- Microsoft Excel topic
- Gyorsabban hozná el az önvezetést Kína
- Zyxel NAS326
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- SkyShowtime
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- DIGI kábel TV
- Windows 10
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
parandroid
nagyúr
válasz fulton #224993 üzenetére
Csak nekem tűnik aránytévesztésnek, hogy egy acélvázas csepelen az a legnagyobb gond, hogy a kerékagy nem úgy mozog, mint egy olyan keréken, ami a bringa újkori árának a többszörösét éri?
Úgy értem, fűzögethet, meg csapágyazhat felőlem mindenki nyugodtan, ez is egy hobbi, de biztosan ez lesz a szűk keresztmetszet? Mondjuk ami pénzt erre a bicajra már rálocsoltál, abból egész komoly biciklit is lehetett volna venni, szóval végülis úgyis mindegy már.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fulton
addikt
válasz fulton #224995 üzenetére
Egyébként mindezt azért látod, mert ha valamit szeretek es érdekel abban maximalista vagyok. Es igen szeretnem h a csepelen közel ilyen forgas lenne. Nem nagy tortenet a 10k agy. Ha ilyet tud. Én elhiszem h nem erte meg "csak egy landride" re költeni, De megvan, benne van. szeretem. Ha meglesz a kerék mégjobban
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #224995 üzenetére
Nincs ezzel baj. Ezért írtam korábban, hogy kell egy olyan vázat találni, amivel a legtöbb alkatrész kompatibilis. Akkor kevésbé fáj az átállás anyagilag. Sajnos nálam az A-Head váltás miatt telót is kellett vennem, plusz kormányszárt (2x is a kormánycsere miatt). Később a keskeny kormányt is lecseréltem modernebbre (KLS Advanced XC 70 740mm). Nálam a hajtás és a kerekek gyengébbek a többi alkatrészhez képest, de később lehet fejleszteni.
Viszont sajnos az egyedi építésű mindig drágábbra jön ki, ez ezzel jár.
-
fulton
addikt
válasz fulton #225000 üzenetére
Bele kerult 2 óramba mig belőttem a kónuszt elol hatul úgy h se ne kotyog de induljon el magától. Egy satu kene hozza igazsag szerint
V fskes dolgokban már nem nagyon gyartanak semmit. Van itt pár agy es annyi. Azert ez a nova nagyon vaj volt kézben, terhelve nem tudom milyen, meg felszerelve.
Próbaltam youtun vadaszni vidiket de csak ezt talaltam.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #225007 üzenetére
Én 81 kg+12-13 kg ruha, felszerelés és bringa a küllőim száma meg...ööö...24. Ja, és időnként adok neki rendesen. [kép]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #225007 üzenetére
ha nem túrázol 150 kilóval, akkor nem kell ennyi küllő sem, jelenleg sokkal merevebbek a felnik, mint régebben.
egy csomó gravel felni is 24 küllős (gyári nuroad mondjuk 28 volt).
persze felnifékkel nehezebb dolgod lesz, kisebb a választék (csak outihoz való felniből lesz több), marad a touring, de az 32-36 küllős legtöbbször.
kerámia csapágy az a tipikus snake oil, átlagembernek teljesen felesleges.
-
flash-
veterán
válasz fulton #224899 üzenetére
milyen fék? országútinál nagyon sokat számít a fékbetét, ha nem márkás akkor érdemes kicserélni ilyenre,
nekem csak a gyári Axis Specialized patkófék van, (állítólag textro gyártja) de ezzel a betéttel nagyon komolyan fog.különben én a kanyarodásra kanyarodástechnikára álltam rá, ha jól kanyarodsz jó szögben és döntöd jobban a kerékpárt mint ahogy biztonságosnak éreznéd elsőre, akkor be lehet azt szépen venni nagyon kevés fékkel vagy fék nélkül. szerintem a jó gumi is sokat számít persze.de az emberek sokkal kevésbé dőlnek be kanyarba mint ahogy lehetne (nézz meg csak egy outi versenyt ott milyen sebességgel dőlnek,na most nekünk hobbistáknak fele akkora sebességgel se sikerül úgy bedönteni)küllő:
én 92 kilósan outiban hátul 28 küllő van , elől 24 és valami irgalmatlan masszív, mentem már bele elég erős bukkanóba nagy sebességgel, kátyúba, sehol egy nyolcas ,semmi, trekkingen aminek masszívabb a kereke, ott a küllők alattam gyakran pattogtak el...[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #225000 üzenetére
Persze, valahol érthető. De ha jó agyat akarsz, szerintem mindenféleképpen olyat vegyél, ami tárcsafékes. Addig is tudod használni úgy hogy nincs rajta tárcsa. Egyébként nem kell rögtön a legdrágább tárcsafék, az elején elég egy mechanikus Tektro esetleg. De ha összeszénolod, lehet, hogy jobban jössz ki ha majd később veszel komplett biciklit vagy nézz alig használt alkatrészeket.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #225046 üzenetére
Víz lehetett attól lesz ilyen a zsír.
vallas... szégyelld ma... vagyis jó az a mez.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz fulton #225067 üzenetére
shimano Fh 105 r7000 milyen adapter kellene vajon hogy jó legyen a 135mm villámba?, meg akkor gondolom a gyorsszár is hosszabb kell. ?
de talán még az lenne a legjobb megoldás, ha megvan az agy, mindkettőben m10 es tengely van csak a 105 agy az 141mm a deore m10 tengelye meg 146mm. lényegében egy ilyen tengelyre kell átcserélni az agyat és kész, no meg 2.5mm távtartót tenni bal oldalra kettőt. nemde, vagy ez nem igy nem oké?[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #225067 üzenetére
Használtam 130-135 mm adaptert, a régi Merida Speederem 135-ös papucstávolságú volt, a Fulcrum Racing meg 130. Van hátulütője rendesen, szóval vigyázz vele. Stabilnak stabil, de mivel ez az adapter egy, a kerék egyik oldalára felrakható gyűrűszerűség (gyorszáras rendszerekhez jó, legalábbis az, ami nekem volt), így elviszi a kerék középvonalát 2,5 mm-rel. A küllőkkel lehet utána behúzni a kereket ismét középre. Nekem V-fékes volt a bringa, ott elég hülyén nézne ki a 2,5 mm eltolás, tárcsánál nem olyan látványos, de a középvonalra ott is törekedni kell.
Korábban kónuszos országúti kereket használtam (Shimano WH-R valami), ott egyszerűbb volt szétszedni a kereket és a két oldalra egy-egy 2 mm vastagságú távtartót betenni. -
fulton
addikt
válasz fulton #225087 üzenetére
Nem nagyobb, rossz agyat néztem, 135 ben van egy rakás agy.
Hasaggymeg #225079:
Valóban nem éri meg szenvedni vele (Meg azt is érzem hogy ennél a bicikli nél ki lett Max olva ami lehetett) ezzel az elgondolással hogy tárcsafékes agyat berakni megnyílnak a lehetőségek egy cserenel (ha tönkremenne)[ Szerkesztve ]
-
őstag
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #225124 üzenetére
Lényegtelen dolog. Az 1 kilós kereket nehezebb gyorsítani, így lomhább, amíg a könnyebb kereket könnyebb gyorsítani. Ez sokkal fontosabb, mint hogy az állványon meddig pörög. Egy jól beállított, olcsó agy is tud szépen forogni, nem abban van a különbség. A merevség, az élettartama és a súlya más, mint egy minőségi agynak. Meg persze a porvédelem sem mindegy. Azért már eljutott a technika odáig, hogy egy olcsó agy is szépen forog. Sőt ha megnézzük nagyságrendileg az olcsó kerelekből sokkal több fut használatban, mint egy Novatec vagy DT agyból.
Például az én filléres Assess agyam is szépen forog állványon és menet közben is, pedig egy belépő szintű alkatrész. Eddig nem is kopott szét, lassan 4 éves lesz. De azért lesz ipari csapágyas helyette.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #225143 üzenetére
Ha ennyire szeretsz pörgetni végy egy fidget spinner-t és pörgesd egész nap, a bringát hajtani kell. ... nincs jelentősége meddig forog egy kerék, a szinteden (szintünkön) néhány watt ide, vagy oda teljesen irreleváns. ... ennél már csak az "jobb" mikor a váltógörgőkkel csinálják ezt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #225147 üzenetére
Sajnos így van, fél millióig nincs is mit a felszerelésen nézni, annyiért örülhetsz ha kapsz egy valamirevaló vázat melyre majd építhetsz. Én még 2020-ban rendeltem 2021-ben kaptam 2021-es kerékpárt (bolti ára akkor 620e volt) és örülhettem, hogy váz, hajtás és váltás nem cserés már újan, de a kerekeket cserélni kellett és még ma is 2+kg-os alap levegős telóval hajtom...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parandroid
nagyúr
válasz fulton #225153 üzenetére
Ja, azt nem is mondom, hogy az első, karbonvillás, alu, tiagra, felnifék országútimat 776 euróért vettem 2018-ban. Akkor mennyi volt az eur/huf? 320 körül? Az valami 250k huf érték volt akkoriban. Most 1000 eur alatt ilyet sem kapni már, de inkább 1200, ami 400-500k közötti összeg forintban. 4 év alatt…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #225141 üzenetére
Érdemesebb fűzni, mert jobb kereket lehet csinálni, mint amilyen gyáriakat kapni. Árban is jobban jön ki az ember. A fűzés része, még hagyján, mert neten van elég videó és leírás, csak kell számítgatni, nézni hogy legyen asszimetrikus a hátsó kerék. Kellene mérni az előfeszítést építésnél, ahhoz meg műszer kellene. Utána jönne a centrirozás. Ezek miatt nem próbáltam meg.
-
ZolkoW
őstag
válasz fulton #225169 üzenetére
Azt nem tudom, itthon három egyforma típusjelű NOVA agypár fut, annyit, hogy a legutolsó már boostos. Az a leghalkabb, pedig a racsni tudtommal egyforma. Zsírzással nem játszogattam egyiknél sem.. A másik kettő se kifejezetten hangos. Elöl 2 csapágy, hátul 4 szerintem midegyik... Legalábbis ez a leggyakoribb, az biztos.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Gaben92
őstag
válasz fulton #225222 üzenetére
Nálunk az egyik autós/motoros/biciklis nagyáruház forgalmaz Super B cuccokat. Nekem tőlük van lánctisztító szerkentyűm és 4/5/6Nm-es állítható T kulcsom és azt kell mondanom nem rosszak. Nyilván nem egy Park Tool de ahogy néztem a kirakott szerszámaikat bőven nem alsópolcos minőség. Ha oda keveredek, hogy kereket akarok fűzni akkor én is ezt venném valószínűleg. Annál mindenképp jobb mint amiben 15 éve fűztem kereket. (Kiszuperált acél villára hegesztettünk anyákat, azokba egy-egy csavar + kontraanya és kész is. )
Küllő feszesség mérőből viszont Park Tool alá biztos nem adnám.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz fulton #225226 üzenetére
Mielőtt szétkapod mérd meg az összes küllőt és jegyezd fel őket. Ha normálisan van fűzve és nincs szanaszét az egész akkor gyári ajánlás híján ez fogja adni a legjobb támpontot.
A helyedben én első kerékkel kezdenék, azt lényegesen egyszerűbb fűzni mint az asszimetrikus hátsót. Truing stand és spoke tension meter mellé amúgy ne felejtsd el a dish tool-t sem (vagy hegessz magadnak, az tényleg egyszerű cucc. )
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
addikt
válasz fulton #225222 üzenetére
Én nem, de vehetnél, és kipróbálhatnád az első kerekemen, mert 8-as van benne Vihetem szervizbe, ha egyáltalán ráér bármelyik...
Mai:
Mert az eső csak az amatőröket tartja vissza A homok szépen járható lett, a vizet javarészt elitta a föld. Kellemes hűvös idő, szúnyogok (még) nincsenek, tökéletes bringás idő volt délelőtt egy igazi cross tekeréshez. Legalábbis majdnem, mert a vége felé olyan erős szembeszél volt, hogy alig haladtam.
Alg: irigyellek
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #225304 üzenetére
a 100 kiló az nem nagy súly, a legtöbb kerékszett 110 kg-ig szavatol - bőven van abban biztonsági tartalék volt.
csak a dt felnit látom felnifékesbeb aminek db 15e es fekete
ebből is látszik, hogy nem érdemes ezzel foglalkozni, anyagilag zsákutca a jelenlegit fejleszteni.
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #225308 üzenetére
Én arra jöttem rá, hogy hosszú távokon a surlódás nagyon sokat számít. Ha a hátsódon van a zselés párnázás, az fix, nem mozdul, nem súrolja ki a feneked. Ha a nyereg puha és nincs rajtad pelenkás naci, hosszú távon az állandó súrlódástól-dörzsöléstől elkezd fájni a hátsód, nagyon hosszú távon ki is sebesedik. Szal ha picit is teljesítményorientált vagy, vagy hosszabbakat is tekersz, a kemény nyereg + zselés naci sokkal jobb, mint a puha nyereg zselés nadrág nélkül.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #225298 üzenetére
Ahogy írtam érdemes tárcsafékes agyat fűzni, mert ha egy ideig nem is lesz tárcsád, legalább ha akarsz fejleszteni, akkor csak a féknyeregeket + tárcsákat kell venni.
Viszont ha átütőtengelyen gondolkodsz akkor vehetsz olyan agyat, abba lehet adapterrel gyorszárat tenni. Arra viszont készülj, hogy nem egy szabvány van a true axle-ben, így elsőre nem biztos hogy eltalálod a tengelyátmérőd. Állítólag a 15 mm-es elterjedtebb a 20-assal szemben. Mondjuk lehet a 20-ast is 15-re szűkíteni. Másrészt már nem az agyhoz tartozik a tengely hanem a vázhoz. Így a helyedben kihagynám az átütőtengelyt. Gyorszárban is van minőségi kivitel, így nem kell aggódni, hogy gyenge. A másik része, hogy drágák az átütő tengelyes vázak és villák, így lehet fölöslegesen drágítaná csak neked a büdzsét.
-
Sped
aktív tag
válasz fulton #225231 üzenetére
Csodálattal vegyes elképedéssel olvasom, mit meg nem teszel a bicikliddel... Én évi 10-20 ezret költök szervízre bringánként + ha mondják cserélem amit kell (idén új külső ment a Speederre, új lánc a Sculturára), semmi gondom vele, néha cserélek egy defektes kereket. Semmi több időt nem töltök egész évben szerelgetéssel, csak hajtom amennyire az időm és az idő engedi. De látom nálad ez már-már inkább hobbi, abban pedig az ésszerűség mindig csorbát szenved.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
parandroid
nagyúr
válasz fulton #225355 üzenetére
Egy 16 kilós, acélvázas bringára rohadtul fölösleges akármilyen kereket venni. Nyersz 0,7 wattot, így egy normális alu országútihoz képest nem 73,4 watt, hanem 72,7 lesz a hátrányod. Nyilván hasracsaptam a számokkal, de a nagyságrend stimmel.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nemeth989
senior tag
válasz fulton #225355 üzenetére
A te bringád egy Trabant, hiába akarsz belőle Ferrarit csinálni, mindig is egy Trabant marad. Vehetsz ilyen agyat olyan agyat egy Trabant marad, túl sokat vársz el a Trabanttól.
Amíg nem használsz, vagy próbálsz egy "(jobb fajta) országútit" nem fogod megérteni, mennyit számít a súly, mennyit számít a hajtási hatékonysága, a merevségből, az ideális teljesítmény centrikus testtartásból (Landrider mammer pozíciót felejtsük már el), nem beszélve a pedál kapcsolatról, csak is csatos pedál. Mennyivel másabb egy endurance és egy aero országúti szélben.
Én is acél cseh szörnnyel kezdtem, addig teljesen jó volt, amíg nem használtam a többit, ha rám hallgatsz lépj tovább. Volt utána közép kat. xc mtb-om,(alföldöm lakom, nem sok értelme volt) belépő karbon endurance és közép. kat aero országútim van, meg egy crostrekingem. Ezek után szép emlékek fűznek az acélhoz, de csak mert első bringa volt, ennyi. Enged el.
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #225463 üzenetére
A szerelők többségének vannak hajmeresztő kijelentései . Fogj meg a kezedbe egy bármilyen minőségi ipari csapágyat és nézd meg kotyog-e . A középcsapágyad nem iparis már most is? Ne egy idióta szerelőre bízd az életed szerintem. Tudsz mutatni nekem minőségi modern kerékszettet, ami nem Shimano és nem iparis? Gyakorlatilag szinte nincs más, nem csak a DT iparis, hanem az összes az, a 4000 eurós kerekek is, kétlem, hogy mind kotyog. No meg gondolj bele abba is, hogy mi mindenben van ipari csapágy a bringa kerékszetteken kívül. Nekem Mavic van, lehet vagy 20.000km benne, iparis NSK csapágyakkal és semmi kotyogás nincs benne, szépen fut.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Radiomaster Ranger Micro 2.4GHZ ELRS Module
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen