- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
StLui
veterán
Igen, lehet, hogy abszurd, túlzás, hogy a múltkori bringatakarításomból (le mertem venni a váltókat ) oda jutottam, hogy én szeretném megcsinálni ezt a teljes hajtásrendszer cserét, de valamiért nagyon kitört belőlem a barkácsláz.
Viszont már értem, eddig csak hajtókar leszedőt kerestem, de kell még középrész kiszedéshez is cucc, és ez lehet sokféle, ha jól sejtem.Hegyimorc: már én is szeretnék magammal hordani, mióta hétvégén félig szétment egy szem, de van marokszerszámom, amiben nincs láncbontó, ezért inkább vennék külön, elfér az a túrán.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Cathfaern
nagyúr
"Ha valaki beleássa magát, akkor látja, hogy mit miért érdemes fejleszteni, tartósság, súly stb. szempontjából."
Nekem pont a tartósság a legnagyobb problémám. Egy ~500ezres bicikli tartósságban alig nyújt többet (sőt, kopó alkatrészekben akár még kevesebbet is), mint egy 100ezres (most a tesco gazdaságos kategóriát hagyjuk). Én szívesen áldoznék pénzt azért, hogy tartósabb legyen a kerékpár, de ez a kategória nem létezik, ahogy mész felfele árban csak a súlycsökkentés a lényeg."Nekem valamiért az volt meg, hogy te SS/fixi-zel."
Valószínűleg azért, mert kb. 2 éve tervezem egy SS/fixi beszerzését, és emiatt elég sok posztom fűződik ehhez a kategóriához De mindig elmaradt, mert egy SS/fixi-re 150-200k-t nem szánnék, alsóbb kategóriánál azért necces dolgokat hallani, használt gépet nem vennék, mert környékemen kevés van (az is inkább a tanyabike átalakítva kategória), ahhoz meg hogy folyamatosan túrjam az aprót és darabonként vadásszam össze nem nagyon érzek energiát. Plusz amíg a trekking gond nélkül kiszolgál, addig minek az újabb. Másik oldalról lényegében SS-ként használom, elől legnagyobb tányér, hátul 3. legkisebb, városban ideális, felesleges váltogatnom -
Hasaggymeg
Topikgazda
Rendesen karbantartott bringánál nagyjából 2 dolog miatt maradhatsz úton.Egyik a gumidefekt,másik meg a láncszakadás,mely valóban sokkal ritkább,de ha ne adj isten mégis megtörténik,tolhatod hazáig a kerékpárod.(Van itt is egy pár láncszaggató figura,csak még nem volt szerencséd hozzájuk. )
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Strezi
őstag
A lånc "szakadás" szinte mindíg felhasználói hiba. Mókus tapossa ész nélkül, amikor råjön hogy most domb van és nem bírja már. Lånc meg magy keresztbe ész nélkül...
Inkább kicsit tudatosan kellen előre nézni és időben váltani, vagy kiállni váltås helyett egy fordulattal meglendíteni a gépet és viszaülés közbenn kis terhelésen váltani. Vagy megállni ha nem megy, váltani és kézzel tekerno egyet a hajtôkaron hogy sebességbe ålljon, majd aztån visszaülni...
Lassan 20+év terepezés, maratonozås és versenyzés sorån egyszer sem szakdt még el låncom. Håtsó agyat már roppantottam szét, a Mátraháza-såstói OB-n...
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
StLui
veterán
Itt linkeltem a képeket
Azok között ott a kép amin látszik, hogy törött már a középső lánckerék, elől, ezt írtam is neked, hogy ezen már nem segít a tisztítás. Igen akkor kazettás lesz.Engem mindíg elkap a hév ha technikáról van szó, mire megveszek valamit folyamatosan feljebb lépkedek árban, mert, hogy picivel többért ez még megéri. Itt is elindult ez, de most behúztam a féket talán időben
Gödi vagyok. Ma szét akartam szedni a feleségem bringáját, hogy rendelés előtti pillanatban hátha kiszúrok még valamit, de fiam lenyúlta mai nappal a montimat, amit ideiglenesen a feleségemnek szántam erre a 2-3 hétre. Ezért most elmentek a bringaszerelőhöz megjavíttatni a láncot, és rendelek "vakon"
Tegnap mondtam a 12 éves fiamnak, hogy ha a 24-es bicóját kinövi, tavaszig jó lett volna neki, megkaphatja az én montimat, hát mára úgy döntött kinőtte. Kicsit hosszú neki, de úgy látom nem kapom vissza
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
Nem, még itt figyel a komplett rendelés már kezdem szégyellni magam, még a végén sok hűhó lesz semmiért
November 1-től, március 1-ig a szerviz, most adott róla szórólapot, 6360FT-ért csinál komplett felújítást, 1 év garival, és kéri, hogy vidd vissza átnézésre 1, és 6 hónap után.
szerk: mondjuk sokat tanultam most a pár nap alatt legalább
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
Montit nem kell vennem, nekem marad a trekkingem, ezt még akkor vettük amikor a fiamat elkezdtük hurcibálni gyerekülésben. Néha meg csak kölcsönadja majd Mindenesetre most nem kell kapkodnom.
Még egy picit visszatérve magyar és egyéb árakra, összeadtam, itthon 60450Ft lett volna az alkatrészek, egy boltból, nem összevadászva, Rose-tól 52000Ft, kb 320-as euroval, mert a kártyám szarul váltja, de még 310-zel sem ment volna 50 alá, szóval nem tartom azért brutálisnak a különbséget.
középrész, hajtókar, lánc, első-hátsó váltó, fogaskoszorú, és mindkét váltókarKönyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Tothgera30
Ármester
Végül is, mindenki azt vesz amit akar, de hasonlítsuk össze ez Carbon, 2013-as, 26-os, XTR 985-as szettel, és sok helyen "csúcs", "verseny" jelzőkkel, futott 40km-t pedig senki sem hiszi el, ha mégis valós, akkor is irreális az ár. Tekintve hogy a Scarp Master bringa Carbon, XT 785-ös, és fully, ráadásul cirka 70k-val olcsóbb. A poén hogy már el is vitték, és örültek neki mint majom a farkának, mert a vevő osztrákban sem talált ilyet, alu vázas 29er fully áron kapta, és úgy akadt az enyémre. Szóval egy nagy vicc ez a használt piac.
A kevés futásra visszatérve, haver is így vett egy alap Big Nine-t. Mivel Merida kerékpárokat forgalmazó boltban dolgozik, vettek nála egy alap cangát. A faszi lenyomott vele egy hosszabb túrát, de nem igazán tettszett meg neki a hegyikerékpár, így visszavitte. Kerek 100k-ért számolták be, faszi bukta a vételár felét. Valahol én sem értem az ilyen vevőket.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
ShiTmano
aktív tag
Ok, elfogadom, hogy volt ilyen is valaha, de ha olyan jó akkor miért nem így csinálják most is, és miért csak a Tourney gagyiszinten volt akkor is. Valamiért csak nem vált be annyira.
De nem szeretnék ezen tovább vitatkozni.
Az okos japán mérnökökről meg csak annyit, hogy meg lehet nézni a Honda tavalyi forma 1-es szereplését. Ők sem tévedhetetlenek. De ez már nagyon off.A mostaniakon megoldják kivágás és hegesztés nélkül is. Lehet, hogy azzal a pöcökkel.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
ShiTmano
aktív tag
Egy évvel később kezdték el fejleszteni a turbó motorjukat, mint a többiek. Mégis az egy évvel azelőtti Ferrari, Mercedes de még a Renault is sokkal megbízhatóbbak voltak, mint a Honda.
Úgy érzem ez a lánctányéros téma kezd vihar lenni a biliben.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
TomMusic
őstag
Hidrós tárcsafékem van, és használtan vettem, szóval nincs hozzá sajnos távtartó.
Illetve a kerék kiszedéstől félek hogy nem tudom úgy visszarakni, hogy jó legyen (bár gyorszáras, de tudjuk jól, hogy főleg a tárcsaféknél pár mm is mekkora távolság..).
Szóval na, beszari vagyok (de inkább az, hogy féltem a kerót ).Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
6030D
Ármester
Megnéztem a softshell kabátot: ez vékonyabb, mint ami nekem van, úgyhogy tényleg lehet megoldás tekeréshez. Csak nem tetszik.
Kesztyű: ennyiért ajándék, akinek jó a kezére. Nekem a 9-es nagy volt, a 8-as jó lett volna, de van rajta egy fényvisszaverő b@szás, ami fél perc után nyomta a kezem, úgyhogy nem vettem meg.
Vettem egy 800 Ft-os lánctisztítót, azzal nagyot nem bukhatok.A karambolos témához: én az egész bringát beadnám a biztosítónak, gyári papírokkal, fizessék ki. Vagy állapítsák meg, hogy a váznak nincs baja. Fent linkeltem egy merev villás fórumot, ott egy Gary Fisher vázas bringa csuklott meg a merev villával és nem karambolban, csak simán terepen. Ha kicserélitek a villát és utána két csíkot húz a bringa pocsolya után, akkor már nem lehet visszamenni a biztosítóhoz.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
c4bB
csendes tag
mivel meg lettem szólítva
az aprós alkatrészvadászat arra vonatkozik,ha az autós biztosítót mellőzve zsebből fizet,ehhez nem kell számla,30ból meg bőven kijön minden ami sérült.
ha biztosító,akkor kerékpár szerviz,szerezzék be,szereljék be,számlázzák ki az alkatrészt,munkát,bármit.
arról vajon ki tehet,h csalni kell,túlszámlázni,hazudni,h annyit kapj,mint a kár ami ért? -
-
c4bB
csendes tag
mivan?
nem én találtam ki a 30k-s megegyezést,a károsult és a károkozó ebben egyezett meg,amiből az autós később megpróbált kihátrálni,de feljelentették,így majd mehet fél évig a biztosítózás.meg lehetett volna oldani,de akkor a 30k ott helyben átadásra kerül,ha nem,akkor rendőr kihív,és mehet hivatalos úton.
-
Két kifejezetten bicajos softshell kabát van most a Lidl kínálatában:
-(a) fekete: lecipzározható karokkal, elöl mp3/telefontartó zsebbel, hátul két kisméretű cipzáros zsebbel
-(b) Kék/fekete: alul gumiszalaggal, hátul három nagyméretű bicajos-zsebbel és egy kisméretű cipzáros zsebbel.Lehet, hogy Te csak az egyiket láttad (jó cuccokat elkapkodják). A női mez elég jónak néz ki, remélem hamarosan lesz férfiváltozatban is...
J.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
Sajnos én mégsem tudok részt venni, de tesóm ott lesz a Big Nine 900-al.
#73273 maximilian4: Ez nem újdonság, már tavaly tavasszal mentem egy Suntour Axon-al, és nem igazán tudtam belekötni, az egyéni kis problémáimon kívül (hülye Remote lock, és furi QR15 tengely kialakítás). Sajnos kell még pár év, mire minden forrás kialakul, és a szervizpartnerek is felkészülnek. De ha ügyesen kiszórják a gyártóknak a portrékat, akkor hamar elterjed, külön még mindig RS/Fox az etalon, és a Suntour se ad jóval kedvezőbb árat, szóval még én is maradnék a rókás márkánál.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
raczger
őstag
Kérhetsz magassági autokorrekciót bárminél, ha változékony az időjárás, akkor sajnos a barométeres semmire nem jó. Tavasszal volt, hogy kerülgettük a vihart, fölfelé mentünk haverommal, közben a garmin azt mutatta, hogy lefelé megyünk.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Így néz ki, ha pl a gps magasságadatait használja az adott tekerés, ott lehet kérni korrekciót.
Én is csak telefonnal mérek, ősszel tervezek valamit venni, ha nem sikerül valami garmint/polart találnom használtan jó áron, akkor valószínűleg egy bryton ridert fogok venni: [link](#73390) Hasaggymeg: Egy 100k körüli gps magasságra nem igazán tud méteres pontosságot, talán nyílt terepen igen, de hegyen, völgyön, ahol jó, ha lát valami műholdat... Barométeres az nagyon pontos tud lenni, de persze csak konstans időjárás esetén.
A térképeknek pedig a magassági adatai nem mindenhol pontosak, gondolj bele, hogy egy völgybe vágott úton mész, ha a gps azt látja, hogy 10 méterrel alrébb vagy, mint valójában, akkor máris 10-20-30 méterrel magasabban/alacsonyabban lát. Itthon az erdős területeken nem hiszem, hogy túl pontosak ezek a magassági adatok.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Pontosan!
Én is szeretnék valami GPS-szes kütyüt (ami nem okostelefon) és én is eljutottam a Garmin 520-hoz. Külföldi (német) webshopokban olyan 74E jó magyar forintért láttam.
Csak ne lennének ezek a Garminok a konkurenciához képest ennyire drágák.
Ami "killer-feature" láttam a Garminnál (és a Bryton-nál egyelőre nem támogatott), az a virtual training partner (meg egyéb fantázianevek alatt futó dolog) ami azt teszi, hogy szakaszokon versenyezhetsz saját korábbi eredményeid vagy akár Strava KOM/PR etc eredmények ellen. A computer pedig folyamatosan kijelzi, hogy éppen mekkora előnyöd/hátrányod van. Szvsz ez óriási motiválóerőt jelenthet, amikor folyamatosan látod, hogy milyen kevés kell ahhoz, hogy megverd magadat/mást, akkor ösztönösen belehúzol.
Sigmából most jön a ROX 7.0 illetve ősszel a ROX 11.0. Előbbi nem tud külső szenzorokat fogadni (ezáltal kb ki is esik), a ROX 11.0 meg váltja a 10.0-t, de egyéb upgradek mellett tartalmaz Strava integrációt illetve ezt a virtual training partner funkciót is (tehát majd egyszer amikor megjelenik, annyit fog tudni mint most a Garmin 520)...
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
Ja igen, és ilyen van fent, amit a váci Willkerben 600 vagy 700 Ft-ért vettem. Akkor úgy voltam vele, hogy majd szerzek egy focus-ost, de a kínai nagyon gagyin néz ki, eredetit meg nem nagyon találtam. Egy darabig a feliratot beforgatva hordtam, de már nem érdekel.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
TheProb
veterán
Beállítottam az elsőt, most meg a hátsó szarakszik. Ezzel mit lehet kezdeni?
Ha hátra elkezdem tekerni a pedált akkor ezt csinálja, elkezd lefele mászkálni a lánc. Ha előre tekerem akkor visszamegy az eredeti helyére. Továbbá az is furcsa, hogy ha felfelé váltok, akkor ha nem csak 1 kattanásig nyomom a kart, hanem ütközésig akkor felvált 3-4 fokozatot is.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
Runner_fxr
Ármester
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Fotók, videók mobillal
- Politika
- Horgász topik
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- EAFC 24
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Vicces képek
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen