyan is, akinek az adott táv/terep túl kemény lenne. -
Cathfaern
nagyúr
válasz Pttypang #62491 üzenetére
Szvsz városi környezetben a csillapításnál többet számít az, hogy a kátyuknál / szar részeknél kiállsz, vagy végigülöd. Ugye ha végigülöd, akkor megkapja a kerék a biciklisúlya+80kg rugózatlan tömeget, ha meg kiállsz, akkor biciklisúlya+80kg rugózott tömeg. Ez szerintem sokkal többet számít, mint amit egy alsókategóriás csillapítás segíteni tud a biciklin (mert felteszem nem 600k-s össztelós bicikli lenne a városi cirkáló).
A 100m szint meg csak áttétel kérdése, ha nem legkisebb fokozatban szoktál feltekerni a dombokon, akkor outin is fogsz találni megfelelő áttételt -
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #62651 üzenetére
Sajnos nem látok a jövőbe, így amikor megírtam a hozzászólást, még nem tudtam hogy később le fogja írni, hogy csak érettségije van
-
Cathfaern
nagyúr
Nem tudom pontosan milyen biciklid van, de esélyesen hatalmas előrelépést tudsz elérni csak azzal, hogy ha a kerékkülsőt lecseréled 28mm széles, minél enyhébb mintázatúra. Ez drasztikusan sokat fog javítani a bicikli fürgeségén.
20 kiló súlyfelesleggel az országútiról lebeszélnélek (saját tapasztalatból), mindenképp görnyedtebb pozíciót kell rajta felvenned, mint trekkingen, ez egyrészt a derék-hát-váll trióra hatalmas terhet rak súlyfelesleggel, másrészt ha van pocak, akkor tekerés közben folyamatosan azt fogod "rugdosni" (jó ez túlzás, de egyszerűen kényelmetlen lesz a görnyedt pozíció miatt). Vannak az úgynevezett "fitness" biciklik is, ami lényegében egy országúti egyenes kormánnyal, de ezeknél leginkább csak a hátrányait kapod meg mind a két kategóriának (legalábbis én még nem láttam olyan embert akinek bejött volna). Szóval ha mindenképp váltani akarsz, szerintem akkor is maradj a trekking / cross trekking vonalon, ha a megadott ársávban veszel, és vékony külsőket teszel rá, akkor mindenképp hatalmas előrelépés lesz -
Cathfaern
nagyúr
válasz -=RelakS=- #63087 üzenetére
Ezt csak a burkolat oldaná meg igazán, hiába szélesíted ki, akkor is egy nagyon gyorsan forgó fémdarab. Burkolat meg szerintem áramvonalasságon sokat rontana, ráadásul igazából szerintem országúton pontosan 0 előnye van a tárcsaféknek a hagyományoshoz képest.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Tothgera30 #63099 üzenetére
"Karbonból készült héjat lehetne rá tenni, olyasmit mint a láncleesés gátló. Súlyban nem lenne mérvadó, és az aerodinamikába sem szólna bele."
Ugye azért kell neki némi vastagság is, mert ha szemből beletérdel a biciklis, akkor egy vékony karbon rögtön roppan, és akkor nem csak a tárcsafék vágja szét a térdét, hanem még a karbon szilánkokat is lehet szedegetni belőle. Ha meg már van ütésállósága, akkor van vastagsága, tehát van súlya is."Bár outi-ra lényegében tényleg nem sok értelme van a tárcsaféknek, ahol leginkább száraz környezetben teker az user."
Nedves aszfalton meg nem a fékerő a korlátozó tényező, hanem a vékony gumik tapadása. Ezért is mondom, hogy outin csak flanc a tárcsafék (trekking már más téma, kempint csomagokkal felpakolva van létjogosultsága). -
Cathfaern
nagyúr
válasz geza844 #63102 üzenetére
Én december végén tettem le a biciklit, április elején kezdtem újra. Első 3 nap eléggé fájt, hét többé részében azért éreztem, mostani héten már inkább csak picit kényelmetlen volt, jövő héten szerintem már semmit se fogok érezni Amúgy ami nagyon sokat tud segíteni, hogy ha a nagyobb bukkanókat, rossz út részeket nem nyeregben ülöd végig, hanem kiállsz (nem kell kiállva tekerni, csak amíg átgördülsz az úthibán).
Szerk: átolvastam mégegyszer amit írtál, én is ülőmunkét végzek (napi 8 óra ülés), de nekem csak a biciklin fáj, széken ülve nem
-
Cathfaern
nagyúr
Fixinél kétféleképp tudsz fékezni "fék nélkül"
1. Ellentartasz a pedálnak. Ez többé-kevésbé olyan sebességű fékezést tesz lehetővé, mint amilyen sebességgel kiállás nélkül gyorsítani tudsz. Nyilván nem ér fel egy tárcsafék fékezési erejével, de drasztikusan hatékonyabb fék, mint a motorfék vagy ha simán csak nem tekersz (ugye mind a két esetben csak súrlódások lassítják a járművet, ellentartásnál pedig szándékosan erőt fejtesz ki)
2. skid: elveszed a súlyt a hátsókerékről, egy hirtelen pedálmozdulattal megállítod a hátsó kereket, majd visszarakod a súlyt: hátsó kerék ugye nem forog, szóval gördülési helyett tapadási súrlódással lassul a bicikli (ami jóval nagyobb erő, mint a gördülési súrlódás)[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz cenzor #63664 üzenetére
Valószínűleg teljesen rendben vannak, egy dolgot kell figyelembe venni: hollandiában nincsenek még dombok se, ennek megfelelően igazából a bicikli súlya nem szempont, szóval borzasztóan nehezek (bubi kategória). Ha nagyjából sík terepen tekersz velük, akkor ez nem probléma, de hegyvidékre nem ajánlanám.
Másik probléma, hogy ez az üléspozíció akkor kényelmes ha jó az út Szóval nincsenek gödrök, hullámos utak, padkák, stb... Mondjuk ha mindenképp ilyet vennél, akkor ez nem szempont. -
Cathfaern
nagyúr
válasz Pttypang #64893 üzenetére
"Inkább ültetnék fel valakit egy olcsóbb kerékpárra kezdésnek, majd ha tetszik neki és komolyan gondolja, azt eladva, venni egy általad említett ársávban mozgót"
Ez tök jól működik, ha van egy (helyileg) közeli ismerőse / haverja aki tud és akar neki segíteni. De ha csak magára és az internetre van bízva, akkor ez már nem biztos működik. Ugye lehetséges verziók:
a) vesz újat 100k-ért, rájön bejön neki, eladja max 50k-ért, vesz másik újat 300k-ért. Elköltött 350ezer Ft-ot
b) vesz használtat 50k-ért, amit kb. ennyiért tud eladni. Ez elvileg szép és jó, de egy full kezdő nem fogja tudni megmondani, hogy a kiszemelt bicikli tényleg ér-e 50k-t. Lehet vesz 50k-ért, rákölt még 50k-t, hogy legalább használni tudja, és végül eladja 20k-ért, de újat már nem vesz mert a kedve is elment az egésztől. -
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Pttypang #65640 üzenetére
Önmagában a kerékméret nem sokat számít aszfalton. Ami számít, hogy milyen külső van rajta. Egy 28-as alig mintázott külsős egy monti ezerszer jobb aszfaltra, mint egy trekking a 36-os mélybordázott külső... Illetve nyilván az áttételek számíthatnak, de ha a tervezett max tempó nem nagyobb, mint 25 km/h, akkor ilyen téren is tök 8.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #66225 üzenetére
+1
Elég sokan dolgoznak ahol én is, és nagyon sokan biciklivel járnak. Ami nem több éves biciklit látni, az szinte kizárólag decathlon / hervis / intersport saját márkás bicikli (ami nyilván többtényezős, és nem utolsó az se, hogy a legtöbb bicikli bolt a környéken bezár 4 óra, fél 5-kor, hétvégén is max délig van nyitva, szóval nagyon sokaknak szinte esélye sincs bemenni bicikli boltba biciklit venni. Plusz a legolcsóbb verziók még alatta vannak az átlagember ingerküszöbén is, míg bicikli boltban 100-150k alatt nem nagyon találni semmit).[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz hackeeeee #66606 üzenetére
Egyébként mire jó ez keresztvas? Elsőre azt hittem a telót próbálja valahogy lockolni, de aztán rájöttem, hogy arra se jó...
Runner_fxr:
A vicces a dologban, hogy 2-3 ilyet is láttam már a biciklitárolóban (különböző bicikliken), csak most volt időm lekapni is.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ShiTmano #66657 üzenetére
Már akkor se lehetett értelmes áron merev villát kapni, amikor 3-4 éve a fórumon még nem ajánlgatta senki, csak én keresgéltem a trekkingembe Vicces az, hogy tárcsafékhez meg 26-os kerékhez még csak-csak lehetett kapni, de 28-ashoz és v-fékhez egyszerűen nem, és ez azóta se változott (főleg hogy azóta már öregedett annyit a bicikli, hogy egy 15k-s villát se legyen értelme belerakni, mert ér az egész bicikli max. 50k-t összesen)
-
Cathfaern
nagyúr
válasz SoulReaver #66722 üzenetére
Hosszútávon minél puhább egy nyereg, annál kényelmetlenebb (nyilván ha el van szokva tőled a hátsó, akkor 2-3 alkalom, hogy kényelmes legyen, de utána bármennyit ülsz, kényelmes lesz). Ahogy írta valaki korábban a topicban, nem véletlenül nyeregnek és nem fotelnek hívják A rugózás oké, de jobb lenne ha felülete nem puha lenne. Plusz amit írtak is korábban, lehet neked túl széles (az unisex általában azt jelenti, hogy se férfinak, se nőnek nem jó).
-
Cathfaern
nagyúr
válasz dokee78 #67052 üzenetére
Kiállsz a nyeregből =
súlypont előrelendül, hátsó keréken kevesebb súly lesz, tehát kisebb tapadás, tehát könnyebben elpörög
+
hirtelen drasztikusan nagyobb nyomaték lesz, és minél nagyobb a nyomaték, annál könnyebben elpörög.Szóval amit tehetsz:
a) nem állj ki a nyeregből
b) ha muszáj kiállni, akkor próbáld meg minél hátrébb tolni a hátsód ("nyereg fölött állj ki") -
Cathfaern
nagyúr
válasz JackFeryll #67207 üzenetére
Tippre a szivacs átszellőzik, míg a zselés nem. Ez nem probléma egy 40km-es túrán 20-25 fokban, de nem mindegy egy 120km-en 30-35 fokban.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #67481 üzenetére
TRK = trekking, ott meg nem nagyon van jelentősége az előre-hátra üldögélésnek (nagyon még a kiállásnak se, 5-10+ kilós csomaggal úgyse nagyon lehet kiállva tekerni), csak hogy minél kényelmesebb legyen
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Tothgera30 #67789 üzenetére
Dawes 3IMA-hoz képest az az előnye, hogy pont 2/3-ába kerül. Ez neked lehet hogy nem szempont (és nincs is semmi baj azzal, ha így van), de van akinek ez az egyik legfőbb szempont.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz trialboj #67984 üzenetére
"A másik dolog ami nem tiszta, hogy hiába törlöm le róla a felesleget, 4kmt tekertem szuper óvatosan a városban most reggel, és így nézett ki... Ez most akkor hogy van? A lánc direkt kiköpi az olajat ?"
Tehát kezdésnek áttörlöd / letisztítod a láncot. Majd minden láncszemre cseppentesz egy apró cseppet. Ezt követően nekiállsz tekerni a pedált, közben végigváltod az összes fokozatot, mindegyiken pörög egy picit. Utána ronggyal / papírtörlővel ráfogsz a láncra, és így tekered a pedált egy darabig. Ezt követően még köpi a láncod az olajat? (képet munkahelyről nem tudom megnézni)
Hasonló kategóriás olajam van, de olyan 300-500 km után kell csak újrakenni száraz időben (ha elázok, akkor valamivel hamarabb, de akkor se rögtön). -
Cathfaern
nagyúr
válasz zoli03 #68017 üzenetére
Az összes fokozaton áttekerést még itt olvastam a topicban kezdő koromban, de akkor ezek szerint azzal tévedtem
A bő olajozás nálam nem működik, vagy felhozom a lakásba a biciklit, ott nem kéne öntögetni az olajt, vagy lent a közös biciklitárolóban csinálom, ahol megint csak nem kéne szétlocsolni. Meg nem vagyok benne biztos, hogy a te többszöri törölgetésed nem több idő, mint a szemenkénti csepegtetés."MTB-n nem látom értelmét drága kenőanyagok használatának, egy normálisabb terepezés utána úgyis takarítani kell"
Ez oké, de városi közlekedésről meg aszfaltról beszéltünk egész eddig -
Cathfaern
nagyúr
Ne már, ez erős túlzás. MTB oldalt nem vágom, de én beletettem egy trekkingbe 10k km-t amin alivio szett van, egy outiba kb. ugyanennyit amin tiagra szett volt (csak már eladtam mert költözés miatt kihasználatlan lett), mindegyik teljesen jól bírta (pedig nem 60kilós tour de france súlyom van), trekking azóta is használatban (lassan 5 éves bicikli amúgy), elmúlt 1 évben napi 12km-t fixen letekerek vele (munkábajárás, szóval kap esőt is, meg munkahelyen fedett, de nem zárt tárolóban kapja az időjárást napi 9 órában), egyáltalán nem érzem hogy bármi gond lenne vele, és hosszabb túrára is nyugodt szívvel elindulnék.
Nyilván ettől még lehet, hogy a te igényeidnek nem felelnek meg, de hogy használhatatlanok az erősen túlzás.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Szerintem ezt úgy ahogy van be kéne tenni a topic összefoglalóba, drasztikusan lecsökkentené az olyan hsz-ek és threadek számát, amikor is jön valaki hogy ő 50k-ért akar új biciklit, majd valaki leírja neki hogy ezért nem kap semmit vegyen 500ezerért, erre jön a harmadik, aki szerint ez túlzás vegyen használtat 250k-ért, majd jön a negyedik, aki leírja hogy ha ennyire nem ért a biciklikhez, akkor ne vegyen használtat, mert nem fogja tudni eldönteni jó-e valamit. De az eredeti kérdekező azért körülnéz, belinkel 4-5 használtat, ami vagy jól le lesz fikázva (mert tényleg rossz a bicikli, csak az illető ezt nem látta meg), vagy be lesz írva hogy nem néz ki rosszul, de meg kell nézni élőben és vigyen valaki hozzáértőt. Aki persze nincs, mert akkor alapból se itt kérdezne, szóval a végén bemegy a Decathlonba és megveszi azt 50k-s biciklit. Szóval az egészet meg lehetett volna spórolni
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Pttypang #68057 üzenetére
"Egyszeruen annyira rossz sik terepen menni, a hegyhez kepest, hogy felelmetes."
Ne is mond, én még csak nem is terepen megyek, hanem aszfalton, de amikor Szombathelyről (mindenhol domb + Ausztria 20 perc + Kőszegi hegység 10 perc) költöztem Győrbe (pont a másik felére a városnak, mint a Pannonhalmi dombság, szóval csak kiérni a városból abba az irányba 40-60 perc forgalomtól függően), kétszer vagy háromszor elmentem tekerni, de aztán inkább eladtam az outit mert borzalmasan unalmas volt már csak 40 perceket is menni, nem hogy 1,5-2,5 órákat mint előtte... (annak meg nincs értelme hogy állok 1,5 órát városban lámpánál, meg tekerek fél órát használható körülmények között) -
Cathfaern
nagyúr
válasz belaazallat #68072 üzenetére
Szerintem azért nem véletlen, hogy a topiclakók többsége is olyan környéken él ahol legalább minimális dombok vannak Illetve ha nagyon sík vidék, akkor is inkább terep.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gepida Alboin 900 28 56 cm
- XL vázas, újszerű Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
- DJI AVATA Pro-View Combo (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Trek Domane AL2 Disc országúti kerékpár - 56cm - kék
- VADI ÚJ Forme Monyash 2, 52cm-es országúti bicikli kerékpár road bike
- Karbon MTB 525k-ért! Trek Procaliber 9.5 29", 'L' méret
- Giant Explore E+2 GTS férfi elektromos bringa, 99% akksi, szinte új motor, L méret
- Seiko 5 Sports - Srpd59K1 - automata karóra // Teljesen ÚJ, fóliás // ÁR ALATT
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs