-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz Nihed555 #217357 üzenetére
Ez fura, normál használat mellett hátul sokkal több defektnek kéne lennie, mint elöl.
(#217359) MPowerPH Az UK-t szerintem nem kéne alapnak venni, pl. az elektromos hálózat szabványa egy rossz vicc ott. Meg úgy alapvetően az épületek műszaki követelményei is eléggé le vannak maradva arrafelé.
-
ivana
Ármester
válasz andrisbandi #217417 üzenetére
Óvatosan ezzel azért, ami valódi régi 6 sebi ahhoz még széles egy sebi lánc tartozik (kb. 70-es évek). De ezekhez a "modern" 6 sebi dolgokhoz tényleg a 7/8 sebi lánc kell.
Pedálból szvsz ez a minimum [link].
(#217421) Ringman Szvsz ez a KMC a legjobb 8 sebi lánc [link]. Még 8 sebi campán is ilyennel nyomom
(#217423) bekecs76 Ennek milyen fura egy geo táblázata van. Én 175 centi vagyok, de geo alapján nekem ebből XS kéne Mert 56 centi a montis felsőcső hossz nálam, outin 53-54. Az S-en az 575mm már tuti hosszú
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz evo87 #217640 üzenetére
32-esben már elmegy a drótos, minél keskenyebb annál nagyobb szívás szerelni. Főleg útszélén...
(#217645) pietrrr Slick gumi felesleges, csak a terep képességeket rontja, de aszfalton nem hoz pluszt. Én a félterep gumikat ajánlom: Conti Double Fighter, esetleg Schwalbe Hurricane (utóbbit én nem használtam, de a többiek korábban ajánlották). Fontos, hogy nagyon keskeny gumit nem érdemes montiba rakni, mert kényelmetlen lesz Nekem volt montin 1.5 colos CST is, azt inkább ne, ahhoz képest egy rendes outi fotel.
-
ivana
Ármester
válasz evo87 #217658 üzenetére
Én maradnék a 40 körül, az kellemesebb méret egyenes kormánnyal. Azonos felnikkel úgysem nagyon tudsz nagyobb nyomást elérni 32-vel. Szélesebb gumi azonos nyomáson még jobban is gördül
(#217663) parandroid Btw ez a szabályos, balra kanyarodásnál be kell húzni balra. Azt meg mindenképpen el kell kerülni, hogy a sok fakezű kanyarodás közben előzzön meg.
(#217666) ride4ever Ezt ránézre nem lehet megmondani. Ami tuti kuka képről: kerék, villa, kormánycsapágy, hajtás (bár asszem lehet kapni csak balost külön), középcsapágy. A váz lehet menthető, de nem biztos, hogy fel mernék rá ülni.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz andrisbandi #218009 üzenetére
+1 a rugós nyeregcső marhaság, a rugó a nyeregbe való.
Utóbbi megállapítással viszont nem értek egyet, nem a gumin, hanem az üléspozíción múlik. Outira jó egy kemény nyereg, montira nem árt ha picit puhább, tanyabikera ahol egyenesen ülsz pedig rugós kell.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
Városban jön ki szerintem igazán az SPD előnye, sokkal gyorsabban lehet elindulni, mert a becsatolva hagyott lábbal lehet hajtani a bringát akár magában amíg a másik láb is a pedálra kerül. Plusz SPD-vel lehet rendesen "húzni" a kormányt, nem esel le a pedálról. Persze ez montis M520 pedállal.
-
ivana
Ármester
válasz parandroid #218400 üzenetére
Nem teljesen értem, nálam 90 körüli pedálfordulat kb. ideális, a 100 azért bőven tartható. A max. meg olyan 110-120 között.
-
ivana
Ármester
válasz parandroid #218420 üzenetére
Nekem az egyik országútin 39-es, a másikon 42-es kistányér van Magyarországon bőven elég mindkettő. A sorok meg 14-25 és 13-23
-
ivana
Ármester
Nem egyszeru helyzet. Tobb fele valto van. SS -> rendes outi road double hajtas GS -> kompakt hajtas SGS -> triple legalabbis regi shimanonal. Szoval ki kene deriteni elso korben, hogy most milyen hosszu valto kanalad van es milyen hajtasod elol. A 34 az alapbol mindennek necces, de lehet mukodhet nagyobb B csavarral.
-
-
ivana
Ármester
Én továbbra sem értem ezt a stopli problémát (nem klipsz, stopli ). Kizárólag 51-est használtam mindig, sose volt vele gondom. Esés kétszer volt belőle: egyszer lelazult a stopli csavar, meg jött a troli busz, erre nagyon kell figyelni, érdemes bekenni loctite-al. Egyszer meg túrázni voltunk Alsóörsön a strandról a hegyre versenyeztünk, hogy ki ér fel előbb. Nyertem, de annyira meghaltam, hogy nem bírtam oldani és beledőltem inkább a fűbe
Am megrendeltem a dorko cipőt, kiváncsi leszek milyen a look delta rendszer
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz kavezacc #219751 üzenetére
Nem szeretem az ilyen cikkeket, túlgondolják a dolgot. Szélesebb külső azonos nyomáson jobban gördül, ennyi. Ma már a 28mm-est is fel lehet fújni a standard 8 barra. Szóval semmi szükség 23-asra. A 28-ast simán belerakod még a classic 13mm-es országúti felnibe is, szóval 17mm-el nyugodtan mehet.
Az országúti tubelessről nem feltétlen van mindenki jó véleménnyel. Asszem Napfénysüti kollegának van. De alapvetően elég ritka dolog még mindig.
(#219719) itouchfan Nekem is van az egyik bringámon (ezzel vettem a kereket), azért nem vagyok túlzottan oda érte. Tipik kemény, gagyi drótos országúti gumi futott már kb. 500-at de még mindig látszik a sorja.. Ezt a szintet olcsóbban is tudja pl. egy CST. Szvsz outira legalább valami minimál hajtogatós, ha út szélén kell szerelni meghálálja a pénzt.
-
ivana
Ármester
Megjött a dorko biker cipő, 10-ért baromi jó. Jobb minőség mint a szokásos decathlonos (olyan montis cipőm van ennek az elődje), nagyon könnyű. Baromi merev talp. Ez tényleg inkább a 25k környéki kategória lenne.
A 43-as nagy lett, végül rendeltem egy 42-eset. Valószínűleg marad a 43-as is majd ha lejár az akció elpasszolom. Erősen ajánlott darab annak aki ki szeretné próbálni az országútis pedálokat. Kialakítása miatt montis pedálhoz nem ajánlom.
-
ivana
Ármester
válasz fulton #219799 üzenetére
Ne már, ennél már csak a gumicsizmában sarokkal rosszabb. A lábujjaid előtti puha résszel kell hajtani. Alapvetően a cipő itt csatlakozik és "float" csak oldalra van pici. Montis cipőben valamennyire lehet gyalogolni, outisban nehezebb, de mindkettő elég kényelmetlen. Van olyan cipő amiben elvileg lehet gyalogolni, de az kb. nem ér semmit, mert a merev talp szükséges.
(#219802) Toobee Szerintem a montis SPD kétoldalas pedállal kiváló városba, sokkal gyorsabban lehet vele megindulni a lámpától, mint platformal.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz fulton #220317 üzenetére
Outit is be lehet állítani öregesre, fitnesst is sportosra. De az outi kormány alapból annyival kényelmesebb, hogy szvsz a fitness létjogosultsága nem sok. Max. ingázni jobb, de tárcsafékes outival a fék sem gond.
(#220254) jjeahh Vicces ez a megfogalmazás. Klasszikusan az agresszív geo pont az outi, meg a legdurvább a pálya bringa. Ez meg a relaxed
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz parandroid #220322 üzenetére
Magyarul a peloton boly.
-
ivana
Ármester
válasz -szabi- #220360 üzenetére
29er MTB-ből ez a dekás a minimum jelenleg kb. [link].
Más: Pirelli P7 gumit használt már valaki? Milyen?
(#220365) andrisbandi Nem tudom, én ilyen full noname helyett inkább fűznék mondjuk DT-t. Plusz amúgy is manapság ki vesz felnit? De ezt tudja olcsóbban pl. egy sunringle felni.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #220367 üzenetére
Szerintem a 27.5 egy zsákutca. Van amúgy eggyel jobb 29-er is: [link]. Ebben integrált a hajtás, csak a suntour villa meh. Ja meg tubeless ready
Viszont ezeket sose rakják ki, drágábban meg főleg nem. Megnézni csak ilyen libakergetőket tudsz
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz racskobalazs #220434 üzenetére
Cheyenne: egész jó alkatrészek, de fos geo, meg villa, láthatóan csúnya kínai váz.
Bianchi: na ez egy tisztességes gép, szerintem ha méretben jó akkor vehető. A stucnit azért cserélném valami normálisra. Ez egy jónak kinéző alu váz, akár upgradelni is érdemes később. Plusz alapvetően szerintem egy szép ilyen bordóban.
Nakamura: gagyi, teló láthatóan kuka.
-
ivana
Ármester
válasz chubby2o6 #220505 üzenetére
A teleszkóp menő olyan 20 éve volt Az, hogy mit vesz meg egy laikus és minek van értelme az két eléggé eltérő dolog. Bikepackingre pl. ezek a rugós telók teljesen alkalmatlanok, picit nehezebb vagy akkor is. Plusz egy normális váz 40-45-ös gumival hozza azt a kényelmet, mint egy telós bringa 32-vel. Miközben nem viszel magaddal 2-3kg felesleges súlyt.
(#220508) Fall-N Tény, hogy az XCM30 meg az XCR nem annyira pusztulat, mint a sima, de mégis hány trekkingben van olyan? Az inkább olcsó montikban szokott lenni... Amúgy egy rendes cromo villa is hozza azt a kényelmet, mint a karbon. Nem véletlen, hogy az alu villás outi ritka.
acél váz, villa -> alu váz, acél villa -> alu váz, karbon villa -> alukarbon váz, karbon villa -> full karbon volt kb. a fejlődési vonal. Persze nyilván azért létezett pl. acél váz, karbon villa kombó is.
(#220518) flash- Ez kb. egy vintage monti Tény, hogy a négyszög középcsapágy sokkal tartósabb, mint a HT2. De azért van különbség, a 8-as campás outin azért sprintnél bele-bele hajtom a nagytányért a váltóba, pedig az a négyszögből eléggé a teteje. Az integrált campával nincs ilyen baj.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen